Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  203 członków

McIntosh Klub
IGNORED

McIntosh Club


Marek B.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przygodę z wymianą lamp zacząłem od przedwzmacniacza c2700 (choć wcześniej miałem ma12000). Obecnie mam przedwzmacniacz c12000 i w nim już po tygodniu po zakupie wymieniłem wszystkie lampy. Lampy jakie obecnie mam to Telefunkeny ec881 i RCA ec883 (12ax7). Wszystkie to lampy NOS z lat 50-60. Przez moje ręce przeszły jeszcze stare lampy Siemensy, silvany czy też JAN. Każde z nich dają inny charakter grania i które są najlepsze dla naszego ucha zdecyduję cały tor. Obecnie uważam, że urządzenia lampowe są idealne dla „Audiofiil” ponieważ zmiana lamp powoduje, że dźwięk w kilka minut może się diametralnie zmienić np. dostosowując go do charakteru słuchanego repertuaru. 
Ps. Pisałeś,że w osłuchanych utworach pojawiły się instrumenty, których przed zmianą lamp nie słyszałeś. Mógłbyś podać choć jeden tego typu utwór i podać w którym momencie pojawiło się „coś nowego”. Pytam z czystej ciekawości bo chciałbym u siebie sprawdzić taki utwór. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
27 minut temu, klepek1 napisał:

Przygodę z wymianą lamp zacząłem od przedwzmacniacza c2700 (choć wcześniej miałem ma12000). Obecnie mam przedwzmacniacz c12000 i w nim już po tygodniu po zakupie wymieniłem wszystkie lampy. Lampy jakie obecnie mam to Telefunkeny ec881 i RCA ec883 (12ax7). Wszystkie to lampy NOS z lat 50-60. Przez moje ręce przeszły jeszcze stare lampy Siemensy, silvany czy też JAN. Każde z nich dają inny charakter grania i które są najlepsze dla naszego ucha zdecyduję cały tor. Obecnie uważam, że urządzenia lampowe są idealne dla „Audiofiil” ponieważ zmiana lamp powoduje, że dźwięk w kilka minut może się diametralnie zmienić np. dostosowując go do charakteru słuchanego repertuaru. 
Ps. Pisałeś,że w osłuchanych utworach pojawiły się instrumenty, których przed zmianą lamp nie słyszałeś. Mógłbyś podać choć jeden tego typu utwór i podać w którym momencie pojawiło się „coś nowego”. Pytam z czystej ciekawości bo chciałbym u siebie sprawdzić taki utwór. 

np na płycie Erica Claptona Mtv Unplugged

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 minuty temu, DariusMaximus napisał:

np na płycie Erica Claptona Mtv Unplugged

Ale trochę więcej szczegółów bym prosił utwór konkretna minuta, sekunda i co się pojawiło ( jaki instrument). Pytam z czystej ciekawości, aby ocenić mój sprzęt/ lampy pod tym względem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, klepek1 napisał:

Ale trochę więcej szczegółów bym prosił utwór konkretna minuta, sekunda i co się pojawiło ( jaki instrument). Pytam z czystej ciekawości, aby ocenić mój sprzęt/ lampy pod tym względem. 

tak bardzo nie analizowałem  ale zdecydowanie wyrażnie zaakcentowały się chórki w utworze 7 i 8 . Słuchałem z płyty analogowej. wkładka sumiko starling

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 hour ago, klepek1 said:

Przygodę z wymianą lamp zacząłem od przedwzmacniacza c2700 (choć wcześniej miałem ma12000). Obecnie mam przedwzmacniacz c12000 i w nim już po tygodniu po zakupie wymieniłem wszystkie lampy. Lampy jakie obecnie mam to Telefunkeny ec881 i RCA ec883 (12ax7). Wszystkie to lampy NOS z lat 50-60. Przez moje ręce przeszły jeszcze stare lampy Siemensy, silvany czy też JAN. Każde z nich dają inny charakter grania i które są najlepsze dla naszego ucha zdecyduję cały tor. Obecnie uważam, że urządzenia lampowe są idealne dla „Audiofiil” ponieważ zmiana lamp powoduje, że dźwięk w kilka minut może się diametralnie zmienić np. dostosowując go do charakteru słuchanego repertuaru. 
Ps. Pisałeś,że w osłuchanych utworach pojawiły się instrumenty, których przed zmianą lamp nie słyszałeś. Mógłbyś podać choć jeden tego typu utwór i podać w którym momencie pojawiło się „coś nowego”. Pytam z czystej ciekawości bo chciałbym u siebie sprawdzić taki utwór. 

