Skocz do zawartości
IGNORED

SPRZĘT STUDYJNY, KONTRA AUDIOFILSKI


moreno1973

Rekomendowane odpowiedzi

Gra muzyka ale u niewielu będzie barwa , no chyba że się nigdy nie było na koncercie z instrumentami na żywo trzeba mieć świadomość tego że technika jak na razie nas ogranicza.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Patrzac na temat troche szerzej to w ogole nalezy zaczac od tego, ze trzeba miec swiadomosc, wiedze i doswiadczenie muzyczne aby w ogole wiedziec jak co powinno brzmiec...

 

Bo czym innym jest to co komus sie podoba (np. wydaje sie komus, ze cos brzmi dobrze albo po prostu ma taki gust/upodobania), a czym innym jest to o czym napisalem w pierwszym zdaniu.

 

Ale to szerszy w ogole temat nazwijmy to 'swiadomosci muzycznej' i czesto na forum tocza sie zazarte dyskusje, a nie jestesmy wcale pewni czy ten podstawowy warunek jest spelniony; tj. czy dany forumowicz w ogole jest w stanie docenic/rozroznic nazwijmy to sprzet PRO albo dobry audiofilski zestaw

 

sorry za lekkie zejscie z tematu

Może i niewysokich lotów, ale większość płyt jakie znasz stworzono przy pomocy takich NS-10 Yamahy.

 

Owszem ale te funkcjonowaly w studio jako 3 badz 4 zestaw odsluchowy.

No a jesli plyte stworzono na NS dziesiatkach jako podstawowym systemie to po kiego grzyba kupowac hajendy???

Yamahy NS 10 wystepuja w wielu studiach nagraniowych jako kolejny zestaw do odsluchu, bowiem ich brzmienie jest na poziomie przecietnych kolumn kupowanych przez przecietnego pseudaudiofila.

Głupota – niedostatek rozumu przejawiający się brakiem bystrości, nieumiejętnością rozpoznawania istoty rzeczy, związków przyczynowo-skutkowych, przewidywania i kojarzenia. Charakteryzuje się pychą, śmiałością, podejrzliwością, niskim lub nieistniejącym samokrytycyzmem, niezdolnością do zdziwienia, dążnością do ekspansji.

Owszem ale te funkcjonowaly w studio jako 3 badz 4 zestaw odsluchowy.

No a jesli plyte stworzono na NS dziesiatkach jako podstawowym systemie to po kiego grzyba kupowac hajendy???

Yamahy NS 10 wystepuja w wielu studiach nagraniowych jako kolejny zestaw do odsluchu, bowiem ich brzmienie jest na poziomie przecietnych kolumn kupowanych przez przecietnego pseudaudiofila.

 

 

Z pewnoscia sa to jedne z wielu i przede wszystkim do zadan specjalnych, ale dokladnie jakich to pewnie kazdy realizator, ktory ich uzywa moglby swoja teorie przedstawic. Sa tu moze tacy? :)

 

 

P.S. do ADMINA

Wiemy, ze serwis musi sie z czegos utrzymywac ale moze te najtansze na rynku toplayery typu nazwa.pl czy home.pl, ktore sa emitowane na warstwie warto byloby wylaczyc? Szczegolnie, ze Audiostereo.pl to jednak w glownej mierze forum.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jak to po co? Żeby usłyszeć to co realizator na NS10 nie usłyszał poniżej 100Hz ;)

 

Tak sobie pod koniec roku obserwowałem obróbkę nagrania pewnego ważnego koncertu na Wawelu dla bardzo ważnej wydawniczej firmy audiofilskiej. I co ano d4 kontrabasy dogrywane w studio od początku a oryginalne nagranie obciapano wcześniej w najniższych rejestrach-mam tłumaczyć dalej? Teraz będzie kolejny krok audyt na lepszych głośnikach i akceptacja do tłoczenia. A dalej co u audiofila na dobrym sprzęcie dalej D4 bo i kable były podczas nagrania za słabe jak i monitory odsłuchowe z ograniczeniami.

