Skocz do zawartości
IGNORED

Magnetofony szpulowe.


Rekomendowane odpowiedzi

W końcu po przeszacowaniu wszystkich za i przeciw wybór padł na Akai Gx 625, który zauroczył mnie pod wieloma względami. Wiem, że wiele brakuje mu do magnetofonów z wyższej półki ale ja nie jestem typowym melomanem.

 

A czy aby on taki całkiem z niskiej półki ?? GX-625 w roku 1980 kosztował 1600DM a GX-635 w tym samym roku 1900DM. To nie żadna przepaść. A czy ktoś z kolegów mógłby coś o tym magnetofonie powiedzieć ?? Niedługo będę miał GX-620 (zwykły licznik i brak pitcha) i chciałbym wiedzieć jak go oceniacie ??

Lubię kiedy gra muzyka...

A czy aby on taki całkiem z niskiej półki ?? GX-625 w roku 1980 kosztował 1600DM a GX-635 w tym samym roku 1900DM. To nie żadna przepaść. A czy ktoś z kolegów mógłby coś o tym magnetofonie powiedzieć ?? Niedługo będę miał GX-620 (zwykły licznik i brak pitcha) i chciałbym wiedzieć jak go oceniacie ??

Raczej kiepsko.Kupiłem go rok temu i uważam za porażkę.Brak wysokich tonów i dynamiki.Za to dobra mechanika i atrakcyjny wygląd.Podobno GX 630 mimo,że starszy jest o wiele lepszy.To już podobne Sony z tego okresu były o niebo lepsze.Wide TC-755, czy TC 558.Górę mają zajebistą nie tracąc basu.

Polecam gx630, zwłaszcza w wersji pro czyli 2 śladowej ... dźwiękowo przebija każdy 4ślad jaki znam ... nawet gx 747

Wszystko zależy od egzemplarza.Niektórzy kochają Revoxy A77,a ja polecałbym posłuchanie czegoś mało reklamowanego.Takiego jak ASC AS 6004.Gdyby nie brak pauzy uważałbym go z coś co bije konkurencję na głowę.A głowice ma równie długowieczne (Recovac).+4 prędkości.

Polecam gx630, zwłaszcza w wersji pro czyli 2 śladowej ... dźwiękowo przebija każdy 4ślad jaki znam ... nawet gx 747

 

Mój A77 2 ślad też przebija wszystkie 4 ślady ;) Ma 42 lata i gra cudownie. Między utworami praktycznie cisza, dynamika niesamowita, pasmo również. Właściwie tak na prawdę to nie wiem czego jeszcze można chcieć. Wiadomo A77 w sterowaniu nie ma jeszcze pełnej logiki, brak pauzy, kiepski dostęp do głowic ale jak GRA !!!

 

Raczej kiepsko.Kupiłem go rok temu i uważam za porażkę.Brak wysokich tonów i dynamiki.

 

Ale żeby aż takie rzeczy ??? No to chyba musiałby być zepsuty, rozregulowany lub taśma nie pod jego regulacje. Jeszcze nie słyszałem dobrego szpulowca o braku wysokich tonów. Może był skalibrowany pod coś innego ??

 

Niedługo do mnie przyjdzie to się dowiem prawdy.

Lubię kiedy gra muzyka...

Byłem kiedyś u kolegi ponagrywać sobie trochę taśm i w ramach oszczędności spróbowaliśmy na Akai 635.Niestety obcinał wysokie i zmusiło mnie to do wybrania Revoxa PR-99 dwuślada.Byłem mocno zdziwiony,bo taśmę miałem nową i nawet moje przecież proste i tanie philipsy nagrywają lepiej.Magnetofon wyglądał jak nowy i był podobno po dokładnej kalibracji.Mi się jednak wydawało, ze coś jest nie tak.

