Jump to content
IGNORED

Pro-Ject vs Thorens


WaWrzOL

Recommended Posts

Zastanawiam się nad zakupem swojego pierwszego gramofonu. Myślałem nad bazowymi modelami tych producentów tj. Debut III vs Mini. Po głowie chodzi mi jeszcze Rega i Goldring jednak nie mogę znaleźć konkretnej oferty u jakiegoś polskiego dystrybutora. Modele reprezentują dwie szkoły jeśli chodzi o podejście sterowania napędem; Mini podobno jest wykonany na dobrym poziomie czego nie można przeczytać o Debucie, jednak niewątpliwym atutem Debuta jest możliwość ściągnięcia osłony na stałe. Konkretnie zadając pytanie, który model będzie lepszy na start. Współpracować będzie z Phono Forumowym, pojedynczą EL84 oraz Usherami 520.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Witam daj sobie na luz z nowymi podstawowymi gramofonami a juz napewno z Thorensem po ktorym zostala tylko nazwa zdaje sie bo dzwiek i budowa to juz nie to co starsze modele jak np 320 na miekkim zawieszeniu (poszukaj czegos takiego a bedziesz mial granie)

 

A jak zaczynasz i chcesz miec z glowy problemy z ustawieniami itp to kup Technicsa 1200 mk2 lub jego kolejne inkarnacje i bedziesz mial w nosie problemy innych starajacych sie wejsc w swiat analogu ktory jednak uczy smialka pokory (ustawienie Technicsa jest dziecinnie proste)

 

Mam Technicsa SL-23 A ,kosztowal kiedys 150 $ a gra tak ze mucha nie sieda powiem wiecej tego PJ i Thorensa mini zamorduje juz po wysluchaniu jednego kawalka z plyty ktora znasz (dla porownania 1200mk2 to 750 $ w tym samym czasie)

 

Bedziesz wiedziel co to znaczy miec ,,drapaka,, ze zlotej ery analogu kiedy to sztab ludzi pracowal nad tym zeby to gralo jak najlepiej a teraz przy cieciach budzetowych ksiegowi nie pozwalaja na fajerwerki i to niestety slychac.

 

robix

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Z tym tylko ze "zlote czasy analogu" to klasyfikowaly ten gramofon (a wlasciwie jego pierwsza wersje) biarac pod uwage dla uproszczenia jedynie modele technics w dolnej grupie sredniej. To ze dzis moze sie wydawac szczytem marzen to jedynie dowod na spustoszenie wsrod podstawowych ogolnodostepnych gramofonw z jednej strony i marketingowy odlot w kosmos dla naiwnych snobow z drugiej.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Zapomnielem dodac tak dla poparcia popelnionego wczesniej wpisu iz wymontowanie wkladki i zamontowanie w jej miejsce nastepnej (Shure M 97xE) i wyjustowanie zajelo mi mniej czasu niz doprowadzenie pozyczonego gramofonu Lenco do stanu uzywalnosci(czyszczenie i odkurzenie) po dlugim okresie absencji ww :) wiec wiem co pisze.

 

robix

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Piotr_ >>> To ze nie jest 8 cudem zwiata jest pewne natomiast satysfakcji z jego uzytkowania nie da sie przeliczyc na pieniadze i klasyfikacje :)

 

Ogolnie rzecz biorac nie nastrecza problemow osobie nie majacej wprawy w analogu a to zaleta nie do podwazenia.

 

Jesli dodamy do tego dzwiek z ktorym mozna zyc i cieszyc sie ,,asfaltami,, (no moze poza klasyka -brak wyrafinowania cokolwiek to znaczy) to mamy trwaly przedmiot urzytkowy zwienczajacy nasza szafke audio.