Tyle a może aż tyle :)

 

 

też mi się taki fotel podobał do czasu jak nie zobaczyłem ile za niego trzeba zapłacić (1350$) :)

U nas w kraju każde z 4000 studiów nagrań ma takie fotele w planie zakupić :)

I tak to jest z tym sprzetem studyjnym

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Słucham na co dzień zestawu pre i końcówka Brystona. Marka typowo pro i póki co nic bardziej mi się nie spodobało w tej cenie. W tym dźwięku nie ma miejsca na zaokrąglenia, złagodzenia, wygładzenia jest rzetelnie szybko i dynamicznie i takie granie właśnie mi się podoba. Nie lubię flaków z olejem. Ma być prawdziwie choć prawda czasami potrafi zaboleć. Bryston jest bezpłciowy potrzebuje takiego źródła które nam się podoba i on tylko ten sygnał wzmocni bez dodawania swojego charakteru. Przekaże dokładnie charakter źródła. To właśnie drut ze wzmocnieniem o bardzo dobrej dynamice, rozdzielczości czy kontroli i tyle wystarczy.

Potwierdzam słowa olegi. Wiele razy miałem stycznośc ze sprzętem Brystona i zawsze była to klasa!

Yamaha NS10 .

Dla tych co się słabiej orientują. Powiedzmy tu jasno i wyraźnie. Nie są to zestawy, na których się obrabia materiał dźwiękowy w studiach nagraniowych. Ale symulują, w końcowej fazie, podstawowy sprzęt domowy przeciętnego śmiertelnika a więc nawet nie audiofila. Tylko po to by sprawdzić jak materiał zagra na popularnym sprzęcie. Nie są wyznacznikiem wysokiej jakości grania a utwierdzają, że materiał muzyczna zagra u wszystkich / niestety często nie gra na dobrym sprzęcie ale to już inna sprawa/!

Co do liniowości taki mały wykresik z dwoma popularnymi studyjnymi monitorami.

 

Co do liniowości monitorów:

 

tani model yamaha (ok 2 tys para) aktywne:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

aps aeon (ok 4 tys para) aktywne:

 

78146ae0cc.gif

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Audiophools - goo.gl/NJkF8

Co do liniowości monitorów:

 

tani model yamaha (ok 2 tys para) aktywne:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Zapomniales zalaczyc skale, wiec ten wykres nic nie mowi

 

 

aps aeon (ok 4 tys para) aktywne:

 

78146ae0cc.gif

 

Wynik calkiem niezly. Mniej niz +/- 2dB w calym pasmie.

 

A teraz cos z audiofilskiej wyzszej polki, B&W Signature 800. Przepraszam, ale ja tu widze +/- 5dB ze znaczym wyeksponowanie calego wyszego basu i nizszej srednicy. Czyli 2.5 raza gorzej niz rzetelne APSy i do to 10x drozsze, ok 40.000 tys pln ($16k). I to jest cala prawda o audiofilskich hi-endach. Przestarzale rozwiazania za wydumane pieniadze dla malo rozgarnietych nowobogackich. Ale to oczywiscie tylko moja opinia.

 

nsnotes

 

bw800FIG4.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Yamaha NS10 .

Dla tych co się słabiej orientują. Powiedzmy tu jasno i wyraźnie. Nie są to zestawy, na których się obrabia materiał dźwiękowy w studiach nagraniowych. Ale symulują, w końcowej fazie, podstawowy sprzęt domowy przeciętnego śmiertelnika a więc nawet nie audiofila. Tylko po to by sprawdzić jak materiał zagra na popularnym sprzęcie. Nie są wyznacznikiem wysokiej jakości grania a utwierdzają, że materiał muzyczna zagra u wszystkich / niestety często nie gra na dobrym sprzęcie ale to już inna sprawa/!

 

Widać że o pewnych rzeczach nie masz zupełnie zielonego pojęcia !!!

 

Długie lata takimi zestawami "odsłuchowymi" były kolumienki firmy Aurana; model sobie poszukaj to się czegoś nauczysz na przyszłość!