Byłem kiedyś u kolegi ponagrywać sobie trochę taśm i w ramach oszczędności spróbowaliśmy na Akai 635.Niestety obcinał wysokie i zmusiło mnie to do wybrania Revoxa PR-99 dwuślada.Byłem mocno zdziwiony,bo taśmę miałem nową i nawet moje przecież proste i tanie philipsy nagrywają lepiej.Magnetofon wyglądał jak nowy i był podobno po dokładnej kalibracji.Mi się jednak wydawało, ze coś jest nie tak.

 

No to tym bardziej będę czekał na tego GX620 bo trochę mnie straszycie ;) Na razie mam tylko porównanie między Revoxem A77 a Teac A3440. Tutaj wiadomo Teac mechaniką góruje nad Revoxem bez dyskusyjnie - tzn obsługowo, bo co do samej pracy - to oba idealnie pracują. A dźwiękowo cóż Revox - dwuścieżkowy, Teac - czterościeżkowy (i czteroślad w dodatku). A77 jest moim pierwszym dwuścieżkowym magnetofonem i dzięki niemu zrozumiałem to czego wcześniej nie rozumiałem. Zawsze wydawało mi się że dwuścieżkowy to tylko taśmę marnuje ;) Teraz wiem że marnuje ją czterościeżkowy !!! Szumy zauważalnie większe, dynamika ciut niższa, przy wysokich wysterowaniach przesłuchy między ścieżkami dają się czasami we znaki.

 

Zastanawiam się czy mojego Teaca nie zacząć używać z ścieżkami 1-4 wtedy byłyby taśmy częściowo kompatybilne z dwuścieżkowym A77. Chociaż pewnie nie całkiem bo dwuścieżkowa głowica łapała by całą ściężkę 1 i 4 ale również kawałek niezapisanych i szumiących ścieżek 2 i 3. Ktoś się tak bawił ??

Lubię kiedy gra muzyka...

Jeszcze nie słyszałem dobrego szpulowca o braku wysokich tonów.

Nigdy nie mów nigdy.Posłuchaj sobie ASC na 4,75 i porównaj do Akai 620 na 9,5.W każdym razie GX 620 wart jest jedynie postawienia na półkę.Naprawdę szkoda kasy i późniejszych nerwów.słuchałem 2 szt i raczej nie zmienię zdania.Na marginesie do ASC nie trzeba taśm wizyjnych.

Niedługo będę miał GX-620 (zwykły licznik i brak pitcha) i chciałbym wiedzieć jak go oceniacie ??

Miałem taki magnetofon przez około 8 lat. To naprawdę bardzo solidny sprzęt. Chodzi do dzisiaj u jednego z moich kolegów. Cały czas trzyma parametry fabryczne. Było trochę problemów z logiką sterowania, ale nie był problemu z usunięciem usterek. Kopiony nowy w 1980 roku. Pasmo przenoszenia zmierzone na taśmie Basf/Entec 911 do ponad 30 kHz ze spadkiem -3 dB dla poziomu nagrania -20 dB VU (poziom normowy). Co ciekawe po wielu latach nie potrzebował żadnej kalibracji. Może był mało używany. GX 620 może chodzić na taśmach chromowych typu EE. Starsze modele Akai nie obsługują takich taśm. Konstrukcja mechaniczna identyczna do starszych bliźniaczych modeli. Jedynie głowice są nowszego typu.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Polecam gx630, zwłaszcza w wersji pro czyli 2 śladowej ... dźwiękowo przebija każdy 4ślad jaki znam ... nawet gx 747

 

Co sprawdzaliśmy, i to niejednokrotnie... GX-747 w konkurencji z dwuśladowym Tandbergiem też raczej przegrywa.

