Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  148 członków

Scan Speak Klub
IGNORED

Klub Scan speak


Rekomendowane odpowiedzi

13 minut temu, EMiL napisał:

Dziwne, że 21we gra w OZ bez odcięcia basu. Membrana mu wyskoczy zanim cewka 38we stanie się ciepła.

W kazdym ukladzie wspomaganym 0.5 drogi, na roznej wielkosci glosnikach bedzie ten problem. W zamian dostajemy znacznie prostsza zwrotnice, wiekszy spl, mniejsze znieksztalcenia fazowe. Wilson stosuje dwa, roznej wielkosci woofery w tej samej objetosci. Wiec tu tez jeden z glosnikow bedzie mial wiecej pary, a mimo to systemy graja zacnie.

Teraz, meloV8 napisał:

W kazdym ukladzie wspomaganym 0.5 drogi, na roznej wielkosci glosnikach bedzie ten problem. W zamian dostajemy znacznie prostsza zwrotnice, wiekszy spl, mniejsze znieksztalcenia fazowe. Wilson stosuje dwa, roznej wielkosci woofery w tej samej objetosci. Wiec tu tez jeden z glosnikow bedzie mial wiecej pary, a mimo to systemy graja zacnie.

Wilson laczy woofery o takiej samej cewce i podobnej/takiej samej wytrzymałości mocowej i podobnym SD. Jest delikatna różnica;)

W harpia tez sa takie same cewki i mniejszy midwoofer jest w BR a nie w OZ, to też robi różnicę na wyrzymalosc mocowa.

Dla zobrazowania absurdu u Troelsa, ~800cm2 i ~220cm2. O cewkach nie wspomnę.

 

Widzę że na żarty Cie wzięło na noc porownujac te konstrukcje Troelsa z wilsonami i harpia;)

NIe porownuje bezposrednio, tylko przywoluje podobne rozwiazania. W roznica w wilsonach to niemal 50% dla Revelatora 22 i 26, co uwazam za bardzo duza roznice, dalece od podobnej. 21WE wytrzyma sporo w zamknietej obudowie, majac zapas wystarczajacy do osiagniecia SPL dalece od komfortowego sluchania. Pewnie, jak ktos bedzie chcial skonczyc 38WE, to z 21WE moze byc klopot, ale umowmy sie - nie do tego zostal zaprojektowany ten zestaw.

Troels juz od wielu lat stawia na upraszaczenie filtracji i ma to swoje konsekwencje. Trzeba by bylo dolozyc drugiego Hypexa dla 21WE, a to juz mocno komplikuje projekt, bo chyba nie chcialbys robic pasywnego podzialu przy 80-100hz, ktory dla realnego odciazenia 21WE musialby miec raczej LR4, a to generuje kolejne, ogromne problemy.

Ja mysle, ze to nie jest kwestia tego, ktory jest lepszy na wysokim basie, ale wlasnie dlatego, ze graja oba ( 38WE jest dosc lagodnie filtrowana ), to efekt jest wart poniesionego kompromisu mocowego. W koncu to nie jest PA.

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, meloV8 napisał:

Ja mysle, ze to nie jest kwestia tego, ktory jest lepszy na wysokim basie, ale wlasnie dlatego, ze graja oba ( 38WE jest dosc lagodnie filtrowana ), to efekt jest wart poniesionego kompromisu mocowego. W koncu to nie jest PA.

ten wniosek też jest możliwy 

  • 2 tygodnie później...
Gość

(Konto usunięte)

nowe układy Kisiela

obraz.thumb.png.15a766bb384b5787936a328d5e95c574.png

"

