Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Bayerische Motoren Werke (BMW)


Rekomendowane odpowiedzi

Starsze M5, np 400 konne E39 nie wymaga 19 calowych obreczy i tez daje mega frajde z jazdy i jest mega funkcjonalne.

W Polsce nawet profil 45 to recepta na częste zmiany felg i opon. Widziałem niedawno purchla na takiej - w zwykłej 7. E39 M wymaga profilu niższego od 45.

O ile ktos lubi 4WD!

AWD (4WD to w Gaziku) jest niestety koniecznością w samochodzie użytkowym o dużej mocy. Tylny napęd i szerokie kapcie w warunkach śniegowych to recepta na szybkie zwiedzenie rowu albo zsunięcie się z góry ew. bieganinę przy zakładaniu łańcuchów a następnie jazdę wolniej niż Panda. Ciekawe że Audi RS6 sprzedaje się głównie w wariancie Avant (narciarze?), i roczną produkcję miał podobną jak M5 (C6 vs E60) - mimo że M5 mocą plasował się między S6 a RS6, a na dodatek RS6 nie był oferowany w USA.

rafal735r

 

Cyt "Po drugie (moze znow zabrzmi arogancko), ale nie ma M3 czy M5 Diesli."

 

Tak ? Hm TD, TDi i TDS to co to jest , GAZ ZIEMNY Z WC dziadzia Władka ?

 

No pojechałeś.

 

Panie spitfire. Silniki TDi to silniki koncernu VW, a nie BMW. TDSy owszem, byly montowane, ale w normalnej serii 5, 3 i 7. Zaznajmij sie najpierw co oznacza litera "M". Po raz kolejny nie wiesz o czym rozmawiamy.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) 640-bmw-m-diesel.jpeg

Moze jakies realne foto, a nie komputerowa grafika?? Po drugie litera M z trzema kolorowymi paskami to tzw. M pakiet. Nie M Power.

 

W Polsce nawet profil 45 to recepta na częste zmiany felg i opon. Widziałem niedawno purchla na takiej - w zwykłej 7. E39 M wymaga profilu niższego od 45.

Moj brat sie przemieszcza ciagle stara siodemka na 17" obreczach i nic nigdy nie pokrzywil, ani nie polamal. Seryjnie do E39 M5 tez szly 17". Jak ktos nie patrzy jak jezdzi i pierze po kraweznikach to i stalowa 15" nie wytrzyma. Ja tez jestem typem czlowieka, ktory zbytnio nie zwraca uwagi na krawezniki i takie tam dlatego jezdze na 16", ale gdybym mial 17" to juz bym poprostu byl uwazniejszy i tyle. Kwestia podejscia do sprawy.

 

AWD (4WD to w Gaziku) jest niestety koniecznością w samochodzie użytkowym o dużej mocy. Tylny napęd i szerokie kapcie w warunkach śniegowych to recepta na szybkie zwiedzenie rowu albo zsunięcie się z góry ew. bieganinę przy zakładaniu łańcuchów a następnie jazdę wolniej niż Panda. Ciekawe że Audi RS6 sprzedaje się głównie w wariancie Avant (narciarze?), i roczną produkcję miał podobną jak M5 (C6 vs E60) - mimo że M5 mocą plasował się między S6 a RS6, a na dodatek RS6 nie był oferowany w USA.

W takim razie pozostaje tylko rzeczony Gazik na Polskie warunki.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rafal735r

?👈

Moze jakies realne foto, a nie komputerowa grafika?? Po drugie litera M z trzema kolorowymi paskami to tzw. M pakiet. Nie M Power.

A to ciekawe bo nawet najnowsze M Power ma te kolorowe paski

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Człowiek może być dobry, uczciwy ale i tak ilość ludzi na jego pogrzebie zależy od pogody...

Na autach, ktore M Powerami nie sa tez mozna znalezdz cos takiego. To jest jedynie pakiet, ktory udaje prawdziwe M5 czy tez M3. Czyli dodatki wizualne i takie tam.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Myslalem ze do tego nie dojdzie, ale jednak.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Niech to , co ma M do wiatraka.

 

Liczy się czy to E34, E39 itp.

 

P.S.

 

>rafal735

 

Może mi staremu wytłumaczysz co oznacza przedrostek "M" o który tak walczysz.

