Skocz do zawartości
IGNORED

Jakie używane kolumny do 8 tys. zł


LukRin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Użytkownicy+

Zgadzam się z tux-em w całej rozciągłości na temat dynaudio.Zdaje się że zaczęło się od mojego wpisu na początku :_).Jedynie coś w stylu krela by może pomógł ,ale i tak sądzę że było by na granicy ,w 16m.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

arek67

 

Przysunięcie kolumny do tylnej ściany daje podbicie ok.50Hz o 3dB do bocznej o kolejne 3dB.

To wszystko.

Reszta to już są dyrdymały.

Jeśli robi się kolumnę do studia to stroi się ją FLAT.

Jeśli do domu to zwykle producenci stosują podbicie ok. 50Hz o ileś tam decybeli nie zważając często na granice zdrowego rozsądku..

Czy słusznie to już inna historia.

Nie wiem z czego wysnułeś swoje wnioski bo nauka do tego co piszesz jest dość "luźna"

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Podsumowując z mojej strony.

Dynaudio Audience 40 uważam za jedną z najlepszych kolumn w historii audio!!!

Niemniej jednak nic nie trwa wiecznie.

Dobrej nocy!

HarpiaAcoustics,

 

>Kolego gdzie to przebasowienie???

 

Chyba jako "konstruktor" powinieneś cokolwiek wiedzieć jak się robi w praktyce pomiary niskich częstotliwości i jak się je skleja z zakresem średniotonowym. Jeżeli szukasz przebasowienia na charakterystyce C1 to obejrzyj pomiar C1 w niemieckim Stereoplay. Tam widać wyraźnie kilkudecybelowe podbicie niskich w stosunku do średnicy. W Stereoplay pomierzyli też Contour 1.4 który na pomiarach na basie prawie nie ma podbicia i dokładnie słychać to przy porównaniu z C1 w tym samym pomieszczeniu.

 

A jeżeli chodzi o możliwości C1 w zakresie basu w większym pomieszczeniu to pisałem w wątku klubowym jak wygląda porównanie dokonane przez Stereoplay z dwoma podłogówkami Phonara i Dali, napisałem też kilka słów o porównaniu z podłogowymi JMLab Electra 926.

 

Z mojej strony to już wszystko. Pozdrawiam i idę spać. I naprawdę polecam wszystkim odsłuchy, odsłuchy i jeszcze raz odsłuchy , a teoria jest dobra jedynie w przypadku gdy pokrywa się z odsłuchami :-)

 

Arkadix

Jeszcze raz do poczytania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Arkadix

Jedynym "przesłaniem"

tego co piszę jest zwrócenie uwagi na włączenie zdrowego rozsądku.

Nie zamierzam dyskredytować dokonań dobrych firm.

Mity, mity, mity. To jest zaułek.

Dobry dźwięk to akustyka.

Tu nie ma szamaństwa.

modrzew47,

 

Nie mogę zasnąć, więc jeszcze jeden wpis , tak dla ciekawości :

 

Kilka lat temu u Jasika podłączałem Gryphona Callisto 2200 i Passa 150 do C4. No i Callisto 2200 lepiej trzymał za mordę membrany. Potem mój Callisto 2200 przegrał na kontrolę basu z końcówką Audionet AMPI. A na koniec AMPI przegrał ze wzmacniaczem o którym pisał TUX - Bryston 4B. W między czasie jeszcze Bryston zmasakrował w pojedynku na bas 30 watową integrą Accuphase i kilka innych audiofilskich plumkaczy. Tak więc jak dla mnie jeżeli odsłuch C1 z Brystonem nie dawał satysfakcjonującego basu to raczej trudno będzie o inny wzmacniacz który to zapewni.

Ale końcówki mocy Brystona sobie nie kupię, bo poza wzorcowym basem gra jak typowy tranzystor, mam nadzieję, że właściciel Brystona już śpi i mi nie nawrzuca ..... ;-)))

 

pozdr.

Arkadix

HarpiaAcoustics, 24 Lip 2009, 00:30

 

>Arkadix

>Jedynym "przesłaniem"

>tego co piszę jest zwrócenie uwagi na włączenie zdrowego rozsądku.

>Nie zamierzam dyskredytować dokonań dobrych firm.

