Skocz do zawartości
IGNORED

Klub Bayerische Motoren Werke (BMW)


Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam E30 i E34. Ale e30 przerobione na M3 s50b32. Trochę to przerabianie zajęło, ale już prawie skończyłem. Mam fajny zawias, hamulce, customowy wydech cały z kwasa. No właściwie wszystko jest zmienione, nawet wspomaganie mam od e36, sześciobiegową skrzynię, został do zrobienia lakier.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-17391-0-88982300-1342549270_thumb.jpg

post-17391-0-38583500-1342549348_thumb.jpg

post-17391-0-95447900-1342549369_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Troche sie z tym narobiles. Robi wrazenie. Fura pewnie lata w powietrzu. Fele Alpiny?

 

Kumpel kupil niedawno E30 w oryginalnym MTechnic. Piec zmieniony na 2.8 z policyjnego angielskiego E39 na podwojnym Vanosie. NIby tylko 193KM, a targa ta budą na każdym biegu. Wyobrazam sobie co musi sie dziac z twoim MPowerem pod maska.

 

Za rok tez przymierzam sie do zmiany auta. Ale raczej w strone rodzinnego sedana :) Musze isc w jakis kompromis. Myslalem o E39 4.4, ale ze wzgledu na to ze w 80% poruszam sie po miescie bede musial sie zadowolic 2.8. Chyba ze budzet mi wzrosnie to poszukam 3.0 231KM. Fajny piec. Troche mocy i ekonomia.

?👈

Z góry przepraszam że wtrącę się z błahym pytaniem...

 

Co sądzicie na temat auta z linku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Chodzi mi głównie o trwałość tego konkretnego silnika, całego zespołu napędowego i zawieszenia...

 

Z góry dziękuję

Marcin

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystkie jednostki M5xxx sa trwale. Wszystkie sa bardzo podobne konstrukcyjnie. Zawiecha cala z alu, juz nieco drozsza w utrzymaniu niz w starszej E34. Ale nie ma tragedii. Moim zdaniem 2.3 to troche maly piec jak na E39, tym bardziej w kombii. Sam poruszam sie E34 z 2.0 i jest tak sobie. W zasadzie do przemieszczania sie nie jest zly, na trasie do tych 150km/h tez jedzie dosc przyzwoicie jak na swoje gabaryty. Moze poszukaj 2.8?

?👈

Tak, poszukaj 2.8, ponieważ to są te same silniki, tylko z innym skokiem tłoka, mniejszego nie warto, ponieważ 2.8 pali mniej albo tyle samo, a ma więcej momentu. Co do mojego M3, to po zmianie silnika z 1.8 na 3.2 miałem wrażenie że auto waży ze 400kg, jeździ się jak wydmuszką :) W trasie nie ma przeważnie potrzeby redukować biegu poniżej 6. Kręcenie motoru na 1 i 2 biegu w mieście to szaleństwo :) Tutaj mam taki filmik sprzed 3 lat jak przyspieszam, ale teraz jak porobiłem trochę, to myślę że zbiera się lepiej. Jak skończę to zrobię nowe filmiki i się pochwalę :) Zapitala tak ponad 260, tylko że lusterka strasznie trzepoczą i wycieraczki się psują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie chcę kupić auta tylko zamienić Jeepa na to właśnie BMW. Gość szuka terenowi a ze sprzedażą Jeepa mam problem. To znaczy za pół darmo chętni by się znaleźli ale pojemność i zużycie paliwa skutecznie odstraszają...

 

A jak sprawują się w tych autach skrzynie automatyczne i jak ocenić ich stan? Wspomniane BMW ma zamontowany hak co pewnie też nie jest bez znaczenia jeśli był częściej używany...

Ja osobiście bym starał się jak najwięcej pojeździć przed kupnem, automat powinien ładnie chodzić, bez dziwnych szarpnięć, nie mogą wyskakiwać jakieś błędy, tryb ręczny musi działać.