Referencyjny układ dwuipółdrożny na Ellipticorach. Prace nad nim trwały długo, bowiem starannie badaliśmy różne układy – z dwoma 18-cm, dwoma 21-cm, a także kombinację 18-cm i 21 cm; ta ostatnia była najciekawsza, miała kilka wariantów (w tym rozwiązanie zbliżające się do trójdrożnego, obudowa zamknięta lub bas-refleks, 4 lub 8 omowa), zostały one już nawet dopracowane, wraz z materiałami informacyjnymi… Jednak wielowariantowość tego projektu, mająca być jego atutem, mogła wprowadzić za duże zamieszanie. Dlatego odłożyliśmy go na półkę, może do niego kiedyś wrócimy, a teraz do oferty postanowiliśmy włączyć konstrukcję prostszą i nie budzącą wątpliwości - na dwóch przetwornikach nisko-średniotonowych takiej samej wielkości. Ale 18 cm czy 21 cm? Współczesne układy dwudrożne i dwuipółdrożne najczęściej oparte są na 15-tkach i 18-tkach, bowiem większe głośniki są zwykle innymi cechami ostatecznie wyspecjalizowane jako niskotonowe, więc do szerszej roli nisko-średniotonowych nie nadają się (np. 21-22 cm z serii Classic i Revelator). Nie oznacza to, że sama średnica ok. 20 cm, a nawet większa, przekreśla szanse na dobre przetwarzanie średnich tonów, tylko że niewiele jest przetworników przygotowanych pod tym kątem. Tym większą atrakcją są 8-calowe Ellipticory, przetworniki nisko-średniotonowe absolutnie najwyższej klasy. 21WE/8542T00 zastosowaliśmy już w dwudrożnych EL12, a 18WE/8542T00 w dwudrożnych ELM. Na tej podstawie mogliśmy stwierdzić, że większy model nie ustępuje mniejszemu w jakości przetwarzania średnich tonów, mając oczekiwane, większe możliwości w zakresie niskich częstotliwości, a także wyższą efektywność. Nie zamierzając wprowadzać dwóch projektów dwuipółdrożnych, jak moglibyśmy nie wykorzystać tak specjalnej okazji, jaką stwarza 21WE? Konstrukcja jest znacznie większa niż typowych kolumn dwuipółdrożnych na 18-tkach, przede wszystkim z powodu potrzebnej objętości, jednak całe przedsięwzięcie jest kosztowne i bezkompromisowe i w takim kontekście wielkość obudowy staje się problemem drugorzędnym.

Pod względem zastosowanych przetworników, EL22 to konstrukcja wyjątkowa; pod względem ich konfiguracji – klasyczna; podział z wysokotonowym D3404/552000 zachodzi przy 2,5 kHz (podobnie jak w dwudrożnych EL12), dolna 21-ka jest tłumiona (łagodnie) powyżej 500 Hz, wszystkie głośniki są ustawione blisko siebie; pochylenie frontu jest skorelowane z charakterystykami fazowymi poszczególnych sekcji, aby najlepszą charakterystykę przetwarzania całego zespołu uzyskać na osi głównej, ustalonej na wysokości 90 cm. Wysokość obudowy przekraczająca 1 metr nie wiąże się z ustawieniem głośników wyżej niż to optymalne, stąd ponad głośnikiem wysokotonowym pozostaje dużo „wolnego miejsca”, co korzystnie odsuwa od niego górną krawędź obudowy.

Charakterystyka przetwarzania jest zrównoważona, „ozdobiona” tylko wąskopasmowymi nierównomiernościami; niemal nie zmienia się w badanym zakresie kątów, również w okolicach częstotliwości podziału, co potwierdza zarówno predyspozycje 21WE do przetwarzania średnich tonów, jak też niezawodne działanie zwrotnicy.

Czułość jest nadzwyczajna – 95 dB, najwyższa wśród wszystkich naszych konstrukcji. To zasługa Ellipticorów, których wyjątkowość polega na połączeniu niskich zniekształceń z wysoką efektywnością. Aż 5-decybelowa przewaga nad EL12 może wydawać się dziwna, jednak tłumaczy ją w największym stopniu fakt, że porównujemy czułości konstrukcji o impedancjach 8 omów (EL12) i 4 omów (EC22), a więc poziomy przy dwukrotnie większej mocy podanej do EL22. Przy wyrównaniu mocy różnica ta (a więc różnica między „czystymi” efektywnościami) zmniejszyłaby się do 2 dB. Obydwa modele można z dobrym skutkiem podłączać do wzmacniaczy tranzystorowych i lampowych, przy czym do lampowych lepsze będą EL12, a do tranzystorowych o mocy ok. 200 W (przy 4 omach) – EL22.

EL22 mają jeszcze jednego asa w rękawie - rozciągnięcie niskich częstotliwości jest fenomenalne, ze spadkiem -6 dB przy 25 Hz i znowu jest to najlepszy wynik wśród wszystkich naszych projektów. Dwa tunele bas-refleks wyprowadzone są z tyłu. Kolumny powinny być odsunięte od ściany za nimi na odległość min. 0,5 m, od bocznych min. 1 m, w pomieszczeniu min. 20 m. kw.

Zwrotnica zamknięta jest we własnej komorze, w dolnej części obudowy (dostęp po odkręceniu cokołu).

