Skocz do zawartości
IGNORED

Seat Toledo II 1.9TDI - opinie


Iceman

Rekomendowane odpowiedzi

Tomula, słuchaj no tej, ten silnik którego dotyczy ten wątek to dość wiekowy motur. Dowiedziałbyś tego gdybyś przeczytał pierwsze zdanie: "Witam entuzjastów silników wysokoprężnych nieco starszej generacji" i dalej dowiedziałbyś się że z takimi silnikami jeździły takie bryczki jak Alfa 164. Otóż Tomku, myślę że koledzy potwierdzą, ten model już jest nieprodukowany. Co prawda od niedawna bo w 97-mym skończyli. A, 156 też już nie produkują, teraz to np. 159 - zresztą bardzo seksowna włoszka.

tomek7776 czyli człowiek odpowiadający na wszystko linkami w których tak do końca nie wie co się znajduje.

Widzicie tutaj pewną analogię do XYZ? :-)

 

Ten silnik o którym pisze gościu w wątku nie ma nic wspólnego z omawianymi tutaj poza paliwem. Jednak jeśli dla szanownego Pana to jest wyznacznik np. "osiągów" lub "problemów" to współczuje kalectwa.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

gutten

22 Gru 2008, 20:59

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 1997 / 2557 / 12 Tomek, misję twoją widzę w kraju Dantego.

Tam udział diesli na rynku nowych samochodów przekroczył już 50%/. W każdym razie powinieneś się zainteresować niepokojącą tendencją wzrostową (nie tylko na rynku włoskim) - przemów do nich, niech przejrzą na oczy!

 

sam sobie odpowiedziales,ze mam racje,

bo tam sa inne serwisy,inne paliwo,inne drogi,a przedewszystkim sprzedaja diesla jak zbliza sie do 200tys km.

 

i takie auto,zuzyte,przed duzym i kosztownym serwisem kupuje polak.

 

 

opteron

 

o dziwo ten VM 2,5TD,o ile jest sprawny ma znakomite osiagi,nawet w duzym voyagerze.

tomek7776, 23 Gru 2008, 08:23

>o dziwo ten VM 2,5TD,o ile jest sprawny ma znakomite osiagi,nawet w duzym voyagerze.

Dlaczego o dziwo? Coś dziwnego jest w mocy uzyskanej z diesela?

Problem silnika jest inny, poczyta wątek to coś może zrozumie, akurat goście tam robili z nim więc wiedzą co piszą.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

gutten

23 Gru 2008, 10:27

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 1997 / 2557 / 12 "takie auto,zuzyte,przed duzym i kosztownym serwisem kupuje polak."

 

Wiesz Tomek, ja znam takich Polaków którzy kupują auta nowe, w salonie

 

jest pewna grupa ,ktora kupuje nowe w polskim salonie diesla myslac ze to cudo(tak bylo za czasow prl,jak ropa byla bez kartek),a potem,uzywa na naszych drogach,na naszym paliwie,uszkadzajac czesto z tego powodu uklad wtryskowy,placac w serwisie kilkanascie nieraz tys zl,(bo oczywiscie gwarancja tego nie obejmuje),i dalej opowiadaja jakiego to maja swietnego diesla.

 

DIESEL NIGY NIE BYL TANSZY W UTRZYMANIU,ANI PRZYJEMNIEJSZY W JEZDZIE.

 

diesla kupuja firmy,cale floty,aby zrobic z 240tys km w ciagu 2-3lat,minimalnym kosztem w okresie gwarancji serwisowac,i po 2-3 latach hurtem wymienic flote,(nie zamienic w salonie na nowe,bo salon tak wyjezdzonych aut NIE CHCE,z wiadomych wzgledow)

Walery

22 Gru 2008, 22:21

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 1809 / 1458 / 3 Tomula, słuchaj no tej, ten silnik którego dotyczy ten wątek to dość wiekowy motur. Dowiedziałbyś tego gdybyś przeczytał pierwsze zdanie: "Witam entuzjastów silników wysokoprężnych nieco starszej generacji" i dalej dowiedziałbyś się że z takimi silnikami jeździły takie bryczki jak Alfa 164. Otóż Tomku, myślę że koledzy potwierdzą, ten model już jest nieprodukowany. Co prawda od niedawna bo w 97-mym skończyli. A, 156 też już nie produkują, teraz to np. 159 - zresztą bardzo seksowna włoszka.

