Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

Za to stać Cię na wymiany DPFów, turbin, wtrysków i Bóg wie czego jeszcze..

 

Pudlo "kolego". Kupilem swiadomie model z 2005r ktory jeszcze nie mial dpf... Autem nalatalem juz jakies 220tys km i turbina dmucha az milo. Wtryski oryginal - nie leja wogole ... i co Ty na to? :-)

 

Jak kupisz zadbane auto i bez wala z przebiegiem to zadne turbo czy wtryski nie padna przy 200k bo wtedy diesel zaczyna dopiero dobrze pracowac:-)

 

Moj mechanik mowil ze mial juz kilka moich aut z przebiegiem >400 tys km i silnik nie wymagal remontu. Wiadomo zawiecha, jakies podzespoly padaja ale silnik nie...

 

Nie kazdy diesel to padlo i nie kazda benzyna to lux :-)

 

pozdrawiam

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

VW chciał zrobic bezobsługowe TSI na łańcuszku (zrezygnowal z paska) i miało tez byc lepiej. Efekt taki ze w nowych autach przeskakują rozrządy :) a klienci maja problemy by dostac nowy silnik (ze starego zazwyczaj nie ma co ratować)

Trzeba było kupić Kia. Ja kupiłem i od nowości 5 rok bez problemów (no, wieszało się radio Siemensa to wgrali do niego poprawione oprogramowanie i w porządku). Koreańczykom się chce, w Niemczech próbują wszelkimi środkami zachować zanikającą rentowność produkcji w kraju (nie utrzymają, w końcu uciekną z tańszymi modelami do nowych krajów).

 

A! W Kia Ceed mam łańcuch rozrządu cichego silnika diesla. Akumulator ten sam już 5 rok trzyma. Olej co roku, w przewidzianym czasie i przebiegu filtry etc. żarówki. Tankuję na pewnych stacjach, na tym nie oszczędzam. W ASO raz zmienili w ramach akcji serwisowej końcówki drążków z przodu na poprawiony, wytrzymalszy model (chodzi do dzisiaj).

I nic się nie dzieje.

Nie kupiłem eco-bosta. Zbierać na niego nie muszę, bo mógłbym kupić choćby jutro. Stać mnie na taki wydatek. Jeżdżę starym rumplem z silnikiem 900 cm3 ale najczęściej autobusem

 

Fajnie..super...bije brawo...

 

Za to są równie "ekologiczne" warstaty którym się pier**lą kierunki podczas ustawiania zbieżności kół na laserach.

Świat idzie naprzód nie przejmując się polskimi zacofańcami.

 

Pojedz do warsztatu w anglii...wymienaja pasek rozrzadu bez wymiany rolek...po po co...

Gdyby nie nasi emigranci kultura motoryzacyjna pod wzgledem serwisu byla by na poziomie bangladeszu

Tak samo w DE.

Wez tam sprobuj cos naprawic a nie wymienic na nowe...i daj znac w ktorym warsztacie sie udalo !

 

 

Jak już snujesz te swoje mroczne opowieści o "nowych" samochodach, to zauważ, że jest coś takiego jak GWARANCJA. I taka na pewno by zadziałała gdyby w "nowym TSI przeskakiwały łańcuszki rozrządu".

 

Google...to nic nie kosztuje

Chcesz byc mądrzejszy to sprawdź a później sie mędrkuj

 

 

Tak jako info to nie wyczytałeś oczywiście że jest z gumy i wiesz już z jakiej oraz jakim olejem smarowany chociaż tego nie napisali.

 

Nic nie wyczytalem...akurat tydz temu bylem na kursie z zakresu najnowszych systemow zaplonu Pb i wspomniano tam o tym motorze.

Jak mowilem do dzis zaden do mnie nie trafil ale to napewno kiedys sie zdarzy.

A co do oleju to sprawa jest banalna- pewnie nie dla laika takiego jak Ty

Smarowany jest olejem silnikowym bo belta sie w misce...

Gdyby nie nasi emigranci kultura motoryzacyjna pod wzgledem serwisu byla by na poziomie bangladeszu

Tak samo w DE.