Znajomy mial E39 4.4 w automcie. Dostawal on po d... niemilosiernie i nic mu sie nie stalo :) To chyba wytrzymaly :)

 

Tak, poszukaj 2.8, ponieważ to są te same silniki, tylko z innym skokiem tłoka, mniejszego nie warto, ponieważ 2.8 pali mniej albo tyle samo, a ma więcej momentu. Co do mojego M3, to po zmianie silnika z 1.8 na 3.2 miałem wrażenie że auto waży ze 400kg, jeździ się jak wydmuszką :) W trasie nie ma przeważnie potrzeby redukować biegu poniżej 6. Kręcenie motoru na 1 i 2 biegu w mieście to szaleństwo :) Tutaj mam taki filmik sprzed 3 lat jak przyspieszam, ale teraz jak porobiłem trochę, to myślę że zbiera się lepiej. Jak skończę to zrobię nowe filmiki i się pochwalę :) Zapitala tak ponad 260, tylko że lusterka strasznie trzepoczą i wycieraczki się psują.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

E30 nie bylo zaprojektowane do takich predkosci :) Nie boisz sie ze odfrunie? :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

  • 3 tygodnie później...

Moja E36 uratowała mi dupę. 6go miałem poważny wypadek. Uderzyłem w tył cysterny, która nagle zaczęła zawracać w miejscu niedozwolonym, na dodatek bez wcześniejszego zasygnalizowania manewru. Ja też wolno nie jechałem. Zdążyłem odbić tak, żeby nie wjechać pod cysternę. Niestety odbiłem tak nieszczęśliwie, że uderzyłem w jej tył swoją stroną. Straż cięła auto, żeby mnie wydostać na zewnątrz. Szczęście w nieszczęściu tylko nogi mam połamane. Po za tym niewielkie potłuczenia typu odciśnięte pasy. Głowa, gdyby nie to że uderzyłem prawdopodobnie polikiem w lewą szybę jak nówka, ręce też. Nic mnie nie boli po uderzeniu w poduchę oraz zagłówek. Jak tylko będę miał fotki wraku, wkleję je tutaj. No coż - 8 tygodni w gipsie, potem rehabilitacja, a potem... kupię następne BMW, to pewne.

Xavian XN 250 EVO | Sony TA-N7 | Wiim Pro Plus | AQ Midnight 2 | Sun Audio Reference | Tomanek TAP8

  • 3 tygodnie później...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez rafal735r

?👈

  • 4 tygodnie później...

Jaki jest twoim zdaniem sens zakupu wypasionego samochodu z 500kM silnikiem na rodzime drogi ???

no np. z katowic do Frankfurtu nad menem. teraz mozna tych kilka kilometrow trzasnac w kilka godzin. jeszcze pare lat temu potreba bylo srednio 1h/120km w niemczech i 3h/100km w polsce. teraz jedzie sie w miare rowno.

Ut conclave sine libris, ita corpus sine anima. Cicero

No niestety już nie wszystkie:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A komu nie przytrafiaja sie taki wpadki? Ciagle szlyszymy o jakis akcjach naprawczych i wezwaniach do serwisu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

Zawsze mi sie podobało E32 z szerokimi nerkami , ale jakos sie nie udało.

Miałem E36 318 , E34 520i z niewielkim przebiegiem a od 5 lat E39 530D Touring po lifcie.

E34 jest teraz u rodzicow i dzielnie znosi wyniszczajacy styl jazdy ojczulka :)

M57D30 to fantastyczny silnik . Sam zawsze byłem przeciwnikiem klekota ale kultura pracy , osiagi i smieszne spalanie robia swoje. Gdyby nie codzienna eksploatacja to by był 4,4 . Sam dzwiek jaki wydaje ten silnik to muzyka dla uszu.

