Skocz do zawartości
IGNORED

WIELKIE SUKCESY MARKETINGU czyli jak dajemy się dmuchać koncernom


Therion

Rekomendowane odpowiedzi

Auto masz jakie masz, i łatwo tego nie zmienisz. Opony możesz. Dlatego kupno takiego badziewia jakim jest opona wielosezonowa, to zbrodnia na samym sobie.

 

2 kpl opon wielosezonowych wytrzymają ci dokładnie tyle samo co 1 kpl. opon zimowych + 1 kpl opon letnich. Kosztować będą też tyle samo. A trzymać będą zdecydowanie gorzej od każdych.

 

Gdzie tu więc sens, gdzie tu logika ?

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Gdzie tu więc sens, gdzie tu logika ?

 

Odpowiedź masz kilka postów wyżej

 

w niektórych sytuacjach (np. w czasie deszczowej, niezbyt mroźnej zimy opona wielosezonowa) może się okazać bezpieczniejszym wyborem niż inwestycja w opony zimowe.

 

Opona zimowa ułatwia jazdę po białym. Wielosezonowa też. I to równie sprawnie. Opona zimowa źle sie zachowuje podczas odwilży - wielosezonowa znacznie lepiej.

Opona letnia ma zapewnić przyczepność na suchym i mokrym asfalcie. Wielosezonowa tez to robi. Wprawdzie nie ma szansy mieć takiej samej sprawności jak referencyjna opona letnia, ale z palcem w d. spisuje się równie dobrze jak średniej klasy opony letnie.

 

gdzie tu sens posiadania dwóch kompletów?

 

Zima ma niejedno oblicze. Raz jest mnóstwo śniegu i -20C a raz +7C i mokro. Dlatego per saldo wielosezonowe są najlepszym rozwiązaniem dla osób podróżujących w mieście i raz na jakiś czas w trasie i nie ekstremalnie.

Od początku "zimy" tylko przez pierwszych parę godz.miałem śnieg pod kołami,ale gdy przyjechałem do W-wy(pierwsza śnieżyca),to na ulicach było już mokro.Wracając tego samego dnia do Gdańska-również-mokro.Dalej..,od tygodnia obserwuje drogi i..,mimo"zimy" ulice są dalej mokre.Śniegu na ulicach brak,tylko mokro,mokro i mokro!Pytam zatem.,ile razy w roku jest śnieg na ulicach?Może w Zakopcu jest go dużo więcej,ale ja robię 40tyś/rok w obrębie Polski płn/środk.i tego śniegu na ulicach jest tyle co kot napłakał!!!

a to ciekawe, bo ja widze od dwoch tygodni snieg na ulicach, a nie zadne mokro.....mokro....mokro....pytam? dlaczego jest snieg na ulicach? odpowiedz pana z administracji: niech jasnie pan kupi lopate i odsniezy .....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Elberoth już nie słucha muzyki,tylko czyści swoje cztery komplety:))

Można mieć też 4 xlr-y,cztery piece,cztery głośnikowe,cztery garnitury i cztery żony:)))tzn.1 żona i 3 kochanki:).Ja nie mam tyle kasy,a nawet gdybym miał,to musiałbym rozbudować garaż,aby pomieścić te 3 trzy komplety.Nie,nie daleki jestem od ironii,ponieważ każdy ma prawo żyć w myśl swoich zasad,recepty.

W swoim rozumowaniu posługujesz się zbyt dużą liczbą przypuszczeń, które następnie automatycznie uznajesz za pewnik.

 

Opona zimowa ułatwia jazdę po białym. Wielosezonowa też. I to równie sprawnie.

 

Skąd założenie że robi to 'równie sprawnie' ? Z założenia, to ta opona musi być wykonana ze znacznie twardszej gumy niż opona zimowa, bo inaczej jej bieżnik skończył by się po 5kkm przejechanych latem. A skoro jest znacznie twardsza, to nie może 'równie sprawnie' radzić sobie w niskich temperaturach, ani na śniegu, gdzie wymagana jest elastyczność i maksymalna powierzchnia lamelek poprzecznych.

 

Opona zimowa źle sie zachowuje podczas odwilży - wielosezonowa znacznie lepiej.

