Skocz do zawartości
IGNORED

Plazma vs LCD


KrzysiekA

Plazma vs LCD  

326 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ktróra z technologii wyświetlania obrazu jest lepsza.

    • LCD
    • PDP
    • Jedna i druga technologia ma swoje wady i zalety.


Rekomendowane odpowiedzi

witek_z - trzeba przyznać ze jesteś na straconej pozycji.

 

Nie rozumiesz że jest sprzęt idealny (wszystkie parametry wejść , tory itp zachowują się idealnie).

LCD już to opanowało.

 

Z drugiej strony mnie zastanawia w takim układzie sens kalibracji.

(przecież sprzęt idealny powinien już fabryki wychodzić idealnie?)

 

Także takie firmy profesjonale jak "Cinematic" tez niepotrzebnie każde wejście osobno kalibrują

(wypada ze tylko dla pieniędzy, albo karteczki nie mają i długopisu).

 

Mało tego - sprowadzając sygnał do cyfry (tylko) i przesyłu wszyscy producenci choćby odtwarzaczy BD/DVD itp też robią z nas idiotów.

Sprzęt za 100zł z CHRL ma chodzić identycznie jak sprzęt za 1000/10 000zł (przecież jest idealny - bo to cyfra).

Podłączasz go na koniec przecież do idealnego LCD (wejście obojętne - każde jest idealne).

 

Po drugie witek_z - faktycznie jesteś śmieszny oglądając analogowy sygnał.

Masz jakieś archiwalne , domowe nagranie np z analogowej kamery.

Nie oglądaj - daj do firmy zajmującej się digitalizacją.

(Zrobi Ci idealną cyfrowa kopię, jak poprosisz to "FullHD" i wtedy dopiero na idealnym LCD obejrzysz idealny obraz).

 

Gniazdo analogowe RF zatkaj np nakrętką od syropu (w idealnym TV nie występuje, bo taki TV nie zezwala na zapuszczenie nieidealnego sygnału jakim jest analog).

 

-----------------------------------------

 

Ps - a tak na poważnie to KrzysiekA potwierdził bezsens kalibracji, za co mu dziękuję, bo też jestem przeciwnikiem wyciągania pieniędzy z kieszeni szczególnie od posiadaczy TV(choćby na Spydera). :)

Nie rozumiesz że jest sprzęt idealny (wszystkie parametry wejść , tory itp zachowują się idealnie).

LCD już to opanowało.

Przepraszam, jakie "parametry wejść"? To nie analogówka z przed 20-30 lat którą się zajmowałeś. Obecnie są wejścia HDMI przez które idzie obraz w postaci cyfrowej zdekompresowanej (głupotą jest kalibracja każdego z osobna* ... wystarczy skalibrować jedno i skopiować na inne - to jest cyfrówka a nie VIDEO-VOODOO). Jest też dekoder mpeg2/4 (JEDEN) który zajmuje się WSZYSTKIMI strumieniami skompresowanymi (które pochodzą z wejścia LAN/Wi-fi czyli np. internetu albo z plików na pendrive, lub z wyjścia wbudowanego tunera cyfrowej telewizji naziemnej/satelitarnej/kablowej).

 

Głosisz że chcesz kalibrować jeden dekoder na kilka razy - LOL

 

*Jedyny sens z kalibracji każdego wejścia cyfrowego osobno jest, kiedy do każdego z tych wejść dostarczamy materiał video o innych parametrach koloru (inny gamut przykładowo - tylko z tego powodu jest możliwość regulacji każdego wejścia osobno w np. moim TV)

 

Z drugiej strony mnie zastanawia w takim układzie sens kalibracji.

(przecież sprzęt idealny powinien już fabryki wychodzić idealnie?)

... ty i niektórzy fanatycy twierdzicie że nie trzeba kalibrować (ktoś już to pisał że plazmy się nie kalibruje)

 

Także takie firmy profesjonale jak "Cinematic" tez niepotrzebnie każde wejście osobno kalibrują

(wypada ze tylko dla pieniędzy, albo karteczki nie mają i długopisu).

Każde wejście cyfrowe, do którego dostarczamy materiał o tych samych parametrach koloru (gamma 2.2, gamut sRGB, temp. barwowa 6500K)? Czy może sytuacja o której pisałem wcześniej (inne parametry np. gamutu)

Mało tego - sprowadzając sygnał do cyfry (tylko) i przesyłu wszyscy producenci choćby odtwarzaczy BD/DVD itp też robią z nas idiotów.

