Skocz do zawartości

Klub otwarty  ·  100 członków

Pass Labs Klub

Rekomendowane odpowiedzi

Pass to dobry wybór.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

Mateuszek.

Słuchałem wpierw tego modelu. Nie dokładnie ten egzemplaż, który kupiłem, ale słuchałem. Wiedziałem co kupuję. Polowałem na ten dokładnie model. Nie ukrywam, że i na niego ledwie starczyło mi kasy. Wart każdej złotówki wydanej na niego. Ja mieszkam w okolicach Warszawy, jak masz niedaleko, zapraszam. Co do recapingu, jest 6 sztuk kondów 220uf/50V dwie sztuki 10uf/100V i cztery 1uf/50V oraz cztery potężne kondy w zasilaczu. Te cztery są na 85 stopni C. Jednak już myślałem jak ciut przewentylować wnętrze. Fakt, sporo wydziela ciepła. Dziwi mnie, że górna płyta jest bez wentylacji, tu by się przydała. Obudowa po kilku minutach osiąga 45 stopni i tak się utrzymuje. Nie grałem jeszcze na maxa dłużej, nie widziałem ppotrzeby. Może zrobię test jaką wtedy bedzie miała temperaturę obudowa.

Wymiana ozostałych kondensatorów nie stanowi wielkiego wydatku a dostęp nie jest bardzo uciążliwy. Jedynie trzeba rozebrać prawie cały wzmacniacz. I tak już raz to robiłem dla wyczyszczenia i sprawdzenia. Imponuje dokładny montaż i dobre elementy. Wszystko widać dobierane i parowane.

Pozdrawiam.

Jan

ja mam mozliwosc sprobowania tu na miejscu tylko F5 firstwatta i to na dodatek w wersji DiY

wiec slabo. do wawy mam okolo 1000km i morze do przeplyniecia wiec tez slabo

najbardziej zalezalo by mi na przetestowaniu sit 1 lub (juz ze sprzezeniem zwrotnym) J2.

ale bez sprawdzenia nie kupie bo tam sa na prawde male moce a moje kolumny to 88dB i okolo 4 ohm. wiec nie bede ryzykowal ze te koncowki nie dadza rady.

Obudowa po kilku minutach osiąga 45 stopni i tak się utrzymuje.

 

I tak ma być.

Przy graniu na maxa temperatura będzie taka sama, to klasa A.

 

Tak z ciekawości dlaczego fan Sansui kupuje Passa?

 

Pozdro

Edytowane przez pmcomp

Muszę przewietrzyć mój system…

Witam.

Tak, bardzo lubię Sansui. Jednak mam w domu kilka innych sprzętów czy to marki GAS, czy Audio Research czy innych. Lubię porównaania. Planuję też zakup Sansui w wydaniu MOS i będę miał porównanie dźwięku. Wiem, inna klasa pracy. Sansui pracują w klasie AB. Zobaczymy. Zawsze moje wpisy będą bardziej wiarygodne.

Jak by co, odnośnie Pass-a, wiem , że powinna być stała i taka jest. Za tym wzmakiem przemawie też to, że to SE, więc inna filozofia niż Sansui. Warto usłyszeć. Jak zaś pewnie wiesz, SE uważa się za najlepiej brzmiące rozwiązanie. Teraz mam wszystko co lubię pod ,,strzechą,,.

Pozdrawiam

Jan

Właściwie nie, jedynie do DIY. W Wietnamie słuchaałem Pass-a 1000 bodaj, ale na innych kolumnach , na Avalonach. Grał jako monoblok, grały dwa w stereo. Cena 898 000 000 Dongów. 1 $ to 20 000 Dongów. !!!

Koledzy, takich salonów audio i takiego sprzętu to nasi dilerzy nie mieli w takiej ilości nigdy na składzie razem.