 

Temat dyskusyjny, ze zbyt dużą ilością założeń. Zwróć uwagę, że obecnie opon zimowych nie projektuje się li tylko pod kątem jazdy po śniegu, ale również, a może przede wszystkim do jazdy po suchym i mokrym w niskich temperaturach. Widać to po konstrukcji bieżnika. Do jazdy w 100% po śniegu są opony śnieżno lodowe, takie jak Pirell Winter Carving Edge czy Nokian Hakkapelita 5 lub 7.

 

Opona letnia ma zapewnić przyczepność na suchym i mokrym asfalcie. Wielosezonowa tez to robi. Wprawdzie nie ma szansy mieć

takiej samej sprawności jak referencyjna opona letnia, ale z palcem w d. spisuje się równie dobrze jak średniej klasy opony letnie.

 

Kolejne bezpodstawne założenie. Już jeden rzut oka na kształt bieżnika opony wielosezonowej pokazuje że opona taka nie może konkurować ani na suchym, ani na mokrym z porównywalną (i cenowo i jeżeli chodzi o producenta) oponą letnia. Opona wielosezonowa jest zbyt miękka i ma zbyt dużo lamelek poprzecznych aby zapewnić dobre właściwości trakcyjne na suchej nawierzchni, w efekcie czego się wykłada i tworzy wrażenie 'gumowego' układu kierowniczego.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Kurcze!Electro,Ty chyba musisz komuś dowalić,,aby wzmocnić swoje wątłe morale!!!

Mam się przejechać po Trójmieście i porobić parę fotek ulic?!Po co Ci to,tylko się ośmieszysz!

Electro ma po prostu słaby tydzień. Albo i miesiąc. Generalnie jest przygnębiony.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Sumując,to macie trochę racji z tymi zimówkami,tylko ciągle na coś muszę wydawać kasę,a chciałbym w końcu skompletować swoje audio,poprawić akustykę i parę innych rzeczy w domu!W moim przypadku,to wydatek min.5tyś w tym felgi.

idz, zarób, Doda miala kiedys napisane na koszulce : to sie samo nie wyliże!...trudno sie z nia nie zgodzic, nie wszystko na co nas w danym momencie nie stac, jest zle, do tych opon dodalbym jeszcze poledwice argentynska i wiele innych rzeczy....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

W swoim rozumowaniu posługujesz się zbyt dużą liczbą przypuszczeń,

 

 

?

 

jasssne - teraz rozumiem. zapewne nie czytałeś tego wątku od początku. Na 1wszej i 2giej stronie masz link do testów jak zachowują sie opony w różnych warunkach pogodowych. Jeżeli zerkniesz na wyniki, to Ci się wyjaśni, że nie biorę tego z głowy, i nie opieram się na przypuszczeniach, tylko na konkretnych wynikach. Na dodatek wyniki te potwierdzają póki co moje obserwacje z obecnego użytkowania opon wielosezonowych jak i sporadycznego użytkowania auta z takimi oponami w przeszłości (2 lata temu Honda Civic 150KM).

 

Mam się przejechać po Trójmieście i porobić parę fotek ulic?!Po co Ci to,tylko się ośmieszysz!

 

A co to - kamer on-line nie ma? Proszę - oto aktualny obraz ze 100licy

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Sądzę, że przy ekstremalnej jeździe w dzisiejszym teście po ulicach w takim stanie w jakim są zwyciężyłaby opona letnia (mimo twardszej gumy).

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Therion co Ty wogole piszesz??? Stawiasz w jednym rzedzie Ravke, Vitare a zarazem Land Cruisera i do tego Wranglera???? Wrangler suv?? To typowe auto w teren, zero komfortu, Land Cruisera poczatki tez tkie byly, doucz sie i dopiero pisz o autach. No i oczywiscie ta nieszczesna Ravka w ktorej 90 procent podzespolow zostala wymieniona. Skoro wiesz to, to po co podajesz ja za przyklad. Myslisz, ze wprowadzisz kogos w blad? I zaraz przyznaja Therionjednak mial racje, Ravka to auto terenowe.

Apropos to wlasnie taki Twoj marketing, na audio forum nie znaja sie na autach to mozna im ciemnote wciskac.