Sprzęt za 100zł z CHRL ma chodzić identycznie jak sprzęt za 1000/10 000zł (przecież jest idealny - bo to cyfra).

Dokładnie ... robią z WAS idiotów. Jakość obrazu będzie ta sama ... ale trwałość/jakość wykonania już nie (co nie jest warte 100x wyższej ceny).

 

Po drugie witek_z - faktycznie jesteś śmieszny oglądając analogowy sygnał.

Masz jakieś archiwalne , domowe nagranie np z analogowej kamery.

Nie oglądaj - daj do firmy zajmującej się digitalizacją.

Taśmy video analogowe z czasem tracą na jakości (rozmagnesowanie) ... warto je zdigitalizować, ale w dobrej firmie, przez ludzi którzy wiedzą co robią (z tym może być problem, tak jak z polskimi fotolabami, gdzie nie jarzą co to profil barwny, przestrzeń barw)

witek_z - trzeba przyznać ze jesteś na straconej pozycji.

 

Nie rozumiesz że jest sprzęt idealny (wszystkie parametry wejść , tory itp zachowują się idealnie).

LCD już to opanowało.

 

Z drugiej strony mnie zastanawia w takim układzie sens kalibracji.

(przecież sprzęt idealny powinien już fabryki wychodzić idealnie?)

 

Także takie firmy profesjonale jak "Cinematic" tez niepotrzebnie każde wejście osobno kalibrują

(wypada ze tylko dla pieniędzy, albo karteczki nie mają i długopisu).

 

Mało tego - sprowadzając sygnał do cyfry (tylko) i przesyłu wszyscy producenci choćby odtwarzaczy BD/DVD itp też robią z nas idiotów.

Sprzęt za 100zł z CHRL ma chodzić identycznie jak sprzęt za 1000/10 000zł (przecież jest idealny - bo to cyfra).

Podłączasz go na koniec przecież do idealnego LCD (wejście obojętne - każde jest idealne).

 

Po drugie witek_z - faktycznie jesteś śmieszny oglądając analogowy sygnał.

Masz jakieś archiwalne , domowe nagranie np z analogowej kamery.

Nie oglądaj - daj do firmy zajmującej się digitalizacją.

(Zrobi Ci idealną cyfrowa kopię, jak poprosisz to "FullHD" i wtedy dopiero na idealnym LCD obejrzysz idealny obraz).

 

Gniazdo analogowe RF zatkaj np nakrętką od syropu (w idealnym TV nie występuje, bo taki TV nie zezwala na zapuszczenie nieidealnego sygnału jakim jest analog).

 

-----------------------------------------

 

Ps - a tak na poważnie to KrzysiekA potwierdził bezsens kalibracji, za co mu dziękuję, bo też jestem przeciwnikiem wyciągania pieniędzy z kieszeni szczególnie od posiadaczy TV(choćby na Spydera). :)

Panowie jak ja powiedziałem że oceniam jakość telewizora na podstawie filmów 1080P w Matrosce a nie BR to się na mnie plazmowcy rzucili jak stado fafików zarażonych wścieklizną a najgłośniej szczekał Witek. I co tu się okazuje że Witek ogląda w SD.

 

Sens kalibracji jest taki żeby skorygować gamut matrycy i to powinno się robić z najlepszego wyjścia bo matryca dla każdego wyjścia jest ta sama. To samo jest z balansem bieli. Jeżeli chodzi o kontrast, gamma, jasność to powinno się to robić dla każdego wyjścia oddzielnie chociaż teoretycznie telewizor powinien wyjść z fabryki w takim stanie żeby nie było takiej konieczności. Niestety n.p. w moim tunerze DVB-T jest możliwość regulacji jasności i koloru przez co to co wychodzi z

tego tunera nie jest tym samym co wchodzi na wyjście HDMI z playera. Ale ja używam Tunera DVB=T z telewizora.

 

Kyle nie zrozumiałeś intencji wpisu hojlo1 do mnie.

Każdemu piszesz że nie zrozumiał wpisu. Zacięła ci się płyta?

a ty widze dalej nie rozumiesz.

wiesz że można wysyłać full HD po kablu?