>Mity, mity, mity. To jest zaułek.

>Dobry dźwięk to akustyka.

>Tu nie ma szamaństwa.

 

Dlatego w każdej recenzji kolumn powinny być zamieszczone rzetelne pomiary. Błędy typu - za mała obudowa, za wysokie strojenie, za wysoka dobroć układu rezonansowego. Wszystko powinno być wytykane. Jednak panuje kult wychwalania wad ! Kolumny strojone prawie na 100Hz mają w recenzji opis - "znakomita praca wyższego basu". Bez komentarza.

HarpiaAcoustics,

 

>Jedynym "przesłaniem"

>tego co piszę jest zwrócenie uwagi na włączenie zdrowego rozsądku.

 

Jeżeli by tak było, to bym się pod tym podpisał. W rzeczywistości z tego co napisałeś wynika wyłącznie krytyka i niezrozumienie.

 

>Dobry dźwięk to akustyka.

Stosując to twierdzenie wyprodukujesz kolumny na poziomie jakościowym Altusów. Współczesna psychoakustyka nie potrafi odpowiedzieć na wiele pytań, a parametry nie mówią wszystkiego. Tak jak już wspomniał arek67 pewne rzeczy wynikają z doświadczenia i z dobrego ucha, którego żaden mikofon pomiarowy nie zastąpi.

 

Tym razem nieodwołalnie idę spać :-)

 

Arkadix

Nie znam się na strojeniu, konstruowaniu kolumn i generalnie teorii, piszę z pozycji wyłącznie użytkownika - konsumenta.

 

Model Contour S1.4 jest bardzo zbliżony konstrukcyjnie do C1, posiada inny tweeter, i mogę powiedzieć tyle że bas jest fenomenalny jak na taką wielkość obudowy. Nie wiem jak wychodzi na wykresach i w teorii, ale w praktyce moje 18,5 m2 to absolutne minimum akceptowalne z trudem jedynie dlatego że nie wkręcam wysokich poziomów glośności i że wzmak gra raczej krotkim basem. Niskich tonów ilościowo jest więcej niż z Electry 926, ktora miała większe o cal woofer, i to zdublowany (!). Dynaudio tak stroi te swoje monitory i trzeba chyba po prostu przyjąć to do wiadomości. Generalnie to są kolumny dla osób które wolą 105% normy wykonania basu niż np. 95%.

 

Chyba jeszcze mocniej niż S 1.4 strojony jest monitor Focus 140, wypożyczyłem go ale nie było szans, mid-bass wzbudzał się niemiłosiernie, nie było konturu, ewidentne było że te skądinąd nieprzesadnie duże monitory po prostu duszą się w zbyt małym pokoju. Skądinąd wiadomo że we większym pomieszczeniu i z odpowiednim zasileniem te kolumny brzmią kapitalnie.

 

Niemniej firma chyba wzięła sobie do serca niektore krytyczne opinie bo niskie w nowej basic serii Excite strojone są zupełnie inaczej. W Sapphire też inaczej niż w C2.

HarpiaAcoustics, 24 Lip 2009, 00:00

 

>arek67

>

>Przysunięcie kolumny do tylnej ściany daje podbicie ok.50Hz o 3dB do bocznej o kolejne 3dB.

>To wszystko.

>Reszta to już są dyrdymały.

>Jeśli robi się kolumnę do studia to stroi się ją FLAT.

>Jeśli do domu to zwykle producenci stosują podbicie ok. 50Hz o ileś tam decybeli nie zważając często

>na granice zdrowego rozsądku..

>Czy słusznie to już inna historia.

>Nie wiem z czego wysnułeś swoje wnioski bo nauka do tego co piszesz jest dość "luźna"

 

 

 

a dokładnie:

>Czy słusznie to już inna historia.

Moim zdaniem niesłusznie ... gdyby nie korekcja to bas jest u mnie nieczytelny na "hi-fi" i głównie właśnie przez to podbicie.

Ze swojej strony - również potwierdzam, że 16 m.kw dla monitorów Dynaudio większych od Audience 40,42, czy Contour 1.1 to zdecydowanie za mało.

U mnie w 18 metrach 42-ki grały optymalnie, 52SE - bas nie do opanowania - Krell nie pomógł.