 

Akurat mam książkę Ferlag B.M.W. mobilwagen klasse.

M, a nie M to duza roznica, kolosalna. M to juz historia. Sa to najdrozsze i najlepsze modele z danej serii. Kultowe M5 czy M3 to usportowione modele, ktore tylko wygladem sa podobne do zwyklych piatek czy trojek. Procz optycznych zmian w postaci progow, dokladek zderzakow, foteli itp ponadto sa calkowice zmienione od strony mechanicznej. Przedewszystkim maja najmocneijsze silniki i co za tym idzie hamulce, zawieszenie i wszystko inne...

Zeby bylo tego mało, sa tez odmiany Alpina czy AC Schnitzer. Krotki przyklad na podstawie E34.

 

M5 E34. Poczatkowo 320KM, potem 340KM

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Alpina, 254KM i 360KM Bi-Turbo

post-17230-0-73556500-1335808641_thumb.jpg

 

post-17230-0-93713500-1335808654_thumb.jpg

Bardzo zadkie egzemplarze, ktore osiagaja duze kwoty na rynku wtornym.

 

Jedna z AC Schnitzer:

post-17230-0-28185700-1335808841_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rafal735r

?👈

Oj ludzie ludzie, wystarczy wymienić jeden z wkładów ( 3 moduły ) Boschowskich i moce skaczą drastycznie , o dziwo wcale więcej taka betka nie chla mimo lepszego kopyta.

Turbiny tez maja ustawiane parametry.

O plastikach i cacy felgach sie nie pisze , to robią małolaty łase na napisy/gadżety.

Tuning to głównie silnik i układ jezdny, a nie buda i pierdoły.

Tuning to jest wszystko. Ludzie od M Power robia wszystko od podsatw. Zaczynajac od spraw mechanicznych, na optycznych konczac. Silniki w M5 E34 nigdy nie byly doladowane. Osiagaly moc 320 i 340KM bez zadnych turbin z pojemnosci 3.6 i 3.8l. Byly to wytrzymale jednostki jak i caly uklad jezdy, ktory byl przystosowany do przenoszenia takich mocy. Nie byl to zaden silnik z byle jakiej piatki do ktorego wsadzono turbo. Ludzie wyciagali z nich nawet 1000KM! Z tym ze pewnie zywotnosc spadala derastycznie. Rzeczona Alpina Bi-Turbo wykorzystuje seryjny silnik M30B35, czyli stare 12 zaworowe 3.5l. Z tym ze watpie by ten piec nie byl zakuty zeby przenosic takie moce. Nalezy tez pamietac ze rozmawiamy tu o wczesnych latach '90, a sam M30B35 konstrukcyjnie siega lat '70!

?👈

Pomiary mocy w warunkach amatorskich a fabrycznych to dwa światy.

 

Czym innym jest możliwość uzyskania mocy silnika a czym innym jego wydajnośc. Niby podobnie brzmi, a jednak tym samym nie jest,

Hehe, dobre.Przed beemką jeździłem citroenem C5.Wiem , że zależy to od egzemplarza ale tak awaryjnego auta jeszcze nie miałem.Kupiłem je ze względu na to słynne zawieszenie, silnik hdi(bdb zresztą),przestronność wnętrza,wyposażenie.I tak zawieszenie.Auto prowadzi się jak ponton albo jakaś łajba,zero wyczucia drogi a broń boże ostra jazda w zakrętach, hehe.Dwa razy padł czujnik położenia zawieszenia.A spróbuj wymienić koła na podnośniku gdzieś w serwisie, hehe.Dwa razy tył zawisł na najwyższym nastawie i tak został.Normalnie masakra.Czujnik położenia tylnego zawieszenia po prostu zgłupiał.Na szczęście , o dziwo, elektronika działała sprawnie.Kolejny numer to oczywiście koło dwumasowe(jakie to gówno), które wysiadło.Cena tego koła to jakiś kosmos ale, na szczęście, możne było je zastąpić zwykłym kołem zamachowym.I na koniec silnik.Jak wspomniałem wcześniej silnik hdi jest bdb,ekonomiczny,elastyczny,praktycznie bezawaryjny(Miałem wcześniej Peugeota 406 hdi).Ale nie w moim aucie .Po jakimś roku użytkowania podczas jazdy na autostradzie z prędkością 130-140km/h jeden z zaworów na drugim cylindrze przebił na wylot tłok .