 

 

 

silniki vm 2,5 td wystepowaly jeszcze w 2000r,wiec jest rowiesnikiem 1,9tdi vw,i nnnych europejskich jednostek diesla,z tamtego okresu.

>silniki vm 2,5 td wystepowaly jeszcze w 2000r,wiec jest rowiesnikiem 1,9tdi vw,i nnnych europejskich

>jednostek diesla,z tamtego okresu.

 

To zupełnie inna konstrukcja, nie porównuj słabego motoru, do legendy koncernu VAG

 

btw. i tak nikogo tu nie przekonasz, więc nie wysilaj się

audiokarma.org

tomek7776 >

Porownanie tego 2.5TD wynalazku do TDI swiadczy tylko o Twojej nie wiedzy...to tak samo jak by silniki benzynowe oceniac na podstawie "cuda" z fiata 125p .....

A co do zdania o dieslach i przyjemnosciach z jazdy to hmm zdeko sie mylisz.

Ich kultura pracy jest coraz wieksza, maja naprawde niezle osiagi, awaryjnosc wcale nie jest wybitnie wielka (nowe konstrukcje benzynowe tez slabo znosza probe czasu) a spalanie nadal konkurencyjne.

 

Wszystko sie psuje...i tyle. Wazne by mozna to bylo w miare tanio i szybko naprawic. I tutaj grupa VW dotychczas bila konkurencje bo przy naprawde niezlych osiagach, awaryjnosc byla przyzwoita a budowa prosta na tyle ze naprawy nie stwarzaly wiekszych problemow osobom kompetentym.

Teraz wchodzi w grupie VAG nowa generacja TDI oparta na sytemie CR wiec zobaczymy czy podtrzymaja legende poprzednikow bo moze sie okazac ze to bedzie kiszka....zwlaszcza ze systemy CR gorzej znosza lipne paliwa i durnote serwisantow

tomek7776, 23 Gru 2008, 13:39

 

>silniki vm 2,5 td wystepowaly jeszcze w 2000r,wiec jest rowiesnikiem 1,9tdi vw,i nnnych europejskich jednostek diesla,z tamtego okresu.

 

Mówił dziad do obrazu. Gdyby nie zawód handlarzyny pewnie byście z głodu zdechli :-)

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

Robert Gdansk

23 Gru 2008, 14:13

O mnie » Ignoruj » PW »

 

stat: 1990 / 306 / 7 tomek7776 >

Porownanie tego 2.5TD wynalazku do TDI swiadczy tylko o Twojej nie wiedzy...to tak samo jak by silniki benzynowe oceniac na podstawie "cuda" z fiata 125p .....

A co do zdania o dieslach i przyjemnosciach z jazdy to hmm zdeko sie mylisz.

Ich kultura pracy jest coraz wieksza, maja naprawde niezle osiagi, awaryjnosc wcale nie jest wybitnie wielka (nowe konstrukcje benzynowe tez slabo znosza probe czasu) a spalanie nadal konkurencyjne.

 

Wszystko sie psuje...i tyle. Wazne by mozna to bylo w miare tanio i szybko naprawic. I tutaj grupa VW dotychczas bila konkurencje bo przy naprawde niezlych osiagach, awaryjnosc byla przyzwoita a budowa prosta na tyle ze naprawy nie stwarzaly wiekszych problemow osobom kompetentym.