Natomiast zdecydowanie nie mam problemów z uzyskaniem dobrych wysokich tonów w prędkości 9,5 cm/s, nawet na średnich jakościowo taśmach. Mój egzemplarz, skalibrowany pod Agfę PE46, do tej pory świetnie nagrywa na Stilonach, Orwo, BASF LH, niektórych amerykańskich (Concertape, Scotch). Dla TDK czy Maxelli wymaga zwiększenia biasu pokrętłem (zresztą mam jeszcze Teaca, który jest pod japończyki skalibrowany). GX-747 oddaje mi nieocenione usługi przy przegrywaniu koncertów Warszawskiej Jesieni. Dorwałem pełny zapis koncertów tego festiwalu z lat 90. na... kasetkach. Chromowych. I nagrywam sobie wybrane utwory w prędkości 9,5 cm/s. Zaskakująco dobrze brzmi przegrane. Utwory orkiestrowe, na fortepian i klawesyn solo, elektroakustyczne, na taśmę i na komputer - to jest to, co mnie szczególnie interesuje.

Miałem taki magnetofon przez około 8 lat. To naprawdę bardzo solidny sprzęt. Chodzi do dzisiaj u jednego z moich kolegów. Cały czas trzyma parametry fabryczne. Było trochę problemów z logiką sterowania, ale nie był problemu z usunięciem usterek. Kopiony nowy w 1980 roku. Pasmo przenoszenia zmierzone na taśmie Basf/Entec 911 do ponad 30 kHz ze spadkiem -3 dB dla poziomu nagrania -20 dB VU (poziom normowy). Co ciekawe po wielu latach nie potrzebował żadnej kalibracji. Może był mało używany. GX 620 może chodzić na taśmach chromowych typu EE. Starsze modele Akai nie obsługują takich taśm. Konstrukcja mechaniczna identyczna do starszych bliźniaczych modeli. Jedynie głowice są nowszego typu.

 

No to bardzo fajnie, bo nie chcę mi się wierzyć w to co piszą koledzy. Przecież niemożliwe żeby firma Akai w tym modelu zapomniała co to pasmo przenoszenia i przez kilka lat produkowała zepsuty magnetofon, podając jednocześnie że jego górna granica jego pasma przenoszenia to 26kHz +/-3dB przy 19,05cm/s. Zawsze podchodzę z rezerwą do takich ekstremalnych opinii. Zobaczymy co pokaże mi mój egzemplarz.

Lubię kiedy gra muzyka...

podając jednocześnie że jego górna granica jego pasma przenoszenia to 26kHz +/-3dB przy 19,05cm/s.

Mój były miał na -20 dB VU (normowy poziom pomiarowy) pasmo na 19 cm/s do ponad 30kHz w tolerancji +0,5 dB/-3 dB. Na 0 VU miał pasmo do ponad 22 kHz (-3 dB) na taśmie Basf 911. Na taśmach Stilonu AN35/AN25 miał te same parametry tylko zniekształcenia były nieco większe. Trochę gorsza tolerancja była w zakresie dolnych częstotliwości w okolicy 50 Hz, ale oczywiście to nic nadzwyczajnego.

Edytowane przez Lech36

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Któryś dzień z rzędu odtwarzam nagrania z mojego gx 625, przy okazji nagrywam różne różności z Tidala i wciąż nie mogę się nadziwić jak wierne względem źródła są kopie tych nagrań. Może dużo zależy też od taśmy i tego co nagrywamy (w moim przypadku muzyka synth pop np. And One) - nagrywam na maxell Ud i wszystko na większej prędkości. Według mnie jest dobrze, może nawet bardzo dobrze - więc jeśli ten magnetofon jest tylko przeciętny to nie chcę chyba wiedzieć jak grają lepsze od niego... Mógłbym zachorować na kolejne cacka a to niewątpliwie naraziłoby mnie na konflikt z żoną, która już teraz nie rozumie wielu moich zakupów. Jeśli już można się do czegoś przyczepiać to rzeczywiście może delikatnie do dolnego pasma - ale jest to tak subtelna różnica, że nie warto zawracać sobie nią głowy...

Revox g36 inteligentny inaczej.