Jak pytałem jaki masz kabel analog czy cyfra to mi zacząłeś odpowiadać zagadkami mnichów ZEN. A potem się dziwisz że nie można zrozumieć twoich wpisów.

Jak pytałem jaki masz kabel analog czy cyfra to mi zacząłeś odpowiadać zagadkami mnichów ZEN. A potem się dziwisz że nie można zrozumieć twoich wpisów.

Jeśli tego: cyt."a sygnał jest taki że można przez przypadek pomylić moją starą z lachą na TV" nie rozumiesz to nie moja wina.

Jeśli tego: cyt."a sygnał jest taki że można przez przypadek pomylić moją starą z lachą na TV" nie rozumiesz to nie moja wina.

Witek spróbujmy w inny sposób.

Pytania:

1.Jaki masz kabel?

a) analogowy

b) cyfrowy

2.Czy masz w domu jakieś źródło sygnału HD.

a) tak

b) nie.

 

Prosiłbym o odpowiedź typu 1a lub 1b i 2a lub 2b.

1. kabel w domu to Triset113 (pierwsze słyszę że w technice telewizyjnej są kable cyfrowe i analogowe)

No widzisz nie wiesz tak podstawowych rzeczy. Czyli że masz DVB-C bo po analogu nie da się puścić sygnału HD tam tylko PAL. W tym wypadku nie ma znaczenia z jakiego wejścia kalibrujesz. W twoim wypadku sygnał to albo MPGE2 lub MPEG4.

No to mamy rozbieżności:

- jeden użytkownik potwierdza że każde wejście trzeba ustawiać (tak robił "np. cinematic", bo logiczne że i HDMI potrafią też pracować osobno, przykładem, najprostszym choćby zmiana "ciepła" kolorów dla każdego HDMI, kontrastu jasności , często z pozycji pilota , nie menu serwisowego)

- drugi użytkownik przepisuje nastawy z jednego złącza na inne(?)

 

Generalnie mnie wszystko jedno (pojęcie "kalibracja" jest b.szerokie). :)))

 

Problem stanowi dla mnie nadal (nawet przy wzorcowym LCD)to o BD tanim i drogim:

Dokładnie ... robią z WAS idiotów. Jakość obrazu będzie ta sama ... ale trwałość/jakość wykonania już nie (co nie jest warte 100x wyższej ceny).

 

Czy moze ktoś pomoże jak w tanim BD (BD390) włączyć opcje:

CONTRAST

HUE

COLOR

TRUE CINEMA,

GAMMA,

BLACKS AND WHITES

SHARPNESS

COLOR SPECTRUM

4 SETTINGS to ENHANCE PICTURE

czy coś takiego jak np DEEP COLOR?

(to z droższego odtwarzacza)

 

Czy faktycznie np. taki test nie ma sensu:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Czy takie zabawy:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

???

 

 

----

Generalnie, jak mam np DVD-Video "Smażone zielone pomidory" , który (chyba) polski dystrybutor zrobił w kolorach "zielonych" (taki zapewne miał kaprys).

To mam "kalibrowac" TV przed filmem, czy po prostu przesunąć odcień, czy to w DVD (mogę), czy w TV?

(no i jak to się ma do sensu kalibracji, bo nie wiem czy to zamierzenie reżysera , czy dystrybutora?)

Oczywiście opisuję "kalibrację" amatorską , bo profesjonalna kosztowna i należy ją powtarzać (co może przekroczyć wielokrotnie wartość TV LCD/PDP jak zdamy się na firmę)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nooooooooooo za to ty masz super wiedze, wyjście antenowe z DVD. - komedia.

Moja pralka automatyczna ma USB.

 

Hm, nie chciałbym być niegrzecznym, ale akurat moja pralka ma wyjście USB i optyczne też.

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

Czy moze ktoś pomoże jak w tanim BD (BD390) włączyć opcje:

CONTRAST

HUE

COLOR

TRUE CINEMA,

GAMMA,

BLACKS AND WHITES

SHARPNESS

COLOR SPECTRUM

4 SETTINGS to ENHANCE PICTURE

czy coś takiego jak np DEEP COLOR?

(to z droższego odtwarzacza)

Po to kalibruje się TV by tego nie robić w odtwarzaczu, który ma przesyłać sygnał bez zmian (tylko zdekompresowany)

czy coś takiego jak np DEEP COLOR?