 

Aktualnie "audyt" nagrania sprawdza się zarówno w samochodzie jak i w pomieszczeniach symulujących domowe pomieszczenia i taki sprzęt. (często właśnie słucha się z braku laku po domach)

 

 

Wynik calkiem niezly. Mniej niz +/- 2dB w calym pasmie.

ich hi-endach. Przestarzale rozwiazania za wydumane pieniadze dla malo rozgarnietych nowobogackich. Ale to oczywiscie tylko moja opinia.

 

nsnotes

 

 

 

Ależ kolego przestańcie szaleć z tymi wykresikami!:) już wcześniej pisałem że najtrudniejszym elementem do odtworzenia jest prawidłowa BARWA !!!

 

Dwudrożne APS AEON mimo rewelacyjnego stosunku cena jakość (dla cywilnego metrażu 10-20m2 są super) też ma ograniczenia znane także w cywilnych Dynaudio Special Twenty Five.

 

Cały czas powinniśmy szukać kolumn o bardzo dobrej odpowiedzi impulsowej w CAŁYM PAŚMIE i małym thd.Dobre zszycie pasma i prędkości poszczególnych głośników uważam za oczywiste!

 

To nawet w technice pro musi kosztować !

 

Ciut odejdę od tematu ale może coś nam się rozświetli w głowach.

 

Trzymając się techniki pro jakim np. jest Polskie Radio poruszę problem Barwy.

 

Jako jeden z lepiej nadających technicznie jest program 3 PR. Na terenie małopolski z Chorągwicy (60kW) odbiera go ponad 3 milionów osób i jak słychać nikt nie narzeka poza mną :) Chcesz mieć lepszą jakość przestań słuchać radia; mówią mi domownicy :) Czym za tym różni się ten sam program nadawany na takich samych urządzeniach pro z takich np. Katowice Kosztowy (60kW) położonych 40km dalej?

 

Otóż słuchana z 70 kilometrów Trójka z Katowic ma przede wszystkim jakąś barwę, niżej schodzący bas no i brak przydźwięku który dwa lata z Chorągwicy wali po uszach! Dźwięk z Chorągwicy jest wyprany z barwy a co za tym idzie również z emocji, wielu osobom skojarzy się z cyfrą a mnie z jej złym zastosowaniem.

 

Tak że jak widać ważna jest aplikacja i sposób stosowanego sprzętu może być zarówno lepiej jak i gorzej nawet na tych samych urządzeniach!!!

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

 

Ależ kolego przestańcie szaleć z tymi wykresikami!:) już wcześniej pisałem że najtrudniejszym elementem do odtworzenia jest prawidłowa BARWA !!!

 

Dwudrożne APS AEON mimo rewelacyjnego stosunku cena jakość (dla cywilnego metrażu 10-20m2 są super) też ma ograniczenia znane także w cywilnych Dynaudio Special Twenty Five.

 

Cały czas powinniśmy szukać kolumn o bardzo dobrej odpowiedzi impulsowej w CAŁYM PAŚMIE i małym thd.Dobre zszycie pasma i prędkości poszczególnych głośników uważam za oczywiste!

 

To nawet w technice pro musi kosztować !

 

Tu sie pozwole nie zgodzic. Jakokolwiek odpowiedz impulsowa jest wazna, to nie mozna zaczac konkurowac w sprincie bez uprzednio opanowania sztuki chodzenia. A w miare rowne pasmo to w audio wlasnie taka podstawowa rzecz, jak sztuka chodzenie. Po to muzyk slucha jednego drugiego podczas grania, zeby calosc jako muzyka brzmiala spojnie, a nie nawalanka i konkurencja miedzy instumentami. Stad rownosc mpasma jest podwalina wlasnie dla dobrej barwy.

 

Klasyczny przyklad do typowe podbicie charakterystyki w okolicach 100Hz. Jest pozorny wykop, szybkosc i potega na kontrabasie czy tez gitarze, ale barwa i roznorodnosc brzmienia poszla w las, bo w takiej sytuacji te intrumenty staja sie instumentami jednej nuty i dodatkow poprzez podbicie dominujacymi w muzyce, wbrew zamierzeniom artysty. Fajnie to brzmi, dynamicznie i wogole zwala z nog, tylko... to nie brzmi jak kontrabas lub gitara, nie wspominajac o zamazaniu intencji tworcy. To tak w skrocie.