 

wiele aspektow rozwiazan technicznych/konstrukcyjnych tego magnetofonu projektowal czlowiek bez wyobrazni albo poprostu zlosliwy. Jest to ostatnia wersja (G) tego modelu wiec zastanawia mnie dlaczego z premedytacja kontynuowano te niedociagniecia. Wspolczuje ludziom , ktorzy zawodowo naprawiali te magnetofony zwlaszcza w latach 60tych kiedy byly one bardzo popularne. Pewnie takie naprawy konczyly sie wizyta u lekarza i lekami uspokajacymi. Mam ten magnetofon od kilku dni i staram sie go przywrocic do "ladnego" stanu i napotykam na takie absurdy ze nie wiem czy sie smiac czy plakac.

 

pozdrawiam

z melisa w reku

Kiedyś się do niego przymierzałem ale kolega ,który siedzi w temacie powiedział żebym się zastanowił.

Zrobiony ,wyregulowany i ustawiony gra świetnie ale jak coś się będzie działo a nie ma się zdolności

w tym kierunku to lepiej trzymać się z daleka .

No chyba,że kupi się "dziadka" razem z serwisantem w pakiecie :-)

Revox g36 inteligentny inaczej.

 

wiele aspektow rozwiazan technicznych/konstrukcyjnych tego magnetofonu projektowal czlowiek bez wyobrazni albo poprostu zlosliwy. Jest to ostatnia wersja (G) tego modelu wiec zastanawia mnie dlaczego z premedytacja kontynuowano te niedociagniecia. Wspolczuje ludziom , ktorzy zawodowo naprawiali te magnetofony zwlaszcza w latach 60tych kiedy byly one bardzo popularne. Pewnie takie naprawy konczyly sie wizyta u lekarza i lekami uspokajacymi. Mam ten magnetofon od kilku dni i staram sie go przywrocic do "ladnego" stanu i napotykam na takie absurdy ze nie wiem czy sie smiac czy plakac.

 

pozdrawiam

z melisa w reku

 

A możesz opowiedzieć jakieś szczegóły ?? Nigdy takowego nie "macałem" ale ciekawi mnie to. Po zdjęciach nie widać niby nic nadzwyczajnego.

Lubię kiedy gra muzyka...

postaram sie podac pare przykladow ale wiadomo obrazek wart 1000 slow wiec wezme sie za aparat itd.

 

na poczatek napisze o ustawianiu -bias trap- czyli pulapka albo wprowadzenie do bycia porazonym przez 200V

pozniej o idiotyzmie przy wymianie kondensatora lub opornika przy lampach a nastepnie o prosciutkiej naprawie klekotajacych odciagaczach tasmy przy przewijaniu ktora wymaga rozebrania calego magnetofonu zeby dostac sie do malutkiej nakladki ktora wystarczylo umiescic u gory a nie na dole i 5min roboty zamiast dwoch dni no i oczywiscie test nawet dla bardzo cierpliwych zakladanie plyty czolowej. Czeka mnie jeszcze rozddzielenie plyt od elektroniki i mechanizmu oczywiscie lutowae kabelki i nieciekawy dostep. Zaskoczylo mnie rowniez przymocowanie uchwytu do pudla jak w walizce na dwa male nity (w moim egzemplarzu urwane) a wazy to 20kg. Znalazlem tych niespodzianek wiecej, a schemat ideowy czasami enigmatyczny np niejasny na temat zarzenia lamp chociazby.

a schemat ideowy czasami enigmatyczny np niejasny na temat żarzenia lamp chociazby.

A co tam jest niejasnego na schemacie.Zwykłe żarzenie prądem stałym,zresztą zwykle b.skuteczne pozbawienie się przydźwięku.