W około 25 metrach co innego - słabszy Creek 5350SE radzi sobie z nimi bardzo dobrze, problem z basem zanika, co więcej JEST DOBRZE NASYCONY.

Monitory studyjne z założenia służą do czegoś innego niż monitory "pokojowe".

Dynaudio również miało bardzo dobry głośnik studyjny Craft - on może zagrać w 16 metrach, ale ma bass reflex z przodu! w przeciwieństwie do pozostałych wymienianych w dyskusji, co zdecydowanie zmienia postać rzeczy i możliwości ustawienia w małym pomieszczeniu.

Dla konstruktora kolumn głośnikowych - Harpia Acoustics jest to chyba oczywiste?

I mimo wszystko dyskredytowanie wiedzy i umiejętności światowej, renomowanej firmy jaką z pewnością jest Dynaudio przez... nieco mniej światową i renomowaną nie przysporzy raczej tej drugiej potencjalnych nabywców.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Ale czy Harpia napisał że Dynaudio nie umie robić głośników ?

 

Np. podbicia na basie przez takie "renomowane" firmy jak B&W (Dynaudio penie też) to niestety standard. Czasem sądzę że np. B&W się cofa.

Dorzucę inną propozycję - ADAM Compact.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wersja opisywana w tamtym wątku jest znakomita, ale już nieprodukowana (właśnie wszedł Compact mk3). W s/h dostać ich pewnie nie będzie łatwo, ale jakby się udało to jeszcze zostanie trochę kasy na płyty (na przykład;)

W założonym budżecie powinny się też zmieścić ADAM HM3.

Choć czy ADAMy dobrze się zgrają ze srebrnymi NADami... hm... nie będę zgadywał, ale to opcja warta sprawdzenia.

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Kyle, 24 Lip 2009, 11:49

 

>Ale czy Harpia napisał że Dynaudio nie umie robić głośników ?

 

Mniej więcej, przynajmniej tak to odebrałem (i chyba nie tylko ja).

 

>Np. podbicia na basie przez takie "renomowane" firmy jak B&W (Dynaudio penie też) to niestety

>standard. Czasem sądzę że np. B&W się cofa.

 

Niestety z tym muszę się zgodzić, ale myślę, że robią to świadomie, bo po prostu pewnie większości potencjalnych kupujących to pasuje.

Mnie to też zaczęło przeszkadzać, wolę tego podbicia jak najmniej, ale w końcu wolny wybór - są inne opcje.

Naim: transport cd -> DC1 -> NDAC/TP XPS -> Hi-Line -> NAC 282/TP DTCap/NAP 250-2 -> NAC A5 -> Lipinski L-707/Target Audio MR70B

Widzę, że ciekawa dyskusja powstała. Może trochę zbyt agresywna momentami :-)

 

Dobrze, że na forum jest Harpia. Nie tylko wypowiada się ale przy okazji poznaje opinie i potrzeby klienta. Patrząc na ofertę harpia w internecie muszę przyznać, że nad estetyką tych produktów trzeba będzie jeszcze trochę popracować. :-(

Do nowoczesnych wnętrz ciężko będzie coś dopasować - od innych polskich producentów też raczej nic się nie znajdzie.

Uważam, że są na świecie firmy, które robią kolumny dobrze grające i zarazem ładne. To jest to pogodzenia.

Harpia - polecam kontakt z jakimś architektem lub osobą, która zna się na sztuce. Te osoby znają się na proporcjach! Typowy Polak uważa, że na wszystkim zna się najlepiej, ale warto zasięgnąć opinii eksperta. Czasami wystarczy zmienić szerokośc o 1 centymetr czy zmienić jeden kąt i produkt stanie się ładny. Przecież wygląd też jest ważny. Za ładne meble dopłacamy duże pieniądze czasami tylko z powodu ich wygłądu a przecież kolumny to też w pewnym sensie meble.