Wracając do Pass-a , na tego mnie stać było i na niego polowałem. Może kiedyś jak znajdzie się okazja do porównań z innymi modelami, skuszę się na coś innego. Na tą chwilę roozkoszuję się przestrzenią b.dobrej lampy, dynamiką tranzystora i zaletami wzmaka w SE. Jak do tego momentu same plusy. Do cięższej muzy mam zawsze Sansui, Kilka sztuk i AR, jka by co.

Pre GAS podłączałem, ale do CD nie ma potrzeby, jadę prosto z Ayona po XLR-ach.

Gramofon i owszem podpiełem i gra super s Thoebe. J Bongiorno też miał drygg do konstruowania sprzętu. Lubię czasem jakieś ,,starocia,, z duszą kupić, odświerzyć i cieszyć się muzą. Tak kupiłem 49 letni lampowiec i teraz mam super lampkę do kobiecych wokali. Sorry, teraz przegrała z Pass-em.

Pozdro.

Jan

Sorry, teraz przegrała z Pass-em.

czyli pass daje rade

no nic - na razie jest u mnie tez konstrukcja passa ale zabytek - stasis

zakladam ze pass aleph bedzie sie grzal mocniej ale do szafki da rade go wlozyc

najpopularniejsze na gieldach sa aleph3 lub 30. sam pass wyraza sie ze wszystkie graja dobrze ale kazdy inaczej.

mnie interesuje SE ale takie ktore wysteruje te 88dB i tu jest zonk bo bez odsluchu nie mam zamiaru wywalac takiej ilosci szmalu i czasu.

w KAIMie w warszawie jest jeden zawodnik ktory ma identyczne kolumny. wybierasz sie z passem do nich?

Edytowane przez mateuszek

Tak, w ten piątek mam zamiar wpaść do góra 21, pracuję na 3 zmianę.

Może piszesz o mnie. MI SL3 chyba mam w okolicy tylko ja. Infinity R90 ma więcej osób.

Jak by co wpadnij. Passa zbiorę do klubu . Pre może też. Wezmę też kilka płytek, które kupiłem w Wietnamie. Trzy z ich twórczością.

To, że każdy model Passa gra inaczj, to chyba plus. Każdy może dobrać sobie to co lubi. Jeżeli chodzi o wysterowanie kolumn, jak nie masz zamiaru ,,łoić,, czegoś ciężkiego, to nie obawiam się, że Pass pociągnie. Logany też nie są łatwe do wysterowania. Ba bardzo wymagające. R90 też .

 

Jan

juz nie mam re90 - przesiadlem sie na DiY

logany odpuscilem chwilowo ze wzgledu na ilosc miejsca ale kiedys powroce do tematu bankowo

do wawy mam daleko wiec piatek odpada

a wlasnie - jak aleph radzi siebie z re90?

u mnie probowalem passa x250 ale bez rewelacji - nie wyciskalem nim z re90 tyle basu ile oczekiwalem

gram cicho lub bardzo cicho wiec tu raczej chodzi o wydajnosc pradowa niz o waty sensu stricte

Edytowane przez mateuszek

R90 i Pas grają dobrze. Mało jeszcze próbowałem, bo zależało mi na napędzeniu Loganów tak jak tego oczekiwałem. Tu Pas wypadł na 5+ więc świetnie. Pewnie tak zostanie docelowo. Lampa lub Pass ze wskazaniem na Pass-a. Lampa zostanie, wszak za chwilę bedzie miała już 50 lat. Moja ulubiona marka Sansui.

R90 zaś napędzam właśnie integrą Sansui. Ogólnie R90 nie mają takiego ostrego basu jak Kappy. Bas z 90-tek jest bardziej ogładzony i pod większą ,,kontrolą,, niż z Kapp. Mnie nawet bardziej się podobają w brzmieniu basu 90-tki Mam nawet dwa luźne Watkinsy do R90. Podpiełem do Loganów zamiast oryginalnych. Szału nie było, ale co tu gadać, inne zwrotnice na co innego strojone a i nie było jak wpiąc drugiej cewki. Bardziej tak dla ciekawości to zrobiłem. Inny materiał na ustroje akustyczne, chciałem bardziej porównać co i jak brzmi.

