Skocz do zawartości
IGNORED

Katastrofa Tu 154M, teorie spiskowe...


foxbat

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

ale ja chciałbym po prostu wiedzieć, co ze mną nie tak

czy umysłowo odstaję, czy może czegoś nie rozumiem i trzeba mi po prostu wytłumaczyć

Bez obaw, wszystko w normie. Tak samo ma ze 30% społeczeństwa :)

Doktor Tobie już na mózg padło kompletnie. Ruski serwer to Ty masz między uszami. :)

 

P.S. Myślisz, że Lepper tak skończył, bo podbierał pisowi wyborców?

w sumie to temat o teoriach spiskowych

Bez obaw, wszystko w normie. Tak samo ma ze 30% społeczeństwa :)

czyli nie wytłumaczysz, a nawet atakować zaczynasz

czyli po prostu brak argumentów, dziękuję, upewniłeś mnie

Nie pisałem nigdzie o błędach a o odmiennym sposobie postrzegania zdarzenia jakim jest katastrofa smoleńska. Według Ciebie wszystko jest jasne, takie odnoszę wrażenie, według mnie i nie tylko, tak nie jest.

stado baranów to nawet nie wie jak się zabezpiecza ślady ale cóż nie będę baranom tłumaczył zwłaszcza takim co walą w brzozy metalowymi rurkami

 

SPECYFIKA OGLĘDZIN MIEJSCA KATASTROFY LOTNICZEJ

 Przestrzeganie podstawowych zasad bezpieczeństwa w czasie pobytu na miejscu

zdarzenia lotniczego, w tym związanych z zagrożeniami: chemicznym,

mechanicznym, pirotechnicznym, biologicznym i innymi (radioaktywność, gazy

29

trujące, opary itp.) – do czasu usunięcia wszystkich płynów i elementów łatwopalnych

z miejsca zdarzenia; istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia pożaru.

 Pobranie przed roztankowaniem zbiorników paliwa (usunięciem paliwa ze

zbiorników) próbek paliwa w ilości minimum 2 litrów z każdego zbiornika

do czystych, neutralnych chemicznie pojemników (naczynia szklane).

 Spowodowanie niezwłocznego zbadania na zawartość w organizmie alkoholu lub

innych środków powodujących osłabienie sprawności psychofizycznej wszystkich

osób, co do których zachodzi podejrzenie, że przyczyniły się do zaistnienia zdarzenia

lotniczego, a w razie potrzeby i możliwości przeprowadzenie dodatkowych badań, czy

nie wystąpiły inne okoliczności powodujące osłabienie sprawności fizycznej lub

psychicznej, wymaganej w czasie wykonywania czynności lotniczych.

 Udostępnienie przed przystąpieniem do procesowych oględzin miejsca zdarzenia

zespołowi badawczemu komisji badania wypadków lotniczych: zwłok załogi, statku

powietrznego, jego wyposażenia i fragmentów oraz znajdujących się w nim

przedmiotów.

 Nieingerowanie do czasu przybycia zespołu badawczego komisji badania wypadków

lotniczych w stan miejsca zdarzenia lotniczego, niepobieranie z miejsca zdarzenia

żadnych próbek, nieprzemieszczanie statku powietrznego, znajdujących się w nim

przedmiotów lub jego szczątków, niepobieranie z nich próbek i ich nieusuwanie,

z wyjątkiem przypadków, gdy działania takie mogą być konieczne ze względów

bezpieczeństwa lub w celu niesienia pomocy osobom poszkodowanym. Ewentualne

zmiany w stanie faktycznym wymagają uprzedniej zgody organów sprawujących

kontrolę na miejscu zdarzenia i porozumienia (w miarę możliwości)

z komisją badania wypadków lotniczych20. W takich przypadkach należy, jeżeli jest to

możliwe, utrwalić dostępnymi środkami obraz wraku statku powietrznego przed

zmianą miejsca położenia.

 Ustalenie zasad współpracy prokuratora z zespołem badawczym komisji badania

wypadków lotniczych i z innymi służbami działającymi na miejscu zdarzenia

w szczególności w zakresie:

 zabezpieczenia miejsca zdarzenia;

20 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej Nr 996/2010 w sprawie wypadków

i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania (Dz.Urz. UE L295/35 z dnia 12 listopada 2010 r.).

