Jump to content
IGNORED

Panowie znawcy proszę o podpowiedz.


genek

Recommended Posts

Przeglądnij łatek o lampucerze i lampizacji CD. Jeżeli układ jest do DACa napięciowego potrzebujesz stopień konwertera I/V. Później będę mógł konkretniej pomóc.

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na muzgaudio@muzgaudio.com

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to comment
Share on other sites

Wyszukiwarka, Lampucera dac, google, diyaudio.com, a tak poza tym bardzo ciekawy tytuł wątku, odpowiedzi wprost raczej nie znajdziesz, ponieważ z reguły kostki BB potrzebują konwertera i/v a tutaj masz już wbudowany z tego co piszesz, poszukaj raczej wśród aplikacji kostek Cyrrusa, czy Wolfsona.

Link to comment
Share on other sites

czy to ma tak wyglądac ??

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Widzę że nabazgrałeś mój układ. Niestety tylko raz udało mi się go poprawnie odpalić. Każdy następny egzemplarz zniekształcał więc sobie odpuściłem. Wciąż uważam że do DACa napięciowego z wyjściem symetrycznym najlepiej jest podpiąć trafa Sowtera lub Lundahla do desymetryzacji, daje to najlepsze efekty soniczne. Za trafami można dołożyć wtórnik jeżeli wzmacniacz źle współpracuje z gołymi trafami.

Link to comment
Share on other sites

a sorry, to nie mój układ. To się do DACa napięciowego nie nadaje, bo ma wzmocnienie. Podłączając taki układ do PCM1791 uzyskasz na wyjściu sygnał o poziomie ze 20V i przesterujesz stopień wejściowy każdego wzmacniacza, chyba że będzie poprzedzony pasywką

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

mówiłeś o tym schemacie. Mówisz ze cieżko sie go aplikuje

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Nie słuchałem AAC, żeby potwierdzić, że to jest jakiś argument. :) Mnie się ono nie podoba, ale na pewno przy odpowiedniej lampie, DACu i doborze elementów może zagrać. Dzielnik w anodzie musi być spasowany ze wzmocnieniem lampy, żeby DAC był obciążony porównywalną impedancją na obydwu wyjściach.

Link to comment
Share on other sites

McGyver, 28 Paź 2009, 14:38

 

>Ej, weź tak nie szafuj pochopnymi ocenami. Podobne rozwiązanie jest w Audio Aero Capitole. I co,

>też uznajesz że jest "głupawe"?

 

Tak, jest głupawe. Już wielokrotnie o tym pisałem. I co z tego, że tam zastosowali? Cięli koszty?

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na muzgaudio@muzgaudio.com

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to comment
Share on other sites

Tam w anodzie nie ma żadnego dzielnika, prawdę mówiąc w anodzie to tam nic nie ma oprócz gołego druta

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

Anoda katodzie nierówna

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Link to comment
Share on other sites

michelangelo

>Nie słuchałem AAC, żeby potwierdzić, że to jest jakiś argument. :)

 

To moze taki: Jeśli na wyjściu przetwornika nie zastosowano filtrów po których sygnał trafia do układu porównującego wyniki to układ porównuje.. nic. Jak myślisz, jakiego rzędu występują różnice które układ porównuje? Nawet jeśli filtry są? :)

 

Układ który proponuje mózg tez zbyt mądry nie jest, ale w inny sposób. Ja wykorzystuję podobne rozwiązanie, tyle ze sygnał po filtracji pasywnej ma wielkość pojedynczych mV:) Wtedy taki układ jest sensowny, a w tamtej aplikacji sensu raczej brak. No, chyba że ktoś potrzebuje więcej ciepła w obudowie.

Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Link to comment
Share on other sites

Gagacku możesz rozwinąć? To nie tranzystory, tutaj sygnały wejściowe mogą być dość spore. Ostatnio kombinowałem z 6SN7/6N8S bo ma wyższe, ujemne napięcie na siatce.

W sprawie zegarów/zasilaczy/stabilizatorów proszę pisać na muzgaudio@muzgaudio.com

Sklep: www.muzgaudio.com | Projekty: www.muzgdiy.wordpress.com

Link to comment
Share on other sites

Muzg, po prostu w takich układach zawsze przeraża mnie to, że tyle pary idzie w gwidek. Ale taka już ich uroda i już:) Inny przykład to każdy lampowy pre, gdzie w zasadzie najlepiej sygnał zdrowo podzielic przed wzmocnieniem:)

Wiedza i doświadczenie przychodzą z wiekiem, najczęściej z wiekiem trumny.

Trochę sensu poproszę.

Link to comment
Share on other sites

panowie ma pytanie . Jaki układ pasuje do daca napieciowego i jest dobry sonicznie? wczoraj zrobilem wtórnik tak jak mi polecaliscie jest ok ! czy srpp bedzie lepszy . prosze o podpowiedz doswiadczonych kolegów gdyz napewno mieliście wiecej do czynienia z lampami niz ja.

Link to comment
Share on other sites

Zauważ że SRPP jest układem ze wzmocnieniem. Zależnie od zastosowanych lamp uzyskasz wzmocnienie od kilkanaście do kilkadziesiąt. To się przekłada wprost na poziom sygnału na wyjściu, od kilkunastu V do kilkudziesięciu V, a to stanowczo za dużo. Oczywiście można sygnał stłumić przed SRPP, ale... kosztem jakości.

IMHO jak chcesz nadal kombinować to spróbuj może wtórnika White'a.

Link to comment
Share on other sites

Strata to strata. Jak się da dzielnik przed SRPP, to jakość dźwięku jest gorsza. Teoretycznie nie powinna, ale jest. Sprawdzone w praktyce, wielokrotnie. Bez dzielnika gra cholernie głośno, ale lepiej. Dynamiczniej, czyściej, precyzyjniej, barwniej. Tylko ciężko się reguluje głośność potencjometrem we wzmacniaczu bo w zasadzie trzeba operować na pierwszych milimetrach zakresu potencjometra. A jak wzmacniacz nie ma pasywki na wejściu tylko jakiś uklad aktywny, to jest kicha bo się toto przesterowuje. A jak się doda dzielnik przed SRPP to wszystko siada, każdy aspekt. Nie jest to jakaś totalna porażka, ale efekt jest bardzo wyraźny.

Dlatego jestem zwolennikiem desymetryzacji trafami 1:1 (w przypadku DACów napięciowych). Trafa desymetryzują bez straty jakości, potem wystarczy dać wtórnik żeby mieć niską impedancję wyjściową i voila. Trafa przy okazji załatwiają filtrację analogową. A że trochę drogie? No cóż, jak ktoś chce tanio to niech idzie do sklepu nie dla idiotów i kupi jakiegoś lakierowanego na srebrno gotowca.

Link to comment
Share on other sites

panowie ciekawostka odnosnie pcm 1791a zrobilem wtórnik najpierw z wyjsciem z katody i okazalo sie ze sygnał jest bardzo slaby , potem walnolem na anode i okazało sie ze jest miej wiecej taki sam jak na opamach bo nie odlączalem ich chcąc miec porównanie. przed nie stosowałem dzielnika!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.