 

robix

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Owszem do klasyki nie pasuje znajomy zamienil go na wysokiego duala i byl bardzo zadowolony natomiast do disco i podobnych jak najbardziej - w koncu dlatego sprzedawany jest dejotom i dobrze bo audiofile od klasyczno-plumkajacych piskan czesto sa bezwzgledni i opiniuja wszysytko tylko jako super badz do dupy biorac pod uwage jedynie swoje wlasne upodobania.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jak mi sie wydaje szczesliwi posiadacze technicsa sp10 tez nie przeliczaja na klasyfikacje i pieniadze ;)

pozdrawiam, bez odbioru

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Tylko, że cena Technicsa dwukrotnie przewyższa budżet:) Może powiecie co sądzicie o niskich modelach Regi oraz Goldringa?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Polecalbym sprawdzic w wyszukiwarce kto konkretnie ma takie gramofony i spytac te osoby jakie mialy z nimi problemy i jakie byly mocne strony czyli w jakich konfiguracjach umialy zagrac. Sporo podstawowych modeli kazdych gramofonow to pewne uproszczenia konstrukcyjne zwiazane z finansami a to w trakcie uzywania wychodzi.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>WaWrzOL

Upoluj sobie coś takiego:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... i może wystarczy na jakąś lepszą wkładkę.

 

K

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

PUNKS NOT DEAD ' ... analogowo w cyfrowym świecie ... '

Link to comment
Share on other sites

mój pro ject się zepsuł po tygodniu.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

????

Link to comment
Share on other sites

A mój działa cały czas i cieszy moje ucho.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Mialem w ubieglego tygodniu okazi zobaczyc i sluchac "Project Genie" Nawet wkladka "z pakietu" znakomity gral. Jest, za tej pieniadze, nie tylko ladnie ale jest w stanie partnerowac o wiele lepsze wkladke bo ramie jest na prawde klasa.

 

Wydaje mi sie do tej pore, zadne Technics ma az tak dobry. Sam adapter; Technics; warto stawiac lepsze ramie i wiec wkladke. I niestety trzeba rzuc wiecej pieniadze niz budget pozwala. Poleca "Genie"

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Podlacze sie jesli mozna gdyz sam tez za chwile bede przed zakupem pierwszego (po latach) gramofonu. Planowalem PJ Xpression III.

Jesli jednak polecacie Technicsa to co powiecie o Denonie DP-300F. Swego czas zebral pochlebne opinie jako sprzet startowy dla ludzi bez doswiadczenia.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jest wiele znacznie lepszych rozwiazan niz ten ,,Danonek,, ktory przy Technicsie nie powinien byc nawet wymieniany a co dopiero porownywany to tak gwoli informacji zeby nie bylo niedomowien.

 

Jest obecnie kilka ciekawych maszynek na Allegro oto one:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

To powinno nieco rozjasnic umysl by nie dac sie zrobic w bambuko kupujac plastikowe badziewie.

 

robix

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze dwa:

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

robix

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Tu za cene jednej nowej sztuki 1200 mk2 masz dwa lekko urzywane w naprawde dobrym stanie wiec jeden na handel lub na zapas do szafy a drugi do grania asfaltow -tyle w temacie.

 

 

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

robix

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>Tu za cene jednej nowej sztuki 1200 mk2 masz dwa lekko urzywane w naprawde dobrym stanie wiec jeden

>na handel lub na zapas do szafy a drugi do grania asfaltow -tyle w temacie.

>

>

>

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>

>robix

 

Te 2 sztuki to chyba po didżejce.

To jak byś kupił używany samochód od policji

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie ma czegos takiego jak sprzet startowy - to lipny slogan by kupic zabawke do piaskownicy zamiast gramofonu, potem pozostaje klopot bo nikt tego dalej nie chce od nas kupic chyba ze nabierzemy kogos tak jak nas nabrano na poczatku gadka o startowym gramofonie. Jesli bym kupowal projecta nie zszedlbym nizej niz 6.9 czy rpm5, technisc 1200, denon z nowej produkcji owszem ale ten w drewnie za 500 sciagany z japonii. Jesli kogos nie stac niech kupuje vintage nawet jak trafi mu sie grat to i tak zostaje mu forsa na jeszcze kilka gramofonow zamiast tej startowej sciemy.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Poniewaz nie znam sie na tym zupelnie a ciagnie mnie do winyli podpowiedzcie prosze co mam wybrac?

