Skocz do zawartości
IGNORED

>>> PROCESORY DO KINA DOMOWEGO <<<


BoDeX

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące później...

Mi wlasnie bardziej by zalezalo na kanalach surround, mam zbalansowane monobloki umiejscowione kolo kolumn, dlugosc kabli odpowienio 10m do SL i 15m do SR. Procesory Marantz na 100% nie sa w pelni symetryczne, Onkyo najprawdopodobniej tez. Nie wiem czy Denon DN500Av nie jest jedynym w tej kategorii cenowej, bo pomijam oczywiscie takie procesory jak Meridian 861 ktory na 100% w symetryczne wyjscia.

Druga kwestia to oczywiscie roznica w jakosci pomiedzy true balanced a takim pseudo xlr, czy na takiej dlugosci wogole bedzie mialo to jakikolwiek wplyw na jakosc dzwieku? Moje monobloki maja wejscie rca jak i zbalansowane, kabel ktory je bedzie laczyl jest ekranowany, lepiej puscic to po cinchu czy XLR? Procesor to Marantz AV7701.

Mi wlasnie bardziej by zalezalo na kanalach surround, mam zbalansowane monobloki umiejscowione kolo kolumn, dlugosc kabli odpowienio 10m do SL i 15m do SR. Procesory Marantz na 100% nie sa w pelni symetryczne, Onkyo najprawdopodobniej tez. Nie wiem czy Denon DN500Av nie jest jedynym w tej kategorii cenowej, bo pomijam oczywiscie takie procesory jak Meridian 861 ktory na 100% w symetryczne wyjscia.

Druga kwestia to oczywiscie roznica w jakosci pomiedzy true balanced a takim pseudo xlr, czy na takiej dlugosci wogole bedzie mialo to jakikolwiek wplyw na jakosc dzwieku? Moje monobloki maja wejscie rca jak i zbalansowane, kabel ktory je bedzie laczyl jest ekranowany, lepiej puscic to po cinchu czy XLR? Procesor to Marantz AV7701.

 

Denon raczej nie jest w pełni symetryczny...

Kabel lepiej XLR, nawet jeśli wyjście jest pseudo-zbalansowane jak napisałeś. Moim zdaniem lepiej sprawdzi się na większych odległościach, nie bez powodu mikrofony podłącza się kablami symetrycznymi.

Zgadzam sie, tak tez wlasnie zrobie. Jestes pewien co do Denona? NIe chce mi sie wierzyc zeby na potrzeby PRO robili scieme z xlrami, takie przypadki to tylko w domowym audio, aczkolwiek biorac pod uwage ze Marantz i Denon to to samo, nie zdziwil bym sie gdyby oba byly na tych samych komponentach :)

Napisze do Denona i sie o to zapytam..

Przynudzę, ale mam już od 7 lat AV procesor XLR z aktywnymi monitorami.

To są drogie rozwiązania i nie dziwi mnie, że szanowni "dyskutanci" takich systemów nie kupili.

 

Pełne pozdro od weterana ....

To są drogie rozwiązania ...

 

Aktualnie 1000 pln. to chyba nie są jakieś kosmiczne pieniądze ... czy dobrze pamiętam, masz pierwszy 886 ?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tanio (NOWE!) aktywniaki, to też już nie problem. 300 $ za podstawową parkę, a za 500$ / parę, masz już

naprawdę fajne granie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wlasnie

 

Przynudzę, ale mam już od 7 lat AV procesor XLR z aktywnymi monitorami.

To są drogie rozwiązania i nie dziwi mnie, że szanowni "dyskutanci" takich systemów nie kupili.

 

Pełne pozdro od weterana ....

I co mamy teraz klaskac i klepac po plecach???

  • 1 miesiąc później...

Panowie możecie polecić jakiś dobry ,niedrogi ,może być używany, procesor do KD ,

nie musi mieć XLR .

Procesor na poziomie końcówek mocy Atolla AV-100 .

