Skocz do zawartości
IGNORED

ProAc Studio 100 plus analog - dobra lampa


donic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak w tytule, czyli szukam lampy do ProAc Studio 100 w małym pomieszczeniu (12m2), przy czym zależy mi na szczegółach, dobrej kontroli basu oraz dobrym wypełnieniu. Aktualnie gram na Jolida 502, która to ma dobre wypełnienie lecz z kontrolą basu jest bardzo kiepsko; bas jest dosyć głęboki/niski lecz kontroli brak. Jestem po testach TRI KT88 integra lecz tutaj z kolei kontrola basu okey, a poza tym bardzo słabo tj. gra w moim systemie cienko/chudo bez wypełnienia. Oczywiście rozumiem, że ProAc S100 nigdy nie będzie demonem basu i wypełnienia lecz nie chciałbym zmieniać wzmacniacza i połowy systemu tylko dlatego, że zmieniam wzmacniacz. A zatem - jeszcze raz - chciałbym znaleźć dobry wzmacniacz lampowy do mojego systemu. Wyjaśniam również, że rozumiem iż należy przesłuchać we własnym systemie, i o to mi właśnie chodzi, czyli o ewentualne propozycje czego warto słuchać. Wiadomo przecież, że na rynku jest tego co nie miara i nie mam szans na testowanie wszystkiego, a więc zależałoby mi na jakiś wzmacniaczach, który przesłuchaliście lub które mają szansę zgrać się w mojej konfiguracji (ProAc S100). Co do ceny, to oczywiście najniżej jak się da, a maksymalnie to 6-10 kPLN (jeżeli jest coś droższego godnego uwagi, to również nie odrzucam, najwyżej trochę później kupię). Interesuje mnie "nowa" produkcja, jak również vintage (nawet bardziej). Interesuje mnie nowy sprzęt, jak również second hand (nawet bardziej).

 

W tzw.międzyczasie próbowałem zasięgnąć tzw. "języka" u bardziej doświadczonych Kolegów i dotychczasowe typy to:

 

1) Phast monoblok (diabełki),

2) Linear Audio Research IS-30 (lampa EL34),

3) Dubiel Acoustic 2A3 Balanced,

4) Eico hf 60 (EL34 również)

 

Pozdrawiam,

donic

 

P.S.

Słuchałem całkiem niedawno TRI na KT88 integra lecz u mnie zagrało to cienko/chudo bez wypełnienia, chociaż z dosyć dobrą kontrolą basu.

..pomysl o ARC VT 60....

 

Leben CS300XS ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Phast Anniversary zmasakrowal Lebena 300 kilka dni temu u mnie w polaczeniu z Response 3.5.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Tu interesująca propozycja:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To jednak wiązałoby się z wymianą setek proaca na....tu moja propozycja:bowersy 805 z serii matrix (lata 90/00),ceny sh podobne więc należałoby się nastawić na kilkumiesięczne "polowanie" na europejskich aukcjach.Choć nie wykluczam bardzo dobrego połączenia Bonasusa z Proacami mimo że można by takiemu połączeniu zarzucić mezalians;-)

Co do wcześniejszej propozycji odnośnie Phasta którą zaznaczyłeś,hm...kontrola basu może i na jakimś tam akceptowalnym poziomie jest,jednak niewątpliwe zalety ukraińskich wzmacniaczy tkwią raczej w innych rejonach...niekoniecznie na dole pasma.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

l'enfant sauvage

Phast Anniversary zmasakrowal Lebena 300 kilka dni temu u mnie w polaczeniu z Response 3.5.

 

Twoej Responce to inna bajka. Czy sprowadzałeś Phasta bezpośrednio, czy też kupowałeś u nas używany ? Jeżeli bezpośrednio, to jakie są dodatkowe koszty typu: cło, podatek VAT i inne?

 

pozdr

donic

 

Tu interesująca propozycja:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To jednak wiązałoby się z wymianą setek proaca na....tu moja propozycja:bowersy 805 z serii matrix (lata 90/00),ceny sh podobne więc należałoby się nastawić na kilkumiesięczne "polowanie" na europejskich aukcjach.Choć nie wykluczam bardzo dobrego połączenia Bonasusa z Proacami mimo że można by takiemu połączeniu zarzucić mezalians;-)

Co do wcześniejszej propozycji odnośnie Phasta którą zaznaczyłeś,hm...kontrola basu może i na jakimś tam akceptowalnym poziomie jest,jednak niewątpliwe zalety ukraińskich wzmacniaczy tkwią raczej w innych rejonach...niekoniecznie na dole pasma.

