Skocz do zawartości
IGNORED

Jaki samochód?


grishnack

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

szkoda że BMW 540i dostał w dupę od 535i i to pierwszej słabszej wersji.. ale ok ;] 850 konny GTR (v6) też rozłożył SL 65 AMG Black Series II czyli v12 bi turbo...

 

Nie wiem o co chodzi z tym BMW. Obecnie wszystkie sa doladowane. Obaj wiemy ze "lepszosc" GTRa to nie jest zasluga jego silnika lecz masy innych rzeczy z ktorymi Mercedes nigdy sobie nie radzil tak dobrze jak Japoncy.

?👈

GTR jest w porzo. Niedawno widziałem u mnie we wsi - robi niesamowite wrażenie na żywo.

Szkoda, że to Nissan z silnikiem Renault. ;)

Ale faktycznie - dowód na to, że i podrzędna firma, jeśli tylko ma zaplecze finansowe i inżynierów pełnych pasji i kochających swój fach, potrafi wypuścić na rynek prawdziwy supersamochód.

Oczywiście gdybym miał wybór, to za cenę GTR'a brałbym używane Maserati GT, "gorsze" od GTR'a pod każdym względem ale wręcz ociekające klasą, której GTR nigdy mieć nie będzie.

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Nie wiem o co chodzi z tym BMW.

Jak BMW wypuściło pierwsze modle r6 podwójnie doładowane to porównywano je ze wszystkim czym się da, silnik kasował większość v8.

 

SL waży bo ma bardzo duży silnik :) a tych japońców też bym tak nie przechwalał bo oni rapem zrobili kilka silników na krzyż, przez większość lat i tak kupowali (i nadal kupują) od europejczyków.

 

Ja gdybym miał warunki nie kupowałbym żadnego GTR'a bo i tak nie ma tym gdzie jeździć, wolałbym coś starego z potężnym silnikiem, coś prawdziwie z USA. Nic nie zastąpi dźwięku tych jednostek.. w końcu to forum audio :) esz o czym to my gadamy ;] większość z nas nigdy w życiu takiej kapusty nie zobaczy.

Może jednak zanim napiszesz podobną głupotę, poczytaj o czym piszesz. ;)

 

Znaczy co? To nie Nissan czy nie ma silnika od Renault?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Jak BMW wypuściło pierwsze modle r6 podwójnie doładowane to porównywano je ze wszystkim czym się da, silnik kasował większość v8.

 

Przeciez to oczywiste jak V8 to raptem bylo 4.4. Nie ma sie czemu dziwic jak 3.0 podwojnie doladowane jest szybsze.

?👈

dźwięk i motoryzacja

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość cycus12

(Konto usunięte)

Przeciez to oczywiste jak V8 to raptem bylo 4.4. Nie ma sie czemu dziwic jak 3.0 podwojnie doladowane jest szybsze.

 

535D (olej napędowy !!) VS 545 (v8 benzyna) chyba najgłośniejszy test.

http://www.youtube.com/watch?v=QN4-KA0VGzs

 

 

nowe 525D są fajne ponad 200 koni z 2L w dieslu, lekko idzie, niestety dupa trochę za ciężka no i takie czary tylko u BMW, szkoda że nie ma tego silnika w 3jce:)

 

jak mowa o BMW i turbo to warto chyba przypomnieć o M1

http://www.youtube.com/watch?v=PB4VoaSLni4

 

dźwięk i motoryzacja

szkoda że przestali produkować dobre auta, kiedyś chorowałem na type r, to było coś 200 koni z 2L wolnossącego silnika... dzisiaj ropniak to przegania.

 

Fajne też były nagrania audi rs4, ponoć pracę silnika nie raz słyszeliśmy w kinie jako dźwięk silników statków kosmicznych.

Każdy producent samochodów przy okazji prezentacji nowego modelu wyraźnie podkreśla jego większe wymiary. Nowy model zawsze jest wyższy, dłuższy i szerszy od swego poprzednika (takie Polo już dwie generacje temu osiągnęło rozmiary kompaktowego Golfa "jedynki").

To fajnie kupić auto, które oferuje więcej niż konkurencja w tej samej klasie. Ale... siedząc w samochodzie czasami ma się wrażenie, że pomimo tego stałego "rośnięcia" z każdym kolejnym modelem, to za bardzo tego nie widać.