Wszystkie projekty serii EL wykonywane są w standardzie SE bez żadnej dopłaty. W tym przypadku oznacza to: Cewki powietrzne filtrów dolnoprzepustowych nawinięte taśmą 12 AWG, dla utrzymania jednocześnie najniższych rezystancji i zniekształceń; kondensatory Clarity Cap (w filtrze wysokotonowego CSA), zaciski przyłączeniowe WBT (Nextgen 0703). Do układów dwudrożnych i dwuipółdrożnych nie rekomendujemy podwójnego okablowania, dlatego gniazdo jest pojedyncze.

Brzmienie podporządkowane dynamice, różnicowaniu, neutralności i dokładności. EL22 nie służą do korygowania, tuszowania ani wyostrzania. Fenomenalne jest połączenie precyzji i przejrzystości z tonalnym zrównoważeniem i spokojną barwą. Bez rozjaśnienia, ale i bez podgrzewania, EL22 pokazują wszystko w idealnych proporcjach. To profesjonalne monitorowanie bez przejaskrawień. Razem z dobrym sprzętem współpracującym dostarczą mnóstwo emocji czysto muzycznych jak i związanych z obserwowaniem techniki nagraniowej."

 

obraz.thumb.png.8937c14d7bfa0675efe0d10fafa42b8c.png

"

Głośnik niskotonowy 38WE/8582T00 otworzył nowe perspektywy. Referencyjna seria Ellipticor doczekała się wyspecjalizowanego przetwornika niskotonowego, i to jakiego! Jego zalety dokładnie przedstawiamy w poświęconym mu opisie. Dzięki niemu i wprowadzonej niedawno średniotonowej kopułce D8404/552000, stosując wyłącznie przetworniki Ellipticor, możemy projektować konstrukcje we wszystkich praktycznych albo szalonych konfiguracjach – od dwudrożnych monitorów do wielodrożnych smoków, zawsze na najwyższym poziomie, ustalając nowe referencje każdego kalibru.

38WE/8582T00 jest więc bezkonkurencyjnym, niskotonowym fundamentem naszej flagowej konstrukcji, ale co dalej, co wyżej?… Pojawiło się już kilka ambitnych projektów innych konstruktorów, zainspirowanych nowymi Ellipticorami, mamy jednak własną propozycję i postaramy się przekonać, że jest najlepsza.

Pierwszą myślą było zastosowanie średniotonowej kopułki D8404, która byłaby „ozdobą” całej konstrukcji i uczyniła ją bardzo oryginalną. Połączenie 38-cm niskotonowego z kopułką średniotonową to rozwiązanie rzadko spotykane, na pierwszy rzut oka ryzykowne, bowiem może się wydawać, że tak duży niskotonowy powinien być nisko filtrowany, a kopułka średniotonowa, nawet najlepsza, nie jest odpowiednia do niskich podziałów. W tym przypadku takie połączenie byłoby jednak możliwe – nawet z dość dużym zakresem wyboru częstotliwości podziału, bowiem najniższe rekomendowane filtrowanie D8404 to 300 Hz, a najwyższe 38WE – 1 kHz (jego charakterystyka biegnie tak wysoko bez żadnych rezonansów). Gdybyśmy decydowali się na zastosowanie D8404, prawdopodobnie ustalilibyśmy podział w zakresie 500-700 Hz. I nie dokładalibyśmy już niczego pomiędzy nimi. Mimo to wątpliwości co do zastosowania D8404 wciąż pozostały i nie rozwiązałoby ich dodanie 21WE ani 18WE dla przetwarzania „dolnego środka”, co teoretycznie poprawiłoby sytuację w tym zakresie, ale skomplikowało całą konstrukcję, wprowadzając kolejną częstotliwość podziału. Znając już konstrukcje z udziałem D8404 potwierdzamy jego najwyższą klasę, nadzwyczajną rozdzielczość i neutralność. Jednak z wcześniejszych prac i projektów znamy też nisko-średniotonowe 21WE i 18WE i wiemy, że przetwarzają średnie tony najlepiej ze wszystkich przetworników z membraną stożkową; z ich udziałem można więc uzyskać bardzo dobre brzmienie szerokiego zakresu średniotonowego, od dowolnie niskiej częstotliwości podziału, bez dodatkowych komplikacji i… kosztów. Trzeba było jeszcze wybrać między 18WE a 21WE i tutaj nasza decyzja też jest dość niekonwencjonalna, chociaż wynikająca z naszych doświadczeń i projektów. Łączenie 21WE z wysokotonowym D3404 jest łatwe i zapewnia najlepsze rezultaty. Średnie tony z 21WE są równie dobre jak z 18WE, a w grę wchodzi też wyższa efektywność 21WE. Stosując duży, wydajny przetwornik nisko-średniotonowy w roli wysokotonowego nie obciążyliśmy go jednak bardzo niską częstotliwością podziału; ustalona jest przy ok. 250 Hz, odciążając 21WE nie tylko od dużych amplitud, ale też zmniejszając obciążenie termiczne – aby 21WE mógł pracować czysto również przy wysokiej mocy, jaką może przyjąć zespół, a której większość w tej sytuacji zostaje skierowana do 38WE. Podobnie rozsądnie ustalony jest podział między 21WE a D3404 – przy 2,5 kHz, gdzie 21WE rozprasza jeszcze dość szeroko, a wysokotonowy D3404 nie zostaje obciążony relatywnie wysoką dla niego mocą średnich tonów. Rozszerzanie charakterystyk kierunkowych za pomocą niskiej częstotliwości podziału, kosztem wyższych zniekształceń wynikających z obciążenia wysokotonowego, nie jest w naszym zwyczaju, zwłaszcza gdy trzeba wziąć pod uwagę zakładaną – bardzo wysoką – moc całego zespołu. Również z tego powodu, ale także ze względu na wyrównanie i stabilność charakterystyk w zakresie częstotliwości podziału, stosujemy tutaj filtry wyższego rzędu (stopniowo zwiększające nachylenie aż do 24 dB/okt.). Przebieg wszystkich zmierzonych charakterystyk w całym zakresie średnich tonów jest wyśmienity; na dowolnej osi (0, 15o, 30o, +/7o) mieści się w ścieżce +/-1,5 dB.