Pasa wprost czaruje z Loganami. Szczepan kiedyś pisal, że SE z Loganami to to co tygrysy lubią najbardziej i to sie sprawdza.

Jan

SE z Loganami to to co tygrysy lubią najbardziej i to sie sprawdza.

ogolnie SE to SE i tu dyskusji nie ma

nie moge miec otwartych lamp w domu ze wzgeldu na dzieci wiec taki pass bylby jak najbardziej na miejscu

z re90 mozna wycisnac odpowiednia ilosc basu (nie tracac nic na kontroli i jakosci) - opisywalem to w watku o infinity ale zukzuk banuje ludzi ktorzy maja inne zdanie niz on w kwestii napedu tych glosnikow wiec tam juz nic nie napisze...

Edytowane przez mateuszek

Jednak już myślałem jak ciut przewentylować wnętrze. Fakt, sporo wydziela ciepła. Dziwi mnie, że górna płyta jest bez wentylacji, tu by się przydała.

 

 

Tak ma być.

 

Jak ktoś szuka pre Passa to jest w ogłoszeniach na hifi.pl XA2.5.

Zacna rzecz, gładki i przejrzysty, choć z CD z analogową regulacją PASSy SE grają chyba jeszcze lepiej.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

chronologicznie jak to bylo?

- 0

- 3

- 30

- J

czy jednak sie myle?

nie licze monofonicznych i innych takich...

znalazlem na necie ze roznice miedzy 3 a 30 to symetria i troszke czulsze wejscie - z 23kohmow na 45 podniesione.

aleph J ma 242Kohmy ne wejsciu (RCA)

Edytowane przez mateuszek

ze roznice miedzy 3 a 30

 

30 nie jest do końca SE ale niech będzie i jest to trochę granie. Przejrzystość siadła.

 

Jeszcze była piątka.

Edytowane przez xniwax

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Jeszcze była piątka.

piatka to niby to samo co 3 ale ciut mocniejsza

nelson pisal gdzies ze to cos w rodzaju rozwiniecia trojki w celu uzyskania wiekszej mocy ale sonicznie to to samo a nawet 3 jest lepsza

ale to co piszez ze 30 nie jest do konca SE to mnie dziwi - skad masz takie dane. pierwszy raz to czytam...

Z tego co pamiętam są różnice w stopniu końcowym. Nie mam niestety już tego opisu w j.angielskim z wywiadu z N.Passem.

Dźwiękowo trójka jest bardziej udana moim zdaniem nawet (w pewnych aspektach) niż drogie monosy X60.5

Przy okazji, jeszcze jedna różnica między 3 a 30.

"3" podwaja moc przy 4 ohm, a "30" już nie.

Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić.

Witam.

Ciekawych spraw się dowiaduję. Mało jeszcze wiem o sprzętach Pass-a. Jednak Aleph, którego mam zaczyna wyraźnie pokazywać pazur. Staje się jeszcze klarowniejszy, tak jak by układał się do kolumn. Wciąga jego granie do tego stopnia, że można by tylko płyty zmieniać i o bożym świecie zapomnieć. Ciekawe .

Pozdrawiam

JAn

In your respected opinion, Mr. Pass, is the chassis of the Aleph 3 the only thing that you feel is better than the Aleph J?

 

Is there any chance of sharing what you feel about the sound of the Aleph J? I do not think that I would ever have a chance here to listen to one, at least not in the near future.

 

Is it true that the Aleph 3 and the Aleph 30 are the same amp except for it's chassis?

1) The current source gain settings were higher on the 3 and 30

which gave them more power into 4 ohms.

