Skocz do zawartości
IGNORED

Laptop a dobry dźwięk

jamroh

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :) Namiętnie czytam dział stereo i nagle naszedł mnie pomysł wykorzystania laptopa jako źródła dźwięku (jako, że jest to wygodne, a przy ograniczeniach budżetu nieco ułatwia). Jako, że jestem kompletnie zielony to mam dwa pytania natury ogólnej:

1) Czy trzeba mieć dobrą kartę dźwiękową, aby zakup DAC był sensowny? Czy może on jakoś przetwarza dźwięk z pominięciem karty dźwiękowej?

2) Przy standardowej karcie zintegrowanej (Intel HD ???) ile trzeba wydać na DACa, by odczuć różnicę w dźwięku między Dac a taką kartą?

Dziękuję osobom które zechcą sprawić, bym troszkę mądrzejszy był w tej kwestii. Nawet jeśli pytania sprawią wrażenie niemądrych ;)

https://www.audiostereo.pl/topic/60918-laptop-a-dobry-d%C5%BAwi%C4%99k/

1. Karty dźwiękowe też mają przecież przetworniki D/A. Oczywiście, zewnętrzny DAC może służyć jako zewnętrzna karta dźwiękowa. A ominąć ten kodek pominiesz, jeśli DAC ma wbudowany port USB. Wtedy podłączasz kablem i wio. Łącząc DAC przez USB rolę transportu będzie wtedy pełnił odbiornik USB w DACu. Ale z kolei i tutaj jest spora poprawa dźwięku. A i można zastanowić się nad lepszym transportem typu modyfikowany PCLink by GRADO_FAN.

2. Ostatnio zrobiłem taki eksperyment - podłączyłem moje HD580 do dziurki laptopa, i włączam muzykę. Wole nie pisać o tym, jak słuchawki zjadły laptopa. Po podłączeniu do DACa (u mnie przygrywa Zero na standardowych opampach - jutro może dojadą do mnie lepsze wzmacniacze operacyjne (LT1364 + LM4562), które powinny jeszcze bardziej poprawić jakość dźwięku. Wiele tu zależy od słuchawek także.

Jaki budżet?