Akurat moj brat ma E32 w szerokiej nerce z silnikiem 4.0.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A sam planuje zakup E39, choc nie powiem ze chyba bede bardziej szukal kolejnej E34 z tym ze 540i. Te auto jednak wiele lepiej wyglada i nie traci tak na wartosci. Piec tez jeden z lepszych.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

?👈

E39 to brzydkie auto. Ale E38 jakos mi nie lezy a E46 choc ładne z zewnatrz to w srodku w wiekszosci bieda w stosunku do wiekszych braci. Dlatego zmusiłem sie do wersji poliftowej i Touringa bo uroku dodaja ringi z przodu i ledy z tyłu. Nie ma tez co ukrywac ze jest bardziej opływowe i jest ciszej w srodku od E34.

Gdyby jeszcze nie te felerne tarcze z przodu ...

  • 1 miesiąc później...

Panowie, chodzi mi od ok. roku po głowie kupno BMW e39 touring, 530d. Wszystko fajnie, zrobiłem testowo kilka tysięcy kmów - jeździ się pięknie. Obecnie za kilka miesięcy mogę być w sytuacji wyboru nowego używanego auta. Nowe auta mnie nie kręcą, a te które kręcą finansowo odstraszają. Z e39 530d mam jednak problem - jeśli kupie je w 2013 r to bedzie to 10 letni samochód... Blacha, podwozie, etc.... czy to się nie będzie sypać? A jednocześnie za 10 letni samochód w dobrym stanie, z niewielkim przebiegiem i dobrym wyposażeniem trzeba dać te 7000 EUR. I pytanie: czy warto się w to pchać?

Nowsza seria z wyglądu mnie nie przekonuje, ale jak jest pod względem mechanicznym? Czy jest postęp, czy jest gorzej niż w 39?

Powrót po dłuższej przerwie...

Panowie, chodzi mi od ok. roku po głowie kupno BMW e39 touring, 530d. Wszystko fajnie, zrobiłem testowo kilka tysięcy kmów - jeździ się pięknie. Obecnie za kilka miesięcy mogę być w sytuacji wyboru nowego używanego auta. Nowe auta mnie nie kręcą, a te które kręcą finansowo odstraszają. Z e39 530d mam jednak problem - jeśli kupie je w 2013 r to bedzie to 10 letni samochód... Blacha, podwozie, etc.... czy to się nie będzie sypać? A jednocześnie za 10 letni samochód w dobrym stanie, z niewielkim przebiegiem i dobrym wyposażeniem trzeba dać te 7000 EUR. I pytanie: czy warto się w to pchać?

Nowsza seria z wyglądu mnie nie przekonuje, ale jak jest pod względem mechanicznym? Czy jest postęp, czy jest gorzej niż w 39?

 

Jeśli auto jest zadbane, myślę że warto. Cudów nie ma, czasami trzeba coś powymieniać.Ojciec ma od kilku lat przedliftową. Do tej pory wymienił albo regenerował 2 wtryski, wymienił tuleje pływające w tylnym zawieszeniu (to się robi średnio co 200tys więc nie ma bólu), W najbliższym czasie będzie wymieniał pompkę podprogową, bo przy ostrzejszej jeździe daje za małe ciśnienie oraz przekaźnik świec żarowych. Ogólnie autko bezproblemowe. Żeby dobrze jeździła trzeba przynajmniej raz do roku poskakać nad silnikiem - czyścić EGR, filterki zaworów sterujących EGR oraz turbiną, wymienić filtr odmy, nasmarować cięgno turbiny. To jest taki stały rytuał przy tym silniku.

Także będę szukał E39 lub E46 ale raczej coś do zagazowania, bo moja E36 poległa na polu bitwy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Xavian XN 250 EVO | Sony TA-N7 | Wiim Pro Plus | AQ Midnight 2 | Sun Audio Reference | Tomanek TAP8

Panowie, chodzi mi od ok. roku po głowie kupno BMW e39 touring, 530d. Wszystko fajnie, zrobiłem testowo kilka tysięcy kmów - jeździ się pięknie. Obecnie za kilka miesięcy mogę być w sytuacji wyboru nowego używanego auta. Nowe auta mnie nie kręcą, a te które kręcą finansowo odstraszają. Z e39 530d mam jednak problem - jeśli kupie je w 2013 r to bedzie to 10 letni samochód... Blacha, podwozie, etc.... czy to się nie będzie sypać? A jednocześnie za 10 letni samochód w dobrym stanie, z niewielkim przebiegiem i dobrym wyposażeniem trzeba dać te 7000 EUR. I pytanie: czy warto się w to pchać?