 

Aha Therion zapraszam na wielosezonowkach do Norwegii, chce popatrzec jak sobie radzisz na kretych waskich, slizgich drogach czesto down and up hill.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Electro!Tym co napisałeś potwierdziłeś moj wcześniejszy domysł.Ty i ta pani,to ten sam poziom!

Ps.Nie sil sie na tego typu kolejne wypowiedzi,bo będę je zbywał milczeniem.

 

Wojtek!W Norwegii pewnie tak,ale chyba zgodzisz się,że to odmienne warunki!?

nakaz zimowek w europie-nie zalecane tylko nakaz

austria,chorwacja,estonia,finlandia,litwa ,łotwa,norwegia,słowacja,szwecja

jak widac spokojnie łapiemy sie do tej strefy klimatycznej

 

zalecane-niemcy,słowenia,francja,macedonia,włochy

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

  • Redaktorzy

Jakoś przyjęto tutaj automatycznie, że opony wielosezonowe nie słuzą do sprzedaży tylko do robienia dobrze ludziom za friko. Jeśli reklamowanie opon letnich i zimowych to biznes, to reklamowanie całorocznych tak samo. Prawda, wysoki sądzie? Tak więc... :-)

Elberoth już nie słucha muzyki,tylko czyści swoje cztery komplety:))

Można mieć też 4 xlr-y,cztery piece,cztery głośnikowe,cztery garnitury i cztery żony:)))tzn.1 żona i 3 kochanki:).Ja nie mam tyle kasy,a nawet gdybym miał,to musiałbym rozbudować garaż,aby pomieścić te 3 trzy komplety.Nie,nie daleki jestem od ironii,ponieważ każdy ma prawo żyć w myśl swoich zasad,recepty.

 

Elberoth podał komplety gum tylko do jednego auta

proponuje aby nie podawał komletów do nastepnych swoich wozkow bo to sie dzis zle zakonczy czyli conajmniej 11 kochankami

 

przypominam tylko ze składowanie opon kosztuje 10 zet od koła i wychodzi taniej niz budowanie garazu

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Electro!Tym co napisałeś potwierdziłeś moj wcześniejszy domysł.Ty i ta pani,to ten sam poziom!

Ps.Nie sil sie na tego typu kolejne wypowiedzi,bo będę je zbywał milczeniem.

 

Wojtek!W Norwegii pewnie tak,ale chyba zgodzisz się,że to odmienne warunki!?

no kolego, nieladnie , kilka wpisow na forum , a taki wyszczekany, silnych głupotą jest tutaj duzo, nie bedziesz i tak najlepszy....

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Wojtek76 - omnibusie w kazdej dzidzinie - czy nie napisalem także:

 

sie nie znam - nie moja bajka. Gdyby zamiast RAV4 był Kaszkaj albo Sportage, to bym nigdy nie napisał że to terenówka. SUV i już. Ale RAV4 darzę większym szacunkiem - i tyle. Choć faktycznie to tez SUV.

 

 

Zawsze mówisz ″buty sportowe″ -nie zdarzyło ci sie nigdy powiedzieć po prostu ″adidasy″? Kogo wprowadziłem w straszny błąd? Może troche inny byl sens mojej wypowiedzi? Dobrze -otarły sie o siebie dwa auta - oba o większych możliwosciach terenowych niz zwykłe auta osobowe: RAV4 I LAND CRUISER. Zadowolony?

 

Jezu, skąd w ludziach taka frustracja?

 

Ps. i brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem. NIE! ANI W NORWEGII ANI NA BIEGUNIE PÓŁNOCNYM WIELOSEZONOWE SIE NIE SPRAWDZĄ.

<Jezu, skąd w ludziach taka frustracja? >

 

naginasz fakty -a Wojtek ci to rzeczowo wyjaśnia

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Cir!Jak to w końcu jest z tym nakazem.Napisałeś,że w Chorwacji jest nakaz,a okazuje się ,że nie koniecxznie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Czyt.przypadki szczególne.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ok chorwacja zalecane ale nakaz wożenia łancuchów jesli nie masz zimowek na aucie- reszta krajów sie zgadza

info PZM Travel

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Z krajem Franciszka Józefa też się nie zgadza,ale żebys nie myślał,że jestem czepialski:))Obowiązek "Tzw.sytuacyjny".Z resztą..,mniejsza o to.:)

Zostawmy juz te nieszczęsne opony. Nie są warte takich emocji. Jest alternatywa, kto chce skorzysta, kto nie, to nie. Koniec.

jasssne - teraz rozumiem. zapewne nie czytałeś tego wątku od początku. Na 1wszej i 2giej stronie masz link do testów jak zachowują sie opony w różnych warunkach pogodowych.

