Skocz do zawartości
IGNORED

Robię studio do odsłuchu Stereo (+dźwięk 3D)

mttj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

help - nie znam się a muszę coś wymyślić!

Ok, tak się stało że potrzebne mi jest "mini studio"

do odsłuchu głównie stereo, ale też 4.0 /4.1 / 5.1.

Idea: chce mieć super precyzję, ale też tak to móc przestawić

kilkoma guzikami żeby udawało salę prawdziwego kina i robiło

dźwięk przestrzenny gdzie usłyszę pozycjonowanie "3D"(2D) wszystkiego.

Co kupić żeby grało ?

-Pomieszczenie: 11m^2 (rąb)

-Jako że źródłem będzie PC cyfrowo, to wszystkie duperele

i studyjne dedykowane zabawki są mi niepotrzebne ?

-Wpadłem na pomysł: kupie tylko "domowy" ampli i dobre głośniki

czy to dobry pomysł ?

Moje pomysły, wzmacniacz:

-wzmacniacz Denon 3803 (już zakupiłem, jeszcze nie przyszło,

był tanio na allegro :), jak coś to kupie inny ).

10Hz..100KHz x8 (8x150W) 24bit/192kHz, czy dobre to będzie?

-głośniki i tu myślę nad:

Front Tannoy mx3

Tył Tannoy mx2

nie kupować subwoffera ani centralnego bo się "samo przeliczy" z 4.1/5.1 na 4.0 ?

Dobrze myślę że kable nie mają żadnego znaczenia, byle były grube ?

Ok pytania:

-czy tak się w ogóle da, złożyć co coś sensownego z zabawek "od kina domowego"

i będę miał odsłuch jak w przeciętnym studio ?

-co można by kupić za powiedzmy 5k pln i w czym było by lepsze ?

a co za 25k pln i dlaczego ?

-dlaczego prawdziwy sprzęt studyjny jest tak potwornie drogi ?

i czy wzmacniacz studyjny "rozłoży" takiego Denona, i jak bardzo

(drogie) monitory studyjne rozwalą takie tannoye ?

-czy to w ogóle dobry plan czy kupować zupełnie coś innego ?

(to co będę słuchał to będzie źródło 44.1 16bit x 6 kanałów).

-inny wzmacniacz polecacie/inne głośniki (w ogóle czym się różnią

Tannoy m3 od mx3 ?- mam stare m3 do domu i jakoś tam gra, precyzja mi się podoba).

-podłączać Ampli cyfrowo i to rozłoży jakością (prawie) każdą kartę dźwiękową ?

-właśnie jedna sprawa co do pomieszczenia, wygłuszenie !