Są różne magnetofony.W niektórych każda naprawa, to prawie przyjemność.Piszę "prawie" , bo chyba nikogo nie cieszy konieczność rozbierania sprzętu.Posiadam magnetofony trzech firm: Revox, Tandberg i Philips.W revoxach na szczęście nie musiałem nic robić z mechaniką napędu.Musiałem je , tylko złożyć w całość.Jakoś się udało,ale rzeczywiście w revoxach jest z tym najgorzej, choć chyba znacznie lepiej, niż w opisywanym wyżej przypadku.Posiadam bezpośredniego następcę G-36, czyli A-77 i znacznie pózniejszy PR-99.Widać poprawę w łatwości serwisu pomiędzy A-77, a PR-99.Jednak do tej pory najlepiej zaprojektowanym do serwisu magnetofonem, z którym miałem do czynienia to Philips N-4418.O wszystkim tam pomyślano.Jest odpowiednio długa i sprytnie ułożona wiązka przewodów umożliwiająca uruchomienie całej mechaniki po wyjęciu jej z obudowy.Oczywiście , wiązka ta zakończone jest wielowtykiem eliminującym konieczność lutowania.Jest nawet specjalna podpórka podobna do tej używanej w samochodowej pokrywie silnika.Umożliwia to świetny dostęp do płytki elektroniki.

Edytowane przez Marek-41

Dodaje do powyższego posta kilka zdjęć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-15150-0-79080100-1466434602_thumb.jpg

post-15150-0-59692500-1466434639_thumb.jpg

post-15150-0-74508800-1466434810_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Marek-41

A co tam jest niejasnego na schemacie.Zwykłe żarzenie prądem stałym,zresztą zwykle b.skuteczne pozbawienie się przydźwięku.

 

Witaj

ten magnetofon ma 12 lamp a nie dwie ktore sa uwzglednione na schemacie tuz przy zasilaczu.

Czy moglbys mi powiedziec w takim razie jakie napiecie jest podlaczone pod zarzenie pozostalych lamp?

stale czy zmienne?

12V czy 6,3V?

czy polaczenie miedzy lampami (zarzenie) jest rownolegle czy szeregowe?

czy polaczenie zarnikow w lampach jest rownolegle czy szeregowe?

 

ze schematu dowiadujemy sie tylko, ze lampy pierwsza i dziesiata sa zarzone napieciem stalym 12V, polaczone szeregowo, ktorych zarniki sa polaczone szeregowo.

 

O zarzeniu pozostalych lamp na schemacie nie ma nic.

 

i na koniec nie bardzo jestem pewien jaki rezystor nalezy wstawic w miejsce zarzenia pierwszej lampy (z ktorej chce zrezygnowac, dwie pierwsze lampy dokladnie) zeby zarzenie lampy dziesiatej pozostalo bez zmian.

 

Z gory dziekuje i serdecznie pozdrawiam

Edytowane przez helloradio
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

... Czy moglbys mi powiedziec w takim razie jakie napiecie jest podlaczone pod zarzenie pozostalych lamp?

stale czy zmienne?

 

Zmienne.

 

12V czy 6,3V?

 

6,3V

 

czy polaczenie miedzy lampami (zarzenie) jest rownolegle czy szeregowe?

 

Równolegle.

 

czy polaczenie zarnikow w lampach jest rownolegle czy szeregowe?

 

Żarniki podwójnych triod są połączone równolegle, wyprowadzenia 4 i 5 zwarte ze sobą, napięcie żarzenia doprowadzone pomiędzy 4+5 i nóżkę 9.

 

... O zarzeniu pozostalych lamp na schemacie nie ma nic.

 

To znaczy, że żarzenie jest standardowe dla danego typu lampy i napięcia żarzenia lampy. Skoro transformator daje na wyjściu G - F 6,3V/50Hz...

 

i na koniec nie bardzo jestem pewien jaki rezystor nalezy wstawic w miejsce zarzenia pierwszej lampy (z ktorej chce zrezygnowac, dwie pierwsze lampy dokladnie) zeby zarzenie lampy dziesiatej pozostalo bez zmian.

 

Napięcie żarzenia V1: 12V

Prąd żarzenia V1: 0,15A

Wartość opornika zastępczego to wartość rezystancji żarnika V1 po pełnym jego rozgrzaniu czyli przy napięciu na nim 12V i prądzie 0,15A.