HAHAHAHAHAHAHAHA

 

Ubawiłeś tymi fantazjami. No na pewno... Zwłaszcza tym wnoszeniem kultury technicznej do Niemiec :) :) :)

 

A w czym konkretnie? W budowie wozów drabiniastych czy wyplataniu koszy z wikliny?

Zwłaszcza tym wnoszeniem kultury technicznej do Niemiec :) :) :)

 

A w czym konkretnie? W budowie wozów drabiniastych czy wyplataniu koszy z wikliny?

 

Smiej sie smiej...smiech glupca najlepszym wyznacznikiem jego poziomu...

 

By nie byc goloslownym w tej chwili wspolpracuje z dwoma warsztatami w DE i jednym w UK pod katem systemów DPF i FAP

 

Dotychczas ich naprawa polegala na wymianie na nowe badz odeslaniu do ASO jesli nadal problem z wypalaniem pozostawal mimo nowego DPF (np w przypadku uwalonego czujnika roznicy cisnien).

Adoptuje, zdalnie diagnozuje ew. kastruje w sofcie a oni mechanicznie i auta zyja i maja sie dobrze..

 

I co panie omnibus? Nadal uwazasz ze polaczki to prostaki?

Ach och! jaki z ciebie mechanik - w dodatku zdalny! Jestem pod wrażeniem, wynikającym z tego, że przynajmniej niczego w samochodzie nie zepsujesz bo go na oczy nie widzisz.

Ale Rosyjski haker i tak będzie od ciebie lepszy.

Ach och! jaki z ciebie mechanik - w dodatku zdalny! Jestem pod wrażeniem, wynikającym z tego, że przynajmniej niczego w samochodzie nie zepsujesz bo go na oczy nie widzisz.

Ale Rosyjski haker i tak będzie od ciebie lepszy.

 

>>Żal.pl>>

masz tam pewnie admina...

Tobie się kultura techniczna z kultura fizyczną pomyliła. Zamiast nowej części z ASO oferujesz im jakiś upgrade albo przeszczep - niczym powiązanie sznurkiem żeby się nie rozleciało tylko było taniej.

 

>>Żal.pl>>

masz tam pewnie admina...

 

Oczywiście. Wklejam tam wpisy mędrców, takie jak Twoje.

 

O tym jak uczymy Niemców kultury technicznej. Zwłaszcza w dziedzinie motoryzacji, w której Polska jest światową potęga jak wiadomo.

Kubri...takich opinie takich leszczy jak Ty mnie co najwyzej bawią. Jeździsz sobie pewnie seicento (może panda) i uważasz sie za znafce motoryzacji i przekonujesz mnie ze zle czynie.

 

Firmę prowadzę z powodzeniem od wielu lat i dałem Tobie przykład jak można takiego niemca myślenia nauczyć zamiast powielanego "wymień na nowe". Oczywiście uważasz to za blednę ale mam przekonanie graniczące z pewnością ze mimo oszczędności ktore rzekomo posiadasz jak byś mial wyskoczyć z 70zl na łożysko w zamienniku w Twoim super aucie to bys zaraz dostał ataku czkawki i zatwardzenia na tydzień...a pozniej bys sam tym samym młotkiem co snopowiązałkę naprawiasz próbował kuleczki w owym łożysko formować....

 

Wiec wybacz ale jak to sie mowi...z durniem nie dyskutuj bo rozmowę sprowadzi do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

Wierny mądrości życiowej praprzodków zakończę w sumie ten przykry rozdział w moim życiu w którym niejaki KUBRI "miszcz nad miszcze" w temacie wszelakiej myśli techniczne sprowadził ma marna egzystencje w branży na boczne tory poznania...

 

Adieu !