30

 zabezpieczenia lub rozbrojenia materiałów niebezpiecznych (ładunku, systemów

ratowniczych itp.);

 znalezienia i udokumentowania rozrzuconych szczątków statku powietrznego,

ładunku i dokumentów (np. rejestratorów typu FDR, CVR i GPS);

 zabezpieczenia śladów;

 sporządzenia szkiców, zdjęć i filmów;

 wydobycia i zabezpieczenia rejestratorów;

 pobrania próbek paliwa, oleju i płynów hydraulicznych;

 wykonania szczegółowych oględzin miejsca zdarzenia i wraku (rozważenie

zarejestrowania opisu na dyktafonie z filmowaniem).

 Ustalenie miejsca składowania wraku i podjęcie wstępnych działań związanych

z przewiezieniem wraku na miejsce dalszych badań21.

 Przeprowadzenie wstępnych oględzin wraku statku powietrznego, których celem jest:

 ogólna orientacja w okolicznościach zaistnienia zdarzenia;

 ustalenie pierwszego śladu zetknięcia z ziemią lub przeszkodami i śladów dalszego

przemieszczania się statku powietrznego;

 wstępna ocena stanu zniszczenia statku powietrznego, miejsc położenia ofiar

zdarzenia itp.;

 określenie prawdopodobnej trajektorii lotu przed zderzeniem, kąta zderzenia,

prędkości zderzenia, ocena czy statek powietrzny był przed zderzeniem sterowany.

 Ustalenie, czy jakiekolwiek elementy struktury statku powietrznego nie oddzieliły się

w powietrzu i czy w związku z tym nie należy zorganizować dodatkowych

poszukiwań tych elementów (istotne jest przeprowadzenie dokładnego przeglądu

i inwentaryzacji elementów wraku statku powietrznego na miejscu wypadku – należy

odnaleźć takie elementy statku powietrznego jak: silnik/silniki, kadłub, powierzchnie

sterujące, skrzydła, drzwi, osłony kabin, urządzenia zewnętrzne, a następnie oznaczyć

na szkicu ich położenie).

 Poszukiwanie i rozpytanie lub przesłuchanie świadków zdarzenia we właściwej

z punktu widzenia charakteru katastrofy odległości – na terenie odległym o nawet

kilkadziesiąt lub więcej kilometrów na trasie przelotu samolotu.

21 art. 18 ust. 1i art. 135 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (tekst jednolity Dz.U. z 2006 r. Nr 10,

poz. 696 z późn. zm.) – Koszty, jakie powstają w związku z dostępem, zabezpieczeniem, transportem

i przechowywaniem statku powietrznego, który uległ wypadkowi lotniczemu do celów badań prowadzonych

przez komisję badania wypadków lotniczych, pokrywane są ze środków ministra właściwego ds. transportu.

31

 Utrwalenie przez wykonanie filmu i/lub zdjęć dowodów, które mogą zaniknąć lub być

mniej widoczne po upływie czasu lub na skutek oddziaływania warunków

atmosferycznych (ślady: lodu, szronu, sadzy, paliwa, podcieków płynów, popioły itp.).

 Ujawnienie i zabezpieczenie w pierwszej kolejności pokładowych rejestratorów lotu,

zwłok pilotów, kabiny pilotów oraz elementów samolotu, które według zeznań

świadków i innych ustaleń mogły mieć istotny wpływ na przebieg zdarzenia.

 Zabezpieczenie śladów biologicznych i innych mogących posłużyć do ustalenia

rozmieszczenia osób w kabinie pilotów statku powietrznego w chwili zdarzenia.

 Zabezpieczenie:

 wszelkiej dokumentacji dostępnej na miejscu zdarzenia dotyczącej statku

powietrznego i załogi;

 komunikatów meteo, ewentualne ostrzeżeń, depesz, dokumentacji załadowania

statku powietrznego, listy pasażerów, dzienników obserwacji meteo (w przypadku

lotu wojskowego);

 sprzętu ratowniczego, dokumentacji medycznej, w tym książek zdrowia personelu

latającego (zawierają dane o: stanie zdrowia załogi, przebytych schorzeniach,

sposobie i czasie leczenia, pobytach w zakładach leczniczych, ośrodkach

kondycyjnych itd.);

 nośników z nagraniami rozmów prowadzonych pomiędzy służbami naziemnymi

a załogą oraz samopiszących rejestratorów parametrów lotu.

