Skocz do zawartości
IGNORED

B&W N804 i Musical A3 - głośno i trzaski

Gość Robert Kołtuński

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Robert Kołtuński

(Konto usunięte)

Witam

Posiadam system B&W Nautilus i Musical Fidelity A3, CD Marantz CD17

Mój pokój ma 23 m2

Problem polega na tym, że podczas odsłuchu żwawszej muzyki przy dużych poziomach głośności pojawiają się dziwne trzaski, brzmi to nie zaciekawie i natychmiast sciszam z obawy o uszkodzenie jakiegoś elementu zestawu.

W związku z tym mam pytanie po jakiej stronie leży wina, czy może wina zbyt słabych kolumn, a może wzmacniacz nie jest zbyt wydajny ? Słyszałem też że pomógłby kondycjoner który dostarcza wzmacniaczowi więcej prądu.

Tak naprawdę to nie znam się dokładniej na tym i proszę o pomoc w czym leży problem.

Z góry dziękuje za odpowiedź

Kondycjoner raczej nie pomoże.

Napisz czy trzaski są w obu głośnikach i ile to jest głośno - tzn. na której godzinie.

Może CD zaczyna podrygiwać i przeskakuje? Jak masz ustawiony sprzęt?

Gość Robert Kołtuński

(Konto usunięte)

Napewno CD nie przeskakuje, trzaski są w obu kolumnach, jakby coś się w nich rozrywało, taki efekt dzieje dię już przy godz. 13-14

Maleo, jakiego trola ?

Gość Robert Kołtuński

(Konto usunięte)

Piszę całkiem poważnie, inaczej nie zadawałbym tego pytania.

Jak słucham ciszej jest ok

Rozumiem że to wina wzmacniacza, że nie jest nieprzystosowany do głośnej muzyki, czyli jest za słaby ?

Większość wzmaków osiąga max. moc na godz. 12-13, powyżej może już być przesterowanie, objawiające się "czkawką" - trzaskami. Myślę, że wszystko jest ok, choć na Marantzu PM 8000 dochodziłem do godz. 15, W Technicsie 11.30 to był max - powyżej tweeter w głośniku był juz zagrożony. W swoich Infinitkach REf 50 miałem zabezpieczenie tweeterów, które przestawały grać właśnie na godz. 11.30-12.

Gość Piotr Lewandowski

(Konto usunięte)