Aktualnie w roli "procesora" wykorzystuję OPPO ale czuję ,że można lepiej :-)

Powiedzmy używany do ok. 2kzł .

Nie interesują mnie żadne bajery ,wystarczy 5.1 HD Master i wejście HDMI .

 

"wystarczy 5.1 HD", zeby byl DOBRY i mial HD dzwiek, to trzeba pewnie dolozyc...

Ewentualnie Emotiva UMC, ale to ta sama liga co i Oppo.. w innym wypadku, lepiej zagladac na starsze formaty dzwiekowe (Dolby Digital) ale wyzszej jakosci procki... (Classe, Anthem..)

Tak dla ciekawosci zapytam, jakie masz kolumny na froncie i center?

Fronty:Harpia Marcus New

Center: Paradigm Reference Studio CC-590v5

Tylne: Harpia Grafitti.

 

Końcówki steruję Oppo 93 NuForce Extreme Edition (wymienione trafo na Rotela,zegar,"płytka

audio" itd. ,itp. ,sam mod był droższy od tego DVD .Robiony w Audio Magic W-wa).

Wg zapewnień "Magiców" miało to grać "lampowo" ,"trodowo" i inne takie :-) ,gra

fajnie ,nawet lepiej w audio od 105EU ,który ma mój kolega .

Dzwięk jest szybki,"świeży" ,dynamiczny (niezły PRAT) ,bardziej taki trochę koncertowy

ale filmów prawie nie oglądam tylko w zasadzie koncerty z proja .

Przedtem miałem Arcama AVR-400 ,potem od tego kolegi co ma "105" ,Arcama AVR-600 ,

teraz brzmienie bardziej live a nie takie "robione na siłę" jak z Arcama .

Fronty:Harpia Marcus New

Center: Paradigm Reference Studio CC-590v5

Tylne: Harpia Grafitti.

 

Końcówki steruję Oppo 93 NuForce Extreme Edition (wymienione trafo na Rotela,zegar,"płytka

audio" itd. ,itp.

moim skromnym zdaniem za 2tys nie dostaniesz nic leprzego od tego oppo co teraz masz.. tym bardziej z dzwiekiem HD...

Z tym budzetem bedzie ciezko, jedyne co w podobnej cenie z HDMI i HD widzialem to Onkyo 5507 w Niemczech...osobiscie nie jestem fanem ale moze Tobie przypadnie do gustu...potrzebujesz koniecznie hdmi i hd??

Mam ze 100 płyt SACD m.ch. , Oppo "wypuszcza" cyfrowo ten sygnał chyba tylko po HDMI ?

Można oczywiście też analogowo m.ch. 5.1 ale tutaj przejdzie przed ten pseudo-procesor w Oppo

a chciałbym jednak sobie trochę "polepszyć" :-)

W takim razie opowiem Ci historie jak to ja ostatnio sobie "polepszylem". Mialem Meridiana G68J, jak wiadomo to sprzet bez hdmi i bez HD. Bylem z niego cholernie zadowolony, to byl po lampizatorze najlepszy przetwornik jaki mialem, po kablu spdif robil magie, w kinie efekt byl niesamowity a i w stereo gral dobrze aczkolwiek do Lampizatora nie mial startu. Brak formatow HD i wyjsc XLR spowodowal ze w mojej glowie urodzil sie pomysl owej "poprawy". W koncu na rynku jest masa sprzetu spelniajace owe kryteria, tzn. wejscia hdmi, xlry, dekodowanie master audio, jednym slowem wszystko to czego nie oferowal Meridian. Postanowilem mojego G68J sprzedac co tez niezwlocznie sie stalo. Pech chcial ze przed sprzedaza nie zdazylem odsluchac/kupic nic innego wiec ryzyk-fizyk, nie wiedzialem jaki bedzie efekt tej zamiany.