 Sporządzenie dokumentacji fotograficznej i video miejsca katastrofy, zarówno

z ziemi, jak i z powietrza (należy rozważać wykorzystanie balonów, szybowców,

motolotni, śmigłowców, małych samolotów, samolotów wojskowych);

w szczególności utrwalić należy następujące elementy miejsca zdarzenia i wraku

statku powietrznego:

 ślady zetknięcia statku powietrznego z ziemią lub przeszkodami (budynkami,

drzewami itp.);

 elementy wraku takie jak: skrzydła, usterzenie, śmigła, podwozie, silniki, stan

klap, pozycje sterów, położenie trymerów;

 siedzenia i stan pasów bezpieczeństwa;

 kabinę statku powietrznego, a w niej takie elementy jak: wskaźniki, położenie

sterów, położenie włączników i przełączników, dźwigni podwozia, klap,

trymerów, hamulców dźwigni sterowania silnikiem (silnikami), położenie

32

przełączników radiowych i urządzeń nawigacyjnych, automatycznego pilota,

przełączników, zaworów paliwowych;

 różnego rodzaju przełomy, skręcenia czy inne uszkodzenia.

 Zabezpieczenie do badań, w szczególności:

 zapisów rozmów w kabinie – CVR;

 korespondencji radiowej (wieża, radar i inne punkty);

 rejestratorów FDR (wypadkowy, eksploatacyjny) – w przypadku znalezienia ich

poza statkiem powietrznym zaznaczyć miejsce i zabezpieczyć – nie wolno ich

otwierać, ani suszyć; w razie znalezienia w wodzie, bagnie, mule najlepiej

zabezpieczyć w odpowiednim zbiorniku z substancją ze środowiska;

 danych radarowych;

 elektronicznych nośników danych, urządzeń łączności (np. telefonów);

 notatek załogi;

 zapisu z kamer przemysłowych.

 Sprawdzenie, po zabezpieczeniu i zabraniu zwłok, szczątków ludzkich, części statku

powietrznego, jego wyposażenia oraz ujawnionych innych przedmiotów, w tym

mienia pasażerów z powierzchni gruntu, wszystkich stref za pomocą wykrywacza

metalu lub innych urządzeń specjalistycznych i ewentualne przeprowadzenie badań

przesiewowych gruntu, użycie psa służbowego w celu ujawnienia zwłok i szczątków

ludzkich (szczegółowa penetracja miejsc znajdujących się pod powierzchnią ziemi, na

głębokość gwarantującą całkowite wydobycie wszystkich przedmiotów związanych ze

zdarzeniem – rzeczy należące do ofiar, fragmenty osprzętu statku powietrznego itp.)

 W przypadku katastrofy lotniczej sporządza się szkice:

 ogólny – określający miejsce i kierunek zderzenia statku powietrznego z ziemią

w stosunku do drogi pasa startowego lotniska lub w stosunku do większej

miejscowości; sporządza się go na mapie o dużej skali; szkic powinien zawierać

w szczególności oznakowanie miejsca wypadku, kierunek lotu statku powietrznego

w chwili zderzenia z ziemią, odległości i kierunki do najbliższego lotniska, dalszej

i bliższej radiolatarni, charakterystyczne przeszkody, nakazaną trasę i kierunek

lotu;

 szczegółowy – odzwierciedlający stan faktyczny miejsca katastrofy; powinien

zawierać wskazanie linii ścinania drzew, zetknięcia się statku powietrznego

z innymi przeszkodami (np. dachy, linie energetyczne), odwzorowanie wgłębienia

33

po zderzeniu statku powietrznego z ziemią, kierunek i odległość rozrzutu

szczątków, zwymiarowane położenie części statku powietrznego – od miejsca

zetknięcia się z ziemią do miejsca ostatniego rozrzutu, wszystkie części statku

powietrznego znalezione na miejscu, ze wskazaniem nazwy i przynależności

konstrukcyjnej statku powietrznego, wielkość plam paliwa i oleju; na szkicu

uwzględnia się m.in. położenie zwłok lub ich fragmentów, ewentualne położenie

spadochronu lub urządzenia katapultowego w przypadku statku wojskowego lub

innego statku powietrznego w nie wyposażonego.