No akurat na testowanie hydro wdepnąłeś w największe gówno w historii citroena C5 I gen jedyne sensowne wówczas to było w hydractive3+ .. nie dość ,że strojone najbliżej Niemcom to byle jak .... C5 III generacji to inna bajka ..

No akurat na testowanie hydro wdepnąłeś w największe gówno w historii citroena C5 I gen jedyne sensowne wówczas to było w hydractive3+ .. nie dość ,że strojone najbliżej Niemcom to byle jak .... C5 III generacji to inna bajka ..

No, no.Na zawieszenie w C5 dawano 5 lat gwarancji lub 200tyś.km.A w nowym C5 są tak pewni zawiechy , że możesz wybrać pomiędzy hydro a normalnym.

No, no.Na zawieszenie w C5 dawano 5 lat gwarancji lub 200tyś.km.A w nowym C5 są tak pewni zawiechy , że możesz wybrać pomiędzy hydro a normalnym.

hydro jest dostępne tylko w najbogatszych wersjach wyposażenia...dla nieświadomych skner jest sprężyna ;-)

... a ja bym tam przygarnal zadbane e39 530d sport z ostatnich lat produkcji (2003) na full wypasie. Proste kanciaste i bardzo ladne autko...

[center]Studio 16hz * Karan Acoustics * Audio Research * Lumin * Transparent Reference XL & Ultra[/center]

>TomekL3<br />

<br />

<br />

ja prawie we wszystko uwierzę, może i ten c5 to takie gówno, ale pytanie zasadnicze: kupiłeś go nowego, czy nówkę sztukę od dziadka z niemiec z przebiegiem 20tys km?

... a ja bym tam przygarnal zadbane e39 530d sport z ostatnich lat produkcji (2003) na full wypasie. Proste kanciaste i bardzo ladne autko...

E34 to jest kanciaste, ale nie E39 :)

?👈

hydro jest dostępne tylko w najbogatszych wersjach wyposażenia...dla nieświadomych skner jest sprężyna ;-)

A może jednak świadomych awaryjności i kłopotów z tym związanych;-)

>TomekL3<br />

<br />

<br />

ja prawie we wszystko uwierzę, może i ten c5 to takie gówno, ale pytanie zasadnicze: kupiłeś go nowego, czy nówkę sztukę od dziadka z niemiec z przebiegiem 20tys km?

Oczywiście nie był nowy , był 9 letni,bezwypadkowy itd.Ale w porównaniu z beemką w z tego samego rocznika to po prostu szrot.A przebieg to ok 180tyś .km. Edytowane przez TomekL3

Zapisuje sie do Klubu z BMW e46 2.0 n47 d zawsze mialem  auta tej marki: e34 20i, E39 523, e46 2.0d, e60 3.0d, e61 3.0d moim zaniem 3.0 d najlepszy kompromis promiedzy moca ekonomia I kultura pracy. Niestety jak narazie  w moim przypadku wygrala   ekonomia ale niewatpliwie jeszcze powroce do R6 czy to w benzene czy dieslu, kazdy ktoremu choc troche jazda samochodem sprawia przyjemnosc doceni nietuzinkowe wlasciwosci jezdne, znakomite hamulce I dynamiczne silniki. Pozdrawiam wszystkich zagorzalych wielbicieli Spod znaku wirujacego Smigla.  

Oczywiście nie był nowy , był 9 letni,bezwypadkowy itd.Ale w porównaniu z beemką w z tego samego rocznika to po prostu szrot.A przebieg to ok 180tyś .km.

OK, wszystko jasne ... Edytowane przez xantana
moim zaniem 3.0 d najlepszy kompromis promiedzy moca ekonomia I kultura pracy.

 

Cała prawda!

R6 w teori i praktyce to silnik niemalże doskonały jeśli chodzi o wydajność i kulturę pracy. Pod tym względem jest lepszy od V6 i co ciekawe od V8. Technicznie lepszy od niego będzie V12 ale jest bardzo drogi i duży.