Rozpatrywalem nastepujace urzadzenia: Marantz AV7701/7702/8801,8003 ; Denon DN-500AV, Onkyo 5507, 5508 itp. Pierwsza rzecza jaka trzeba wiedziec w wypadku zakupu tych urzadzen to fakt ze wyjscia XLR to pic na wode, rzadne z powyzszych urzadzen nie jest w pelni zbalansowane, wtyki xlr mozna ogolnie rzecz biarac o kant du.. potluc. Co do Denona to nie jestem pewien bo to sprzet stricte pro aczkolwiek biorac pod uwage ze Marantz i Denon to to samo, mozna wyjsc z zalozenia ze wszystkie powyzsze urzadzenia to mniej wiecej to samo.

Wybor padl na Marantza AV7701, stosunek jakosci do ceny byl najlepszy, sprzet w miare nowy, na gwarancji, za polowe ceny 8801 i praktycznie w cenie starego 8003. Denon mi sie bardzo podobal ale zalezalo mi na obsludze dwoch subwooferow czego ten model nie oferowal.

No i w koncu dotarl do mnie ten wymarzony, wypasiony, super duper Marantz...podlaczylem go do zestawu moich studyjnych koncowek mocy Telewatta i odpalilem serie znanych i lubianych utworow/koncertow/filmow....Coz, efekt przeszedl moje najszmielsze oczekiwania, niestety w negatywnym tego slowa znaczeniu :-(((

Dodam tylko ze sprzet byl wygrzany bo kupilem egzemplarz uzywany ponad rok. Marantz zabrzmial plasko, bez wyrazu, ze slaba dynamika, tak naprawde trzeba go bylo bardzo wykrecac zeby miec jakiekolwiek wrazenie przebywania w spektaklu, cos co Meridian serwowal na dzien dobry bez jakiegokolwiek wysilku, dla Marantza bylo najwyrazniej niemozliwe do wykonania. Marantz zarzucil na kolumny ten przyslowiowy koc, dzwiek byl poprostu slaby, nawet moja na ogol odporna na zmiany lepsza polowa stwierdzila ze "gra to jak kasprzak". Dodam tylko ze mam pokoj calkowicie zaadaptowany akustycznie i wiem jak to gralo z Meridianem.

Probowalem zmieniac kable hdmi, nawet grac po spdif tym samym kablem co na Meridianie, nic dodam ABSOLUTNIE nic nie bylo w stanie podniesc Marantza chocby do 50% tego co oferowal Meridian. Testowalem pliki i filmy Master Audio ktore na meridianie graly wybitnie, na Marantu brzmialy jak slabe MP3, brakowalo kultury bezmienia jaka byla w Meridianie, bezposrednosci przekazu, poprostu bylo mizerne granie ala Media Markt. Bylem zalamany tym stanem rzeczy :-( Nie moglem wprost uwierzyc ze marka ktorej fanem bylem przez lata, mogla zrobic taki gniot..i wowczas przypomnialo mi sie stare przyslowie ludowe ze "lepsze jest wrogiem dobrego". Niestety Marantz jako typowy przesdtawiciel mainstreamowego audio, gra na zupelnie innym poziomie i nigdy nie bedzie w stanie stanac w szranki z urzadzeniami typu Meridian (i zapewne wyzej wyminienione Classe, Anthem, Theta itp), nawet jezeli ma na pokladzie formaty HD i Bog wie co.

Koniec koncow najwieksza zaleta jaka w Marantzu widzialem byl fakt ze to urzadzenie ma bardzo wielu potencjalnych nabywcow ktorzy najwyrazniej nie maja porownania i zachwycaja sie tego typu produktami. Marantz wrocil tam skad przyjechal czyli za Odre i kolejny szczesliwy (sic!) posiadacz bedzie cieszyl sie nim przez lata. Dla mnie ten rozdzial jest zamkniety, zamowilem kolejnego uzywanego Meridiana serii 5, a jak Bog da to w najbliszym czasie nabede 861v4 i moze z czasem HD621....a zabawki typu 7701...no coz :-) nie polecam nikomu. W cenie 2000 mozna kupic wybitnie grajace urzadzenia typu Meridian 568, Lexicony i zapewne mase innych o ktorych w tym watku nie raz pisano.

