Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  518 członków

Yamaha Klub
IGNORED

Klub miłośników Yamahy


slaw123
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, eMCZe napisał:

Już mówię o czym. Dla mnie też to oczywiste ale jak przejrzysz to podforum to nigdzie o tym nikt nie napisze a jak już napisze to dostanie zjebke bo to zamach na świętość. Z Yamaha problem jest teraz taki że ciężko jest być wierny firmie i kochać dźwięk starej amerykańskiej szkoły grania i bardzo nad tym ubolewam. MX10000 z CX10000 jest pod tym względem genialna i dziękuję że mogłem jej posłuchać u mnie w domu i że właściciel to "wariat" który lubi to samo amerykańskie brzmienie więc jest mi dane odkrywać ciągle nowe połączenia. Dwie klasyczne końcówki B czy M też w biampingu świetnie ze spadkami pod 1ohm grają choć dla większości "właścicieli" nowych Yamah to już tylko śmietniki. 

Taki to mały problem tego forum, mniej szanuje się doświadczenie innych i mniej jest się ciekawym brzmień innych setów bo przecież ja mam najlepiej a reszta to... a uwierz mi że nawet nad tak subiektywnym tematem jak odbiór dźwięku można z przyjemnością i bez złości merytorycznie rozmawiać. 

MX/CX 10000 zestaw marzeń niestety nawet dziś ma zawrotną cenę, fajnie było by także to zobaczyć na żywo i posłuchać. Jeszcze jakiś czas temu myślałem o tym ale jeszcze zbyt wysoki próg cenowy, choć może kiedyś...🤔, na razie jest zamiast tego set Sansui 2105 i też jest fajnie🙂..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 minut temu, eMCZe napisał:

A z ciekawości jaka to reszta tonu a w szczególności głośniki  ??

Kolumny Heco Aurora 700,jeśli chodzi o dzwięk ze źródeł cyfrowych to wszystkiego jest równiótko i nic nie trzeba poprawiać,natomiast jeśli chodzi o źródło analogowe jakim w moim torze jest gramofon to zauważyłem że igłę , niezależnie od wkładki muszę zawsze ustawiać na najniższe wartości zalecane przez producenta,żeby właśnie basu nie było za dużo.

Oczywiście wszystkie potencjometry we wzmacniaczu na baczność,od nowości nie ruszane,niestety psychika nie pozwala😉

Edytowane przez M.K.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, M.K. napisał:

nic nie trzeba poprawiać,natomiast jeśli chodzi o źródło analogowe

Czyli nie Yamaha ma extended low tones tylko szukaj wkładki która gra wyżej. Co do wkładek grających wyżej jakby co to pisz PW, nie będziemy zaśmiecać wątku.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę troszkę inaczej,wkładki których używam mają bardzo dużo góry,tylko na zalecanym przez producenta obciążeniu jest dla mnie troszeczkę za dużo basu,co  koryguję zmniejszeniem nacisku na igłę ale cały czas poruszając się w widełkach wyznaczonych  przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, M.K. napisał:

Kolumny Heco Aurora 700

Nie wiem jak te ale moje doświadczenia z HECO ( celan 700 i Statement) są takie, że waliły basem, który przyktywał resztę i tak było praktycznie z każdym wzmacniaczem z jakim grały, więc powiedziałbym na podstawie tych dwóch modeli, że może to być wina kolumn i w tym wypadku mit niemieckiego brzmienia niej jest wyimaginowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aurory potrzebują minimum 50-60cm od ściany aby opisywane dudnienie praktycznie wyeliminować. Mi się wydaje że ze względu na swoją cenę są często wybierane do zbyt małych pomieszczeń,wystarczy pooglądać ogłoszenia na olx gdzie ludzie wstawiają aurory 1000 do pokoików 3x4 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie (teraz czysto SUBIEKTYWNA moja opinia) niemieckie granie z bass reflexem i nie daj Boże z linią transmisyjną to porażka. Ani tam basu ani mid basu, jest głównie budyń i kluski lub punktowe puknięcia. 

Kolejna sprawa zestawienie AS który był górną półką w czasach swojego wydania z kolumnami z niskiej półki powoduje podobny dysonans i brak synergii jak zestawienie nawet dobrej integry z trudnymi głośnikami. Nikt nie mówi że to nie może dobrze brzmieć ale bywają problemy. 

