Skocz do zawartości

Przegląd

  1. Co nowego w tym klubie
  2. Philips 22 RH532 oraz SX 6541 i 22RH541 są już dostępne na Allegro i OLX. Zainteresowanym udzielę wszelkich dodatkowych informacji oraz pomogę w skompletowaniu zestawu. Chcę jednocześnie podzielić się swoimi doświadczeniami z zakupów sprzętu MFB: 1/ 99% zestawów wymaga wymiany wylanych i wyschniętych kondensatorów na inne, odpowiednio wysokiej klasy. 2/ pojedyncze głośniki w zestawach bywają uszkodzone. 3/ trafiają się często egzemplarze z wymienionymi głośnikami wysokotonowymi na inny model, niż oryginalne. Philips produkował różne modele głośników wysokotonowych i z różnymi opornościami, ale z identycznym wyglądem zewnętrznym. Żeby zweryfikować model głośnika, trzeba wyjąć głośnik z obudowy i porównać opis z danymi oryginalnymi. 4/ potencjometry z reguły trzeszczą i zniekształcają lub nawet gubią sygnał podczas grania. 5/ oryginalne kable sygnałowe ( interkonekty ) są - jak na współczesne standardy - niskiej jakości i degradują sygnał 6/ we wzmacniaczach są ślady amatorskich napraw i regulacji. Wymaga to usuwania amatorskich poprawek i ich skutków oraz przywracania regulacyjnych ustawień fabrycznych. 7/ Gniazda mocowania głośników bywają przekręcone lub wręcz zupełnie luźne. Powoduje to brak docisku kołnierza głośnika do obudowy, a tym samym nieszczelność całej komory głośnikowej, co uniemożliwia zestrojenie zestawu. Spotkałem się też z przypadkiem, kiedy dla zachowania szczelności obudowy głośniki zostały WKLEJONE (!) klejem stolarskim. Oczywiście uniemożliwiało to ich demontaż i weryfikację oraz ewentualną wymianę w przyszłości - do głośników nie ma dostępu od wewnątrz obudowy, ponieważ komory: głośnikowa i wzmacniaczy są oddzielone od siebie dodatkową, szczelną przegrodą. 8/ W niektórych zestawach do podświetlania wskaźników użyto żaróweczek już od lat nieprodukowanych. Wymaga to przeróbek i dobrania LED w ich miejsce.
  3. Muzyka bezwzględnie wymyka się takim określeniom hiper przestrzeń, hiper detal i hiper hi-end`idąc na koncert nawet człowiek nie kojarzy tych określeń w stosunku co usłyszał i jak wchłaniał wydarzenie muzyczne . Kto powie że był na koncercie w kawiarni lub sali koncertowej i że było hi end i usłyszał dużo powietrza i szczegółów ;)i dobrze zlokalizowanego wokalistę koszmar . Muzyka albo gra albo staje sie tłem dla wymysłów róznych efektów specjalnych . Wiekszość sprzętu gra efekciarsko a muzyka staje sie tylko ubocznym tłem dla efektów które zdominowały współczesne systemy .Dlatego taka różnica jest pomiędzy realną muzyką a systemami współczesnymi . Monitory studyjne bliskiego pola z tych dawnych lat grają znakomicie .Realizator chciał usłyszeć co nagrał na taśmę matkę dlatego wtedy systemy grały realniej i bliżej tego co na scenie . Teraz mało kto patrzy na barwę i przekaz emocje , Zagłusza się to efektami i szczegółami bo taka jest szkoła w dzisiejszych czasach . MFB oraz \kilka systemów np grundiga ,nad pokazuje ze muzyka gra i to za małe pieniądze. Przestrzeni i wszystkich dodatków ma być tyle ,ile jest na scenie. To jest prawidłowe porównanie i wtedy realne i naturalne , Jestem zdumiony że ktoś słyszy chórzystę piątego od lewej strony w piątym rzędzie .Wtedy wiem że system gra efekciarko i mało naturalnie Wiem na pewno że ktoś nie słyszał chóru na żywo ale to bierze za dobra monetę jakości.
  4.  

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.