Czułość 93 dB została osiągnięta przy „łatwej”, 6-omowej impedancji znamionowej, co pozwala podłączyć wzmacniacze lampowe o umiarkowanej mocy (i niskim współczynniku tłumienia – dzięki doskonałej kontroli basu), a moc znamionowa (RMS) 400 W zaprasza do współpracy najmocniejsze tranzystorowe piece.

Takie kolumny projektujemy i kupujemy nie ze względu na wyrównanie charakterystyki – to jest możliwe w tańszych i mniejszych. Tutaj ważne jest wszystko, a pewne atuty ELX 3 wymykają się podstawowym parametrom i charakterystykom przetwarzania. Ellipticory to najniższe zniekształcenia nieliniowe i wysoka efektywność, a konstrukcja wyrastająca z 38WE to niezrównana dynamika i kontrola basu. Parametry 38WE nie są ukierunkowane na rekordowo niską częstotliwość graniczną, ale na jak najlepszą odpowiedź impulsową (niska wartość Qts).

EXL3 to brzmienie potężne i precyzyjne. Oddaje naturalną siłę akustycznej perkusji, skalę dźwięku fortepianu, a jednocześnie wszystkie subtelności. Instrumenty są duże i małe, rysowane wyraźnie albo nie… zależnie od ich charakteru i nagrania. Trudno przypisywać im jakiekolwiek czary – odsłaniają wszystkie tajemnice.

Obudowa została podzielona na dwa moduły, co służy przynajmniej częściowemu ograniczeniu transmisji wibracji z sekcji niskotonowej do średnio-wysokotonowej, pozwala na łatwe skierowanie jej osi głównej w miejsce odsłuchowe (możliwy obrót w płaszczyźnie poziomej) przy równoległym ustawieniu modułów niskotonowych (rozwiązanie nie tyle rekomendowane, co wygodne w pewnych sytuacjach), wreszcie ułatwia transport i ustawienie (moduły są rozłączane). Górny moduł obraca się na bardzo dużym pierścieniu-uszczelce, o średnicy bliskiej całkowitej szerokości obudowy, co zapewnia stabilność i szczelność, gdyż wewnątrz pierścienia obydwa moduły łączą się dużymi otworami – głośnik niskotonowy wykorzystuje nie tylko objętość dolnego modułu, ale też większą część górnego; głośnikowi średniotonowemu wystarczy znacznie mniejsza objętość, wydzielona w przedniej i górnej części górnego modułu (uformowana w zwężający się tunel).