Odpowiedź można znaleźć z wysokości pierwszego piętra :)

Kiedyś patrząc na dużego fiata widziało się wyłącznie maskę, dach i klapę bagażnika. Teraz widzimy maskę, dach, klapę bagażnika, przednie błotniki, tylne błotniki, wszystkie szyby i drzwi prawie do połowy....

 

Patrząc na tył tego samochodu wyraźnie widać "o co chodzi". Nie dziwne więc, że się trze ramieniem o tapicerkę drzwiową a ucho klei się do szyby.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

535D (olej napędowy !!) VS 545 (v8 benzyna) chyba najgłośniejszy test.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

nowe 525D są fajne ponad 200 koni z 2L w dieslu, lekko idzie, niestety dupa trochę za ciężka no i takie czary tylko u BMW, szkoda że nie ma tego silnika w 3jce:)

 

 

Ty mowisz o M550. Fakt tam jest 3.5, ale potrojnie doladowane.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Rzeczywiscie. Nie widzialem tego filmu, bo akurat siedziałem na telefonie. No to wyszlo ze dizel jest tak samo szybki jak benzyna. I co w tym dziwnego jak napchali w niego turbosprezarek? Zeby doladowali tak benzyniaka to z tego dizla nie bylo by co zbierac. Nic odkrywczego. Nie wiem co chcesz udowodnic? Gole dane natomiast jasno pokazuja ze do setki i tak benzyniak 545i jest szybszy, a 535d przyspiesza na poziomie zwyklej nie doladowanej benzyny R6 3.0!

 

535d twin charged z testu TopGear poj 2993ccm - 6.4s 100km/h

545i wolnossace z testu Top Gear poj. 4398ccm- 5.8s 100km/h

530i wolnossace poj. 2996ccm - 6.5s 100km/h (wtrysk bezposredni 6.3s 100km/h)

 

a i 550D to r6 3 litrowy nie 3,5. +3x turbo KKK

 

teraz doczytałem bo nawet nie widziałem że coś takiego jest :P nie moja liga ;]

Ten z testu top gear to tez 3.0, nie 3.5. Nie patrz na oznaczenia, bo te w BMW sie pozmienialy.

?👈

Gość cycus12

(Konto usunięte)

Nic odkrywczego. Nie wiem co chcesz udowodnic?

może to że na C**** Ci pojemność, jakąś jedyny argument z Twojej strony.

 

Ten z testu top gear to tez 3.0, nie 3.5. Nie patrz na oznaczenia, bo te w BMW sie pozmienialy.

Fakt tam jest 3.5

Samokrytyka zawsze w cenie... a nie to telefon ;]

 

.

Gole dane natomiast jasno pokazuja ze do setki i tak benzyniak 545i jest szybszy, a 535d przyspiesza na poziomie zwyklej nie doladowanej benzyny R6 3.0!

Tylko pali przy tym 1/3 jak nie mniej i więcej frajdy :).. czyli jednak turbo coś daje... no proszę.

 

Ja dodam 535I z czasem 6sekund, w spalanie 8 litrów jakaś nie chce mi się wierzyć, chociaż 335D zeszła do 5 przy prędkości 180km/h (8 bieg). Ogólnie ja odpadam bo problem sztuczny, różnice są minimalne podobnie jak pojedyncze turbo czy podwójne. Nie o to w tym wszystkim chodzi, obecnie na rynku liderami i tak jest AUDI i BMW czyli 100% oferty z turbo, oni wiedza lepiej niż my. Silnik wolnossący zawsze będzie więcej paliło bo nie ma go co ruszyć w niskich zakresach, ale o tym wszystkim już było...

 

A w życiu są ważniejsze rzeczy.

. Silnik wolnossący zawsze będzie więcej paliło bo nie ma go co ruszyć w niskich zakresach, ale o tym wszystkim już było...

 

 

 

No patrz...a ja zawsze sie dziwilem czemu w autach z tubina wlasnie dolne rejestry sa potraktowane po macoszemu..:)

Mialem R36 wolnossace (passat 3.6l) wsadzone w starego leona cupre 4x4.

Palilo to w miescie 13 l a w trasie 10l

310KM - moment 390Nm dostepny od 1800 obr do 6000obr

Brak turbo wcale nie przeszkadzal. Co wiecej reakcja na gaz jak to w wolnossaku - natychmiastowa !

 

W zeszlym tyg ujezdzalem A3 2.0TFSI 200KM po korekcie softu 255KM/350Nm

Tez w quattro.