Tą niską półką nie chciałem urazić ale to głośniki coś pod kino domowe raczej do współczesnego systemu cyfrowego. I teraz już nie subiektywnie tylko poparty doświadczeniami to 25 Hz to można sobie włożyć w ten bass reflex. Chyba że jak w wielu takich konstrukcjach mamy tu 25Hz-42,5kHz +/- 8 dB. Sam producent tego nie poda bo nie wyglądało by a pomiarów nie ma. 

Miałem pod różnymi systemami wiele głośnikow, do świąt by wyliczać i nie było takiego z bass reflexem który dorównał by dla mnie dużo słabszym pozornie konstrukcjom z zamkniętą skrzynią. 

Na szczęście mamy (przynajmniej w tej kwestii) wolny kraj i każdy ma swoje gusta więc nie ma złych wyborów i nie zamierzam nikomu udowadniać że moje jest lepsze bo lepsze może być tylko dla mnie, natomiast z przyjemnością się tym moim podzielę. Kolejna sprawa, że nie odrzucam tego o czym mi mówią i sam próbuje się do tego lub o tym przekonać. 

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, eMCZe napisał:

25 Hz to można sobie włożyć w ten bass reflex. Chyba że jak w wielu takich konstrukcjach mamy tu 25Hz-42,5kHz +/- 8 dB.

Heco Statement miały opisany  dół niby od 18Hz 😀oczywiście bez info przy jakim spadku, pewnie ponad 10 dB, moje obecne kolumny mają dół 40 Hz, przy spadku 6dB, a grają w tym niskim zakresie o 2 klasy lepiej, także subiektywnie  pod względem zejścia.

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To częsty zabieg, cóż że basu nie ma, nie słychać i nie czuć, ważne że na poziomie -10dB w komorze akustycznej mikrofon coś tam jeszcze zanotował. Znam wiele głośników z 45Hz na dole ale w całym zakrecie +/- 2 dB które grają mocniej niż współczesne 20Hz o nie sprecyzowanych pomiarach.

Martin Logan CLS, Ayon Triton 8 x KT150, DAC STAX (2xPCM63K na 6414/ECC81), Rotel RCD (TDA1541 na 6N9S) ,Yamaha PX3 z Yamaha MC5 (Shibata na boronie) z pre na 6N9S/6S2S, Volumio pod R Pi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie nie rozumiem o czym piszecie, w jednym poście że heco są przebasowione i dudniące a w drugim że basu nie ma. 

W moim zestawieniu heco z yamahą bas trzęsie całym domem,wbija w fotel lub kopie w klate,różnie tam zwą a problemy o których pisałem to niuanse które sprowadzają się do przestawienia igły o 0,1g w jedną lub w drugą w zależności od repertuaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
4 godziny temu, M.K. napisał:

Całkowicie nie rozumiem o czym piszecie, w jednym poście że heco są przebasowione i dudniące a w drugim że basu nie ma. 

W moim zestawieniu heco z yamahą bas trzęsie całym domem,wbija w fotel lub kopie w klate,różnie tam zwą a problemy o których pisałem to niuanse które sprowadzają się do przestawienia igły o 0,1g w jedną lub w drugą w zależności od repertuaru. 

Nie lepiej regulować to  potencjometrem🤔? Przecież Yamaha ma „tone control”.

Piszemy o tym, że niektórzy niemieccy producencji epatują na tabliczkach organowym basem z czeluści piekieł bez podania, jak inni,  przy jakim spadku te 18 Hz jest zmierzone czyli najzwyczajniej w świecie bajerują parametrami. W rzeczywistości bez pomiarów nie dowiesz się jakie jest pasmo przy spadku np. -6dB, -3dB tak jak w większości jest podawane. 

Natomiast przebasowione  nie oznacza w tym wypadku bardzo niskiego zejścia tylko obfitości. Można np. przesadzić, przesadnie podbić czyli przebasowić zakres 50-80 Hz i oto tutaj chodzi. Praktycznie każda kolumna ma co najmniej delikatnie podbity zakres basu, żeby dało się jej słuchać także cicho. Heco po prostu z tym podbiciem przesadza.