 Szkic miejsca zdarzenia w zależności od jego rodzaju powinien zawierać następujące

elementy:

 współrzędne geograficzne (GPS);

 lokalizację stałych elementów w terenie takich jak: drogi, linie energetyczne, budynki,

drogi startowe itp.;

 kierunek północny i skalę szkicu;

 rozmieszczenie poszczególnych elementów;

 oś rozrzutu części statku powietrznego i jej kierunek geograficzny (wyznaczenie osi X

i Y);

 schemat lotniska, (jeżeli zdarzenie miało miejsce na lotnisku);

 miejsce położenia ofiar wypadku;

 szkic śladów na ziemi (miejsce pierwszego zetknięcia z ziemią (przeszkodami), kształt

i głębokość dołu;

 rozmieszczenie większych części, (wymiary, odległości pomiędzy poszczególnymi

elementami);

 rozmieszczenie istotnych, z punktu prowadzonego badania, innych elementów;

 położenie urządzeń ratowniczych;

 powierzchnie gruntu ze śladami paliwa;

 uszkodzone budynki, drzewa itp.;

 rozmieszczenie świadków zdarzenia.

 

czytajcie barany to podstawy a nie mycie wraku, wiem za długie i baranom trzeba by czytać ale i tak efekt końcowy i zrozumienie tego przez was to beeeeeeee, bziuuuuuu tutka i prostytutka

 

 

 

______________

EDIT mod

Obraźliwe określenia pod adresem wsółdyskutujących. Naruszenie regulaminu forum w §6 5a

Na podstawie zgłoszenia, ostrzeżenie + 3 punkty na konto. Proszę powstrzymać się od personalnie obraźliwych, prowokacyjnych wpisów.

przesmuś a Ciebie nadal trzyma po tym uderzeniu rurką....zdrowo musiałeś pier d a lnąć,

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

przemuś coś Ty tym babciom nagadał.cały świat się śmieje

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

terror pierd....ć to wiesz możesz się z 10 piętra to może ci się buzia wyprostuje a rurkami to napierd....la twój kolega od gó....no prawdy jaruś

jaruś co ty bierzesz to wiesz może i grzybki, białe ścieżki nie interesuje mnie twój wypalony mózg chyba że niesioł jakiś sok z żuka ci sprzedał

Areo a co nie w smak to co podałem czy za długie na czytanie, a skoro się uparłeś że to był cywilny lot uznany forumowy ekspercie to masz tu przekład i po co kręcisz wiercisz bo nie pasi, no cóż nadal wersja wrednego kaczorka obowiązuje i sruuuu bziuuuu

przemuś a ile masz lat chłopczyku?

bo tak poza tymi inwektywami to chyba zdania byś nie skleił co?

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

terror dziecko biorę przykład z ciebie a teraz wytrzyj nosek i spać

 

""pier d a lnąć,"" chyba że nie wiesz co piszesz albo ktoś ci czyta bo nie umiesz no ale skoro takiego języka zacząłeś używać to znaczy że w nim czujesz się najlepiej i chciałem przemówić do ciebie w znanym ci slangu ale chyba już takie wodogłowie że nawet i rodzima gwara ci nie przetłumaczy

"Opętanych jest wiele osób. Egzorcyzmy są potrzebne"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przemuś poproś małkowskiego, żeby zrobił porządek w temacie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

przemusiu drogi.

inwektyw używałeś już znacznie wcześniej w stosunku do innych userów.poza tym fajnie, że jesteś z nami, jest zabawnie, śmiesznie....wątek żyje dzięki Tobie

"...na pohybel gównozjadom po obu stronach lady..."

Biednemu przemkowi rzeczywiście coś sie z głową porobiło.

No i mamy przykład rzeczywistej i jak najbardziej szkodliwości działań Antoniegoi jego szajki szarlatanów.

Jestem Europejczykiem.

 

Areo a co nie w smak to co podałem czy za długie na czytanie, a skoro się uparłeś że to był cywilny lot uznany forumowy ekspercie to masz tu przekład i po co kręcisz wiercisz bo nie pasi, no cóż nadal wersja wrednego kaczorka obowiązuje i sruuuu bziuuuu

Chyba nie zrozumiałeś mojego posta. Szkoda.