Chyba chodziło Tobie o lampy ECC81 (12AT7) x2 oraz ECC83 (12AX7A) x1 na kanał bo takowe są w C12000? A jaka zmiana dokładnie nastąpiła w Twoim systemie w stosunku do oryginału czy wyjścia SS? Czy w torze phono też wymieniałeś? Tam są ECC83 (12AX7A) x2 na kanał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W phono nie wymieniałem. Nazwy, nazwami ale masz rację co do nazewnictwa. Bas bardziej się zaokrąglił, a średnicę wypchało na „zewnątrz”. Dźwięk bardziej zrobił się na całości 3d. Mam B&w 803d3 oraz dwa suby Rel Carbon special i teraz jest dobrze dla mych uszu ( od jakiś 4 miesięcy). Np. Siemensy grały za ostro, aż kuło po uszach i bas całkowicie robił się rozlazły. 
Obecnie mam około 10 lamp Nos, których szkoda sprzedawać, bo być może za jakiś czas znów coś będę wymieniał w audio ( choć zawsze mówię żonie, że to już ostatnia wymiana bo teraz jest idealnie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 21.12.2023 o 13:42, jaxcek napisał:

Czy ktoś zestawiał może DCS Bartoka jako przedwzmacniacz z końcówką MC462? Chcę rozbudować system i chcę zawęzić ilość sprzętu do odsłuchania w domu, bo w tych kategoriach już zaczyna się robić ciężko.

Dzięki za opinie.

Na wiosnę miałem u siebie w domu na testach Bartoka, Mola Tambaqui i streamer Grimm mu1. Wszystko to połączone było z Mcintosh c2700 i końcówek mc611. Recenzentów było trzech. Wyniki dla wszystkich były bezapelacyjnie takie same i wyglądały następująco:

1 miejsce: mola Tambaqui+ Grimm mu1

2 miejsce: bartok+ Grimm mu1

3 miejsce: sam Bartok.

Sam Bartok gra „przeciętnie” w porównaniu do pozostałych zestawień. Każdy z nas już po kilku dźwiękach stawiał na zestawienie z miejsca 1 jako najlepsze. Każdy z trzech słuchaczy jest miłośnikiem innego typu muzyki. Nie chcę pisać o separacji przestrzeni itd. Po prostu zestawienie z miejsca 1 powodowało pojawienie się uśmiechu na naszych twarzach. 

Edytowane przez klepek1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 14.12.2023 o 19:21, RadeX napisał:

Odniosę się do tego typu wypowiedzi po raz ostatni, odbieram Twoje komentarze jako krytykę a nie konstruktywną pomoc. Osobiście cenię sobie mocno różne punkty widzenia i ciekawe pytania, ale prosiłbym o skoncentrowane się na meritum a nie negatywnych uwagach. Dziękuję z góry za zrozumienie i pozdrawiam.

Wracając do sedna, moim osobistym zdaniem kwestia ocieplenia może być kwestią względną zależną od tego do czego to odnosimy. Precyzując moją wypowiedź, porównując brzmienie MC611 do MC1.25KW  w tym samych warunkach akustycznych, w mojej ocenie dżwięk MC611 jest zdecydowanie po cieplejszej stronie, dla mnie to duża różnica ale oczywiście to słowo "duża" też może być względna.

Co do mocy, to w moim systemie zdarzało się, że w MC611 włączało się zabezpieczenie, włączając diody power guard, więc zakładam, że przydałoby się więcej mocy, to pewnie te 20% kolumn 🙂

Qrde dziwne, że tak mocne końcówki nie wyrabiały przy ML 15A. Ja mam 13a i u mnie nawet przy ostrym graniu MC462 spokojnie daje radę ze sporym zapasem. Obie konstrukcje mają aktywne suby - szokujące trochę. Swoją drogą sam też myślałem o różnicach w przypadku tych dwóch dzielonek 😉 Ja może mój MC462 właśnie zmienię na 2x611 - choć 462 gra wybitnie …

Edytowane przez Avatar1979
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
17 godzin temu, RadeX napisał:

A jakie aspekty prezentacji Bartoka zadecydowały, że wylądował na samym końcu? Jaka wersja, 2.0? Próbowaliście z różnymi mapperami? Bo to dużo zmienia, zły wybór może przekreślić urządzenie.