Edytowane przez audiofan01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

19 minut temu, audiofan01 napisał:

Heco po prostu z tym podbiciem przesadza

Dla tego z yamahą as którą jak wyżej nazwano  "extended high tones" tworzy idealną synergię 😉

Z tym przebasowieniem dobrze zrozumiałem o co ci chodzi tylko u mnie albo to nie występuje albo po prostu mi pasuje taki odbiór i nie słyszę w nim nic złego. Jeśli chodzi o to jak aurory nisko schodzą w secie z yamahą to przeprowadziłem taki teścik przy pomocy aplikacji frequency generator i bt ,wzmacniacz na godzine 11(od tej głośności dopiero z 2,7m zaczynałem słyszeć 25hz) i zaczynając od 25 hz,ledwo ale słychać dawałem po 1hz w górę,co hz słychać wyraźny przyrost mocy,przy 30hz odgłos taki jak by mi młotem pneumatycznym w ścianie kłuli. Nie wiem czy taki test coś wnosi czy jest śmieszny ale inaczej nie mam pomysły jak to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, M.K. napisał:

tylko u mnie albo to nie występuje

Tak może być jak najbardziej. Pamiętaj, że ja pisałem na podstawie swoich doświadczeń z konkretnymi dwoma modelami kolumn HECO. Twoje Aurory wcale takich cech nie muszą mieć ale skoro sam zauważyłeś problem u siebie z "extended low tones" to oprócz wkładki podejrzenie padło też na kolumny.

To jednak może wyjść dopiero jak się w tych samych warunkach posłucha innych kolumn. Tak było w moim  przypadku jak Statementy zmieniłem na Dynaudio Focus 380, które dopiero pokazały mi co to znaczy w miarę zrównoważone brzmienie. Oczywiście jest też kwestia dopasowania ze wzmacniaczem, coś można spotęgować, zneutralizować, wzmacniacz może nie ogarniać trudnych kolumn itp. ale i tym już było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak , pamiętam o których kolumnach pisałeś i trochę mnie to zasmuciło bo bardzo mi się podobają i są na pierwszym miejscu (celany)na liście poszukiwań jeśli najdzie mnie na zmianę. A co do tego "extended low tones" to miało być odniesienie do  "extended high tones" w sensie że nie zawsze jest tak samo,może bardziej by pasowało określenie że ten zestaw gra bardziej po ciemnej czy też cieplejszej stonie mocy. Ale podkreślam "zestaw" nie yamaha sama w sobie. Opisał bym bardziej swoje spostrzeżenia odnośnie Auror ale nie one są tu bohaterkami tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polemizuję, nie wchodzę w sprzeczki chętnie czytam i wnioskuję 😉

Niestety z porównania A-S3000 i A-S3200 nic nie wyszło, za mała dostępność 3200 obecnie w sprzedaży, ale...

Dopiero od pewnego czasu dostępny jest schemat 3200 i nie znalazłem różnicy do 3000. Końcówka mocy taka sama, te same tranzystory (2 x MLE20), kondensatory filtrujące 2 x 22 000uF na kanał. Dlatego przypuszczam, że jakość grania jest bardzo podobna i tym bardziej jestem ciekaw porównania. Tyle że to tak dla ciekawości.

Ostatnio zostałem posiadaczem zestawu C-5000/M-5000 i powiem tak, podwójne tranzystory w końcówce mocy (4 x MLE20) i kondensatory filtrujące 2 x 33 000uF na kanał słychać, ponieważ obok stoi A-S3000, nie mam co do tego wątpliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, aax napisał:

statnio zostałem posiadaczem zestawu C-5000/M-5000 i powiem tak, podwójne tranzystory w końcówce mocy (4 x MLE20) i kondensatory filtrujące 2 x 33 000uF na kanał słychać, ponieważ obok stoi A-S3000, nie mam co do tego wątpliwości.

Gratulacje, zestaw marzenie no i nie dziwota, że słychać różnicę w końcu swoje kosztuje. Teraz do kompletu NS 5000 jeszcze brakuje😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, aax napisał:

 

Ostatnio zostałem posiadaczem zestawu C-5000/M-5000 i powiem tak, podwójne tranzystory w końcówce mocy (4 x MLE20) i kondensatory filtrujące 2 x 33 000uF na kanał słychać, ponieważ obok stoi A-S3000, nie mam co do tego wątpliwości.

