Skocz do zawartości
IGNORED

Kącik samochodowy- ciekawy test


wasylak

Rekomendowane odpowiedzi

Jezdzilem kiedys WRX'em na wyscigi asfaltowe, po kilku razach kupilem Miate (MX-5). WRX zostal na zime i wyscigi na lodzie. Juz samo podstawowe przygotowanie Miaty jest sporo tansze niz WRX'a. Amortyzatory 2x tansze, opony 2x tansze, hamulce 4x tansze itd. Do tego zuzycie tych elemetow jest 2-3 razy wolniejsze. Miata bardzo dobrze spisuje sie z silnikiem 1.6 (115hp) czy tez 1.8. Silniki V6 dodaly by wagi i zepsuly balans.

 

 

^^^^ x2

 

Podpisuję się obiema rękoma pod tym co napisał kolega.

 

Od siebie dodam, że u nas Miata nie jest popularna wśród osób chcących sobie amatorsko pojeździć, a w stanach - wręcz przeciwnie, masę osób tym jeździ i na krętych torach robi bardzo konkurencyjne czasy.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Na filmiku ktory wkleilem pokazane jest jak auta awd zuzywaja opony...ciezar, nacisk na przednia os, dodatkowo naped na rowniez przednia os i hamowanie na ta os jest rowniez zawsze silniejsze. Do tego wieksze zuzycie paliwa. Maja tez oczywiscie zalety:) Dlatego na suchy tor hhh lekkie auto z tylnym napedem i mid engine, Elise, moze starsza Toyota MR, nie powinny byc diabelsko drogie w utrzymaniu.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Prawie jak gocart! Niezle przeciazenia:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Wystarczy, widac, ze jest mocno odchudzony, nawet szyby nie ma;) Elise ze 118KM silnikiem na torze, bez przerobek wciaga auta dwa razy mocniejsze:) Mala masa to podstawa, automatycznie poprawia sie niemalze wszystko, przyspieszenie, hamowanie, pokonywanie zakretow, zuzywanie opon, spalanie. Ja tak mysle kupic Elise i go troche stuningowac, tak zeby mial ze 170 koni. Normalnie potwor bedzie;)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

I po amerykańsku - gumy szersze niż nadwozie :-0

 

Gumy chyba Hoosiera - fajne slicki drogowe robią. U nas niestety niedostępne, a chetnie bym spróbował jako alternatywę dla Toyo R888.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Ech toyo r888 miałem. Już więcej nie kupię bo piekielnie schodzą :) I fabrycznie mają już 6mm bieżnika, także jedna pojeżdżawka i jest bardzo ciekawa rozmowa z policją na temat ogumienia :) ale na slicku się fajnie jeździ - te przeciążenia jak w gokarcie :) Aż szczęka mnie zawsze bolała od zaciskania zębów :) Aktualnie miałem z przodu yoko spec 2, ale to badziew. Wygląda niesamowicie sportowo, a wcale nie jest lepsza od bri RE050, która to z kolei ma wygląd zwykłej drewnianej opony, ale bardzo fajną mieszankę. Czy ktoś miał do czynienia z toyo r1r? Czy te pirelli serii p zero faktycznie zamiatają? bo nigdy nie miałem

 

o tutaj znalazłem filmik kolegi. Ciężkie auto odpada - zgadzam się. Ciężki silnik z przodu - różnie to bywa. Nie zawsze się to tak źle prowadzi, choć faktycznie zwinności 2x lżejszego silnika to nie ma. Niestety wokół ciężkich silników z przodu zrobiło się sporo mitów. Ważny jest dobór nowych twardszych sprężyn i zawieszenia po zmianie silnika na duży. Tutaj niestety wiele osób wymięka. Ważne są też dobre opony. A co do filmiku to jest e30 z silnikiem v8 - moim zdaniem fajnie się prowadzi i nawet dość zwinnie, choć 4wd to nie jest :)

Miata bardzo dobrze spisuje sie z silnikiem 1.6 (115hp) czy tez 1.8. Silniki V6 dodaly by wagi i zepsuly balans.

Ciekawe ile waży V6 1.8 z MX-3 w porównaniu z I4 z Miaty. Do tego pamiętać należy, że V6 jest zwykle krótszy niż I4 o takiej samej pojemności a więc siłą rzeczy dałby przesunięcie masy do tyłu, ze wszech miar pożądane. No i aspekty akustyczne w codziennym użytkowaniu.