Grał bardzo „sucho” , zaznaczam, w porównaniu do pozostałych zestawów. Nie było tak dużej separacji instrumentów i  przede wszystkim przestrzeni. Nie było tej sprężystości, życia w instrumentach. 
Bartok był w wersji 2.0. i przyjechał z nim właściciel który chciał go przedstawić z jak najlepszej strony i przełączał w nim coś ( możliwe że dotyczyło to mapperów) po kolejnych odsłuchach ale efekt był daleki od zestawu z miejsca 1.  
Jeśli mogę Tobie coś zasugerować, to w tym tygodniu w Polsce pojawił się Grimm mu2 (jest to streamer+dac). Cena około 81tys. zł więc znacznie taniej niż zestaw z miejsca 1 czy też Bartok. Są już pierwsze testy na YouTube i wszyscy wypowiadają się w samych superlatywach o nim. W jednym z testów jest podane że mu2 gra lepiej niż mu1+mola Tambaqui. 

Może warto byłoby wypożyczyć Bartoka w najnowszej wersji i tego Grimm mu2 i sam ocenisz co dla Twojego ucha jest lepsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 hours ago, Avatar1979 said:

Qrde dziwne, że tak mocne końcówki nie wyrabiały przy ML 15A. Ja mam 13a i u mnie nawet przy ostrym graniu MC462 spokojnie daje radę ze sporym zapasem. Obie konstrukcje mają aktywne suby - szokujące trochę. Swoją drogą sam też myślałem o różnicach w przypadku tych dwóch dzielonek 😉 Ja może mój MC462 właśnie zmienię na 2x611 - choć 462 gra wybitnie …

To nie jest tak do końca, generalnie MC611 dają radę z ML 15A, tutaj chodzi o promil nagrań gdzie z jakiś przyczyn potrafiło się włączyć zabezpieczenie. Dla przykładu takim nagraniem był Heartbeat Antonio Forcione, przy wysokich poziomach głośności uderzenie gitary włączało zabezpieczenie. Nie miało przy tym znaczenia pod jakie wyjście wzmacniacza (ile ohm) kolumny były podłączone.  MC462 też jest dla mnie wzmacniaczem wybitnym, ja na pewno bym spróbował z MC611. Czytałem wiele opini osób które twierdziły, że połączenie ML z MC462 daje wręcz więcej ciepła. Trzeba spróbować u siebie i ocenić czy warto bo to zależy od preferencji każdej osoby 🙂

7 hours ago, klepek1 said:

Grał bardzo „sucho” , zaznaczam, w porównaniu do pozostałych zestawów. Nie było tak dużej separacji instrumentów i  przede wszystkim przestrzeni. Nie było tej sprężystości, życia w instrumentach. 
Bartok był w wersji 2.0. i przyjechał z nim właściciel który chciał go przedstawić z jak najlepszej strony i przełączał w nim coś ( możliwe że dotyczyło to mapperów) po kolejnych odsłuchach ale efekt był daleki od zestawu z miejsca 1.  
Jeśli mogę Tobie coś zasugerować, to w tym tygodniu w Polsce pojawił się Grimm mu2 (jest to streamer+dac). Cena około 81tys. zł więc znacznie taniej niż zestaw z miejsca 1 czy też Bartok. Są już pierwsze testy na YouTube i wszyscy wypowiadają się w samych superlatywach o nim. W jednym z testów jest podane że mu2 gra lepiej niż mu1+mola Tambaqui. 

Może warto byłoby wypożyczyć Bartoka w najnowszej wersji i tego Grimm mu2 i sam ocenisz co dla Twojego ucha jest lepsze. 

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jestem zaskoczony tym bo nie powiedziałbym, że Bartok gra sucho ale też nie słuchałem tych pozostałych sprzętów dlatego zaciekawiło mnie to bardzo. Wiadomo takie aspekty są względne, będę musiał spróbować bo brzmi to naprawdę zachęcająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
14 godzin temu, RadeX napisał:

To nie jest tak do końca, generalnie MC611 dają radę z ML 15A, tutaj chodzi o promil nagrań gdzie z jakiś przyczyn potrafiło się włączyć zabezpieczenie. Dla przykładu takim nagraniem był Heartbeat Antonio Forcione, przy wysokich poziomach głośności uderzenie gitary włączało zabezpieczenie. Nie miało przy tym znaczenia pod jakie wyjście wzmacniacza (ile ohm) kolumny były podłączone.  MC462 też jest dla mnie wzmacniaczem wybitnym, ja na pewno bym spróbował z MC611. Czytałem wiele opini osób które twierdziły, że połączenie ML z MC462 daje wręcz więcej ciepła. Trzeba spróbować u siebie i ocenić czy warto bo to zależy od preferencji każdej osoby 🙂

Dziękuję bardzo za odpowiedź. Jestem zaskoczony tym bo nie powiedziałbym, że Bartok gra sucho ale też nie słuchałem tych pozostałych sprzętów dlatego zaciekawiło mnie to bardzo. Wiadomo takie aspekty są względne, będę musiał spróbować bo brzmi to naprawdę zachęcająco.