Także gratuluję zakupu😉, no niestety fizyki się nie oszuka na korzyść zestawu dzielonego nawet przy tej samej mocy wyjściowej w stosunku do integry🙂..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
15 godzin temu, aax napisał:

C-5000/M-5000 i powiem tak, podwójne tranzystory w końcówce mocy (4 x MLE20) i kondensatory filtrujące 2 x 33 000uF na kanał słychać, ponieważ obok stoi A-S3000,

Jeżeli posiadasz jeszcze do porównania A-S3000 to wykonaj jeszcze jeden eksperyment. Wiadomo końcówka, większa moc, większa wydajność itp. obsłuży także trochę trudniejsze kolumny. Jednak wydaje się, że głównym atutem dzielonki jest lepsze PRE. Spróbuj posłuchać integry jako końcówki w zestawie z tym nowym przedwzmacniaczem powinno wyjść co daje większą korzyść. Może dla bezproblemowych kolumn wystarczy osobny przedwzmacniacz, lepszy od tego w integrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, audiofan01 napisał:

Jeżeli posiadasz jeszcze do porównania A-S3000 to wykonaj jeszcze jeden eksperyment. Wiadomo końcówka, większa moc, większa wydajność itp. obsłuży także trochę trudniejsze kolumny. Jednak wydaje się, że głównym atutem dzielonki jest lepsze PRE. Spróbuj posłuchać integry jako końcówki w zestawie z tym nowym przedwzmacniaczem powinno wyjść co daje większą korzyść. Może dla bezproblemowych kolumn wystarczy osobny przedwzmacniacz, lepszy od tego w integrze.

Ok, zrobię próbę, dam znać w następnym tygodniu.

Sam konstruktor Yamahy wypowiadał się na temat różnicy pomiędzy M-5000 i A-S3000 właśnie w kontekście mocy dla obciążenia 4 ohmy (tłum. z niemieckiego): 

[Koncepcja działa bez zarzutu i brzmi imponująco – co pokaże badanie ze słuchu. Ale to, co zawsze mnie zdumiewało w M-5000, to niezbyt duża moc wyjściowa: 2 x 100 watów przy 8 omach. Nie mylimy się: nawet konkurenci z Accuphase'a (P-4500) i Naima (NAP 300 DR) nie dostarczają więcej mocy do urządzeń w tym przedziale cenowym. Ale we własnym zakresie duży wzmacniacz zintegrowany A-S3000 może to zrobić za 4800 euro.

„Zgadza się, mówi Susumu Kumazawa, zapytany:„ Ale spójrzmy na zachowanie obu wzmacniaczy mocy przy obciążeniu 4 omów. A-S3000 ma 2 x 170 watów, natomiast M-5000 2 x 200 watów. Zintegrowany wzmacniacz nadal zarządza 2 x 300 watów przy 2 omach, ale końcówka mocy 2 x 400 watów. Zasilanie M-5000 jest znacznie stabilniejsze. A jakość prawie wszystkich komponentów jest również wyższa. Powinieneś być w stanie to usłyszeć ... ”]

pobrane z recenzji: https://www.lowbeats.de/test-vor-endstufen-kombination-yamaha-c-5000-m-5000/2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Ok, zrobię próbę, dam znać w następnym tygodniu.
Sam konstruktor Yamahy wypowiadał się na temat różnicy pomiędzy M-5000 i A-S3000 właśnie w kontekście mocy dla obciążenia 4 ohmy (tłum. z niemieckiego): 
[Koncepcja działa bez zarzutu i brzmi imponująco – co pokaże badanie ze słuchu. Ale to, co zawsze mnie zdumiewało w M-5000, to niezbyt duża moc wyjściowa: 2 x 100 watów przy 8 omach. Nie mylimy się: nawet konkurenci z Accuphase'a (P-4500) i Naima (NAP 300 DR) nie dostarczają więcej mocy do urządzeń w tym przedziale cenowym. Ale we własnym zakresie duży wzmacniacz zintegrowany A-S3000 może to zrobić za 4800 euro.
„Zgadza się, mówi Susumu Kumazawa, zapytany:„ Ale spójrzmy na zachowanie obu wzmacniaczy mocy przy obciążeniu 4 omów. A-S3000 ma 2 x 170 watów, natomiast M-5000 2 x 200 watów. Zintegrowany wzmacniacz nadal zarządza 2 x 300 watów przy 2 omach, ale końcówka mocy 2 x 400 watów. Zasilanie M-5000 jest znacznie stabilniejsze. A jakość prawie wszystkich komponentów jest również wyższa. Powinieneś być w stanie to usłyszeć ... ”]
pobrane z recenzji: https://www.lowbeats.de/test-vor-endstufen-kombination-yamaha-c-5000-m-5000/2/
Podobna sytuacja z zarządzaniem mocą przy niskich impedancjach była w konstrukcjach z lat 90tych.
Tam AX2000 przy 1 0hmie miała parametr 600w, a mx10000 1.2kw. Przy czym były oszczędne w poborze mocy z sieci energetycznej. Wręcz trudno w to uwierzyć czytając dane na papierze.
Z chęcią posłuchałbym nowych konstrukcji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
U mnie jest podobnie...AX 2000 ma 130 W na kanał przy 8 ohamch i w porównaniu z zestawem dzielonym innego producenta który jest nieco słabszy bo ma 110 W na kanał przy 8 ohmach niestety kolumny dostają dużo większe baty od dzielonki...
Co jest powodem takiego spostrzeżenia?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, Mikellino napisał:
3 godziny temu, Piotr Marzanna napisał:
U mnie jest podobnie...AX 2000 ma 130 W na kanał przy 8 ohamch i w porównaniu z zestawem dzielonym innego producenta który jest nieco słabszy bo ma 110 W na kanał przy 8 ohmach niestety kolumny dostają dużo większe baty od dzielonki...