 

2) If you have my personal taste and listen to the music I do with

the speakers I have (and so on) you will prefer the J. The others

(so far) who have had the opportunity to compare it with the 3

and 30 have shared this conclusion, although sometimes for

different reasons. The J is interesting because it achieves much

the same kind of numerical performance with much less feedback,

giving what I perceive as a more relaxed and natural sound.

 

3) There are actual circuit differences between the 3 and 30, the

most obvious being the larger output stage and the higher SE

input impedance.

 

no i na dodatek:

the Aleph 0, 0s and the 1.0 were

three stages. The 0 and 0s remained so, and the Aleph

1 became the 1.2 with 2 stages. All subsequent Alephs were

2 stage, incuding the XA series.

 

What has become known as the Aleph current source was not

in these 3 stage designs - it was introduced with the Aleph 1.2

and Aleph 3, and has been used since.

 

Note that the Aleph current source circuit does not dictate 2

stages - it's just a current source - but it did lend itself well to

minimalist design, and so it has found its home in 1 and 2 stage

amps.

 

- Does it get more 'organic' than the Aleph 3, getting close to some of the finest single-ended valve amplifiers?

- Does it solve the serious limitations of the Aleph 3 on dominating the low-frequencies woofers?

 

I would say yes to the first question, and no to the second.

Controlling unruly woofers has never been the strong suit of

the Alephs.

Edytowane przez mateuszek
  • 3 tygodnie później...
http://www.audioreview.com/cat/amplification/amplifiers/pass-labs/aleph-5/prd_116067_1583crx.aspx nowy więc myślę, że 1500 to dobra cena, a nawet bardzo dobra.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

austriacy nie bardzo sie chca targowac...

wlasiciel pisal ze stan jest idelany i ze byl na sprawdzeniu w serwisie w 2012 na co sa papiery. od tamtej pory nie uzywany, no coz zobaczymy jak to zagra. mam jedynie nadzije ze nie bedzie trzeba na "dzien dobry" wymieniac kondow. 14 lat to jednak kawal czasu.

  • 2 miesiące później...

Panowie i panie. Gdzie w Polsce można posłuchać Passy? Gdzie można się umówić na wypożyczenie tego sprzętu. Chciałbym porównać je do moich DIY X 100. I do innych już w klasie AB 250. Czy jest wogole jakiś sklep z tym sprzętem w PL? Pozdrawiam Robert.

Kiedyś Hi-Fi Sound Studio, a teraz nie wiem.

 

https://passlabs.com/support/distribution brak naszego kraju.

Kolumny: Monitor Audio PL500II oraz Franco Serblin Accordo Essence ::: Wzmacniacz: VTL MB 185 Series 2 Monoblock ::: PRE: Lamm LL2.1 :: DAC: DIY by Pan Waldemar + Audiobyte Black Dragon ::: IC: Audioquest SKY DBS 72V, Van Den Hul The D-102 III XLR Głośnikowe: Transparent Audio Reference 2x4m, Coaxial: Apogee Wyde Eye + WBT Nextgen 0110Cu::: Zasilające: Shunyata Sidewinder + 4x Wireworld Aurora 7.2, Ekran: Adeo Velvet 135" Projektor:JVC X7900/RS540 4K::: Amplituner:Onkyo TX-RZ50 + NAD M25 + NAD C352 Kolumny Dolby Atmos 7.4.2: Monitor Audio PL500II (front) ,Franco Serblin Accordo Essence (boki) Focal Chorus 806(tył, sufit), Monitor Audio PLC3500II (centralny), 4x SW800V (Subwoofer)

laski nie robi - niemiaszki kochaja euraczki:-) a tak na powaznie to nie tylko u nich takie passki sa - jaj mam blizej do skandynawskich rynkow a tu targowac sie latwiej :-)

 

http://www.hifisentralen.no/forumet/torget-annonse-nr-58827/

Edytowane przez mateuszek
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.