Teraz wchodzi w grupie VAG nowa generacja TDI oparta na sytemie CR wiec zobaczymy czy podtrzymaja legende poprzednikow bo moze sie okazac ze to bedzie kiszka....zwlaszcza ze systemy CR gorzej znosza lipne paliwa i durnote serwisantow

 

 

 

 

 

napisalem,ze jest rowiesnikiem,a nie ze maja podobna konstrukcje.

 

co do tunningowania TDi,mam kolege,ktory sie tym zajmuje ,cos ponad 200KM z 1,9TDi,seat leon 2003r

i jedyne o czym rozmawia jak sie u mnie zjawi,to co mu sie wlasnie zepsulo,a to sprzeglo,a to 3 juz skrzynia biegow. wiec czy to takie fajne i praktyczne?

 

 

Ty poruszasz sie z zakresie 1,9TDi VW,to sa proste i zywotne silniki,a co powiesz na VW 2,5TDi 97-2001r?tez same zalety?

a kultura pracy to wystepuje dopiero w 6-8cylindrowych dieslach,np BMW,w 5 cylindrowym volvo D5(5,3l trasa, 6,8l miasto i to jest dopiero i jazda i kultura pracy i oszczednosc na dana chwile jak sie nic nie zepsuje).

>co do tunningowania TDi,mam kolege,ktory sie tym zajmuje ,cos ponad 200KM z 1,9TDi,seat leon 2003r

>i jedyne o czym rozmawia jak sie u mnie zjawi,to co mu sie wlasnie zepsulo,a to sprzeglo,a to 3 juz

>skrzynia biegow. wiec czy to takie fajne i praktyczne?

 

Tomek kto mu to robil czy sam kombinowal? Ja wypuscilem kilkanacie >200KM TDI i naprawde bardzo zadko kiedy awaryjnosc byla wyraznie wyzsza niz fabryka.

robil to sam,robil to w innych autach,pewne doswiadczenie jak mniemam posiada.

ale nie ma to jak zdobywanie doswiadczenia na wlasnym aucie.

ja osobiscie nie jestem zwolennikiem podnoszenia mocy w autach ,szczegolnie powyzej kilku lat.moze bym sie skusil w przypadku max 2 letniego z minimalnym przebiegiem.

tomek7776, 23 Gru 2008, 16:08

 

Silnik musi się do tego po pierwsze nadawać (konia z rzędem temu co z Y22DTR zrobi chociaż 15koni więcej) i po drugie jego stan musi na to pozwalać, ani wiek ani przebieg niczego nie gwarantują.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

tomek7776, 23 Gru 2008, 18:41

 

>jak ocenisz,czy sie nadaje ,lub nie?

>odmowiles komus podstrojenia?

 

 

A i owszem odmowilem nie raz. Wystarczy przejechac sie pare km z Vagiem i wiedziec na co patrzec. Oczywiscie mozna sie naciac na bombe w postaci umierajacej sprzezarki ktora do konca pompuje dobrze a nagle bach i kupa dymu ale wiekszosc usterek w postaci np zuzytego ukladu paliwowego, nieszczelnego dolotu czy problemow z zaworkami podcisnieniowymi wychodzi przy takim tescie.

Jak auto sie nie trzyma kupy to won do naprawy. Robienie aut bez sprawdzenia to najlepszy sposob na strzal w kolano....

tomek7776, 23 Gru 2008, 18:41

 

>jak ocenisz,czy sie nadaje ,lub nie?

>odmowiles komus podstrojenia?

 

Zajmuje się diagnostyką/naprawą a nie tuningiem, wychodzę z założenia że każdy powinien robić to na czym się zna.

Czy odmówiłem? Tak, z powodów jak wyżej.

 

Jak ocenię stan? Trochę wysłuchasz, trochę pomierzysz, zrobisz test obciążeniowy ale tak na prawdę nigdy nie wiesz na 100%. Dla pewności musiałbyś silnik rozebrać.

 

Wesołych Świąt Panowie.

Jeżeli coś jest głupie ale działa, to nie jest głupie...

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.