 

Nie twierdze ze APSy sa hi-endem. Pokazuje tylko, ze rzetelna konstukcja pro bije bez wysilku 10-krotnie drozsze konstukcje audiofilskie w takiej podstawowej sprawie, jak charakterystyka czestotliwosciowa.

 

nsnotes

@rafaell

 

THD, odpowiedź impulsowa itp. - to jest ważne ... ale bez jednakowej głośności w paśmie i tak jest kicha ;) Oczywiście można powiedzieć, że pomieszczenie i tak wszystko gmatwa ... ale i tak równe kolumny zagrają równiej od kolumn na starcie "pokrzywionych".

"...Stad rownosc pasma jest podwalina wlasnie dla dobrej barwy..."

 

Dodam: prawidłowej barwy. Bo dla kogoś dobra barwa, to może byc ta do której jest przyzwyczajony i która mu się podoba. Bez wyrównania pasma nie możemy mówic o barwie (prawidłowej), a raczej o "zabarwieniach". Dotyczy to też pełnego rozciągnięcia pasma, a tu często dół stanowi problem.

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Dodam: prawidłowej barwy. Bo dla kogoś dobra barwa, to może byc ta do której jest przyzwyczajony i która mu się podoba. Bez wyrównania pasma nie możemy mówic o barwie (prawidłowej), a raczej o "zabarwieniach".

 

Zakładamy że za szybą są muzycy i za chwilę możemy skonfrontować to co słyszymy z monitorów z tym co jest za szybą.

 

Nie mówimy o "smakach" gustach ! to tyle kawa na ławę

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Dodam: prawidłowej barwy. Bo dla kogoś dobra barwa, to może byc ta do której jest przyzwyczajony i która mu się podoba. Bez wyrównania pasma nie możemy mówic o barwie (prawidłowej), a raczej o "zabarwieniach".

 

Dokladnie. Dzieki za uscislenie.

 

Oczywiscie, jesli ktos lubi rozowe lub niebieski okulary, wolna droga. Ale z mojego punktu widzenia to nie jest prawdziwy hi-fi = wiernosc nagrania. Nie wspomionajac juz o hi-endzie = ektremalna wiernosc nagrania.

 

nsnotes

Jedna sztuka gitary w różnych pomieszczeniach grająca, będzie miała różną barwę. Tak naprawdę, to chyba nikt nie potrafi określić jaka ta prawidłowa powinna być. Pytanie czy w ogóle można mówić o nagraniach zawsze nagranych płasko tak jak niektóre wykresy paczek tu przedstawiane. Po za tym, czy bas refleks potrafi w ogóle oddać poprawną barwę w omawianym segmencie cenowym? Przydać dołu czy skuteczności pewnie tak. A jeżeli nagrania są rzeczywiście przystosowywane do typowych pomieszczeń mieszkalnych (czyt. praktycznie gołe ściany), to w zestawach z płaską charakterystyką nie będzie nic z prawdy a tylko wąwozy na charce.

Liniowa powinna być płyta, cały system i POMIESZCZENIE dopiero wtedy płaska charakterystyka studyjnych monitorów na jakikolwiek sens. Inaczej to tylko takie cieszenie się z czegoś czego tak naprawdę się nie ma. Tzn. z Prawdy która nadal pozostaje tylko Iluzją.

Szukaj swojego dźwięku ale... nie wciskaj na siłę go innym :)))

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Jedna sztuka gitary w różnych pomieszczeniach grająca, będzie miała różną barwę. Tak naprawdę, to chyba nikt nie potrafi określić jaka ta prawidłowa powinna być. Tzn. z Prawdy która nadal pozostaje tylko Iluzją.

 

Jakie to ma znaczenie przy odtwarzaniu muzyki ze sprzętu grającego?