Nie mam BMW ale wysoko cenię tą marke, trochę kilometrów zrobiłem prowadząc bejce znajomego z nart we Włoszech i jestem pod wrażeniem. Całkiem możliwie że bym kupił prywatnie, ale jeżdzę różnym innym segmentem D służbowym, a wiadomo darowanemu koniowi w zęby się nie zagląda.

Edytowane przez martens

I6 jest doskonały o tyle, że ma idealnie (tzn. w granicach tolerancji mas elementów ruchomych) znoszące się drgania pierwszego, drugiego i czwartego rzędu. Plus porządnie zachodzące na siebie cykle pracy, ale to dotyczy również V6 i w ogóle 6- i więcej cylindrowych. Nawet I5 ma zachodzenie na siebie cykli pracy - różnica w "smoothness of power delivery" między I4 a I5 jest kolosalna, podczas gdy między I5 a 6-cylindrówkami już znacznie mniejsza.

 

Po stronie wad jednak co nieco jest. Głównie długość, powodująca całą masę problemów:

 

- trudność zamontowania poprzecznie, niepotrzebnie długa maska przy montażu wzdłużnym

 

- drgania skrętne wału korbowego i możliwość rozsynchronizowania się rozrządu z tłokami dla cylindrów najdalszych od łańcucha rozrządu. Recepta - grubszy i cięższy wał korbowy, można też eksperymentować z napędem rozrządu na obu końcach. Niektórzy dają tylko 4 łożyska wału żeby polepszyć sztywność skrętną wału - BMW właśnie. 2 gary między kolejnymi łozyskami - za coś takiego krytykowany drzewiej był silnik Kredensa.

 

- pokusa stosowania dużego skoku tłoka przy małej średnicy cylindra, co źle wpływa na ekonomię i osiągi.

 

Muszą być jakieś powody dla których BMW nie próbuje wyciskać ze swoich (zwłaszcza benzynowych) I6 mocy jednostkowych w duchu dałn-sajzingu tylko w topowych modelach daje jednak V8. Taki McLaren w MP4-12C też zrobił V8 i to flatplane co ciekawe, pewnie żeby szybciej zmieniał obroty bez obciążenia. Ciekaw jestem czy dali wałki wyrównoważające. Podobno to ten właśnie silnik po dalszym rasowaniu ma być zastosowany w następcy F1.

Po stronie wad jednak co nieco jest. Głównie długość, powodująca całą masę problemów:

 

- trudność zamontowania poprzecznie, niepotrzebnie długa maska przy montażu wzdłużnym

Nie przesadzajmy. Jak R6 normalnie miesci sie do malej trojki to jest dobrze.

 

Muszą być jakieś powody dla których BMW nie próbuje wyciskać ze swoich (zwłaszcza benzynowych) I6 mocy jednostkowych w duchu dałn-sajzingu tylko w topowych modelach daje jednak V8. Taki McLaren w MP4-12C też zrobił V8 i to flatplane co ciekawe, pewnie żeby szybciej zmieniał obroty bez obciążenia. Ciekaw jestem czy dali wałki wyrównoważające. Podobno to ten właśnie silnik po dalszym rasowaniu ma być zastosowany w następcy F1.

Ile mozna wycisnac z R6 tyle mozna, ale jakis kompromis pomiedzy moca, a zywotnocia musi byc. Kazdy koncern potrafilby wycisnac z R6 nawet i z pojemnosci 2.0 z 500KM tylko jaki to ma sens?

Jak na swoje czasy to i tak BMW duzo mocy wyciskalo ze swych 24 zaworowych R6. W roku 1990 z poj. 2.0 - 150KM i z poj 2.5 - 192KM. Dlugi czas te wartosci imponowaly. Chwile potem doszedl do tego jeszcze Vanos, czyli zmienne fazy rozrzadu. Moment jak i moc maks. byly dostepne od nizszych obrotow, ale faktem jest ze te silniki zaczynaja jechac dopiero miedzy 4-6tys obr. Akurat sam uzytkuje 2.0 na Vanosie.

Edytowane przez rafal735r

?👈

Nie przesadzajmy. Jak R6 normalnie miesci sie do malej trojki to jest dobrze.

Mieści się nawet w 1-ce, jednak te samochody nie imponują wcale przestronnością wnętrza w stosunku do długości (która kosztuje przy parkowaniu), dlatego zresztą BMW ma coraz większe ciśnienie na przedni napęd i rezygnację z I6 w najmniejszych modelach.