PabloDiablo, 24 Lip 2009, 12:00

 

Dowaliłeś do pieca :)

Jestem przekonany, że Harpia napisze, że wyglądają tak, bo tak jest najlepiej akustycznie. Widać zwykły konsument - taki jak Ty kompletny laik z dziedzin ścisłych patrzy przede wszystkim na wygląd. Powinieneś zaufać producentowi. Taki 1cm czy zmiana jakiegoś kąta może spowodować złe konsekwencje akustyczne - pojawi się jakiś dołek na charakterystyce, pogorszymy zgranie fazowe przetworników. Trzeba znać podstawowe prawa akustyki, żeby coś docenić. Dla przykładu w tych Twoich Swans'ach D2.1SE masz głośnik wysokotonowy na wierzchu, co jest dość nie korzystne akustycznie. Tutaj jest przykład pomiarów:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Bardzo łatwo coś spaprać. Znacznie trudniej zrobić to rzetelnie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ojej, ale fajną burdę przegapiłem jak byłem na urlopie ;P

 

Dla dolania oliwy do ognia napisze że ja słucham Dynaudio Audience 52 SE w niecałych 15m2 i... dla mnie jest jeszcze za mało basu ;P Oczywiście musze się wytłumaczyć, amplifikacja to znane z szybkiego, twardego basu Rotele, a całe okablowanie jest solid-core, również z zadaniem trzymania basu za mordę. Ponadto akustykę pokoju stroiłem pod jak najskuteczniejsze eliminowanie fal stojących, też bardzo pomaga naturalny skos jednej ze ścian. No i ustawienie niemal na środku pokoju (wg założeń Audio Physica) bardzo pomaga. Też sporo poprawia to przestrzenność i głębię, bo teraz głównie z tym mam problem. No ale wiadomo, w za małym pokoju nie ma co liczyć na scenę jak na stadionie :]

Uf, na zakończenie napiszę, basu mam przede wszystkim dlatego za mało, że śladowe jego ilości dostarcza źródło, bardzo audiofilskie i przejrzyste, ale bez porządnego, rockowego łupnięcia, tanie CD Akaia ;P

Słuchałem za to z wysokimi DACami, Thetą III, Musem i muszę przyznać, że zwłaszcza z Thetą bas był taki jaki sobie wymarzyłem :)

I love the sound of crashing guitars

józefkania

 

To nie prawda. Gdyby wygląd kolumn był dla mnie ważniejszy niż dźwięk nie kupiłbym Swans'ów. Słuchałem ich wcześniej i w cenie za którą miałem możliwość je kupić (nie mówię oczywiście o cenie polskiego dystrybutora) nie było żadnej konkurencji.

 

Są firmy, które potrafią pogodzić dźwięk na poziomie hi-end z estetyką. Więc to jest możliwe.

Uważam, że po prostu nie wszyscy producenci przywiązują do tego odpowiednią uwagę i na tym tracą.

Wiele osób nie pójdzie nawet odsłuchać kolumn Harpia, bo wiedzą, że kupienie ich grozi rozwodem.

 

Nie można dyskutować o gustach, ale pewne rzeczy można stwierdzić w miarę obiektywnie.

Np jeśli kolumna jast nieproporcjonalne to wygląda z reguły ociężale.

Jeśli wygląda jak rystukalny mebel, to wiadomo, że nie pasuje do nowoczesnych wnętrz.

jozefkania, 24 Lip 2009, 12:53

 

>Powinieneś zaufać producentowi. Taki 1cm czy zmiana jakiegoś kąta może spowodować złe konsekwencje

>akustyczne - pojawi się jakiś dołek na charakterystyce, pogorszymy zgranie fazowe przetworników.

 

ps. wiele kolumn Focal JMLab jest pięknych i w pomiarach wypada świetnie

taka chamska reklama ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-2189-100009502 1248450716_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Arkadix.

Nie możesz porównywać passa x-150 do XA-100.5 bo to zupełnie rózne wzmacniacze. Xa-100.5 to zupełnie nowa konstrukcja grająca w czystej kl.A Jasik ma Gryphona Antileon to ich najwyższa końcówka mocy ale Pass XA-100.5 nie był od niego gorszy,jeśli chodzi o kontrolę basu a może robił to lepiej.Swojego czasu miałem Audionet Max(monobloki) i też nie był w tym lepszy za to grał sucho i to z różnymi kolumnami.Co do Brystona 4b to nie jestem jego entuzjastą i moim zdaniem nie ma wzorcowego basu.Wniosek z tego może być taki,że słuchaliśmy tych samych wzmacniaczy w różnych konfiguracjach i różnych warunkach akustycznych.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.