Żadne :) na dodatek gitara i pomieszczenie zachowują się jak instrument i wyżej pisałem trzeba wejść do tego pomieszczenia żeby usłyszeć czy za szybą słyszymy maksymalnie wiernie

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

No właśnie.

O "barwie" kolumn decyduje stopień podbarwień i zniekształceń.

Im mniej tym lepiej. Gdyby ich nie było dostali byśmy na wyjściu oryginalne brzmienie np. gitary włącznie z pomieszczeniem nagraniowym.

W tym kontekście nie bardzo rozumiem określenia " ładna barwa kolumn".

Jeśli jakaś jest to jest ŹLE.

 

Dodam jeszcze, że są to parametry ( zniekształcenia i podbarwienia) łatwo mierzalne czyli barwę kolumn da się zmierzyć!!!

 

p.s. no to się zacznie:)

Kto by tam mierzył barwę :)))

 

Towar ma się sprzedać, na przełomie lat 70/80 np. niemieckie Stereo mierzyło urządzenia bardzo dokładnie i dla wielu producentów było to bardzo niewygodne

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Żadne :) na dodatek gitara i pomieszczenie zachowują się jak instrument i wyżej pisałem trzeba wejść do tego pomieszczenia żeby usłyszeć czy za szybą słyszymy maksymalnie wiernie

To zadanie dla realizatora (o ile celem artystycznym jest wierność zastanym warunkom), my nie sluchamy muzyki na żywo, czy w studiu, a jej nagranie. Jedyne do czego możemy dążyć do maksymalne wierne jego (nagrania) odtworzenie. To co wcześniej jest poza naszymi "mozliwościami" - choć purystyczne zasdy ( o ile zamierzone) powinny byc podobne.

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

To zadanie dla realizatora (o ile celem artystycznym jest wierność zastanym warunkom), my nie sluchamy muzyki na żywo, czy w studiu, a jej nagranie. Jedyne do czego możemy dążyć do maksymalne wierne jego (nagrania) odtworzenie. To co wcześniej jest poza naszymi "mozliwościami" - choć purystyczne zasdy ( o ile zamierzone) powinny byc podobne.

 

No ale jak Ty sobie inaczej wyobrażasz jak można skonfrontować czy dane kolumny, sprzęt,etc. referencyjnie grają? Przecież nie można się oderwać od rzeczywistości i gdzieś tam Filharmoników Berlińskich nagranych w Berlinie słuchać na Kamczatce i mówić TAAK TO ONI NA PEWNO

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

No właśnie.

O "barwie" kolumn decyduje stopień podbarwień i zniekształceń.

Im mniej tym lepiej. Gdyby ich nie było dostali byśmy na wyjściu oryginalne brzmienie np. gitary włącznie z pomieszczeniem nagraniowym.

Tak, również pomieszczenia nagraniowego i sprzętu nagrywającego. Kto powie, że ta gitara tak ma właśnie brzmieć? :). Jej brzmienie nie będzie naturalne ani prawdziwe a jedynie studyjne :). Każde studio wypuszcza tylko brzmienie WŁASNE. Czy tego chce czy nie. Ale czy to jest naturalne/prawdziwe, to już insza inszość :).

Powinniśmy się zadowolić samą bardziej wielobarwnością niż "prawdziwością", której nawet zainstalowane w domu monitory studyjne nie zapewnią. A może nawet będą od niej dalej niż zestawy projektowane właśnie do domu. Jeżeli chodzi o tę płaskość. Sprawę rozstrzygłyby pomiary takich N-10 czy APS w przeciętnym mieszkaniu a nie w komorze bezechowej. ale najlepiej na pomocą standardowych płytek a nie szumów testowych. Bo co z pomiarów szumami płaskimi jak stół skoro nagrania wcale takie być nie muszą.

Szukaj swojego dźwięku ale... nie wciskaj na siłę go innym :)))

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Nagranie muzyki jest tworem artystycznym w całości.

Za zgodą artysty nagrywa się w określonych warunkach ingerując w brzmienie.

Całość jest muzyką.

Sprzęt ma to odtworzyć bez zmian. Gdyby sprzęt był dobry nie musieli byśmy się zastanawiać jak miało być.