Pali - tyle samo co leon.

Jezdzi gorzej chociaz odczucia na plecach jak sie moment pnie w gore lepsze to predkosci na tych samych odcinkach co leona ganialem

ciut gorsze.

I tu pies pogrzebany. Kazda turbo benzyna czy turbo diesel jak ma przyrost powiedzmy 100Nm na przestrzeni 1000obr to odczucia sa super bo wali w plecy.

Ale kiedy juz to minie okazuje sie ze wolnossaki wcale takie gorsze nie sa a brak turbin zaworkow upustowych kontroli doladowania etc powoduje znacznie mniejsza bezawaryjnosc !

A mi dzisiaj UPS dostarczył paczkę z czarnymi reflektorami do Abarth Grande Punto.

 

ALL2169.jpg

Pomagam synowi przy lekkim tuningu optycznym GP Sport... Zmieniamy reflektory i tylne światła na czarne wersje (z tyłu będzie też LED). Do tego - przyciemniamy tylne szyby i dajemy karbon na lusterka i słupki B. Być może - tutaj trwa spór z synem, bo jemu się aktualne felgi podobają - oryginalne felgi 17' zostaną wymienione na OZ Wave.

Zamówiłem oryginalne światła od Abartha do ruchu lewostronnego w Poznaniu (Pol-Car) i - zero problemu!

Robić interesy z Poznaniakami to czysta przyjemność.

A Abarth Belfast robił jakieś łaski... kij im w oko! Nie chcą kasy, to Poznaniacy zarobią! :)

 

 

Było tak:

 

fiat-grande-punto-petrol-hatchback.jpg

 

 

 

 

 

Będzie tak:

abarth-500-punto-black.jpg

 

2211952429_9ea6550217.jpg

 

4460568506_9b47b7d209.jpg

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

Gość cycus12

(Konto usunięte)

@Robert Gdansk - z całym szacunkiem a czytasz czasem co ja piszę ? jak widać chyba nie...

 

czyli mówisz że jeden z pierwszych 2,0 tfsi lata prawie tak samo jak niemal wybitna jednostka 3,6 litra ? dla mnie to sukces że za mniejszą kasę mogę mieć coś co chociaż się zbliża do paska.

 

swoją drogą czy ktoś w tym temacie napisał że silniki wolnossące (zwłaszcza większe) są złe że wams tak EGO zabolało ? bezsensownego mielenia ciąg dalszy.

A z tyłu chcemy wstawić takie:

 

image_db_930245.jpg

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

@Robert Gdansk - z całym szacunkiem a czytasz czasem co ja piszę ? jak widać chyba nie...

 

 

A Ty czasem przyjmiesz argumenty drugiej strony? :)

3.6 l FSI pali podobnie jak 2.0TFSI mimo wiekszej pojemnosci i wiekszej mocy!.

Jak widac downsizing nie jest tak ekonomicznie uzasadniony jak chce nam sie w mowic.

Przy tym 2.0TFSI niewatpliwe porzadny motor jest o wiele bardziej usterkowy niz 3.6...generujac mniejsza moc nawet po zmianie oprogramowania.

OK 2.0TFSI mozna pod 400KM zrobic zmieniajac turbo pompe paliwa wtryski ale wtedy juz nie bedzie motorem seryjnym dla typowego zjadacza chleba.

2.0 TSI mniej pala i to fakt bezsporny. Ale za to ich problemy z rozrzadem to juz slawne sa na caly swiat :)

Wiec ... czy statystyzczny Kowalski naprawde tak patrzy na te 1l spalania jesli nie robi wielu km miesiecznie?

Czy moze woli po prostu odpalic samochod pojechac wrocic i tyle....

 

A nie jak w nowoczesnym dieslu turlac sie z ustalona predkoscia kilkanascie km zeby dopalic DPF a kolacja w domu stygnie?

 

Bronisz nowych malych gownianych silnikow a ja je naprawiam. I dlatego wole stare potezne dinozaury. Dopuki Unia nie zabroni ich uzywac ....

Gość cycus12

(Konto usunięte)

A z tyłu chcemy wstawić takie:

ile Ty masz samochodów :D ??

 

A Ty czasem przyjmiesz argumenty drugiej strony? :)

tak ale nie mam zamiaru pisać po raz 3 tego samego.