 

E tam 2.0 EB jest świetny...nie wiem jak można narzekać.....w ogóle wszystkie Ecoboosty lubię, jak jest jakaś turbodziura to poniżej 1500 obr/min.....mają świetną reakcję na gaz i tyle.....1.6 EB 182 KM jest w stanie spalić w mieście przy ekojeździe 7 litrów, nie ma szans by jakiś stary motor 2.5 V6 czy 3.0 V6 w tej mocy tyle spalił....ale fakt - turbina jest szybkoobrotowa, ale przynajmniej tylko jedna, reszta to bezpośredni wtrysk i zmienne fazy rozrządu.

 

No, mam EB 240 - tyle ze w "karawanie" (S-Max), osiagi mniej wiecej takie jak Focus z EB 1.6 182. Problemem jest skrzynia - zbyt ekologicznie zestrojona, przez co kastruje silnik z "kopa". A czy bedzie trwaly? Zobacze jak pojezdze - 2.5 idealny nie byl (gladzie cylindrow lubily popekac).

BTW milo zobaczyc ze stara kadra jeszcze tu dziala.

No, mam EB 240 - tyle ze w "karawanie" (S-Max), osiagi mniej wiecej takie jak Focus z EB 1.6 182. Problemem jest skrzynia - zbyt ekologicznie zestrojona, przez co kastruje silnik z "kopa". A czy bedzie trwaly? Zobacze jak pojezdze - 2.5 idealny nie byl (gladzie cylindrow lubily popekac).

BTW milo zobaczyc ze stara kadra jeszcze tu dziala.

No to masz szybki autobus ;) Kop jest, ten silnik ciągnie równomiernie od dołu do góry, nie ma nagłej zwyżki, ale prze do przodu jak taran ;) a że jest szybki to widać gdy spojrzymy na prędkościomierz lub w lusterka, albo w trakcie wyprzedzania, które trwa chwilę ;) Ja akurat jeździłem wszystkimi Focusami z Ecoboostami na jazdach próbnych i nigdy mnie nie rozczarowały ;) Oczywiście niewiadomo co wyjdzie w eksploatacji, ale te motory są w Volvo od 2009r. i nie ma na razie takich problemów jak z TSI.

Jak to nie, nowa Fiesta ma 1.0 Ecoboost 100 i 125 KM.

Nie zauważyłem jej. Podobają mi się takie samochody. przynajmniej 100 koni w aucie poniżej jednej tony. Ciekawe tylko jak te silniki wchodzą na obroty podczas jazdy w miejskim tłoku, kiedy obrotomierz często musi wychodzić od zera na 2000obr.

Nie zauważyłem jej. Podobają mi się takie samochody. przynajmniej 100 koni w aucie poniżej jednej tony. Ciekawe tylko jak te silniki wchodzą na obroty podczas jazdy w miejskim tłoku, kiedy obrotomierz często musi wychodzić od zera na 2000obr.

Fiesta chyba waży w okolicach 1100 kg, ale 1.0 125 KM w Focusie, którym jechałem dawał radę nad wyraz zaskakująco i gdybym nie wiedział nigdy bym nie przypuścił, że to 1.0 i 3 cylindry ;)

Trzy cylindry maja wyzszy moment obr. niz 4cylindry i takiej samej pojemnosci ze uwagi na wyzszy skok tłoka. Ale kultura pracy bez komentarza... Ja najbardziej lubię brzmienie rzędowych szóstek.

Maksymalny moment obrotowy to zależy głównie od tego, ile powietrza przechodzi przez silnik w jednym cyklu - przy założeniu pracy na podobnych proporcjach paliwa do powietrza - zwykle stechiometrycznych w benzynie, albo z nadmiarem powietrza w dieslu.

 

Dlatego im większa pojemność tym większy moment obrotowy. Dodmuchanie powietrza sprężarką (turbo albo mechaniczną) też daje wzrost momentu, podobnie jak doładowanie dynamiczne z wykorzystaniem rezonansu słupa powietrza w układzie dolotowym.

 

Liczba cylindrów w ramach danej pojemności i ciśnienia ew. doładowania ma znaczenie drugorzędne dla momentu obrotowego, zwłaszcza w użytecznym a więc średnim i wyższym zakresie obrotów.