(to z droższego odtwarzacza)

"Deep Color" ... objaśnij po co to dokładnie jest? ... skoro blu-ray to wąskogamutowy materiał (sRGB) z kolorem 8 bit/kanał (typowy 24 bit). Ja rozumiem jakieś EIZO SX2462W który wyświetla 10 bit kolor/kanał (30 bit kolor czyli 2^30 barw) z przestrzenią aRGB ... ale wąskogamutowy TV majacy wyświetlić niecałe 8 bit /kanał?

 

Tylko że napisałeś:

 

A dekompresja w tych odtwarzaczach wcale nie oznacza tych samych danych na finał. ;)))

Tzn. że niby co ... ? dE koloru jest inna? Temp. barwowa lub Gamut jest inny? ... a może gamma? ... w takim razie odtwarzacz na śmietnik :] ... ew. wyłączyć w odtwarzaczu procesor efektów (filtry, jakieś pseudo poprawiacze koloru i tym podobny zniekształcający SYF)

 

Ale jeszcze wróćmy do:

Czy moze ktoś pomoże jak w tanim BD (BD390) włączyć opcje:

CONTRAST

HUE

COLOR

TRUE CINEMA,

GAMMA,

BLACKS AND WHITES

SHARPNESS

COLOR SPECTRUM

4 SETTINGS to ENHANCE PICTURE

CONTRAST - po co chcesz regulować kontrast po stronie odtwarzacza? Jest tak spaprany że nie potrafi neutralnie zdekompresować materiału video do ustandaryzowanych parametrów? Czy po prostu się chcesz pobawić?

HUE - jak wyżej

COLOR - jak wyżej

TRUE CINEMA - HGW

BLACK AND WHITES - jak w pierwszej pozycji

SHARPNESS - po co mi filtr wyostrzający że tak zapytam? Odtwrzacz ma przesyłać niezniekształcony materiał.

COLOR SPECTRUM - że niby co ... udaje że przerabia sRGB na Adobe RGB - no to niezły lolek ... a poważniej ... pewnie umożliwia regulację gamutu - coś takiego powinien robić TV, jeśli jego gamut nie jest na dzień dobry równy wymaganemu (sRGB dla blu ray)

Kyle

Mam wrażenie że traktujesz odtwarzacz DB wyłącznie jakby tylko miał za zadanie przetransportować np .m2ts z płyty do TV.

Znasz taki?

 

Konstrukcję i opis sprzętu masz w 1wszym linku.

W drugim oceny fachowców.

(no i Googla Ci nie odcieli?)

 

Rozumiem że Twoje przemyślenia są inne. (masz prawo)

Prezentujesz jakąś firmę (by móc się odnieść do twoich przeciwnych wpisów , nie do mnie , ale do podanych linków) , Czy może jakiś test porobiłeś jak na "tamtym" forum.

(a może napiszesz na tamtym forum komentarz w podobnym stylu o BD - jestem ciekawy reakcji)

 

Jak nie - to nie gniewaj się, ale wolę sprawdzone rzeczy ;)

No widzisz nie wiesz tak podstawowych rzeczy. Czyli że masz DVB-C bo po analogu nie da się puścić sygnału HD tam tylko PAL. W tym wypadku nie ma znaczenia z jakiego wejścia kalibrujesz. W twoim wypadku sygnał to albo MPGE2 lub MPEG4.

Nie ma ludzi wszystkowiedzących i mogę się mylić, tylko jest jeden szkopół bo kupiłem stacje czołową z DVB-T i działa. :D

Kyle

Mam wrażenie że traktujesz odtwarzacz DB wyłącznie jakby tylko miał za zadanie przetransportować np .m2ts z płyty do TV.

Znasz taki?

Odnosisz nieprawdziwe wrażenie. Odtwarzacz ma przepuścić strumień np. *.m2ts przez dekompresor ... który jeśli działa prawidłowo to w każdym odtwarzaczu da identyczne wyniki.

 

Sytuacja ulega zmianie jeśli są aktywne dodatkowo jakieś filtry (usuwanie zniekształceń blokowych, regulator gammy, ostrości i inne które wymieniłeś)

witek_z - zgodzę się z Tobą, dlatego polecam (zamiast wypocin, także moich ...)linki ludzi obeznanych z tematem).

I np wykonujących prawdziwe testy (nie w głowie)

Tu masz np wyjaśnienie "jak to Chiński/tani sprzęt nie daje tego samego obrazu, choćby "niektórzy" w zaparte szli".

Dlaczego?

A bo wiedzy nie mają (Ci "zaparci") choćby takiej (podstawowej):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(producenci nadal wiedzą co robią...)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

witek_z - zgodzę się z Tobą, dlatego polecam (zamiast wypocin, także moich ...)linki ludzi obeznanych z tematem).

I np wykonujących prawdziwe testy (nie w głowie)

Tu masz np wyjaśnienie "jak to Chiński/tani sprzęt nie daje tego samego obrazu, choćby "niektórzy" w zaparte szli".

Dlaczego?

A bo wiedzy nie mają (Ci "zaparci") choćby takiej (podstawowej):

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

(producenci nadal wiedzą co robią...)

No fajnie ... jest deep color umożliwiający wyświetlenie materiału z szerszym gamutem ... teraz wymień filmy z tą szerszą przestrzenią.

 

Nie mniej za link dziękuję ... wyjaśnia dokładnie co ma ta funkcja dać, ... jednak nie zmienia to faktu że obecnie jest martwa ... chyba że wpadli na to by wyświetlać zdjęcia aRGB funkcją deep color (wymaga to oczywiście i tak profilowania bo te przestrzenie nie są równe, ale więcej będzie widać niż w sRGB)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No fajnie ... jest deep color umożliwiający wyświetlenie materiału z szerszym gamutem ... teraz wymień filmy z tą szerszą przestrzenią.

A w ogóle takie robią?

 

A w ogóle takie robią?

Ja powiem tak. Owszem można poprzestawiać w BR ustawienia kontrastu, koloru i bóg wie czego tam jeszcze a następnie wsadzić do tego płytę do kalibracji i w ten sposób skalibrować telewizor a następnie skopiować te ustawienia na inne wejścia. I co z tego wynika? Ano jedynie to że do kalibracji trzeba mieć przynajmniej ze trzy szare komórki na krzyż i że kalibracje też można spier...ć.

 

Albo inaczej. Jak się uprzesz to nawet palca w dupie można złamać.

Proponuję tym "co się bawią" w kalibrację domową (na przyrządach) poczytanie bloga (z linka powyżej).

Sporo ciekawych rzeczy opisuje i przypuszczam że jakiś swoich porad (zainteresowanym) tez udzieli. ;)

Ja powiem tak. Owszem można poprzestawiać w BR ustawienia kontrastu, koloru i bóg wie czego tam jeszcze a następnie wsadzić do tego płytę do kalibracji i w ten sposób skalibrować telewizor a następnie skopiować te ustawienia na inne wejścia. I co z tego wynika? Ano jedynie to że do kalibracji trzeba mieć przynajmniej ze trzy szare komórki na krzyż i że kalibracje też można spier...ć.

Pomijam fakt że jeśli byś tak zrobił (rozkalibrował odtwarzacz i równał w TV te intensywniejsze zniekształcenia) to:

a) pewnych zniekształceń i tak byś nie usunął (np. białych odbić na krawędziach po filtrze wyostrzającym)

b) miałbyś większy banding (szczególnie że dzisiejsze TV mają elektronikę 8 bit, więc bez nadmiarowości, pozwalającej praktycznie bezstratnie korygować czyli np. do pewnego stopnia bez bandingu)

 

Jeszcze tylko dodam że blu-ray poniekąd jest krokiem wstecz ... NTSC jeśli mnie pamięć nie myli miał szerszy gamut.

 

Proponuję tym "co się bawią" w kalibrację domową (na przyrządach) poczytanie bloga (z linka powyżej).

Sporo ciekawych rzeczy opisuje i przypuszczam że jakiś swoich porad (zainteresowanym) tez udzieli. ;)

Blog ciekawy - dzięki jeszcze raz.

Jeszcze tylko dodam że blu-ray poniekąd jest krokiem wstecz ... NTSC jeśli mnie pamięć nie myli miał szerszy gamut.

Właśnie sprawdziłem na HCFR PAL jest szerszy niż BR a BR niż NTSC.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- mi to wygląda że NTSC jest dużo szerszy od sRGB (porównaj współrzędne)

 

Tu sRGB takie byle jakie, ale coś widać:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

- mi to wygląda że NTSC jest dużo szerszy od sRGB (porównaj współrzędne)

Ja przełączałem w HCFR referencyjny gamut w opcjach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.