Oj widzę ,że nie tylko moje drogi dojścia do super brzmienia w K.D. są takie pokrętne :-)

Chcę sobie polepszyć ale jak będę za dużo kombinował to mogę osiągnąć efekt odwrotny od zamierzonego.

U mnie wyglądało to tak:

Kino domowe to miałem w zasadzie "przy okazji" dopóki nie kupiłem sobie projektora (Epson 6100)

i do tego ekranu Adeo 96 cali .Przedtem wystarczał mi TV plazmowy Panas i stary bo stary ale

najwyższy swego czasu ampli Onkyo.

Ale na blu-rayach pojawiły się nowe formaty zapisu dzwięku a mój Onkyo ich nie miał ,więc

kupiłem wspomnianego wcześniej Arcama AVR-400 .Z posiadanym już Oppo i tym projektorem myślałem naiwnie ,że zamknąłem

temat kina domowego :-)

Jako frontów używałem Harpia Amstaff Micro i było całkiem dobrze ale chciałem sobie "polepszyć"

i dołożyłem końcówkę mocy Xindaka P-AM .

Było jeszcze lepiej ale w moim systemie stereo zmieniłem kolumny na Altec 604 i zostały mi Harpie

Marcus New .Postanowiłem je sprzedać ale "przytrzymałem się krzesła" i podpiąłem je pod Arcama

Było nieżle z Arcamem ,lepiej z Xindakiem ale nie za bardzo mogę do dzisiaj zrozumieć dlaczego

ten Xindak najlepiej grał z tym Amstaffem ? :-)

Tym gorzej dla nich ,Amstaffa i Xindaka sprzedałem a do zasilania frontów poszedł mój lampowy

wzmacniacz Dubiel 2A3 Balanced z mojego głównego systemu stereo bo zmieniłem go na 6AS7 OTL

Już miałem sprzedawać tego 2A3 ale "przytrzymałem się krzesła" i dałem mu szansę w K.D. ,którą

bezwzględnie wykorzystał zaganiając "przykrytego kocem" Arcama do kąta (nawet na +12dB treble) .

I nadszedł czas na Arcama .

W stereo w K.D. też owszem można ,wystarczy w menu filmu/koncertu wybrać PCM stereo i jazda

ale szkoda marnować ten wielokanałowy potencjał przy takich pozostałych kolumnach :-)

Kupiłem okazyjnie we Francji 3-kanałową końcówkę mocy Arcama ,podłączyłem to wszystko dobrymi kablami

pod Oppo i "Alleluja i do przodu" ..... ale nie ma lekko ,ci którzy próbowali łączyć lampę i

tranzystora wiedzą o czym piszę .

Poustawiałem te wszystkie gainy tak jak trzeba w menu Oppo i zagrało to super ale każda próba pogłośnienia

czy ściszenia ( w domenie cyfrowej w Oppo) powoduje "rozstrojenie" się całości .

Dlatego pomyślałem o jakimś procesorze ,który wziąłby to wszystko "za mordę" tym bardziej,że

mam w domu jeszcze stereofoniczną końcówkę mocy Atolla (od kolegi ,który nie może się zdecydować

czy sprzedać czy nie ? ) .