sprzet chce zakupic nowy i w gre wchodzi:

- Pro-ject Xpression III - nowy salon Polska

- Pro-ject RPM5 - nowy salon Polska

- Technics SL-1210 M5G - nowy USA

- Denon DP-500M - nowy USA

 

prosze o wybaczenie autora watku za podpiecie sie do tematu ale uznalem, ze nie ma sensu dublowac blizniaczego watku.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Z USA nalezy uważac na 60HZ silniki DC i 120V zasilania.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>>>darekdz,

Ja wybrałbym RPM-5. Trochę droższy od 1.Xpression, ale ma lepsze ramię oraz lepsze i lepiej zamocowane łożysko talerza. Z czasem Pro-Jecta możesz wyposażyć w regulator obrotów (są dwie wersje: SpeedBox i SpeedBox SE, ta druga fajniejsza, ale sporo droższa), dokupić przyrząd do kalibracji ramienia i wkładki (Align It), który umożliwi Ci idealne ustawienie każdej wkładki w ramieniu 8,6, 9, 9,35 i 12 cali.

Konkurencyjny jest Technics, dobry do rocka i jazzu (szczególnie tradycyjnego, ECM-owskie klimaty to już niekoniecznie jego domena). To nie jest jednak urządzenie tak do końca uniwersalne. Do muzyki która podałeś w "O mnie" może być, ale co będzie jak Ci się gust muzyczny z czasem zmieni? Jak zaczniesz słuchać klasyki, to jednocześnie będziesz się rozglądał za nowym gramofonem? No sam nie wiem, jak dla mnie, to tak jakby szukać samochodu który dobrze jedzie pod górkę, innego do zjeżdżania z górki i jeszcze innego do jazdy po płaskim.

Denona 500 nie znam, tu zamilczę.

Pozdro,

Yul

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Sprawdzilem w oryginalnej instrukcji tego 500m i nie wspominaja nic o wersji na europe.

Pytanie do elektronikw 120V na 220V zalatwia trafo czy od tego tez zalezy 50hz i 60hz czy jeszcze od czegos innego?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

nic nie jest uniwersalne -zawsze sprawdza sie lepiej w jednym przypadku gorzej w innym a sa i zwolennicy przyslowia ze jesli cos jest niby do wszystiego to jest do niczego - nie dajcie sobie wody z mozgu robic :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

konwertery napiecia zmieniaja tylko napiecie. czestotliwosc pozostaje na wyjsciu "nasza". teoretycznie nie powinno byc problemow ale zawsze jest cien watpliwosci. nie ma sposobu na tani sposob na zmiane czestotliwosci sieci. tym samym sprzet z usa zawsze jest obarczony ryzykiem. techniksy przy cenie dolara sa raczej porownywalne z cenami w kraju ale 500M u nas nie sprzedaja niestety. jesli wiec dobrze odbieram Wasze wpisy to pozostaje jednak project RPM5. ktory z pre mozecie do niego zaproponowac? firmowy czy moze cos z innej marki? jak widzicie w "o mnie" baza jest denon AV wiec lekko prawa reka do lewej kieszeni ale poki co musi tak byc. mysle nad nowym wzmacniaczem ale to odlegla sprawa

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>>>darekdz,

Uniwersalność gramofonu to sprawa dość umowna i dość trudna do jednoznacznego określenia. W lepszej sytuacji są na pewno ci, którzy skupiają się na słuchaniu tylko jednego gatunku muzyki. Łatwiej wtedy coś sobie dobrać, ale i tak im nie zazdroszczę. Z wpisów mojego przedmówcy odczytuję, że najlepiej to byłoby mieć do każdej płyty osobny gramofon, no to dopiero jest logika, haha. Nie wierz w te brednie.