 

 

Wymianę kolumn wykluczam, tak więc ten RCM nie dla mnie. Coś musi być w tym Phaście, gdyż wiele osób bardzo pochlebnie się o nim wyraża.

 

pozdr

donic

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Polecam do odsluchu Ayon Spirit. Jest to bardzo uniwersalny (30 W na kanal), a po dobraniu lampek sterujacych swietnie grajacy wzmacniacz. Uzywam go od ok. 2 lat.

Kontrola basu, wypelnienie i szczegolowosc sa znakomite. Do tego swietna dynamika i barwy.

Twoej Responce to inna bajka. Czy sprowadzałeś Phasta bezpośrednio, czy też kupowałeś u nas używany ? Jeżeli bezpośrednio, to jakie są dodatkowe koszty typu: cło, podatek VAT i inne?

 

Wymianę kolumn wykluczam, tak więc ten RCM nie dla mnie. Coś musi być w tym Phaście, gdyż wiele osób bardzo pochlebnie się o nim wyraża.

 

pozdr

donic

 

 

Dobry Phast nie jest zły;-) RCM to trochę inna kategoria cenowa i zupełnie inna filozofia brzmienia,dla mnie to wygląda tak:słuchasz często i dużo muzyki to ja bym postawił na Bonasusa-neutralność się nie nudzi,chcesz mieć niesamowicie efektowną średnicę z pięknymi wokalami i niezłą przestrzenią która spodoba się "od razu"-to dla Ciebie jest Phast.

l'enfant sauvage

Mnie zastanawia co innego. Wydaje mi się że Jolida 502 i TRI na KT88 to podobna charakterystyka brzmienia (słuchałem obu, niestety nie w tym samym zestawie i niezbyt długo - TRI według mnie jest zdecydowanie lepsze) i tak duża różnica w brzmieniu trochę mnie dziwi. Może twoje kable głośnikowe niezupełnie pasują do TRI - słyszałem kiedyś opinie, że audioquesty głośnikowe nie do końca zgrywają się z lampą i z ciekawości to przetestowałem - testowałem z lampą głośnikowe audioquesty VOLCANO oraz OAK i faktycznie dobrze nie było, chociaż wydaje mi się że nie było problemu z wypełnieniem.

Mnie zastanawia co innego. Wydaje mi się że Jolida 502 i TRI na KT88 to podobna charakterystyka brzmienia (słuchałem obu, niestety nie w tym samym zestawie i niezbyt długo - TRI według mnie jest zdecydowanie lepsze) i tak duża różnica w brzmieniu trochę mnie dziwi. Może twoje kable głośnikowe niezupełnie pasują do TRI - słyszałem kiedyś opinie, że audioquesty głośnikowe nie do końca zgrywają się z lampą i z ciekawości to przetestowałem - testowałem z lampą głośnikowe audioquesty VOLCANO oraz OAK i faktycznie dobrze nie było, chociaż wydaje mi się że nie było problemu z wypełnieniem.

 

Co do tych AQ, to nie wiem czy się dobrze zgrywają z lampą czy też nie. Mi one bardzo pasują, są bardzo zrównoważone i neutralne. Poprzednio miałem AQ Rockefeler i te były w moim systemie kiepskie, strasznie "zbasowane". Co do Jolidy i TRI, to nie mam żadnych uprzedzeń lecz u mnie TRI zagrało zdecydowanie gorzej. Nie twierdzę, że jest gorsze. Może i jest lepsze, jednak nie w moich uwarunkowaniach.

 

pozdr

donic

Dobry Phast nie jest zły;-) RCM to trochę inna kategoria cenowa i zupełnie inna filozofia brzmienia,dla mnie to wygląda tak:słuchasz często i dużo muzyki to ja bym postawił na Bonasusa-neutralność się nie nudzi,chcesz mieć niesamowicie efektowną średnicę z pięknymi wokalami i niezłą przestrzenią która spodoba się "od razu"-to dla Ciebie jest Phast.

 

Cżyżby??

Bonasus niewatpliwie duzo prędzej zmęczy i znuży słuchającego,poza tym jest wzmacniaczem bez wyrażnego wyrazu,także neutralność jest jego cechą....

....tylko,że jak dla mnie po prostu gra dośc cienkim dżwiękiem-tzn. ma mało masy,oraz nie umie czarować tzn.spowodować abyśmy nie mogli się oderwać

od słuchania.Cena rzecz do dogadania-lecz w USA cena Bonasusa wynosi 11950 USD.To już jest niestety zdecydowane przewartościowanie towaru.