Napisz do mnie na priv to podam Tobie namiary na właściciela firmy z Warszawy, który ma zarówno wszystkie mc, dcs, mole grimmy czy Gryphony. Jego największą zaletą jest to, że jak będziesz konkretny to osobiście do Ciebie przyjedzie z „zabawkami” które będziesz chciał porównać/kupić. Zrobi Tobie prezentację w Twoich warunkach i na Twoim pozostałym systemie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za propozycję. Osobiście to nie jestem przekonany do krótkich prezentacji, nie jestem w stanie ocenić na szybko sprzętu. Zdarzało mi się, że po krótkiej euforii w miarę odsłuchu kolejnych płyt ta euforia opadała. To znaczy, że potrzebuję więcej czasu.  Nie jestem też zainteresowany Bartokiem ani Mola Mola o którym czytałem i widzę, że jest duży lobbing na to urządzenia. Oczywiście nie neguję tego, nie słuchałem w swoim systemie, być może potrafi zaskoczyć lub nie. Jak dojdę do DAC-a i streamingu to może wpiszę sobie na listę dla porównania.  Na razie planuję przetestować końcówki lampowe 2301 lub 3500. Napisz mi jeszcze z jakimi kolumnami to grało i jak pomieszczenie wygląda akustycznie, tzn. czy charakterystyka jest wyrównana z niskimi pogłosami.

Edytowane przez RadeX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
W dniu 21.01.2024 o 22:21, Andrzej Margoś napisał:

Witam. Czy ktoś z  Klubowiczów miał styczność z pre c22 mkv i porównać z c2300, c2500? 

C22 to przede wszystkim przedwzmacniacz do gramofonu. Cała konstrukcja jest zrobiona pod gramofon. C2300 i C2500 chociaż moim zdaniem C2300 ma dużo więcej naleciałości lampowych - niekoniecznie pozytywnych. 
Jeżeli już to proponuję celować w C2600 lub C2700. C2700 ma lepszy DAC i łącze hdmi audio - fajna sprawa, można podłączyć TV i oglądać koncerty. Ale najlepiej wziąć na odsłuch i sprawdzić u siebie w domu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 25.01.2024 o 17:24, dyzio4 napisał:

C22 to przede wszystkim przedwzmacniacz do gramofonu. Cała konstrukcja jest zrobiona pod gramofon. C2300 i C2500 chociaż moim zdaniem C2300 ma dużo więcej naleciałości lampowych - niekoniecznie pozytywnych. 
Jeżeli już to proponuję celować w C2600 lub C2700. C2700 ma lepszy DAC i łącze hdmi audio - fajna sprawa, można podłączyć TV i oglądać koncerty. Ale najlepiej wziąć na odsłuch i sprawdzić u siebie w domu. 

Dzięki, to ważna dla mnie informacje ponieważ interesują mnie przede wszystkim wejścia analogowe tj. Phono i line, dlatego wymieniłem te dwa  pre. C 2700 posiada moduł dac-a, stąd i cena wyższa a dla mnie nie istotne ponieważ korzystam z zewnętrznego. Wymieniłeś c2600, czy wejścia analogowe c22 są mnie więcej porównywalne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
24 minuty temu, Andrzej Margoś napisał:

Dzięki, to ważna dla mnie informacje ponieważ interesują mnie przede wszystkim wejścia analogowe tj. Phono i line, dlatego wymieniłem te dwa  pre. C 2700 posiada moduł dac-a, stąd i cena wyższa a dla mnie nie istotne ponieważ korzystam z zewnętrznego. Wymieniłeś c2600, czy wejścia analogowe c22 są mnie więcej porównywalne? 