Nowsza seria z wyglądu mnie nie przekonuje, ale jak jest pod względem mechanicznym? Czy jest postęp, czy jest gorzej niż w 39?

Troche ogolnikowo piszesz. Mozna wyrwac perelki z E39. Garazowane, od pierwszego wlasciciela. Bez grama korozji w idealnym stanie za przyzwoita kase jak ze wszystkim, ale trzeba szukac. Takie E39 warto kupic. Warto tez, a nawet nalezy szukac za granica. Z tego co ja kiedys przegladalem oferty E39 to za 25-30tys mozna miec ladne E39, ale benzyniaki, nigdy nie interesowalem sie Dieslami. Warto szukac 540i. Piec spory wiec maly popyt. Benzyna droga to i nie drogie, a mozna kupic naprawde ladne sztuki nawet za 20tys. Niedawno widzialem fajnego Touringa od pierwszego wlasciciela z PL. Przebieg kolo 250tys, serwisowana cale zycie w ASO (gosc mial nawet fakture z salonu z 97r na kwote 270tys zl) i nikt jej nie chcial nawet za 15tys zl ze wzgledu na piec.

Co do postepu mechanicznego to sie nie wypowiem, ale domyslam sie ze w necie jest sporo przekrojow zawieszen itp wiec mozna sobie porownac. Z tego co ja zauwazylem to z silnikami jest tak ze BMW wprowadzajac nowa serie przez jakis okres produkcji nowego modelu laduje jednostki z poprzeniego. Potem dochodza jakies male ulepszenia, poszerzana jest oferta i wszystko kreci sie dalej. Ale ja bym wolal na Twoim miejscu szukac zadbanej E39 niz takiej sobie E60. Kwestie wygladu przemilcze, dla mnie najgorsze BMW jakie wyjechalo z fabryki.

?👈

Z e39 530d mam jednak problem - jeśli kupie je w 2013 r to bedzie to 10 letni samochód... Blacha, podwozie, etc.... czy to się nie będzie sypać? A jednocześnie za 10 letni samochód w dobrym stanie, z niewielkim przebiegiem i dobrym wyposażeniem trzeba dać te 7000 EUR. I pytanie: czy warto się w to pchać?

Nowsza seria z wyglądu mnie nie przekonuje, ale jak jest pod względem mechanicznym? Czy jest postęp, czy jest gorzej niż w 39?

Poczytaj sobie moje wpisy na forach BMW Sport i 5er - ten sam NICK

Moją mam od 2008r. Kupiłem z przebiegiem 216 000km a teraz ma prawie 290 000km.

Największą wadę 530D po lifcie są tarcze z przodu.

Lecą w oczach.

Przy takim przebiegu warto wymienić w touringu tuleje belki tylnej .

Tył zawiechy - bez grama luzu

Przy silniku 2x wyprałem odmę , wymieniłem zaworek od sterowania turbiną , wężyki i zaślepiłem EGR.

Do tego nowa ori przepływka za 500zł.

Olej Castrol 0W40

Po rozgrzaniu nie żałuje silnika . Na autostradach 180-230 przy spalaniu 7 litrów :)

Jednej zimy wyszło mi 8,2 ale małe odcinki i webasto cały czas chodziło.

Przyspieszenie ( elastyczność ) jest fantastyczna :)

Przy wyprzedzaniu biorę po kilka aut na raz .

 

Rdza...

Jaka rdza ?

Aha - jest. Klapa z tyłu.

Standard w tym modelu.

Ale klapa to z 300zł .

Reszta bez grama rdzy.

 

Ważne żeby kupić zadbany i bezwypadkowy egzemplarz.

 

Nie widzę potrzeby żeby przez kolejne 5 lat zmieniać samochód...