 

Oczywiście czytałem. Najlepszy jest fragment o tym jak to można zaoszczędzić kupując 4 opony całoroczne zamiast 8 opon lato/zima i jak wielką przysługę oddajemy środowisku naturalnemu (!). O tym że jedne całoroczne opony się zużyją 2x szybciej niż dwie pary opon specjalistycznych (skutkiem czego i tak i tak będziemy musieli kupić 8 szt opon) już nie napisali, LOL. Niezły 'redaktor' to musiał pisać, chyba z gimnazjum :-)

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Therion- bajki opowiadasz i naginasz fakty jak to juz cir napisal, ustawiasz historyjki pod siebie i oczekujesz. Jezeli chcesz rzeczowo dyskutowac to odrob lekcje. Zasypujesz Nas tutaj porownaniami zietymi z ksiezyca i czego oczekujesz? Aplauzu?

Nie jestem expertem w kazdej dziedzinie, takich ludzi nie ma ale Ty zdjae sie nie jestes w zadnej wiec....po co sie wyglupiac i udawac, ze sie na czyms znasz. Jestes gospodarzem tego watku wiec trzymaj poziom.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Z krajem Franciszka Józefa też się nie zgadza,ale żebys nie myślał,że jestem czepialski:))Obowiązek "Tzw.sytuacyjny".Z resztą..,mniejsza o to.:)

masz napisane jesli jest goraco i sucho to nie ma obowiazku

to pewnie wersja dla austriaków

dla polakow wyjezdzajacych wersja podawana przez PZMot jest jedna czyli obowiazek posiadania zimowek

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

  • Redaktorzy
"O tym że jedne całoroczne opony się zużyją 2x szybciej niż dwie pary opon specjalistycznych (skutkiem czego i tak i tak będziemy musieli kupić 8 szt opon) już nie napisali,"

 

Też mi sie podoba ta dziennikarska arytmetyka, która leży u podstaw całego tego interesu. Zastosowanie prawdziwej arytmetyki ujawnia, że tak czy tak opony się zużywają, i prawdziwy wybór jest międzyu dwoma parami całorocznych a jedną parą letnich i jedną zimowych. I o co było całe to pleple? Ja tam wolę mieć wyspecjalizowane.

chinski marketing wymuslił własnie i opatentował znak CE łudzaco podobny do znaku unijnego produktu CE

chinski znak oznacza china export i ma podobno dwie roznice w budowie znaku srodkowa kreska w E ma pełna długosc, unijna jest krotsza i inna jest odległosc pomiedzy literami C i E

jesli zaczna masowo tak znakowac wszelką drobnice nikt sie nie połapie :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

nakaz zimowek w europie-nie zalecane tylko nakaz

austria,chorwacja,estonia,finlandia,litwa ,łotwa,norwegia,słowacja,szwecja

jak widac spokojnie łapiemy sie do tej strefy klimatycznej

 

zalecane-niemcy,słowenia,francja,macedonia,włochy

Tylko zauważcie Państwo, że we wszystkich krajach gdzie obowiązuje nakaz zimówek w zimie jest rownież powiedziane, że pod tą nazwą rozumie się zarówno opony sezonowe, stricte zimowe, jak też i opony całoroczne. W oponach całorocznych oprócz ikonki słoneczka i kropelek desczu (niektórzy produceci daja parasolik) muszą znaleźć się ikonki śnieżynki i falujących linii (ślizgawica) oraz napis M+S. De facto sprwadzo się to więc do zakazu używania w zimie opon sezonowych stricte letnich.

“chinski marketing wymuslił własnie i opatentował znak CE łudzaco podobny do znaku unijnego produktu CE

jesli zaczna masowo tak znakowac wszelką drobnice nikt sie nie połapie :)”

 

A po cholerę te wszystkie znaki?

Znaki nie grają ;)

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.