Częstotliwość 50 Hz MUSISZ MIEĆ. Inaczej gramofon nie będzie Ci kręcił talerzem z właściwą prędkością, to będzie słyszalne "na pierwszy rzut ucha".

Co do pre, to dedykowane pre może być dla toru MM. Jeśli myślisz o wkładce MC, to trzeba poszukać jakiegoś lepszego przedwzmacniacza. No chyba, że do jakiś najtańszych MC, ale to nie wiem czy w ogóle warto - żeby z tego nie zrobiła się "zabawa we wkładkę MC".

Pozdro,

Yul

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

glosuj na mnie moja racje jest racniejsza a opinia mych czytaczy najwazniejsza :)))))

Jesli ktos slucha wszystkiego to owszem bez 2 ramion, w pre i 2 wkladek sie nie obejdzie (i cena nie jest tu wzyanacznikiem raczej ich skrajne cechy) nawet niedorozwiniete dziecko wie na jakiej zasadzie dzialaja szalki na wadze - jesli natomiast zadawala nas sredniactwo wtedy faktycznie mozemy odpuscic wszystko Yul zadba za nas o wszystko :)

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Panowie analog to zabawa i niestety wiedza ktora mozolnie z dnia na dzien musi poznac kazdy adept zeby sie nim poslugiwac (wszystko jest trudne zanim stanie sie proste)

 

Jeszcze dwa miesiace temu moja wiedza w tym temacie ograniczala sie do gramofonu Bernarda za czasow PRL u i okazyjnych wizyt u bogatych kolegow ktorzy juz ta wiedze posiedli dawno temu i moglem obcowac z roznymi systemami opartymi rowniez o gramoifon a dzis jest juz zupelnie inaczej sam mam cos do powiedzenia i wiem przynajmniej co z czym i czogo chce lub co mi sie nie podoba (zawsze mam wlasne zdanie).

 

Jeszcze raz apeluje o kulture w tej zakladce bo od czasu jak w niej uczestnicze jakos tak milej mi sie obcuje z tym forum a gramofon zawsze kojarzyl misie z tzw ,,Elita,, i chcialbym zeby tak zostalo.

 

robix

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

no wiec jutro odbieram nasz gramofon Pro-ject 1-Xpression III z wkladka Sumico Perl.

Przyznam, ze z uwagi na niezbyt wygorowana cene oraz poworot d owinyli po latach zakupu dokonujemy w ciemno w oparciu o wiedze teoretyczna. Co sadzicie o takim zestawieniu bez zaglebiania sie w detale audiofilizmu?

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

>no wiec jutro odbieram nasz gramofon Pro-ject 1-Xpression III z wkladka Sumico Perl.

>Przyznam, ze z uwagi na niezbyt wygorowana cene oraz poworot d owinyli po latach zakupu dokonujemy w

>ciemno w oparciu o wiedze teoretyczna. Co sadzicie o takim zestawieniu bez zaglebiania sie w detale

>audiofilizmu?

 

Witaj.

Też niedawno kupiłem Xpression III, tylko z wkładką Ortofona 2M red.

Wybrałem wersję comfort, akurat przełącznik obrotów nie jest mi specjalnie potrzebny do szczęścia, ale autostop bardzo lubię.

Zastanawiałem się między Xpression i Rpm 5.

Rpm ma lepsze ramię, ale ja wolę "tradycyjną" plintę.

Xpression ma też lepszy talerz.

Jesteśmy z podobnego rocznika i mamy podobne gusta muzyczne.

Ciekaw jestem jak gra z Sumico.

Na początku z brzmienia 2M red byłem niezadowolony, ale zauważyłem, że bardzo różnicuje nagrania.

Złe tłoczenia i realizacje brzmią źle, a dobre znakomicie.

Dodam jeszcze, że "fabrycznie usatawiona" wkładka miała zły overhang, kąt i vta.

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.