 

 

Bronisz nowych malych gownianych silnikow a ja je naprawiam. I dlatego wole stare potezne dinozaury. Dopuki Unia nie zabroni ich uzywac ....

i tu znowu problemy z czytaniem. Oba silniki stawiam na równym i względem dopasowania do potrzeb, w dużym uproszczeniu z turbo w trasy do pracy krótkie docinki wolnossący.... z tym że jedyne siniki na które warto zwrócić uwagę to japońce.

 

mimo wszystko spalanie i osiągi jednak przemawiają za turbo, ale( po raz kolejny) różnica min

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b6/sedan/silnik-benzynowy-2.0-fsi-150km

http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/volkswagen/passat/b6/sedan/silnik-benzynowy-1.8-tsi-160km

 

hmm to chyba masz mało roboty skoro tracisz czas na fora :P

hmm to chyba masz mało roboty skoro tracisz czas na fora :P

 

No...dlatego zapisy mamy po 12 sierpnia. Bym mial czas po forach popisac...

 

Wez zluzuj...

 

Jesli chodzi o grupe VW to downsizing to u nich jest NIEPOROZUMIENIEM.

Odsetek powaznych awarii w 1.2 TSI czy 1.4TSI przy przebiegach 150 i wiecej tys km jest masakryczny !

Nie wiem jak w innych markach nie siedze tyle w temacie Fordowskich Ecoboostow czy fiatowskich doladowanych bzyczkow (chociaz z tego co koledzy w branzy mowia to auta na F od paru lat systematycznie sa coraz lepsze)

ile Ty masz samochodów :D ??

 

Tylko 1. :)

Punto należy do syna. tyle, że to ubogi student więc tuningujemy Punciaka za moje fundusze. :)

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

dajemy karbon na lusterka i słupki

 

 

cierpię, jak to czytam. Co dajecie?

 

Naklejki przypominające plastik/włókno węglowe?

 

 

 

Dla większej zagranoczności i lepszości materiału trzeba pisać przez "c": "Carbon". Tylko elementy wykonane z carbonu są takie ahh.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

 

Some allotropes of carbon: a) diamond; b) graphite; c) lonsdaleite; d–f) fullerenes (C60, C540, C70); g) amorphous carbon; h) carbon nanotube.

 

 

niestety chyba już za późno i nie da się wytępić tej głupoty :(

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Silnik wolnossący zawsze będzie więcej paliło bo nie ma go co ruszyć w niskich zakresach, ale o tym wszystkim już było...

 

A jakie turbo pompuje od tysiaca obrotow?

 

A z tyłu chcemy wstawić takie:

 

image_db_930245.jpg

Ile mocy przybędzie?

?👈

Gość cycus12

(Konto usunięte)

No...dlatego zapisy mamy po 12 sierpnia. Bym mial czas po forach popisac...

kwestia priorytetów :) a z mojej strony to był oczywiście żart.

 

Jesli chodzi o grupe VW to downsizing to u nich jest NIEPOROZUMIENIEM.

Odsetek powaznych awarii w 1.2 TSI czy 1.4TSI przy przebiegach 150 i wiecej tys km jest masakryczny !

po prawdzie to trudno się nie zgodzić VW nigdy nie był bezawaryjny i zawsze się coś wali bez różnicy czy z turbo czy nie, u każdego mechanika stoi tego pełno. Może gdyby ludzie dbali a ASO tak nie oszukiwało to byłoby lepiej. Skoro większość TFSI to jest zwykły FSI + turbo to nie dziwota że wynikiem równania jest zwiększona awaryjność. Z tego co pamiętam 1,8T był bardzo awaryjny a 1,6FSI też przysparzał bardzo wielu problemów. Może nowe TSI budowane od podstaw będą coś lepsze, w końcu dostały zmienne fazy rozrządu i inne gadżety czyli to co w wolnossących jednostkach tak sprytnie oszczędza paliwo.

 

Sąsiad ma 1,4 140 czyli jednego z pierwszych w a4 i 200km by kreator mocy ma dzisiaj ponad 260 tyś na blacie bez większych inwestycji, ale ja takie egzemplarze zaliczam do grupy "wypadek przy pracy i nie zje....li". ARL sprzedany ale nalatane sporo, BKC... sam silnik i turbo ok.. gorzej z resztą (i mam tu na myśli 2mas'u) a tu ledwie 200kkm.