Ta stereofoniczna końcówka daje radę Marcusom ale oczywiście nie jest tak zjawiskowo jak z 2A3 :-)

I tutaj powstają poważne obawy czy to polepszenie w postaci zaimputowania procesora do tych końcówek

Atolla nie będzie krokiem do tyłu ?

nie mam az takiego doswiadczenia, chociaz audio kinem i stereo bawie sie juz okolo 5lat, (tylko klocki nie tak szybko zmieniam :) ), uwazam, ze wszystko zalezy JAKI processor...., ale napewno nie za 2000zl.. to napewno bedzie krok do tylu. owszem wykorzystasz tylne kolumny, ale z frontu juz nie bedzie tak ladnie jak masz teraz stereo.. jezeli celowac, to w starsze ale wysokie modele Classe, Krell, Anthem, Meridian, Primare (tego osttaniego mam osobiscie i chwale)

Właśnie skończyłem oglądać /słuchać koncert Live at Montreux ,Santana & McLaughlin ,prawie 100 cali ekran

ale słuchałem uszami a nie oczami i w trakcie musiałem zmienić zasilanie frontów z Atolla

na lampę .

Możecie mi wierzyć lub nie ale tych gitarowych popisów (przesterów) nie da się słuchać na tranzystorze :-)

Jak się wkurzę to zrobię to co mój kolega ,wywalę ten multi chanel i zostanę tylko na lampowym stereo.

Kino domowe na lampie przerabialem i o ile dzwiekowo to dla mnie nadal wzor to uzytkowo niestety jest to koszmar. Pomijam fakt ze lampy sie strasznie grzeja i po jednym seansie trzeba chlodzic pomieszczenie, do tego wypadalo by miec 5 identycznych monoblokow na kazdy kanal po jednym. Nie jest to awykonalne coprawda ale napocic sie trzeba strasznie. W pewnym momencie probowalem pogodzic lampe na frontach z tranzystorami na pozostalych kanalach. Problemy fazowe i niezgodnosci natezenia dzwieku murowane, wiadomo ze inaczej wzmacnia 15 watowa lampa a inaczej 100 watowy tranzystor, nawet przy regulacji poziomu miernikiem lub autokalibracji, nie ma takiej spojnosci dzwieku jak w 5 kanalowego tranzystora lub 5 monoblokow.

Osobiscie poprzestalem na tranzystorowych koncowkach mocy ktore jak to sie czesto zdarza mowic "graja prawie jak lampy" :-)

 

Powiem wam ze jest w naszym kraju pewne magiczne miejsce w ktorym jest kino na wzmacniaczach lampowych, min. Kondo Neiro, procesorze Meridiana, wysokim projektorem JVC, ekranem Stewarta itp...high end pelna geba, powaznie, to trzeba uslyszec i zobaczyc, nie ma co opowiadac. Spytam kolegi czy pozwoli zamiescic zdjecia :)

Jak się wkurzę to zrobię to co mój kolega ,wywalę ten multi chanel i zostanę tylko na lampowym stereo.

Mam ze 100 płyt SACD m.ch.

jezeli koncerty spokojnie mozna sluchac w stereo

to m.ch. SACD "must have" przyzwoity processor+zrodlo, niestety w Twoim wypadku.

 

Powiem wam ze jest w naszym kraju pewne magiczne miejsce w ktorym jest kino na wzmacniaczach lampowych, min. Kondo Neiro, procesorze Meridiana, wysokim projektorem JVC, ekranem Stewarta itp...high end pelna geba

wierze, ale wiadomo jaka jest wartosc takiego zestawu.

Masz rację większość koncertów na blu-rayu ma niby ten HD-Master ale jakość tego słaba

lampa to jednak jakoś "obrobi" i da się słuchać :-)

Niektóre SACD mają bardzo dobry mix i wszystkie "kanały grają" ,tutaj niezbędny jest

dobry procesor.