Tunel bas refleks ma przekrój prostokątny, rozciąga się na całą szerokość obudowy, wzdłuż tylnej ścianki dolnego modułu, ma wylot w dolnej ściance, w nawisie za cokołem. Bardzo duża powierzchnia zapewnia pracę bez kompresji i turbulencji, a długi tunel stroi dużą objętość do 28 Hz. Obudowa jest wewnątrz wzmocniona wieloma „wieńcami” pionowymi i poziomymi.

Wyzwaniem było też nadanie całej konstrukcji, z konieczności mającej dużą kubaturę i szeroką przednią ściankę, formy nie tylko akceptowalnej, ale atrakcyjnej. Nowoczesnej, eleganckiej i oryginalnej. Wykonaliśmy dziesiątki szkiców i wizualizacji, jednocześnie pilnując spełniania nadrzędnych warunków akustycznych. Wreszcie jedna przymiarka wyjątkowo „wpadła w oko”, co później potwierdziło wielu „ankietowanych”. Nie zakładamy, że w tych kształtach i proporcjach wszyscy się od razu zakochają, ale kto się krzywi, niech sam zaprojektuje coś ładniejszego z 38-cm niskotonowym, o objętości brutto grubo ponad 200 litrów… Wtedy chętnie dostarczymy zestaw DIY (bez obudowy).

Zwrotnica zamknięta jest we własnej komorze (w cokole). Wszystkie projekty serii EL wykonywane są w standardzie SE bez żadnej dopłaty. W tym przypadku oznacza to: Cewki powietrzne filtra niskotonowego nawinięte drutem 1,8 mm, cewki taśmowe (wax-coil) w filtrze średniotonowego i wysokotonowego, kondensatory Clarity Cap (w filtrze wysokotonowego CSA), zaciski przyłączeniowe WBT (Nextgen 0703)."

obraz.thumb.png.e0008798cc5660b64f4fc536e8922d02.png

Edytowane przez slawek.xm

miałem wczoraj wkleić byłbym pierwszy 🙂


Sławek, jak Ci się podoba 21 na średnicy?

W dniu 24.11.2022 o 22:43, slawek.xm napisał:

gdyby 38we był lepszy na wysokim basie od 21we Troels na pewno by to wykorzystał

skoro tak nie zrobił to wniosek jest jeden i warto to brać pod uwagę

żaden to argument 🙂

typ zrobił 4 way, żeby użyć wszystkie głośniki 🙂

 

jakbyś Ty to sprawdził i wpisał to bym się zgodził 😉

obiektywnie o audio

Gość

(Konto usunięte)
1 minutę temu, S0nic napisał:

miałem wczoraj wkleić byłbym pierwszy 🙂


Sławek, jak Ci się podoba 21 na średnicy?

trochę kompromis w zakresie wyższej średnicy tym bardziej , że podział na 2,5khz jest dla 21we wg mnie za wysoki

2 godziny temu, slawek.xm napisał:

a także kombinację 18-cm i 21 cm; ta ostatnia była najciekawsza

i potwierdzam zdanie Kisiela , że kombinacja tych dwóch głośników na średnicy jest najciekawsza a nawet śmiem twierdzić , że najlepsza ever and ever

pod warunkiem odfiltrowania niskiego i średniego basu

 

7 minut temu, S0nic napisał:

byłbym pierwszy

młody jeszcze jesteś masz czas na palmę pierwszeństwa 🙂 🙂 🙂

2 minuty temu, slawek.xm napisał:

trochę kompromis w zakresie wyższej średnicy tym bardziej , że podział na 2,5khz jest dla 21we wg mnie za wysoki

i potwierdzam zdanie Kisiela , że kombinacja tych dwóch głośników na średnicy jest najciekawsza a nawet śmiem twierdzić , że najlepsza ever and ever

pod warunkiem odfiltrowania niskiego i średniego basu

 

lepiej 18cm z 38WE i duży tweeter?