12V/0,15A = 80om

Moc rezystora co najmniej 2W.

 

GM

Zmienne.

 

 

 

6,3V

 

 

 

Równolegle.

 

 

 

Żarniki podwójnych triod są połączone równolegle, wyprowadzenia 4 i 5 zwarte ze sobą, napięcie żarzenia doprowadzone pomiędzy 4+5 i nóżkę 9.

 

 

 

To znaczy, że żarzenie jest standardowe dla danego typu lampy i napięcia żarzenia lampy. Skoro transformator daje na wyjściu G - F 6,3V/50Hz...

 

 

 

Napięcie żarzenia V1: 12V

Prąd żarzenia V1: 0,15A

Wartość opornika zastępczego to wartość rezystancji żarnika V1 po pełnym jego rozgrzaniu czyli przy napięciu na nim 12V i prądzie 0,15A.

12V/0,15A = 80om

Moc rezystora co najmniej 2W.

 

GM

 

GM

slicznie dziekuje za pomoc i szczegolowe odpowiedzi

 

jesli moglbys podzielic sie opinia na nastepujacy temat to byloby super

 

Moj znajomy ma ma ten sam magnetofon jednak bez lamp i niestety dokupienie tychze lamp ECC81 i ECC83

wychodzi bardzo drogo.

 

Szukalismy rosyjskich zamiennikow jako znaaacznie tanszej opcji i wychodzi na to ze nie ma zamiennika dla ECC81 a dla ECC83 jest 6N2P.

 

Czy daloby rade uzyc w miejsce lamp (ECC81) V3, V4, V5,( lamp 6N2P, rozumiem ze pewnie nalezy dokonac zmian w zaadoptowaniu takiej lampy ale jakich to nie wiem. Ciagnac dalej zasilanie lampy V10 w rosyjskim wydaniu potrzebne by bylo napiecie 6.3V. Czy zmniejszenie 24V z zasilacza do 6.3V rezystorem wg przykladu ktory podales wyzej ma jeszcze sens czy potrzebne jest nowe rozwiazanie?

Podsumowujac rezygnujemy z lamp V1 i V2 przedwzmacniacza oraz V7 i V8 wzmacniacza mono.

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

...

Czy daloby rade uzyc w miejsce lamp (ECC81) V3, V4, V5,( lamp 6N2P, rozumiem ze pewnie nalezy dokonac zmian w zaadoptowaniu takiej lampy ale jakich to nie wiem. Ciagnac dalej zasilanie lampy V10 w rosyjskim wydaniu potrzebne by bylo napiecie 6.3V. Czy zmniejszenie 24V z zasilacza do 6.3V rezystorem wg przykladu ktory podales wyzej ma jeszcze sens czy potrzebne jest nowe rozwiazanie?

Podsumowujac rezygnujemy z lamp V1 i V2 przedwzmacniacza oraz V7 i V8 wzmacniacza mono.

 

Moja propozycja to:

- zamiast ECC81 zastosować ECC85.

- zamiast ECC83 zastosować 6N2P.

 

W obydwu przypadkach trzeba zmienić sposób żarzenia i dostosować je do innych lamp. ECC85 wymaga napięcia 6,3V, ale włączonego pomiędzy nóżki 4 i 5. Nóżka 9 w tej lampie, to wyprowadzenie ekranu między systemami lampy. Dlatego musiałbyś przerobić połączenia w podstawkach V3, V4 i V5.

V7 i V8 można usunąć ale... Bez tych lamp i pobieranego przez nie prądu anodowego, zmienią się napięcia uzyskiwane z zasilacza prądu anodowego, który nie jest zasilaczem stabilizowanym. Pozostałe lampy dostaną wyższe napięcia anodowe.

Jeśli zastosujesz zamiast ECC83 lampy 6N2P, to też trzeba zmienić sposób żarzenia V1, V10.