 

Pogląd o dużym momencie obrotowym silników o małej ilości cylindrów bierze się chyba głównie z tego, że w motocyklach superbike funkcjonuje wyższy limit pojemności dla silników 2-cylindrowych niż dla 4-cylindrowych. Ogólnie to silniki o dużych cylindrach słabiej spisują się przy wysokich obrotach, dlatego chcąc osiągnąć z nich moc, trzeba albo zwiększyć pojemność albo silniej dmuchać sprężarką - oba te zabiegi podwyższają moment obrotowy. Oczywiście jego znaczenie jest mocno przeceniane - bo "dłuższe" przełożenie skutecznie wyrówna siły napędowe na kołach w porównaniu z szybkoobrotowym silnikiem o takiej samej mocy.

 

Plus wrażenia akustyczne z takich dużych garów - niższy ton daje subiektywne wrażenie siły, czego brak "szlifierkom".

Prosze bardzo. Staram się już nie kupować nudnych samochodów i nie lubię diesli.

No i właśnie takie ecco-boosty nie są nudne. To coś jak motocykl, tylko na czterech kołach. Co prawda Ford mocno przesadził z tym ostatnim liftingiem na atrapę chłodnicy typu Aston Martin. Fiesty o dynamicznej stylistyce stały się z tego powodu brzydkie.

 

Jeszcze ciekawszym rozwiązaniem napędu mogą się okazać hybrydy hydrauliczne napędzane takimi małymi "szlifierkami". Ale to za jakiś czas bo technologia do samochodów jest adaptowana dopiero od 2007 roku. Citroen zapowiedział taka hybrydę za dwa lata.

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)

Leasing to takie złosliwe bydle, że nie przewidzisz jaka będzie koniunktura za 3,4 5 lat.

Jego złosliwość polega na tym, że władowałeś w niego pieniądze i gdy przyjdzie do windykacji stracisz kolejne, tak ci go chamy od windykacji sprytnie opchną za trzy złote, że nadal bedziesz dłużnikiem.

 

Mając tego świadomość prościej jest wywalić pracownika, nie zapłacić mu pensji w czasie ( wersja lajtowa) niż być fajnym, poglaskać pracownika po główce, dać premię i uwalić w wyniku windykacji dziesiątki tysięcy złotych.

Wy tu gadu gadu, a ja dziś kupiłem tą Phedrę- która za mną chodziła od wielu miesięcy :)

Wybór w Polsce mały i długo szukałem.

Silnik PSA 2.0HDI 138KM

Fotek jeszcze nie mam własnych, ale to dokładnie taka:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-42086-0-17813600-1362940627_thumb.jpg

post-42086-0-96392900-1362940638_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ZAJEBIŚĆIE!!!

 

Gratulacje!!!!

 

Zanim frustraci zajrzą Ci do portfela a później napiszą, że wtopiłeś, bo utrata wartości wyniesie srylion, to ja Ci napiszę - Twoja kasa, Twoja radość. Ciesz się, masz fajne auto. Gratulacje!

 

Ps. Podoba mi się to jasne wnętrze (tez mam jasne). Nie wierz w to, że się strasznie brudzi. Jak się nie jeździ gumiakach, to ma się czyste.

Wy tu gadu gadu, a ja dziś kupiłem tą Phedrę- która za mną chodziła od wielu miesięcy :)

Wybór w Polsce mały i długo szukałem.

Silnik PSA 2.0HDI 138KM

Fotek jeszcze nie mam własnych, ale to dokładnie taka:

 

Napisz coś więcej o wyposażeniu (broń Boże tylko nie podawaj ceny za ile kupiłeś !!! ).

 

Napisz też, czy dużo jeździsz w trasy. Nie martwisz się o filtr cząstek stałych? Lancia nie ma z tym problemów?

 

Fajne auto. Tego modelu nie znałem.

ZAJEBIŚĆIE!!!

 

Gratulacje!!!!

 

Zanim frustraci zajrzą Ci do portfela a później napiszą, że wtopiłeś, bo utrata wartości wyniesie srylion, to ja Ci napiszę - Twoja kasa, Twoja radość. Ciesz się, masz fajne auto.