Jeżeli phono to zdecydowanie C22. Tam jest całość skonstruowana pod phono. C2700 i C2600 teoretycznie różnią się DAC’iem ale dla mnie też różnią się brzmieniem. Słuchałem długo…

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
1 minutę temu, dyzio4 napisał:

Jeżeli phono to zdecydowanie C22. Tam jest całość skonstruowana pod phono. C2700 i C2600 teoretycznie różnią się DAC’iem ale dla mnie też różnią się brzmieniem. Słuchałem długo…

 

1 minutę temu, dyzio4 napisał:

Jeżeli phono to zdecydowanie C22. Tam jest całość skonstruowana pod phono. C2700 i C2600 teoretycznie różnią się DAC’iem ale dla mnie też różnią się brzmieniem. Słuchałem długo…

Ok. Dzięki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 minut temu, Andrzej Margoś napisał:

 

Ok. Dzięki. 

 

Najlepiej spróbuj na odsłuch u siebie w domu. Warto spróbować dwa od razu i wtedy łatwiej podjąć decyzję. Odsłuch u siebie jest bez kaucji, bezpłatny i do niczego nie zobowiązuje. Wydawanie takich pieniędzy bez prób to trochę szkoda. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
32 minuty temu, dyzio4 napisał:

Najlepiej spróbuj na odsłuch u siebie w domu. Warto spróbować dwa od razu i wtedy łatwiej podjąć decyzję. Odsłuch u siebie jest bez kaucji, bezpłatny i do niczego nie zobowiązuje. Wydawanie takich pieniędzy bez prób to trochę szkoda. 

Oczywiście masz rację, ale to jest używka a mieszkamy 800km od siebie. Czy możemy porozmawiać telefoniczne? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
On 4/16/2023 at 11:31 AM, ostrowek63 said:

Testował ktoś może mcd12000 jak wypada w porównaniu do mcd600 lub do konkurencji z podobnego przedziału cenowego.

Chyba nikt nie pisał jeszcze, więc ja zacznę ale na razie skromnie, bo MCD12000 mam u siebie od dwóch dni. Nie będę też porównywał MCD12000 do konkurencji, ale mogę porównać do MCD600, chociaż też nie do końca, gdyż zawsze gra cały system i ważne są wszystkie elementy toru, które składają się na całość. Osobiście uważam, że opisywanie jednego urządzenia w oderwaniu od pozostałych może prowadzić do błędnych wniosków.

Zacznę od wyglądu, wygląda wspaniale, ta nowa obudowa wykonana ze szczotkowanej czarnej stali nierdzewnej, robi wrażenie i pasuje do C12000. Pierwsza rzecz charakterystyczna to wskaźniki, napiszę tak, jestem fanem marki i tych wskaźników, ale wskaźniki w CD? Podchodziłem do tego sceptycznie, tym bardziej, że można zobaczyć na różnych filmikach jak to chodzi i widać, że często prawie stoją po prawej stronie. Dopiero jak uruchomiłem u siebie to doznałem olśnienia, one pokazują poziom gdzie 0 to max. Na podstawie ich wskazań można ocenić jak płyta jest nagrana i te wskaźniki to wybitnie pokazują czy ktoś nie podgłośnił sztucznie realizacji, zmniejszając dynamikę. Opis tych wskaźników powinien ewidentnie znaleźć się w zakładce loudness war 🙂  Dla mnie MEGA wartość dodana, bo od razu wszystko widać jak na dłoni. Druga istotna rzecz to DAC, który ma masę wejść, to duży plus, zważając, że C12000 niema DAC-a. Stanowi to super uzupełnienie straty przy przesiadce z C2700 na C12000. Napęd w MCD1200 i MCD600 wydaje się ten sam, przynajmniej ten sam poziom głośności pracy, oba są dobrze wyciszone. Co to dźwięku, to jest on inny niż w MCD600, dla mnie lepszy, z jeszcze lepszą przestrzenią, separacją, ilością powietrza. Możliwość decyzji czy się korzysta z wyjścia lampowego czy tranzystorowego jest super. Na wyjściu lampowym dźwięk jest docieplany, jest spokojniejszy, co w moim przypadku, połączenia z MC1.25KW daje duży pozytyw, robi się fajna barwa. Z kolei przy podłączeniu z MC2301 jest jeszcze lepiej barwowo (może za mocno), ale traci się na detalach, separacji oraz jeszcze mocniej pogarsza się czytelność basu, z tą końcówką CD lepiej pracuje na wyjściu tranzystorowym. Czy warto się przesiąść na MCD1200 z MCD600? W moim przypadku (systemie) zdecydowanie tak, na pewno zostaje:)

 

Edytowane przez RadeX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat.