Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

A dlaczego? Dynamiczny 2.0D silnik w mieście pali mi max 7,5l (dużo słabsza benzyna 1,8 w tych samych warunkach paliła 10-11l) a ja jakoś nie lubię za często jeździć na stację, dlatego się cieszę, bo po zatankowaniu mam miejski zasięg ok. 650km. Awarie? Zobaczymy, ale myślę, że dopiero w okolicach 150tys km czyli u mnie za jakieś 10 lat.

 

Dlatego kupuje sie mocna benzyne z podtlenkiem LPG i niech sobie pali nawet i 16l czy 20l jak moj, ale i tak mimo to bede jechal za takie same pieniadze jak klekotem.

?👈

Gość Tubatoon

(Konto usunięte)

Pb + LPG zawsze bedzie tansze od diesla w:

- zakupie

- eksploatacji

 

Po warunkiem ze bedziesz mial zalozona porzadna instalke z dobrych czesci, a nie jakis badziew. Osobiscie proponował bym ci jakis wiekszy silnik plus LPG. Masz moc i moment jak w Dieslu za grosze. I nie dymi na czarno :)

 

A czy to prawda, że jedne auta/silniki lepiej znoszą gazowanie, a inne gorzej?

myślę, że mogę to napisać- TAK.

w niektórych silnikach należy częściej regulować/sprawdzać luz zawory, stosować szybkie (drogie) wtryski, niektóre silniki słyną z uciążliwości w regulacji itp.

znane forum o LPG powinno być lepszą kopalnią wiedzy.

 

Najlepszy przykład corolla z silnikiem 4EFE - luz powinno sie sprawdzać co ok 30k (czyli mniej wiecej 2x częściej niż na benzynie) bo jest podatny na zapadanie się gniazd zaworowych dodatkowo jest pół-sekwencja a więc szybkie wtryski (teraz mam Hana czerwoną, na RegFastach było spadanie obrotów - za wolne przy cut offie)

I to w w aucie z 1998r, gdzie sam silnik wywodzi się ogólną konstrukcją z lat 80

A ja właśnie sprzedałem poprzednie Punto syna. Poszło za... moją dniówkę. ;)

Ale poszło...

Sprzedawałem od poniedziałku - Boże co się działo!

Telefony się urywały, ludzie przyjeżdżali oglądać ale oczekiwania w stosunku do 12-letniego auta mieli co najmniej jak klienci w salonie Bentleya! :)

Tubylcy są niesamowici. :)

W końcu przyjechał Polak, sprawdził wóz, fachowo podsumował wady, zażądał niższej ceny, dostał ją - i kupił.

Normalnie i konkretnie.

Także mam dziś jako kierowca szczęśliwy dzień, bo sprzedałem auto. :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Macie w Polsce szczęście, że są u Was dealerzy Abartha!

W IRL niestety nie ma. :(

A szkoda, bo szukając samochodu który ma mi dać przede wszystkim radość z jazdy i dysponując ograniczonym budżetem, niewątpliwie brałbym Czarnego Skorpiona pod uwagę...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pokazałem tę fotkę synowi, podniecił się i jedzie w poniedziałek do sympatycznych Litwinów z www.carstyle.ie oklejać maskę i dach czarną folią mat na wzór Abartha.

Od sticker - tuningu mocy nie przybywa, ale niech się młodzież bawi... :)

Wracając do Abartha - dużo lepiej wykonany i spasowany niż Punto, nawet nie powstaje w tej samej fabryce.

W środku sliniczek gra bardzo przyjemnie...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

no to tak:

mam dylemat który w najbliższej przyszłości musi nim przestać być:

 

Mondeo 2.0D czy Mondeo 2.2D

 

nie chodzi mi o wyposażenie to wiem jakie chce. czy ktoś ma doświadczenia dobre/złe z tymi silnikami? nie mam siły się przez fora samochodowe przebijać..

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

W najnowszej gazetce moto (nie pamiętam tytułu a nie chce mi się szukać) była lista silników (benzyna i diesel) które należy z daleka omijać.

Obydwie jednostki Forda na tej liście NIE FIGURUJĄ co oznacza, że to chyba bezpieczny zakup... :)

Bierz mocniejszy! :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Tak se właśnie myślę, ale jeszcze analiza kosztów się wykona bo podatek, ubezpieczenie itd. m.in. od mocy silnika płacić muszę

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

Prawie 8s do setki to nie taki szybki, ale radosc moze dawac. Co kto lubi.

 

Mocowo - żadna rewelacja, ale chodzi mi nie o KM tylko o banan na gębie, gdy się siedzi za kółkiem.

Alfa też to daje w modelu Mito QV (ten sam motor z turbo Garrett 170KM) , ale wypada drożej, poza tym jest taka trochę... metroseksualna.

A Punto Abarth to jednoznacznie męska maszyna! :)

 

DSCN1078_big.JPG

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

no to tak:

mam dylemat który w najbliższej przyszłości musi nim przestać być:

 

Mondeo 2.0D czy Mondeo 2.2D

 

nie chodzi mi o wyposażenie to wiem jakie chce. czy ktoś ma doświadczenia dobre/złe z tymi silnikami? nie mam siły się przez fora samochodowe przebijać..

Mam kumpla , który miał mondeo 2,0D a od kilku lat ma 2,2D. Tym drugim przejechał ok 190tyś.km .Praktycznie żadnych problemów z silnikiem.Dwie rzeczy, które wymieniał w trakcie eksploatacji to czujnik temperatury i zawór EGR.Czujnik mozna potraktować jako przypadek.Z kolei EGR wymienia regularnie co 50-60tyś.km.I tyle.Raz wymieniał dwumasę.Reszta normalna eksploatacja.Miałem okazję kilkukrotnie jeździć i jednym i drugim.Oba silniki mają wysoką elastyczność , 2,2d ma jednak lepszą dynamikę.Jazda na autostradzie 180-200km/h nie stanowi żadnego problemu . W porywach osiąga 210km/h.To wszystko , przy normalnej jeździe mieszanej okupione maksymalnie 7,5-8 l ropy.Mogę go tylko polecić.

eve3ejy8.jpge9y8e8ug.jpgamydu6at.jpgMondeo fajna bryczka. Kolega ma 2.0 tdci Fajne ale... no wlasnie tylko 140KM i to w wersji kombi. Jest to kawal auta. Zbiera sie dosyc slabo a przez to rowniez pali tyle co mocniejszy 2.2 tdci. Zreszta tego drugiego robisz na 205KM tylko softem i auto lata pieknie... Oba silniki to sprawdzone konstrukcje i ogolnie bezproblemowe. Aha mowa o mk4. Sam przegladam ogloszenia i jak trafi sie czarny titanium x sport 2.2 to biore jak nic [ tylko kombi oczywiscie] :-)

 

Pozdr

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

200km/h 2.0d na autostradzie. Paredziesiat km z ta predkoscia i silnik zlom.

pisalem o 2.2 , przejechalem Niemcy czesto osiagajac 180 , do tej pory silnik pracuje prawidlowo. Co jeszcze warto zrobic w tdci , przynajmniej raz w roku przeczyscic uklad wtryskowy plynem .

Nic szczegolnego nie musisz robic.

Pamietaj zeby tankowac na nomalnej stacji paliw i wymiana filtru paliwa i tyle:-)

Sam uzywam tez CR od 5 lat i z samym silnikiem nic sie nie dzieje. Zmieniam filtry, olej, tankuje na shellu i auto smiga. Wtryski ok mimo 200 tys km na blacie...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

Ja odpukac tankuje juz od jakis 6 lat na shellu i jest dobrze. Mam blisko jedna stacje i zawsze w niej tankuje... staram sie tam tankowac no chyba ze w trasie gdzies trzeba ...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

No wlasnie. Bo 2.0D ms 167KM jak 2.2D ma ich 200.

Obs jezdzilem i pierwdzy kompl w tnie nie ma problemów z 200 kmh a drugi z 4 osobami jechał 240 i nie z górki ani nie z wiatrem.

 

Mnie chodzi o eksploatację i jak widzę oprócz jednego komentarza i zdrowego rozsądku przy eksploatacji nic nikt nie melduje.

 

OkiDoki

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

Silnik 2.0 ma 140KM w mk4 . O ktorym silniku piszesz ze ma 167KM?

Tu nie ma nic specjalnego w ekspolatacji. Diesel jak wiele innych:-)

Nie deptaj na zimnym, nie gas silnika po szybkiej jezdzie zeby turbina miala chwile czasu ostygnac. Jezeli ma dpf i czesto po miescie smigasz wyskocz czasami na autostrade i przegon go porzadnie... zreszta kazdego turbo diesla dobrze czasami przewietrzyc:-)

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

przepraszam się o 4 machnąłem z tego zapędu.

 

mnie rozchodzi się o:

2,0-l-TDCi-Diesel / 120 kW (163 PS)

lub

2,2-l-TDCi-Diesel / 147 kW (200 PS)

 

jezdze dieslem i wiem jak "to dziala", chodzilo mi glownie o prywatne doświadczenia użytkowników.

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

przepraszam się o 4 machnąłem z tego zapędu.

 

mnie rozchodzi się o:

2,0-l-TDCi-Diesel / 120 kW (163 PS)

lub

2,2-l-TDCi-Diesel / 147 kW (200 PS)

 

jezdze dieslem i wiem jak "to dziala", chodzilo mi glownie o prywatne doświadczenia użytkowników.

 

Witaj

 

Jest wiele wersji silnika tdci w mondeo takze musisz szukac konkretnego oznaczenia silnika bo zamiast 163KM kupisz 140KM bedac pewien czego innego;-)

 

2.0 Duratorq TDCi (115 KM, 270Nm, 0-100 w 11,2 s)- dostępny od września 2010,

 

2.0 Duratorq TDCi (130 KM,  ? ,  ? ) - dostępny od 2007

 

2.0 Duratorq TDCi (140 KM, 320Nm, 0-100 w 9,5 s) – dostępny zarówno z automatyczną skrzynią biegów (Durashift EST) jak i z dwusprzęgłową automatyczną Powershift (od kwietnia 2010).

 

2.0 Duratorq TDCi (163 KM, 340Nm, 0-100 w 8,9 s) – dostępny z dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów Powershift (od kwietnia 2010).

 

2.2 Duratorq TDCi (175 KM, 400Nm) - do września 2010 dostępny z manualną 6-stopniową skrzynią biegów.

 

2.2 Duratorq TDCi (200 KM, 420Nm, 0-100 w 8,1 s) - od września 2010 , dostępny z manualną 6-stopniową skrzynią biegów lub automatyczną przekładnią Durashift EST.

 

A diesel w technologi cr to nic specjalnego. Nie potrzeba specjalnej troski . Poszukaj na forum mondeo jak chcesz wiecej szczegolow.

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

kia sportage mozna miec juz z

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
<br />Silnik 2.0 ma 140KM w mk4 . O ktorym silniku piszesz ze ma 167KM?<br />Tu nie ma nic specjalnego w ekspolatacji. Diesel jak wiele innych:-) <br />Nie deptaj na zimnym, nie gas silnika po szybkiej jezdzie zeby turbina miala chwile czasu ostygnac. Jezeli ma dpf i czesto po miescie smigasz wyskocz czasami na autostrade i przegon go porzadnie... zreszta kazdego turbo diesla dobrze czasami przewietrzyc:-) <br />

 

Potwierdzam.

Stecko dobrze radzi.

Tylko kto to robi!?Gdy widzę i słyszę jak ludziska depczą od zimnego, to ściska w przełyku.

..,ale co tam..,nie moje zabawki.

 

Mój ma 260 tysi i cieszy się dobrą kondycją.

 

Ja to jeszcze zawsze jadę ok.200m na jedynce bez gazu.

po co diesel,jak ropa kosztuje tyle samo co benzyna a samochod z silnikiem diesle co najmniej 10tys drozszy,lepiej za te 10 tys kupic benzyne i jezdzic przez 2lata, fordy sa okropne dziwne ze ktos to kupuje i chwali jeszcze

Ja to jeszcze zawsze jadę ok.200m na jedynce bez gazu.

Webasto jest jeszcze lepsze.

 

... fordy sa okropne dziwne ze ktos to kupuje i chwali jeszcze

A ja tam mam z Mondeo (mk3) jak najlepsze wspomnienia. Jedno z nielicznych kombi oferujących ponad 2m bagażnika po rozłożeniu tylnych siedzeń.

A ja tam mam z Mondeo (mk3) jak najlepsze wspomnienia. Jedno z nielicznych kombi oferujących ponad 2m bagażnika po rozłożeniu tylnych siedzeń.

 

Jeździsz w bagażniku?

Sorry, nie mogłem się powstrzymać! :)

Jak miałem Alfę, to ludzie zadawali różne głupie pytania, typu "a jak duży ma bagażnik?". Zawsze odpowiadałem: "nie wiem, ja podróżuję na fotelu kierowcy".

Albo inne głupie pytanie: "a ile pali?". Odpowiedź brzmiała niezmiennie "a cały bak!".

Ludzie po prostu nie łapią tematu i tyle...

Oczywiście - zdaję sobie sprawę, że potrzeby są zróżnicowane i stąd tyle krańcowo odmiennych aut na rynku.

Pisanie "a ja bym Forda w życiu nie kupił" to IMO dziecinada.

Jak mawiał James Bond: "Nigdy nie mów "nigdy" ". :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

 

Potwierdzam.

Stecko dobrze radzi.

Tylko kto to robi!?Gdy widzę i słyszę jak ludziska depczą od zimnego, to ściska w przełyku.

..,ale co tam..,nie moje zabawki.Mój ma 260 tysi i cieszy się dobrą kondycją.Ja to jeszcze zawsze jadę ok.200m na jedynce bez gazu.

 

Ja robie:-) i moze dlatego moje auto mimo ponad 200 tys km jeszcze smiga milo i niejedna nowsza pb potrafi zrobic:-)

 

Diesla nie kupuje sie po to zeby smigac w niedziele do kosciola tylko robic km. Jak ktos robi 40 tys rocznie i ma auto 4 lata to potrafi sporo zaoszczedzic w stosunku do auta zasilanego pb.

 

Moj pali max 8 l ropki po miescie przy pojemnosci 2.4l i 200KM . Takie auto tylko pb pali 12l po miescie wiec roznica spora...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.