Gratulacje!

 

Ps. Podoba mi się to jasne wnętrze (tez mam jasne). Nie wierz w to, że się strasznie brudzi. Jak się nie jeździ gumiakach, to ma się czyste.

 

Dzięki.

Kupiłem ostatni wypust 2010 rocznik to nie stracę :)

A skórka faktycznie jak nowa.

Dziwnie się czułem wsiadając pierwszy raz- myślałem jak tu podłogi nie pobrudzić :)

Muszę poczytać jak dbać o to.

Wybór w Polsce mały i długo szukałem.

Silnik PSA 2.0HDI 138KM

 

Silnik bardzo dobry jak czytałem opinie posiadaczy. Może i jest funkcjonalny. Wygląd kwestia gustu, mnie osobiście odstrasza. Żeby nie było Therion - nie jestem frustratem. Co do DPFa się zobaczy ile pociągnie. Mój kolega kupił Bravo Multijet nówkę z salonu. Oprócz kilku akcji z duperelami w kabinie z którymi musiał się stawiać w serwisie, po roku zawór EGR do wymiany. czy to jest normalne ? Lancia to Fiat, więc może się uda, a może nie. Gdy byłem przed kupnem auta, ów kolega sam mi powiedział: nie kupuj fiata, bierz X.

Napisz coś więcej o wyposażeniu (broń Boże tylko nie podawaj ceny za ile kupiłeś !!! ).

Napisz też, czy dużo jeździsz w trasy. Nie martwisz się o filtr cząstek stałych? Lancia nie ma z tym problemów?

Co do wyposażenia- tyle pisania by było: zapytaj czego nie ma bo będzie mniej :)

Moja nie ma DVD w fotelach :) i szyberdachów (dla mnie- na szczęście).

Tak poza tym to jest tego od groma, sam to dopiero opanowuję.

Co do FAP- nie miałem doświadczenia osobistego (mam Peugeota na Pb), ale wcześniej obczytałem forum klubu Peugeota i nie ma w tej konstrukcji nic odpychającego.

Komp pokazuje na teraz 60% zapchania filtra FAP, potem będę myślał.

Wymiana rozrządu co 180tyś. km

 

Autko kupiłem właśnie do dłuższych tras, obecnie mam (i pozostanie na miasto) Peugeota 307.

 

Co do DPFa się zobaczy ile pociągnie.

Nie wiem co za problem może być.

Jak się skończy to wymienię albo wytnę :)

Po to kupiłem auto za mniej niż jedna czwarta od 160tyś aby w razie co kupić ten FAP nawet nowy.

Wierz mi- mógłbym kupić droższy (nie nowy oczywiście)- ale też bym niedługo musiał myśleć o tym wynalazku.

 

No i sprawa gustu- ja jak ją oglądam to się podniecam.

A jak mi się widzi Thesis- szczam po prostu, a to niby taka szkarada.

Wy tu gadu gadu, a ja dziś kupiłem tą Phedrę- która za mną chodziła od wielu miesięcy :)

Wybór w Polsce mały i długo szukałem.

Silnik PSA 2.0HDI 138KM

Fotek jeszcze nie mam własnych, ale to dokładnie taka:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-42086-0-17813600-1362940627_thumb.jpg

post-42086-0-96392900-1362940638_thumb.jpg

Piekna Lancia, jedyny strawny z tych blizniaków.

I pomyśleć że Lancia obecnie serwuje nam coś takiego...

 

 

 

 

 

 

f35_zps004e5ad6.jpg

Powyższy obrazek to akurat fotomontaz ale dobrze oddaje istotę sprawy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Było coś o silnikach diesla . Możecie podać , zwłaszcza przeciwnicy więcej info dlaczego benzyna? Od lat praktycznie nie jeżdżę benzyną i ciekaw jestem argumentacji. Dodam że nie chodzi o hałas , w moim nie ma raczej szans poznać silnika ze środka. Mi osobiście odpowiada że "startuje od dołu",. a auta benzynowe którymi jeździłem troszkę tych obrotów potrzebują.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.