Również 50-cio letnie EICO HF60....nie dadza Bonasusowi pohulać,bo są lepszym urzadzeniem-zwłaszcza do muzyki rockowej,choć sieciówki to są zwykłe

druty.....a daja tak niesamowity drive.....czego życzyłbym także Bonasusowi,który wygrywa z tymi w/w wzmakami,lecz tylko...wagowo))

Cze

a może pokombinuj z lampami.Sterujące powymieniaj itd. Nie wiem na jakich grasz ale warto się pobawić.Chyba że masz to przetrenowne to szykuj kase

Pozdr

Nie ma trudnych głośników - tylko prądu czasem brak

Ja

- donic

 

Moim zdaniem, ProAc Studio 100 są "za duże" do pomieszczenia o powierzchni dwunastu metrów kwadratowych.

"Gram na nich" w prawie siedemnasto metrowym pomieszczeniu i uważam, że do "pełni szczęścia", przydałoby się jeszcze kilka stóp (to oczywiście moje subiektywne priorytety dźwiękowe...źle nie jest, ale mógłbym jeszcze "ustawieniem" wykrzesać z tych setek "kilka łez więcej").

Będąc na Twoim miejscu, zamiast szukać wzmacniacza, pomyślałbym o innych głośnikach.

No chyba, że ktoś lubi tłuste, "ślepe" basisko..ale Ty, przecież nie zaliczasz się do tego "grona"...

- donic

 

Moim zdaniem, ProAc Studio 100 są "za duże" do pomieszczenia o powierzchni dwunastu metrów kwadratowych.

"Gram na nich" w prawie siedemnasto metrowym pomieszczeniu i uważam, że do "pełni szczęścia", przydałoby się jeszcze kilka stóp (to oczywiście moje subiektywne priorytety dźwiękowe...źle nie jest, ale mógłbym jeszcze "ustawieniem" wykrzesać z tych setek "kilka łez więcej").

Będąc na Twoim miejscu, zamiast szukać wzmacniacza, pomyślałbym o innych głośnikach.

No chyba, że ktoś lubi tłuste, "ślepe" basisko..ale Ty, przecież nie zaliczasz się do tego "grona"...donic

 

 

ProAc'ów nie zmienię, a przynajmniej w dłuższym okresie czasu.

 

pozdr

Cżyżby??

Bonasus niewatpliwie duzo prędzej zmęczy i znuży słuchającego,poza tym jest wzmacniaczem bez wyrażnego wyrazu,także neutralność jest jego cechą....

 

"bez wyraźnego wyrazu"-dla mnie to cecha urządzenia,kolumn czy okablowania która jest bardzo pożądana,tak lubię i tak powinno brzmieć urządzenie bliskie ideałowi.

 

 

....tylko,że jak dla mnie po prostu gra dośc cienkim dżwiękiem-tzn. ma mało masy,oraz nie umie czarować tzn.spowodować abyśmy nie mogli się oderwać

od słuchania)

 

Nie zamierzam wzmacniacza z RCM-u bronić za wszelką cenę,Bonasus nie jest urządzeniem bez wad,jest jakąś tam alternatywą dla wzmacniaczy ze swoich rejonów cenowych,faktycznie nie potrafi oczarować w pierwszych "pięciu minutach" odsłuchu,dłuższy dystans zaczyna tutaj przynosić jedynie coraz korzystniejsze wrażenia.Oczywiście jak z każdym wzmacniaczem należy trochę powalczyć z konfiguracją aby wydobyć z niego to co najlepsze-jeśli komuś się nie chce,nie ma czasu na takie zabawy to jedynie szkoda wydanych pieniędzy.A jak już się do niego przyłożymy to i masa się znajdzie,bynajmniej nie ta liczona w kg;)

l'enfant sauvage

Do 12m2 zmieniłbym setki na Tablette 50 Signatures. Basu będzie mniej niż w setkach ale będzie zwinniejszy i bardziej sprężysty jak myślę. Ale dopiero przy tych maleństwach zobaczysz co to znikanie kolumn i materializowanie się dźwięku. Setki są super, ale do Twojego pomieszczenia Tablette Signatures je zmiotą. Miałem kiedyś ProAc Studio 100, ale po usłyszeniu u siebie Tablette 50 Sig. zmieniłem setki na Response 1.5. Myślę że i T50 Sig. i Res. 1.5 to klasa wyżej od Studio 100. Na gabaryty Tablette bym nie patrzył. Będę ok do 12m2.

pozdrawiam

Ja przed Phastem mialem niezwykle neutralny wzmacniacz Hegel H100, bardzo mi sie podobal, ale akurat w miom przypadku bylo odwrotnie nic u octavarium i zmienilem na Phasta, bo zaczarowal mnie i nadal czaruje. Tak wiec jak widac, wszystko kwestia gustu. Moim zdaniem lekko ocieplony sprzet jest bezpieczniejszy w natloku jasno nagranyh plyt.

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Do 12m2 zmieniłbym setki na Tablette 50 Signatures. Basu będzie mniej niż w setkach ale będzie zwinniejszy i bardziej sprężysty jak myślę. Ale dopiero przy tych maleństwach zobaczysz co to znikanie kolumn i materializowanie się dźwięku. Setki są super, ale do Twojego pomieszczenia Tablette Signatures je zmiotą. Miałem kiedyś ProAc Studio 100, ale po usłyszeniu u siebie Tablette 50 Sig. zmieniłem setki na Response 1.5. Myślę że i T50 Sig. i Res. 1.5 to klasa wyżej od Studio 100. Na gabaryty Tablette bym nie patrzył. Będę ok do 12m2.

pozdrawiam

 

Jak pisałem wcześniej, na razie nie planuję zmienić kolumn. Być może w przyszłości i tutaj myślałem, że wtedy na pewno spróbuję trójek Harbeth'ów. To jednak pieśń odległej przyszłości, jeżeli w ogóle.

 

pozdr

donic

A sluchales tych Harbeth'ow?

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

ja bym tych kolumn nie zmieniał, bo są świetne. w tym metrażu, przy dobrym ustawieniu i niezbyt wysokich poziomach głośności będzie ok (używałem ich w mniejszym... z powadzeniem) może tranzystor w klasie A - może b. dobrze zagrać. watro popróbować

  • Użytkownicy+

Coś musi być w tym Phaście, gdyż wiele osób bardzo pochlebnie się o nim wyraża.

 

pozdr

donic

 

Otóż to, jest sporo osób posiadających Phasta, możesz się wprosić ... Jeśli jesteś z pobliża to zapraszam, lub mogę podjechać do Ciebie. Jeśli z daleka, to mogę podesłać Phasta do odsłuchu (nie powinno być problemów z transportem).

Otóż to, jest sporo osób posiadających Phasta, możesz się wprosić ... Jeśli jesteś z pobliża to zapraszam, lub mogę podjechać do Ciebie. Jeśli z daleka, to mogę podesłać Phasta do odsłuchu (nie powinno być problemów z transportem).

 

Witaj,

 

Bardzo dziękuję Tobie za zaproszenie. Przy tej okazji dziękuję również Staremu Audiofilowi za Jego zaproszenie oraz cenne podpowiedzi. Z olbrzymią ochotą spotkałbym się, jednakże duże ograniczenia czasowe praktycznie do początku lipca powodują, że nie mogę skorzystać z Waszych zaproszeń, czego bardzo żałuję.

 

Wiem, że tak się nie powinno postępować lecz zamówiłem już Phasta Ann. (moja wewnętrzna nazwa robocza Chwasta) "w ciemno" i bez żadnego odsłuchu oraz testu w moim systemie. Nie jest to rozsądne lecz czasami tak właśnie bywa w moim życiu. Odbiór w okolicach początku / połowy czerwca.

 

pozdr

donic

to pograj ze 150 godzin i zacznij kupowac lampy;)

If it measures good and sounds bad, it is bad. If it sounds good and measures bad, you've measured the wrong thing. - Daniel R. von Recklinghausen

Witaj Donic! A jak wspominasz TRI na KT88 w moim systemie? Wraz z ART Loudspeakers Deco 10 i VPI/Bluenote Stibbert?

W moim podstawowym systemie dźwięk wzmacnia lampa 300B w aplikacji ART Audio Symphony II, ale po chwilowej zamianie na TRI z lampkami KT88, byłem mocno zaskoczony mocnym, dojrzałym i niezwykle "lampowym" dźwiękiem. Nie jest to ciepło i magia 300B ale uczciwie muszę przyznać ze wzmacniacz jest wart swoich pieniążków. Ciekaw jestem bardzo jak odnajdzie się u Ciebie Phast z ProAcami? Natomiast chyba odpuściłbym sobie Harbethy 3, które cenię ale będąc w ich posiadaniu swego czasy mogę tylko Ci obiecać, iż średnicy wysokich lotów otrzymasz pod dostatkiem ale o basie będziesz musiał zapomnieć. A pamiętam, ze go lubisz...

Witaj Donic! A jak wspominasz TRI na KT88 w moim systemie? Wraz z ART Loudspeakers Deco 10 i VPI/Bluenote Stibbert?

W moim podstawowym systemie dźwięk wzmacnia lampa 300B w aplikacji ART Audio Symphony II, ale po chwilowej zamianie na TRI z lampkami KT88, byłem mocno zaskoczony mocnym, dojrzałym i niezwykle "lampowym" dźwiękiem. Nie jest to ciepło i magia 300B ale uczciwie muszę przyznać ze wzmacniacz jest wart swoich pieniążków. Ciekaw jestem bardzo jak odnajdzie się u Ciebie Phast z ProAcami? Natomiast chyba odpuściłbym sobie Harbethy 3, które cenię ale będąc w ich posiadaniu swego czasy mogę tylko Ci obiecać, iż średnicy wysokich lotów otrzymasz pod dostatkiem ale o basie będziesz musiał zapomnieć. A pamiętam, ze go lubisz...

 

No cóż, to są przecież zupełnie inne głośniki, grają w innej lidze niż moje ProAc'i. Wydaje się, że nimi zagra każdy, nawet najgorszy, wzmacniacz.

 

Jeżeli chodzi o TRI88, to kilka osób, również na tym forum, pisało o nim całkiem dobrze. Ja go nie oceniam źle lecz tylko twierdzę, że nie jest to wzmacniacz dla mnie, do moich kolumn.

 

pozdr

donic

Witam,

z TRI proponuję spróbować tych nowych urządzeń.

Chyba, że to czego słuchaliście to już ta nowa końcówka.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

końcówka mocy TRI TRX P 6L

Auto Biasing - enables use of 3 different types of tubes.

Tubes: 4x 6L6GC (KT88 or EL34) 2x 12AX7, 2x 12BH7

Power Ourput:

6L6GC: UL - 2x25w / Triode - 2x12w

KT88: UL - 2x30w / Triode - 2x15w

EL34: UL - 2x30w / Triode - 2x15w

Frequency Responce: 10Hz-100kHz

S/N Ratio: 90dB

Input Sensitivty: 600mV

Input Impedance: 100kOhm

Input Gain: 0, -3, -6dB

NFB: 0, 3, 6dB

Input Terminal; 1 RCA

Output Terminals: 4, 6, 8 Ohm

Power Standbye: 100w

Power Running: 220w

Size: 340W x 315D x 187H

Weight: 15kg

 

Preamp TRX-1

TRI's new TRX Reference series class A tube Pre-amplifier.

It has a unique 4x band frequency equalizer 150Hz, 400Hz, 2kHz, 10kHz

Fitted with ultra high end German Mundorf Capacitors and Japanies KOA Resistors

Remote control

 

Specifications:

Tubes: 4x 12AX7(ECC83) & 1x 274N(5U4G)

Frequency responce: 10Hz - 100kHz

S/N ratio: 96dB

Input Sensitivity: 250mV

Input Impedance: 100kOhm

Output Impedance: 6kOhm

4 Band equalizer: 150Hz, 400Hz, 2kHz, 10kHz

KOA resitors (Japan)

Mundorf capacitors (German)

Input Terminals: line 1-5

Output Terminals: 3

Power consumpsion: 30w

Size: 340W x 315D x 187H

Weight: 8kg

 

Co do głośników to ART DECO10/15/20 i starsze ART Emotion, ART Emotion Monitor to klasa do lampy. Najlepsze głośniki BR do lamp SE jakie słyszałem i jedyne BR jakimi bym zastąpił swoje Harpie. Sami wiecie, że wielkiego wyboru BR do kilku - kilkunastu watów na rynku nie ma. Nie mówię oczywiście o głośnikach spoza głównego nurtu jak odgroda, tuba czy hybryda.

 

Może warto by poszukać tych mniejszych monitorów ART na rynku wtórnym?

Gdzieś na forum jeden z uczestników testował je dosyć mocno (są opinie i porównania do znanej konkurencji).

 

Przy okazji ART Emotion - jakiś czas temu Derek i Ramsey Dunlop zakończyli ich produkcję. Jednak była to tak udana konstrukcja a do tego inna wizualnie (sklejka i piękny tradycyjny wygląd), że postanowili wrócić z serią. Teraz wprowadzają na rynek 3 drożną wersję Emotion CLASIC 12". Wysokotonowy to 27mm Seas Crescendo, średniotonowy to Seas znany z 15 DECO i 12" PHL . W załączeniu zdjęcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

pozdr.

post-16148-0-34056300-1303990755_thumb.jpg

post-16148-0-14063800-1303990856_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.