 

Na pewno ma się co psuć pisałem wiele razy w tym temacie musi zostać zachowana proporcja i rozsądek. VAG'owski 1,4 z malutkim turbo w najsłabszej wersji 122/125 koni według mojej opinii jest bardzo fajnym rozwiązaniem, w trasie potrafi być naprawdę eco a przy okazji jest tani i dość dynamiczny. Głupotą zaś jest 1,4 o mocy 160/170 koni a sprzedaż ze świadomością że silnik ma problemy których nie umiemy rozwiązać (wtrysk paliwa i kompresor z tego co pamiętam) może i podpada pod paragraf....

 

Idąc takimi kryteriami to trudno kupić cokolwiek :P

 

Nie wiem jak w innych markach nie siedze tyle w temacie Fordowskich Ecoboostow czy fiatowskich doladowanych bzyczkow (chociaz z tego co koledzy w branzy mowia to auta na F od paru lat systematycznie sa coraz lepsze)

ja tylko wiem tyle że się bardzo dobrze kręcą :) a będąc poważnym to mierzi mnie wykonanie samochodów, mam tu na myśli głównie środek. Fordy to masakra, vw ujdzie jak się ma korki do uszu.

 

Dla większej zagranoczności i lepszości materiału trzeba pisać przez "c": "Carbon". Tylko elementy wykonane z carbonu są takie ahh.

lepsza taka folia niż pseudo szajs plasik drewno :P mi się to akurat podoba, pod warunkiem że się komponuje, dla młodego człowieka myślę że całkiem ok.

Z tego co wiem ecoboostami jest mało problemów - flotowe mają ponad 200 tys. km i nic specjalnego z nimi się nie dzieje, są zresztą też w Volvo. Ecoboosty to moje ulubione małe silniki z turbo, w ogóle nie mają w zasadzie turbodziury, jadą przy każdych obrotach, strasznie płynnie, gładko i cicho odchodzą, choć nie ma tu jakiegoś uderzenia turbo, a równomierny ciąg, poza tym przemawia do mnie ich mała awaryjność. w stosunku do TSI. Na każdej jeździe próbnej nie byłem rozczarowany, bo Fordy mają naprawdę fajny zawias i prowadzą się b.dobrze jak dla mnie, a do tego fajny silnik. Trafiły w mój gust, nie przeszkadzają mi nawet ich przeładowane deski rozdzielcze, bo jakoś dobrze się w nich czułem....wykonanie też mnie zaskoczyło na plus...to prawda że auta na F. są coraz lepsze.....

Gość cycus12

(Konto usunięte)

A jakie turbo pompuje od tysiaca obrotow?

ze skrajności w skrajność... nie wiem czy jesteś sens z tobą gadać skoro mylą Ci się podstawowe rzeczy i jeszcze usilnie wmawiasz że napisał to kto inny. Ale niech będzie i to znowu obrazowo:

 

Toyota Auris II Hatchback 5d Valvematic 130 132KM (według mojej opinii idealne auto na krótsze trasy, np dojazdy do pracy, jeśli jest tak dobry jak VVT-i)

Moc silnika: 132 KM, przy 6400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm, przy 4400 obr/min

 

Przyspieszenie (0 do 100km/h): 10,0 s

 

Golf VII Hatchback 5d 1.4 TSI 122KM

Moc silnika: 122 KM, przy 5000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm, przy 1500-4000 obr/min

 

Przyspieszenie (0 do 100km/h): 9,5 s

 

Jak dowalisz paliwem to i przy 1100 rpm możesz mieć mega boosta, a nawet przy odpalaniu. Turbosprężarki ze zmienną geometrią bardzo szybko osiągają swoje parametry pracy dlatego wiele silników przy 1600 ma już całkiem sporo mocy, trzeba jednak pamiętać o układzie przeniesienia napędu, znowu co za dużo to nie zdrowo. Tak jak wyżej napisał Robert ładne doły się olewa bo nie tak łatwo jest zrobić, logi większości silników z niskich zakresów wyglądają tragicznie, dopiero przy 1600 rpm zaczyna się coś tam stabilizować (na przykładzie TDI, nie mam obycia nie wiem jak z innymi).

 

@zyzio - znajomy który robi dość sporo fordów ma podobne zdanie do Twojego, a jako że ich auta latają często na torach to nie raz byli w szoki ile z tego szkraba można wycisnąć.

cierpię, jak to czytam.

 

A cierp sobie.

Kogo to obchodzi?

"Bits are bits, right? Wrong! 

If you can't hear the difference between cables, DACs, etc. - count yourself lucky. Your audio life is much simpler."

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.