Co jest powodem takiego spostrzeżenia?

Dźwięk z dzielonego zestawu jest mocniejszy, bardziej energetyczny i precyzyjniejszy, widać to też po wychyle membran, jeśli podkręcić Yamahę głośno dobrze powyżej 12 godz to już zaczyna się hałas i taki rozjechany dźwięk, natomiast pre i końcówka to petarda do samego końca i strach wtedy o głośniki...tak to jest u mnie..

2 minuty temu, Piotr Marzanna napisał:

Dźwięk z dzielonego zestawu jest mocniejszy, bardziej energetyczny i precyzyjniejszy, widać to też po wychyle membran, jeśli podkręcić Yamahę głośno dobrze powyżej 12 godz to już zaczyna się hałas i taki rozjechany dźwięk, natomiast pre i końcówka to petarda do samego końca i strach wtedy o głośniki...tak to jest u mnie..

Ale nie wątpliwą zaletą AX 2000 jest to że bardzo ładnie gra i to nawet bardzo cicho, nie trzeba jej mocno kręcić żeby słuchanie muzyki było przyjemne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry wieczór, ponawiam swoją propozycję  pomiaru parametrów elektrycznych wzmacniaczy najnowszej serii

2000 badź 3000 oraz mojego leciwego zestawu mx-830/cx-830. Mogę spróbować załatwić możliwość wykonania takich pomiarów na Politechnice Warszawskiej, być może odpłatnie.  Kto przyjechałby ze swoim nowym wzmacniaczem serii 2000/3000 byśmy mogli pomierzyć parametry wzmacniaczy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
8 godzin temu, pawal napisał:

Dobry wieczór, ponawiam swoją propozycję  pomiaru parametrów elektrycznych wzmacniaczy najnowszej serii

2000 badź 3000 oraz mojego leciwego zestawu mx-830/cx-830. Mogę spróbować załatwić możliwość wykonania takich pomiarów na Politechnice Warszawskiej, być może odpłatnie.  Kto przyjechałby ze swoim nowym wzmacniaczem serii 2000/3000 byśmy mogli pomierzyć parametry wzmacniaczy ?

Nie sądzę, żeby znalazł się chętny, ponieważ cel i sens takich pomiarów są wątpliwe. Sprzęt Technicsa z lat 80-tych miał świetne parametry na papierze, a grał do d...y. Pomiary nie grają. Warto tego po prostu posłuchać, zwłaszcza w połączeniu z trudnymi kolumnami. Nie spodziewałbym się rewelacji. MX-830 ma 170W przy Ohm i 230 W ( tylko ) przy 4 Ohm czyli nie jest specjalnie wydajny (tak jak np.  najnowszy dzielony zestaw M/C 5000). Tak jest na papierze, może te pomiary pokazałyby lepiej ale nie sądzę żeby zbliżyły się do serii obecnych tysiączek, które w tych pomiarach prawie podwajają moc. A-S3200 ma zmierzone 119W przy 8 Ohm i 207W przy 4 Ohm. Zestawy MX 630/830 to chyba jednak półka niżej, z tamtych lat to też te z oznaczeniami w tysiącach są odpowiednie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.