 

Ile mozna wycisnac z R6 tyle mozna, ale jakis kompromis pomiedzy moca, a zywotnocia musi byc. Kazdy koncern potrafilby wycisnac z R6 nawet i z pojemnosci 2.0 z 500KM tylko jaki to ma sens?

Obawiam się że ten kompromis będzie na znacznie gorszych warunkach (moc, trwałość, cena, zużycie paliwa) niż np. w I4 2.0 o takiej samej mocy - właśnie za sprawą opisanych wyżej fizycznych problemów z układem I6. Jakoś wynalazki typu Evo czy WRX o mocach zbliżających się do 400 HP w ekstremalnych modelach od dawna w ramach pojemności ok. 2.0 mają 4 gary.

 

Układ I6 najlepiej pokazuje swoje zalety dla silników o dużej pojemności - jest skalowalny do dużych rozmiarów skoro jest idealnie wyważony. Tym niemniej coś takiego będzie bardzo długie, wysokie (w Gullwing'u nawet pochylali I6 na bok) a pod względem mocy i tak przegra z porównywalnym rozmiarowo V8. Stąd właśnie głównym obszarem stosowania dziś silników I6 są diesle do ciężarówek. Ostatnim hi-endowym I6 był chyba TVR Speed Six (o pojemności 4.0). M-ki BMW miały jednak silniki V ostatniemi czasy.

Edytowane przez misiomor

Taki McLaren w MP4-12C też zrobił V8 i to flatplane co ciekawe, pewnie żeby szybciej zmieniał obroty bez obciążenia.

 

Chyba wszystkie wyścigówki z V8 np Ferrari, Lotus mają flatplane z tego powodu, crossplane są zbyt wołowate dla takich samochodów przez masywne przeciwwagi, nierozkęcają się też do takich obrotów, z drugiej strony flatplane wibruje. Co innego limuzyny tam jest crossplane bo liczy się kultura pracy a że gorzej kręci to drugorzędne.

 

Dlatego ja uważam że fajne są 6 cylindrowe bo są bardziej bezkompromisowe.

Wolnossący silnik V8 z RS5 ma moc powyżej 8000 rpm (4.2dm3, 444HP) a chyba jednak jest w układzie crossplane.

 

Jak już robić coś bezkompromisowego to I10 - układ jeszcze lepiej wyważony niż I6, dopiero 10-ta harmoniczna będzie w fazie dla wszystkich garów. To by było coś do ekstremalnej limuzyny a nie takie zabawy bez pojęcia jak V16 Jasia Fasoli (by Rolls-Royce pod skrzydłami BMW) - układ w każdym calu gorszy od V12.

Edytowane przez misiomor

Obawiam się że ten kompromis będzie na znacznie gorszych warunkach (moc, trwałość, cena, zużycie paliwa) niż np. w I4 2.0 o takiej samej mocy - właśnie za sprawą opisanych wyżej fizycznych problemów z układem I6. Jakoś wynalazki typu Evo czy WRX o mocach zbliżających się do 400 HP w ekstremalnych modelach od dawna w ramach pojemności ok. 2.0 mają 4 gary.

To zagladnij teraz co ile km trzeba robic przeglady, ile one kosztuja i jak trwale sa te silniki jak dostana po d...

Co jak co, ale wyciskanie duzych mocy z malych pojemnosci to nigdy nie jest dobre wyjscie i nigdy nie bylo to trwalsze rozwiazanie od silnikow o takiej samej mocy bez zadnego turba z duza pojemnoscia. Chcesz mocy? Zwieksz pojemnosc i ilosc cyl i po problemie. Ale niestety dzisiejsza machina motoryzacyjna ciagle dazy do ciecia wszystkiego, aby tylko zarobic. Denerwuje mnie ta cala minutaryzacja. Ladowanie osiemnastu sprezarek, trzynastu kompresorow do 3 cyl silnika. BMW tez juz zaczyna sie bawic w takie fiu bzdziu. Nowy model 328i ma juz 4 cyl z turbo.

 

M-ki BMW miały jednak silniki V ostatniemi czasy.

Ostatnie R6 w M to E34 340KM do '96r i E46 243, 360KM do '07r

?👈

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.