Jump to content
IGNORED

CD strasznie czuly na drgania- rwie kazda plyte - gdzie problem?


stecko

Recommended Posts

Witam

 

Mam problem z moim cd MF e600. Siedzi tam laser kss210A. Laser zalozylem nowy bo myslalem ze stary juz jest na wyczerpaniu i dlatego czasami rwie plyty. W nowym jest to samo a z kazda godzina wydaje sie gorzej. Tnie praktycznie kazda plyte oryginalna. Zauwazylem ze wystraczy lekko puknac w cd lub podloge a cd szaleje.Zreszta po chwili sam zaczyna rwac plyty nawet jak siedze w bezruchu:) Czy za to odpowiedzialna jest elektronika czy cale zawieszenie lasera te montowane na 4 sprezynach i gumkach? Czy jest mozliwosc kupienia tego zawieszenia? czy jednak cos stalo sie z elektronika? Na zawieszeniu jest numer ksm2101aam.

 

Z gory dzieki za pomoc

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

hmm problem w tym ze gral calkiem ok dopóki nie zmienilem lasera na nowy:) Moze podczas wymiany troszke po wciskalem cale zawieszenie i te sprezynki juz nie trzymaja?

 

Czy sa jakies sklepy z czesciami do zawieszenia lasera?

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

Powtorze sie, ale u mnie w rotelu bylo podobnie, i wszyscy mowili ze to problem wewnatrz, a co sie okazalo, drgania od wzmaka byly przyczyna drgan cd, nie twierdze ,ze to to samo, ale dla swietego spokoju postaw gdzies indziej, i to sprawdz

u mnie do tego stopnia cielo plyty, ze nie chcialo mi sie juz sluchac i bylem juz gotowy cos kupic.

pozdro

rs

Link to comment
Share on other sites

stumm

 

chodzi ci o te 2 wtyczki biala i czerowna? Mysle ze odwrotnie nie mozna wlozyc. W sumie nic nie grzebalem tylko ten laser wymienilem... Co do drgan wzmaka hmm cd jest pod wzmakiem, byl tez ''na nim'' ale problem w tym ze wczesniej lepiej czytal plyty a teraz po moim grzebaniu na kazdej sie zwiesza i rwie. Probowalem lekko ponaciagac te sprezynki ale nic to nie daje. Sa 2 rodzaje. Na przodzie od strony tacki sa twardsze a z tylu bardziej miekkie.

 

Czy sa jakies sklepy internetowe z tego typu czesciami?

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

Ciężko sprawdzić ten silnik w warunkach domowych.Najlepiej przełożyć, a przynajmniej podstawić z innego mechanizmu.W mechanizmach KSM213 te silniki padały jak muchy a jest on bardzo podobny.Czasem się zacierają panewki a czasem iskrzą wytarte szczotki.Możesz spróbować palcem rozkręcić talerzyk silnika.Jeśli sam dalej nie zrobi parę obrotów to silnik może być podejrzany.Ale tak jak pisałem, najlepiej podstawić drugi dla pewności.Tylko jest jeden problem.Dawno nie trzymałem tego mechanizmu w ręku ale aby wyciagnąć z niego silnik trzeba chyba ściągnąć talerzyk.Wiąże się to potem z ustawieniem wysokości tealerzyka w wymienionym juz silniku.W takim wypadku jeśli przyczyną jest silnik nie wiem czy nie lepiej wymienic cały mechanizm.

Link to comment
Share on other sites

Leszek B

 

Poprobuje dorwac inny silniczek. Ale troszke naprawilem cd:) Tzn zrobilem blad przy skladaniu lasera. Wg opisu z elektrody listwa zębata z napinaczem powinna byc przesunieta o 2 zabki, ja skladalem je ''na rowno''. Przesunalem o 2 i wiekszosc plyt idzie juz normalnie tak jak bylo przed wymiana lasera. Czyli jestem ''na poczatku'':) Philla i ub40 dalej rwie. Czy ma ktos namiary na sklepy z tymi czesciami?

 

pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

A próbowałeś bawić się peerkami opisanymi jako tracking i focus(ing) offset i gain. Powinny być na płycie głównej w pobliżu wtyczek z przewodami od lasera.

Tylko "inteligentnie", tzn zaznacz położenie przed regulacją i kręć delikatnie w lewo lub w prawo i sprawdzaj efekt. Jak skacze to tracking offset może być "rozjechany", nie wiadomo co to za laser, on też ma swoje parametry , wysokość montażu może się minimalnie różnić...

Jak powiedział pewien ślepy koń, stając na starcie Wielkiej Pardubickiej: "Nie widzę przeszkód" :-D

Link to comment
Share on other sites

macrob

 

Nie, jeszcze nic nie krecilem:) Cd jest strasznie czuly na wstrzasy. Bardzoo czuly. Mocniej tupne w podloge a on juz swiruje jak stara diora ktora mialem 15lat temu:) Nawet jak glosniej leci muza to przytnie, jak scisze i jeszcze raz ten utworek -jest ok.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

Witam

 

Problem rozwiazany choc sam nie wiem co bylo dokladnie walniete :) Zupelnie przypadkiem wczoraj trafil mi sie zniszczony cd player aiwa. Z czystej ciekawosci zerknalem do srodka a tam ... caly mechanizm sony z laserem kss 210A :) Czym predzej wyrwalem wnetrznosci i pobieglem do domu:) Na probe zmienilem te czesc na ktorej osadzony jest laser na 4 amortyzatorkach(sprezynkach) i wszystko pieknie smiga nawet te plyty ktorych wczesniej nie czytal. Odposcilem zmiane lasera na nowy ktory zakupilem poniewaz ten ze starej aiwy pieknie czyta jak leci. Takze problem byl albo w tych amortyzatorkach , silniku ktory przesuwa laser lub w samym laserze. Ale musialbym miec pecha zeby nowka tez byla walnieta tak samo jak ten stary.

 

pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Link to comment
Share on other sites

Guest traxman

(Konto usunięte)

Często przyczyną dużej czułości na drgania jest zużycie amortyzatorów na których "wisi" napęd (cztery kolorowe gumowe tłoczki), w miarę upływu czasu amortyzatory robią się twarde nie tłumiąc drgań pochodzących zewnątrz, praktycznie przy wymianie lasera powinno się je także zmieniać, kosztują kilka PLN. W przypadku KSS240 należy także sprawić sobie zestaw serwisowy (kawałek blachy) służący wyważeniu mechanizmu, bez niego napęd zachowuje się podobnie (zbyt lekka masa zawieszona na sprężynie), dołożenie drugiego ciężarka stabilizuje napęd.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.