Część zasilacza, z którego obecnie żarzone są V1, V10, nie będzie się nadawać do żarzenia 6N2P no chyba, że wydajność prądowa uzwojenia transformatora 22V pozwoli na zasilenie dwóch 6N2P, prąd żarzenia tych lamp będzie wynosić ok. 700mA.

Obawiam się, że uzwojenie 22V transformatora nie ma takiej wydajności prądowej.

Uzwojenie G - F, 6,3V/50Hz, może mieć zbyt niskie napięcie aby je wyprostować, odfiltrować i zastosować do żarzenia V1, V10.

Ja bym użył dodatkowego, małego transformatora sieciowego z napięciem wtórnym 8V/1A. Po wyprostowaniu napięcia i jego odfitrowaniu w układzie CRC, z ew. dobraniem wartości rezystora filtru, uzyskasz napięcie stałe 6,3V do żarzenia V1, V10.

 

GM

Rezygnacja z 1 lampy wzmacniacza wstępnego ma sens chociażby z powodu zmniejszenia źródła szumów.A co do redukcji napięcia żarzenia to może spróbuj połączyć w szereg kilka lamp(jednakowego typu) np 6N2P.Zamiast ECC81 można spróbować ECC85 b.niegdyś popularną w każdym lampowym polskim odbiorniku.Inne podłączenie żarzenia.

Rezygnacja z 1 lampy wzmacniacza wstępnego ma sens chociażby z powodu zmniejszenia źródła szumów.A co do redukcji napięcia żarzenia to może spróbuj połączyć w szereg kilka lamp(jednakowego typu) np 6N2P.Zamiast ECC81 można spróbować ECC85 b.niegdyś popularną w każdym lampowym polskim odbiorniku.Inne podłączenie żarzenia.

 

 

Aktualnie usuwam dwie pierwsze lampy (nazwijmy to przedwzmacniacz mikrofonowy) a sygnal z komputera czy CD bedzie wchodzil bezposrednio na potencjometr.

 

Magnetofony domowe z lat 60tych, 70tych pewnie byly pomyslane glownie do nagrywanie z mikrofonu i radia czyli zrodel o bardzo malym napieciu wyjsciowym.

Jesli zrodlo mialo wystarczajace napiecie zeby ominac ten pierwszy stopien przedwzmacniacza i wejsc bezposrednio na potencjometr wysterowania to niestety bylo redukowane rezystorami do malego napiecia pasujacego do wejscia pierwszego stopnia przedwzmacniacza czyli oslabiamy sygnal zeby go wzmocnic.

 

Takie podejscie bylo popularne w wielu magnetofonach, osobiscie doswiadczylem w G36, A77, Braun TG1000 i kilku modelach Akai.

 

 

Wspomne ze G36 ma 12 lamp a dokladnie

2 lampy "przedwzmacnicz mikrofonowy"

2 lampy przedwzmacniacz wejsciowy

1 lampa do korekcji sygnalu dla glowicy zapisujacej

1 lampa do wskaznikow

1 lampa generator pradu podkladu i kasowania 70kHz

3 lampy wzmacniacz do glowicy odczytujacej

2 lampy wzmacniacz dla glosnika (mono niestety)

 

Moj egzemplarz mial juz wymontowany glosnik z transformatorem i dwie lampy wzmacniacza mono wraz przynaleznymi do tych lamp kondensatorami i opornikami.

 

Wyglada na niedokonczony projekt. Usuwanie koncowego wzmacniacza i omijanie pierwszych dwoch lamp wyglada na popularne na forach poswieconych G36.

 

Lampa ECC85 jakos jest pomijana gdy mowa o jakosci dzwieku. Sam nie slyszalem wiec nie wiem jak to jest ale zaniepokoily mnie te wzmianki.

 

Pozdrawiam

Gość G.Mark

(Konto usunięte)

....

Lampa ECC85 jakos jest pomijana gdy mowa o jakosci dzwieku. Sam nie slyszalem wiec nie wiem jak to jest ale zaniepokoily mnie te wzmianki.