Ech toyo r888 miałem. Już więcej nie kupię bo piekielnie schodzą :) I fabrycznie mają już 6mm bieżnika, także jedna pojeżdżawka i jest bardzo ciekawa rozmowa z policją na temat ogumienia :)

 

Szybko schodzą to fakt. Ale wytrzymają zdecydowanie więcej niż jedną pojeżdżawkę. Odpowiednio je przekładając (tył -> przód, lewa -> prawa) można na nich zrobić 3-4 Ułęże. Wyjazdów na Kielce będzie jeszcze więcej, bo tam bardzo mało opony schodzą.

 

R888 ma tą zaletę nad slickiem, że klei na zimno. Więc jak masz próbę którą musisz jechać ze startu zatrzymanego po dłuższym postoju (bez możliwości rozgrzania opon) to kleją od razu, a slicki, nawet te najbardziej miękkie trzeba najpierw dogrzać. Z drugiej strony, R888 dość szybko się przegrzewają i wtedy strasznie płyną. Na Poznań zupełnie się nie nadają.

 

Najlepsze do upalania są moim zdaniem Bridgestony RE70. Najlepszy kompromis pomiędzy przyczepnością, żywotnością a użytecznym zakresem temperatur. Jedyna wada jest taka, że występują tylko w jednym rozmiarze - 225/45/17.

 

W tym roku zjeździłem 6 kompletów RE70 i 2 komplety R888. Tych ostatnich już chyba nie kupię - lepiej już zainwestować w miękki slick na Kielce i średnią/twardą mieszankę na Ułęż/Poznań.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

pojeżdżawki pojeżdżawkami ale jak się ogląda takie coś i wie się że ten KIEROWCA przejechał wiele takich rajdów to kapcie spadaja z za monitora :O -

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - nie dla ludzi o słabych nerwach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

:O bo rajdy to sport dla najlepszych kierowców. Przede wszystkim zobacz ile to trwa. Psychika normalnego człowieka kończy z takim czymś po około półtorej minuty. Następuje załamka :) Trzeba być wyjątkowo wytrenowaną i zatwardziałą rajdową kurfą żeby się nie poddawać :) To chyba przede wszystkim wytrenowane serce. Normalny człowiek woli się rozbić niż przeżywać coś takiego przez 10min.

Nie no, jeden z najlepszych rajdowych zapisów, jakie widziałem. Ari Vatanen, niesamowity kierowca i co-pilot, co drugi zakręt "maybe", hehe. A popatrzcie na 6'30" jak Ari się ucieszył po tym zakręcie!

Żeby startować w rajdach, to nie tylko trzeba ogarniać, ale przede wszystkim,mieć cojones grandes.

 

Polatać po gładkim asfalcie na torze to nawet moja mama potrafi ;)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

A jak asfalt ot tylko tylni naped i powyzej 500KM! AWD to kazdy pojedzie;)

Silna psychika jest potrzebna do kazdego sportu jezeli chce sie cos osiagnac. Nawet w biegach nie mam miejsca dla mieczakow:)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Oj dosyć bo się wkręcam :) Weź na przykład takiego Ostrego, który właściwie mieszka obok toru. Nie sądzę żeby nie znał jakiejś konfiguracji co do centymetra :) Jak widzę taki przejazd, to już widzę że bym dostał 10 sekund po dupce na odcinku 2 minutowym :) I nie mógłbym już nic zrobić :) Na chwilę obecną :)

Z czym do czego:)) Nasz rodzimy Ken Block;

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

O jaki ładny przejazd.

 

Widziałeś jak blisko słupków poślizgiem poszedł w 0:10s i 0:12s ? I potem jeszcze na dohamowaniu w 0:58,0s ?

 

Kozak !

 

;-)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Wow :) ładnie ładnie, wygląda bardzo płynnie :) i to odejście 4wd... echh. Jak będę miał trochę sianka to kupię jakiś łopun, skończę wydech, zregeneruję szperę, wywalę kanapy i wpadnę swoim e30 :) z chęcią bym Ci skopał dupkę żebyś za dużo nie fikał, ale chyba nie dam radę ;) PS. Dlaczego wszystkie auta mają lazurowy kolor, mają złote koła i robią prrrr prrrr ?

Prrr prrr to charakterystyczny odgłos boxera (silnika) Subaru. Najfajniejsza rzecz w Subaru :)

 

Niebieski kolor i złote felgi to 'firmowy' kolor subaru. Coś jak czerwony w Ferrari. Oczywiście wychodziły też inne kolory - srebrne, czarne, białe itd - ale niebieski był zdecydowanie najbardziej popularny.

 

Ogólnie, jak ktoś się nie zna na autach, to wieś tańczy i śpiewa. Ale - trawestując znany cytat z polskiego filmu - to auto jest wieśniackie, i takie ma być :-P

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Pozdrowienia i należny respect dla forumowych ścigantów!