Może jednak kupić jakieś używane ampli z jednym wejściem HDMI bez tych wszystkich innych

zbędnych bajerów ?

ale juz miales Arcama 600 .. iny ampli, to bedzie ta sama historia, uwazam, ze nie ma sensu, tym bardziej ze Twoj Oppo z lampa czy tranzystorem gra lepiej od ampli... zostan przy tym co teraz masz i zbieraj kase na pozadny processor jezeli chodzi m.ch SACD (najlepiej pewnie wyzej wymieniony Meridian, Anthem 50, Primare SP32, Classe czy Krell) takim processorem zamkniesz temat koncertow, SACD, filmow i stereo (stereo oczywiscie na jakis czas, mialem wlasnie tak, ze Primare zostal mi tylko dla kina i muzyki multichanel, a do stereo doszedl inny system, chociaz Primare nie jest slaby w stereo). Ja bym celowal w Meridiana (Meridian podobno jest jeszcze leprzy w stereo).

 

P.S., kilka dobrych lat szedlem w kierunku dobrego kina, muzyki w multichanel i koncertow ostatnim krokiem w tym kierunku bylo kupienie tego Primare (dla mnie to byl spory wydatek, mialem tez Oppo 93.., Emotive rozne modele), ale w koncu pomadrzalem i zrozumialem, ze nie ma nic lepiej jak stare dobre stereo, wszystko poszlo na sprzedaz i wymiane klockow do stereo systemu. I jakbym teraz musial zaczynac od nowa, to dla kina/koncertow/SACD/DVD-audio wybralbym pozadny ampli., a cala uwage bym skupil na stereo.

marycz, czyli np. jaki ampli byś wybrał?

Jaki miałeś procesor emotivy i jak on się ma do primare a jak do porządnego ampli?

Jak bym mial teraz zaczynac od nowa i pogodzic kino z bardzo pozadnym stereo, dla kina wybralbym ampli z Cambridge audio, Arcam lub Anthem. Kiedys zaczynalem od ampli i nie majac zadnego doswiadczenia, kupilem jakis niski model Pioneer'a, ale waznym kryteriem byly dla mnie dekodery HD, wtedy wydawalo mi sie, ze to wazny aspekt. Pozniej byl faktyczny przeskok jak zakupilem Onkyo 876. Marzylem wtedy o kapitalnym kinie, ktory by dawal rade jak w kinie tak i stereo. Processor i koncowki mocy musialy to zalatwic. Dotarla do mnie Emotiva UMC-1 i jej koncowki (3+2, pozniej byla zamiana na jedna 5 kanalowa Emotive)., ale niestety to byl wciaz ten sam Onkyo 876.. Torche inny dzwiek, ale w sumie, to ta sama liga... Doszedlem do wniosku, chcac czegos wybitnego, trzeba zaplacic, polowalem na Meridiana, ale trafilem na Primare SP32 HD, ktory gosci u mnie do tej pory. Z przyjsciem Primare, to byl kapitalny przeskok, kino, stereo na moj gust bylo dobrze. Teraz juz mozna bylo muwic o rozdzielczosci, szerokosci sceny, 3D efekcie i o pieknym nisko schodzacym basie (nie zapomnijmy ze koncowka ma takie same znaczenie jak i sam processor, do tego jeszcze pokoj/akustyka itd). U mnie Primare gral z Emotiva (niestety dla Primare, to niskiego poziomu koncowka (przy wiekszym poziomie glosnosci, Emotiva tracila kontrole), bylo lepiej z Parasound A23, byl tez jakis stary i wybitny model Classe, przy nim bylo najlepiej, ale jak dla mnie za analitycznie). Jezeli prioritetem jest stereo wysokiego lotu, a kino na drugim planie, to ja bym stawial na pozadnego ampli dla kina i otdzielny wybitny system stereo. Dobry processor + dobre koncowki, to spory wydatek, a high end stereo i tak nie bedzie. Jak chcemy miec poprostu sredniego lotu stereo+kino, to processor+koncowka jest chyba najleprzym polsrodkiem.

Pytanie :) - czy średniego lotu stereo i kino uzyska się z NUFORCE AVP-18+NUFORCE MCA-18??

Pod koniec miesiąca będziemy uruchamiać instalację na tym zestawieniu. Chętnie podzielimy się wrażeniami :-)

 

A tymczasem teścik

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.