A Ty zrozumiałeś mojego?? staram się przedstawić jak się wykonuje oględziny takiej katastrofy nie mówiąc już o tym, że każda najmniejsza cześć samolotu powinna być zabezpieczona i praktycznie wrak składa się do kupy i robi komputerową symulację w jaki sposób się rozpadł, był o tym nawet program w odcinkach na national geographic, nie wykonano nawet połowy z tych rzeczy a wy mówicie, że ta katastrofa była rzetelnie zbadana. Co i rusz ktoś wkleja jakieś durne grafiki a szczytem bezczelności była ta z ukrzyżowanym Chrystusem na samolocie, ciekawe czemu nie wyśmiewają oni no gwiazdy Dawida albo półksiężyca i koranu jak tacy są odważni. Rejestratory z pseudo smoleńskiej wieży jak widziałeś w filmie zniknęły tak jak i kontrolerzy lotu było na filmie i co ja mam wam przyklasnąć uszami że winę ponosi Kaczyński z Błasikiem bo kazali wylądować pilotom i już??? Co bym Ci nie podał kręcisz nosem, ostatnio nawet podaje linki z tefałenu który tak wielbicie i też źle o niezależnej nie mówię. I tak można w kółko, jedyny fakt to bziuuuu, sruuuu i inne głupoty, Jaruś każe walić w brzozę metalową rurką to zaraz ten mądry terror pisze że się nią pierd....em a to jego kompan od nienawiści wymyślił sposób tylko nie wiemy nadal czy wykonał tą półbeczkę i wywalił się na plecy. Jak odpowiadam takim samym językiem jak pisze terror to zaraz na mnie że używam inwektyw. Owszem wobec tych którzy do mnie wyskoczyli z takimi tekstami pierwsi. Ja wiem że nienawidzicie Kaczyńskiego i wielu cieszy się może że go nie ma, No cóż taki mamy naród, wielu przeszkadzają ludzie co są wierzący i kochają tradycję. Przybite genitalia do krzyża nazywają sztuką a wystawę antyaborcyjną złamaniem prawa.

Wkleiłeś kawałek ustawy. Bardzo dobrze. Jakbyś przeczytał raport KBWLLP to byś wiedział, że badanie przeprowadzono zgodnie ze sztuką. Jeden błąd - to nie prawda, że robi się rekonstrukcję wraku. Wyjątkiem są sytuacje, w których bez tego nie da się znaleźć przyczyny wypadku. Ale takie sytuacje można wymienić na palcach, jedyne co przychodzi mi do głowy to Comet, PanAm 103, TWA 800, SR 111, Itavia 870 - znajdziesz więcej?

 

Piszesz, że kręcę nosem. To dlatego, że do tej pory nie podałeś nic wiarygodnego co mogłoby podważyć prawidłowość przeprowadzonego przez KBWLLP śledztwa. Acha i przypominam, że to nie to samo co śledztwo prokuratury - to tak na marginesie, bo np Tomek tego nie rozróżnia.

 

Reasumując - przeczytaj raport i wtedy możesz się wypowiadać. Jak nie wiesz skąd go wziąć to mogę Ci go wysłać. Medialne rewelacje czy to z "niezaleznej" czy z "tefałenu" na mnie wrażenia nie robią.

Komisja zakończyła śledztwo, sporządziła raport. Tylko dlaczego prokuratura nie zamknęła do dziś śledztwa? Dlaczego przedłuża je, jeździ ponownie na miejsce katastrofy, ponownie bada wrak, ponownie kopiuje zapisy czarnych skrzynek? Przecież wszystko jest jasne, oczywiste i zamieszczone w oficjalnym raporcie?

Różnica między śledztwem KBWLLP, a śledztwem prokuratury polega na jednej bardzo ważnej rzeczy. Komisja nie bada katastrofy po to aby wskazywać osoby za nią odpowiedzialne. Intencją jest ustalenie bezpośredniej przyczyny katastrofy. Komisja w raporcie nie ocenia kto zawinił tylko dlaczego samolot wylądował na glebie brzuchem do góry. Prokuratura może poszerzyć zakres swojego śledztwa o różne inne aspekty np organizację wizyty. To jest zdefiniowane zarówno w ustawie jak i w dokumentach ICAO.

 

Podsumowując, komisje do spraw badania wypadków lotniczych na świecie powstały po to, aby po ich zaleceniach wyeliminować w przyszłości możliwość powtórzenia się takich wypadków. Od szukania winnych i karania są prokuratury i sądy.

Zgadza się. Pytanie czy śledztwo komisji było gruntowne, wyjaśniło bezsprzecznie przyczynę katastrofy? Czy komisja badała i wykluczyła

inne możliwe przyczyny tej tragedii np.udział osób trzecich?

jaruś i walenia w brzozę metalową rurką

Areo a Ty uważasz, że przyczyna jest znana? Nie tylko to zaniedbano, jeszcze raz powtarzam nie zabezpieczono rejestratorów z pseudo wierzy kontroli ani nie wiadomo co się stało z kontrolerami, mogę się tylko domyślać bo obejrzeniu anatomii upadku i wypowiedzi rosyjskich agentów fsb

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.