 

Pozdrawiam

 

Po usunięciu wzmacniacza V7 i V8 trzeba skontrolować napięcia anodowe wytwarzane w zasilaczu. Będą na pewno wyższe od podanych na schemacie.

ECC85 jest "pomijana", bo jest kojarzona głównie z głowicami UKF polskich odbiorników radiowych, w których była stosowana.

Ale zajrzyj tu:

http://bee.mif.pg.gda.pl/Oktoda/index.php/ECC85

http://bee.mif.pg.gda.pl/Oktoda/index.php/ECC81

Jej nachylenie i wzmocnienie napięciowe jest zbliżone do tych parametrów ECC81.

ECC85:

u = 57V/V

Sa = 5,9mA/V

 

ECC81:

u = 60V/V

Sa = 5,5mA/V

 

GM

Po usunięciu wzmacniacza V7 i V8 trzeba skontrolować napięcia anodowe wytwarzane w zasilaczu. Będą na pewno wyższe od podanych na schemacie.

ECC85 jest "pomijana", bo jest kojarzona głównie z głowicami UKF polskich odbiorników radiowych, w których była stosowana.

Ale zajrzyj tu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jej nachylenie i wzmocnienie napięciowe jest zbliżone do tych parametrów ECC81.

ECC85:

u = 57V/V

Sa = 5,9mA/V

 

ECC81:

u = 60V/V

Sa = 5,5mA/V

 

GM

 

 

 

Dziekuje GM

czyli szukanie okazji na lampy ECC85 i 6N2P to kolejny krok.

 

Napiecie anodowe w moim egzemplarzu rzeczywiscie mocno wzroslo z 265V do 285V w punkcie A, rezystor 140 Ohm wrocil napiecie do poprawnego poziomu co automatycznie nie naprawilo napiec

B, C, D, ktore ciagle byly za wysokie. Zamiana R115 z 1kOhm na 1.8kOhmznacznie zblizla do napiec na schemacie.

 

Zadziwiajace jest ze nie ma mozliwosci na wyjsciu LINE przelaczac SOURCE/TAPE mozna tylko sluchac po tasmie. Orginalnie na wbudowanym glosniku mozna bylo przelaczac tylko SOURCE/TAPE dla prawego lub lewego kanalu ale nie stereo. Takie to dziwactwo Revoxa z 1964 roku.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez helloradio
Gość G.Mark

(Konto usunięte)

...

Napiecie anodowe w moim egzemplarzu rzeczywiscie mocno wzroslo z 265V do 285V w punkcie A, rezystor 140 Ohm wrocil napiecie do poprawnego poziomu co automatycznie nie naprawilo napiec

B, C, D, ktore ciagle byly za wysokie. Zamiana R115 z 1kOhm na 1.8kOhmznacznie zblizla do napiec na schemacie.

...

 

Korygowanie napięcia w punkcie A nie było konieczne, bo zasilane są nim tylko anody pentod V7 i V8, których już w układzie nie ma.

Wielkość napięć w punktach B, C, D zależy od wartości prądów anodowych pozostałych lamp i tu korekta napięcia zmianą rezystancji rezystora dała wyraźny efekt.

Sprawdź również napięcie w punkcie E i ew. skoryguj je zmianą wartości R118.

 

GM

Korygowanie napięcia w punkcie A nie było konieczne, bo zasilane są nim tylko anody pentod V7 i V8, których już w układzie nie ma.

Wielkość napięć w punktach B, C, D zależy od wartości prądów anodowych pozostałych lamp i tu korekta napięcia zmianą rezystancji rezystora dała wyraźny efekt.

Sprawdź również napięcie w punkcie E i ew. skoryguj je zmianą wartości R118.

 

GM

 

 

Na schemacie nie jest podane napiecie E. Czy sprawdzenie napiecia katod V5 i V12 bedzie miarodajne?

Edytowane przez helloradio
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.