 

Tutaj: Steve Sutcliffe i ciekawe porównanie Formuły 3 z GT-R. Czas okrążenia F3 57s, gt-r 11 sekund wolniej. Ciekawe, jak by Nysan wypadł na krajowych torach?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ha :) a ja też mam filmik swojej kozy z kielc :) Niestety nie jest taka głośna, a i opony zwykłe. Pomimo mocy mało się napędzała :> Patrz, nawet ten sam odcinek co na twoim filmie...

BMW ciężko zrobić dobry czas na Torze Kielce z jednego powodu - bardzo słaba przyczepność. Asfalt tam jest tak śliski, że nawet jak jest sucho, to jedziesz jak po mokrym (a po mokrym to w ogóle jedziesz już jak po lodzie). Do tego konfiguracja toru wymusza dużo jazdy na 2-biegu, co dodatkowo w aucie 2-napędowym inicjuje wheelspin. Lepiej jest np. w Poznaniu, gdzie jest lepsza przyczepność, większe prędkości, więc tam auta RWD są w stanie pokazać swoje zalety.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Fajnie piszecie o tych wadach i zaletach prowadzenia GT-Ra, 911 itd. Aż prawie można odnieś wrażenie, że mieliście z nimi do czynienia, a nie tylko o nich czytaliście :-)

 

(Bez obrazy, ale jak ktoś kto miał tymi autami pojeździć po torze to przeczyta, to tylko się dobrotliwie uśmiechnie).

 

Od tego się zaczęło. I mimo kilku filmików z toru (z których nic dla dyskusji nie wynika, oprócz ewidentnej autopromocji, bez urazy), nic więcej o autkach, którymi nikt tu nie jeździł, nie wynika. Pokręciliśta się z piskiem opon, popaliliśta kilka kompletów gum, ale o gieteer & s-ka cicho. Można by pomyśleć, że pustą krytykę ktoś tu uskutecznił...

Do tego jeszcze ktos pojechal z czolowymi japonskimi kierowcami, ze niby ciniacy, a jeden z nich ktory akurat tam jechal to min Seiji Ara, zwyciezce 24 LeMans 2004 roku w Audi R8!

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Tak jak wspomniałeś, kiedy r888 się przegrzeją, to robi się coś dziwnego. Ja raz kiedyś w kielcach miałem taką sytuację że już praktycznie miałem jazdę z głowy. Było sucho, ale jeździło się tak, jakby ktoś opony posmarował gorącą smołą, samochód pełzał niczym w maśle, albo z uszkodzoną geometrią. Ach jacy wspaniali ci jampońscy kierowcy, no taki wyździg zrobili... dosłownie walka na całego. A tak na serio... to brak takiej koordynacji i pewności siebie za kierownicą jest u nich nagminny, miotają się za kierownicą jak stara baba na playstation...

Jak R888 się przegrzeją, to tak mają - zaczynają się ślizgać. O dziwo bardziej na temperaturę odporne są RE70 - na Kielcach w zasadzie nie można ich 'przegrzać'. Z drugiej strony wymagają jednak pewnego dogrzania (mimo że to niby cywilna opona) - kleją optymalnie dopiero po przejechaniu jednego pełnego kółka.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

3 (pozornie?) zupełnie inne ligi, wszystko z Japonii.

 

Czy zaskakujące? No, nie wiem...

 

Poniżej- zaczyna się sensownie od 4'35". Lexus: $400k...gdzieś wokół tego elementu ujawnia się wartość G35.

 

No gtr jest niezły, szczególnie jak za te pieniądze. Na pewno pojawią się jakieś zestawy odelżające, ale trochę szkoda że taki wielki jest.

 

Otóż to, seryjnie został ostatnio odchudzony, co prawda tylko 12kg...ale poprzedni v-spec był 60kg lżejszy, więc i tutaj można się spodziewać większej poprawy.

 

Ogólnie ze specyfikacji na rynek USA:

Moc > 10%, moment > 12% (0-100km/h 0.5s w dół), docisk front aero > 10%, CX w dół 0.1.

 

Co ważne, przeprogramowana została procedura startowa i obecnie można jej używać bez utraty gwarancji. Jej zupełne wyłączenie co prawda wciąż może skutkować utratą gwarancji, ale to już wyłącznie na odpowiedzialność kierowcy (który wg zaleceń producenta, powinien jej używać jedynie w awaryjnych sytuacjach, typu ugrzęźnięcie w śniegu/błocie; ale to już ktoś tutaj chyba pisał wcześniej). Jakby co, nowa skrzynia $22,415.38 plus $1,380.00 wymiana (USA).

 

Obecnie, drag race z LFA chyba już inaczej by wyglądał.

Tak Piotr, wszyscy to cieniaki, tylko my Polacy jestesmy zajebisci we wszystkim.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.