 

Proszę zwrócić uwagą, że nie poruszam sprawy liniowości.

Jest to parametr mało istotny o ile wahania mieszczą się w +/- 3dB .

Tej wielkości odstępstwa na sygnale muzycznym są słyszalne tylko w specyficznych sytuacjach.

Oczywiście jeśli jest znakomita w sposób naturalny to jest lepiej.

Ślepa walka o idealną liniowość ma fatalne konsekwencje i zwykle wnosi więcej złego niż dobrego.

 

Inne parametry są o wiele ważniejsze.

Tak, również pomieszczenia nagraniowego i sprzętu nagrywającego. Kto powie, że ta gitara tak ma właśnie brzmieć? :). Jej brzmienie nie będzie naturalne ani prawdziwe a jedynie studyjne :). Każde studio wypuszcza tylko brzmienie WŁASNE. Czy tego chce czy nie. Ale czy to jest naturalne/prawdziwe, to już insza inszość :).

Powinniśmy się zadowolić samą bardziej wielobarwnością niż "prawdziwością", której nawet zainstalowane w domu monitory studyjne nie zapewnią. A może nawet będą od niej dalej niż zestawy projektowane właśnie do domu. Sprawę rozstrzygłyby pomiary takich N-10 czy APS w przeciętnym mieszkaniu a nie w komorze bezechowej :).

 

Kolego mówimy o prostym porównaniu, bez miksów, obróbki efektami itd. Widzę nie czujesz tematu.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Bez miksu właśnie każde studio ma swój charakter. Miks by tylko ten charakter zafałszował tak po prawdzie.

Zresztą nie czepiajmy się studia. Moje wtrącenie generalnie miało jedynie zwrócić uwagę, na to że twierdzenia, iż monitory studyjne z płaską jak stół charką, grające w przeciętnym domu i związana z tym PRAWDA, to pobożne życzenia i nic więcej. :). Powiem więcej, to może nawet brzmieć dalej od prawdy niż mogą sugerować te życzenia. W tym kontekście wyższość monitorów studyjnych moim zdaniem staje pod znakiem zapytania.

Szukaj swojego dźwięku ale... nie wciskaj na siłę go innym :)))

..."Inne parametry są o wiele ważniejsze."

 

Jakie masz na myśli?

Uwaga! Mam aktualnie na "sprzedaż"... następujące myśli na potrzeby audiofilii i muzyki:

-Nauczył się Pan czegoś od publiczności?-Tak, aby ją ignorować tak bardzo, jak to tylko możliwe. J. Zorn

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Choćby odpowiedź impulsowa, zniekształcenia i podbarwienia.

 

Dalej idąc tym tropem.

Tanie kolumny studyjne zwykle są wyposażone w słabe przetworniki które nie zapewniają dobrych wspomnianych powyżej parametrów.

Stąd narzekania na NS10 i wyrównana charakterystyka nie zrobi z nich dobrej kolumny.

Ambitne kolumny domowe przeważnie mają lepsze przetworniki.

Są od tego oczywiście wyjątki i np. APS ma dobre głośniki.

Dobre głośniki to jedno a dobranie ich wielkością to drugie. Ja czekam jak APS wprowadzi 3way a może nawet 4way :) Dwie drogi powodują w nich np. minimalne zmatowienie wokalu, nigdy bym tego nie wykrył gdybym nie słuchał ich podczas nagrań w studio-właśnie dzięki porównaniu z oryginalnym głosem wokalistki :) Nagrywana w studio płyta słuchana u mnie w domu na 4way co do wokalu naturalniej,prawdziwiej brzmi niż np. na bardzo dobrych słuchawkach Beyerdynamic T1. Słuchałem teraz najnowszej przyjemnej muzycznie epki z ta samą artystką ale zrealizowaną w innym studio i ja tak nie lubię, jak zamiast głosu słyszę jeszcze mikrofon i tor po drodze-słynne kocyki :).Tak że jak słychać; w studiach też mamy i hi fi jak i high end :)

 

O tych płytkach mówię.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

    Gość
    Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.


    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.