No chyba ze na W140 coupe :)

Moze 5l?

Trasa Głogów Wejherowo z ominięciem Poznania przez Wrześnie z pedałem w podłodze ( reklamacja głośników w Akkusie :/ ). Odcinek prawie 1150km średnie spalanie 7,4

Głogów - Swinoujście z korkiem przed Z. Górą na klimie dość szybko i powrotna droga późno w nocy 90 - 100km/h

Tankowane na stacji Shell w Nowej Soli.

Po powrocie tankowanie na tej samej stacji i dystrybutorze.

Wskazania kompa 6 litrów . Po zatankowaniu wyszło 6,5

 

5 litrów jest do osiągnięcia jadąc w trasie 70-80km/h z muskaniem pedału gazu i bez wyprzedzania.

Samochód ma dołożony 5ty katalizator i coś grzebane w mapach - potwierdzona jakaś wyższa norma EURO.

Do bmw nic nie mam ale jak lubię stereotypy tak i to muszę wrzucić [chyba nie było]:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

There is no dark side in the moon, really. As a matter of fact it's all dark

Trasa Głogów Wejherowo z ominięciem Poznania przez Wrześnie z pedałem w podłodze ( reklamacja głośników w Akkusie :/ ). Odcinek prawie 1150km średnie spalanie 7,4

Głogów - Swinoujście z korkiem przed Z. Górą na klimie dość szybko i powrotna droga późno w nocy 90 - 100km/h

Tankowane na stacji Shell w Nowej Soli.

Po powrocie tankowanie na tej samej stacji i dystrybutorze.

Wskazania kompa 6 litrów . Po zatankowaniu wyszło 6,5

 

5 litrów jest do osiągnięcia jadąc w trasie 70-80km/h z muskaniem pedału gazu i bez wyprzedzania.

Samochód ma dołożony 5ty katalizator i coś grzebane w mapach - potwierdzona jakaś wyższa norma EURO.

 

Przy 4 osobach, mocno zapakowany, trasa 1250 km, po niemieckich autostradach, końcówka w PL. Przy prędkościach w DE na poziomie 160-180 spalanie 6,2 (530d). Ten silnik, jego moc i elastyczność to główny argument za tym samochodem. Jedyne co mógłbym sobie wymarzyć jeszcze to 6-ty bieg.

 

Największą wadę 530D po lifcie są tarcze z przodu.

Lecą w oczach.

Przy takim przebiegu warto wymienić w touringu tuleje belki tylnej .

Tył zawiechy - bez grama luzu

Przy silniku 2x wyprałem odmę , wymieniłem zaworek od sterowania turbiną , wężyki i zaślepiłem EGR.

 

Pamiętasz mniej więcej koszty?

 

Brat również zmieniał tarcze, plus kilka innych rzeczy (amortyzatory, ale dlatego, że zostały zmienione na twardsze i cały samochód był obniżony tak, że miał problemy z przejechaniem przez progi większe; niemniej w zakrętach można było pędzić bez obaw).

 

Troche ogolnikowo piszesz. Mozna wyrwac perelki z E39. Garazowane, od pierwszego wlasciciela. Bez grama korozji w idealnym stanie za przyzwoita kase jak ze wszystkim, ale trzeba szukac. Takie E39 warto kupic. Warto tez, a nawet nalezy szukac za granica. Z tego co ja kiedys przegladalem oferty E39 to za 25-30tys mozna miec ladne E39, ale benzyniaki, nigdy nie interesowalem sie Dieslami. Warto szukac 540i.

 

Kupować zamierzam tylko i wyłącznie za granicą (DE, AT), z dokumentowanym przebiegiem w okolicach 150-180 tys (można trafić). Za takie 530d trzeba jednak zapłacić 8-9 tys Euro.

Co do 540i nie ma szans - zarejstrowanie auta z taką mocą w BE oznaczałoby zbyt wysokie podatki + jednak zużycie paliwa zbyt wysokie.

Powrót po dłuższej przerwie...

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.