7 minut temu, slawek.xm napisał:

młody jeszcze jesteś masz czas na palmę pierwszeństwa 🙂 🙂 🙂

nie chciałem być nadgorliwy 😄 myślę... poczekam... 1 dzień 🙂

obiektywnie o audio

Gość

(Konto usunięte)
Teraz, S0nic napisał:

tweeter 34mm? lepszy?

nie wiem nie porównywałem z mniejszym

ale trzydziestka czwórka pozwala na szeroką częstotliwość podziału dlatego jest wg mnie bardziej uniwersalna dla kogoś kto tworzy nowy projekt

 

6 minut temu, slawek.xm napisał:

nie wiem nie porównywałem z mniejszym

ale trzydziestka czwórka pozwala na szeroką częstotliwość podziału dlatego jest wg mnie bardziej uniwersalna dla kogoś kto tworzy nowy projekt

 

opada przed 20kHz ale to nie przeszkadza?

obiektywnie o audio

Gość

(Konto usunięte)
13 minut temu, S0nic napisał:

opada przed 20kHz ale to nie przeszkadza?

jak Ci będzie za mało "powietrza" to sobie super tweeter dorzucisz 🙂

ale wybór tweetera to już kwestia projektu

do 18we jednak wziąłbym D34 bo mogę go łagodnie filtrować

inny konstrktor może mieć inne priorytety

Teraz, EMiL napisał:

Duże membrany tak mają, ot kompromis.

wybieramy pomiędzy niższymi zniekształceniami a rozciągniętym pasmem

-3dB dla 22kHz nie jest takie złe 🙂

Tak chyba trzeba na to patrzeć, być świadomym kompromisu i wybrać to na czym bardziej nam zależy.

obiektywnie o audio

19 minut temu, S0nic napisał:

wybieramy pomiędzy niższymi zniekształceniami a rozciągniętym pasmem

Nie, wybieramy co to lubimy;)

ellipticor tweeter nie ma najniższych znieksztalcen z kopułek jedwabnych (wykres 12 z linku), ma problemy w najwyższej oktawie, ale ladnie brzmi;)

https://audioxpress.com/article/test-bench-the-new-ellipticor-d3404-552000-tweeter-from-scan-speak

19 minut temu, S0nic napisał:

-3dB dla 22kHz

Po prostu fizyka, duża membrana.

Edytowane przez EMiL
Gość

(Konto usunięte)

jeszcze jeden projekt którego rozwiązanie techniczne bas refleksu zasługuje na uwagę i analizę

bo wg mnie jest zrobione znakomicie

obraz.thumb.png.b5a6bef69442199109807367aeeaaaba.png

cytat

"Wewnętrzny koniec tunelu znajduje się w pobliżu środka obudowy, gdzie ciśnienie fal stojących samej obudowy jest najniższe, więc nie są tą drogą transmitowane na zewnątrz. Wylot znajduje się w tylnej części dolnej ścianki, w „nawisie” wystającym poza cokół, a ponieważ środek ciężkości całej konstrukcji znajduje się nisko i bliżej frontu (z powodu zainstalowanych tam przetworników, zwrotnicy i cokołu, więc cała konstrukcja jest zrównoważona i stabilna.

Luksusowe” wymiary tunelu pozwoliły na ustalenie bardzo niskiej częstotliwości rezonansowej bas-refleksu – 22 Hz – co służy przede wszystkim uzyskaniu bardzo dobrej odpowiedzi impulsowej, zbliżającej się do właściwości systemu zamkniętego (ale z zaletą zastrzeżoną tylko dla systemu bas-refleks – odciążeniem głośników od dużych amplitud w pobliżu częstotliwości rezonansowej). Przy tak niskim strojeniu ciśnienie „wyjściowe” z otworu nie jest wysokie, ale zostaje „wzmocnione” sąsiedztwem dużej powierzchni odbijającej (podłogi).

Wszystkie te rozwiązania kreują fantastyczne parametry i charakterystyki basu, oczywiście największa w tym zasługa samych przetworników – tak jak zawsze w RR3, Revelatorów 22W/8851T00, najlepszych 8-calowych niskotonowych Scan-Speaka."

https://akustyk.com.pl/p/40/269/akustyk-rr33

 

 

 

Nic ciekawego, po prostu nisko zestrojony bas refelx. Równie dobrze można postawić kolumnę na kolcach, dać rurę od dołu kolumny a przy tak niskiej częstotliwości strojenia sama naturalnie wyjdzie ze swoją końcówką wewnątrz w okolicę połowy wysokości kolumny. 

W dniu 8.12.2022 o 08:08, EMiL napisał:

Nie, wybieramy co to lubimy;)

ellipticor tweeter nie ma najniższych znieksztalcen z kopułek jedwabnych (wykres 12 z linku), ma problemy w najwyższej oktawie, ale ladnie brzmi;)

https://audioxpress.com/article/test-bench-the-new-ellipticor-d3404-552000-tweeter-from-scan-speak

Po prostu fizyka, duża membrana.

masz ten tweeter?

obiektywnie o audio

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.