Skocz do zawartości
Muzyka

Pearl Jam już niebawem z nowym albumem!

Ostatnio zapanowała na rynku wydawniczym moda rodem z kin. Trailery, zapowiedzi, okładki, plakaty... a wszystko po to, by maksymalnie podkręcić zainteresowanie danym albumem. Dla wielu to świetna okazja do przygotowania się na kolejny zakup i wcześniejsze zdecydowanie "kupię" lub też "nie kupuję". Marketing w sieci i nakręcanie spirali zainteresowania nie ominął też gigantów. Pearl Jam (bo o nich mowa) już jakiś czas temu zapowiedział nowy materiał/nowy album, kilkanaście dni temu została zaprezentowana okładka albumu, w zeszłym tygodniu poinformowano o tym, co znajdziemy na nowej płycie zespołu. Zainteresowanie spore, bo nowy album ma planowaną datę wydania na 27 marca, a więc "już niebawem". Warto przy tym wspomnieć, że będzie to pierwsze studyjne wydawnictwo od czasu „Lightning Bolt”, a więc minęło już 7 lat od tego momentu! Marzec i Pearl Jam to także amerykańska trasa promująca nową płytę.

A o samym albumie "Gigaton" tak opowiada Mike McCready:

"Tworzenie tej płyty było długą przygodą. Był to emocjonalnie mroczny i momentami kłopotliwy okres, ale też okazał się ekscytującą drogą ku muzycznemu odkupieniu. Współpraca z moimi kolegami nad „Gigaton” dała mi większą świadomość miłości i wiedzy na temat potrzeb ludzkich kontaktów w tych czasach."

 

Grupa Pearl Jam podzieliła się w sieci tracklistą: 

1. Who Ever Said

2. Superblood Wolfmoon

3. Dance Of The Clairvoyants

4. Quick Escape

5. Alright

6. Seven O'Clock

7. Never Destination

8. Take The Long Way

9. Buckle Up

10. Come Then Goes

11. Retrograde

12. River Cross

Pierwszym singlem z płyty jest „Dance Of The Clairvoyants”, który ukazał się 22 stycznia oraz druga część, która została zaprezentowana w dniu dzisiejszym:

 

 

Pozostaje czekać na całość materiału do marca tego roku.

"Gigaton" Pearl Jam już 27 marca 2020 roku!

 

0009RW7OX19AMCT3-C122.thumb.jpg.c7be79223f58640e5b5ad628a6d06115.jpg

 

Za pomoc w przygotowaniu materiału wielkie podziękowania zespołowi Winylownia. 

Na stronie sklepu znajdziecie obecnie ciekawe wyprzedaże sięgające do -50%. A jeśli czegoś nie znajdziecie w okazjach wyprzedażowych - wspomnijcie o audiostereo, zapewne ekipa sklepu przygotuje dla Was indywidualną, atrakcyjną zniżkę.

 

 

Data dodania

Ciekawe koncerty w Polsce w 2025 roku – Muzyczne emocje gwarantowane!

Ciekawe koncerty w Polsce w 2025 roku – Muzyczne emocje gwarantowane! Rok 2025 zapowiada się jako prawdziwa uczta dla fanów muzyki w Polsce. Zarówno miłośnicy rocka, jak i wielbiciele popu, muzyki klasycznej czy metalu znajdą coś dla siebie. Wśród licznych występów gwiazd światowego formatu znajdziemy wiele, które na pewno zapadną w pamięć na długo. Oto przegląd najbardziej ekscytujących wydarzeń muzycznych, których nie można przegapić!   Cyndi Lauper (21 lutego, Łódź, Atlas Arena

AudioNews
AudioNews
Newsy

House of Marley Revolution

O fakcie, iż winyle z pozornie chwilowej mody ponownie i coś czuję w kościach, że już na stałe zagościły w naszych domach nie ma nawet co dyskutować. W końcu to fakt, w dodatku na tyle namacalny i oczywisty, iż od dawna widok 12” krążków w tzw. przestrzeni publicznej czy wręcz rozstawionych w popularnych dyskontach już nikogo nie dziwi. O ile jednak powszechność i ogólnodostępność nośników większych emocji nie budzi, to już z gramofonami tak różowo nie jest. W końcu nie od dziś wiadomo, że „jako

Fr@ntz
Fr@ntz
Źródła

Mazowsze Świątecznie – Koncert Kolęd i Pastorałek | Bilety

O wydarzeniu Bilety na Koncert Kolęd i Pastorałek Mazowsze Świątecznie już w sprzedaży! Mazowsze Świątecznie 2025 Kolędy i Pastorałki w wykonaniu solistów, chóru i orkiestry Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca „Mazowsze” im. Tadeusza Sygietyńskiego, należą do najpiękniejszych tradycyjnych interpretacji.  Przywołują niepowtarzalną atmosferę polskich Świąt Bożego Narodzenia, z białym obrusem, choinką i opłatkiem. W czasach „White Christmas” i „Jingle Bells” coraz rzadzi

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Newsy

Państwowy balet Gruzji "Aphkhazeti" z chórem i orkiestrą na żywo | Bilety

O wydarzeniu Gruziński państwowy balet Aphkhazeti z chórem i orkiestrą na żywo - bilety na występy już w sprzedaży! Bilety na ebilet: https://www.ebilet.pl/klasyka/balet-taniec/panstwowy-ansambl-gruzji-aphkhazeti   Aphkhazeti informacje Aphkhazeti to wyjątkowe połączenie gruzińskiego tańca, silnie zakorzenionego w tradycji tego narodu, ze współczesną choreografią i muzyką. To zespół o niespełna 100-letniej historii, oficjalnie założony w 1931 roku, który nieustannie konc

audiostereo.pl
audiostereo.pl
Newsy

House of Marley Uplift

Kiedy od już nie pamiętam jak dawna bezprzewodowość dźwięku na stałe zagościła w naszych domach i uszach począwszy od wszelakiej maści sounbarów, poprzez większe i mniejsze kolumny – zarówno te główne - w systemach stereo, jak i efektowe oraz subwoofery - w wielokanałowych, na słuchawkach na-, wokół- i do-usznych skończywszy, naprawdę trudno producentom takowych ustrojstw swych potencjalnych odbiorców czymkolwiek zaskoczyć. Okresowe mody i trendy, jak sama nazwa wskazuje mają swój coraz krótszy

Fr@ntz
Fr@ntz
Kolumny


Opinie użytkowników

Rekomendowane komentarze

A jeszcze większa, że nigdy nie było czegoś takiego jak grunge w rozumieniu określonego stylu muzycznego. Każda grupa ze Seattle grała inaczej, wspólnym mianownikiem było tylko to miasto a termin grunge wymyślili dziennikarze i jest to pojęcie czysto marketingowe.

Ale to dobrze, że PJ próbuje się rozwijać zamiast grać to samo co 30 lat temu. Zobaczymy jak wyjdzie cała płyta, singiel brzmi ciekawie.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli ktoś poczuje niedosyt słuchając nową muzykę Pearl Jam, to może sięgnąć po CD polskiego zespołu grającego "kropka w kropkę" jak oni. Przypomną się najlepsze czasy...

POSITIVE BRIGHT

9 utworów, wydane w 2005 roku.

Peart Jam zawsze jakościowo nagrywali doskonale i te próbki YT zdradzają podobną dbałość. Polska grupa świetnie utrzymuje ducha stylu, w jakości jest ciut gorzej. Ale bilans korzyści i kosztów każdy sam przeprowadzi. Na przeczekanie do marca nie trzeba w ogóle rozważać, czy warto.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halo, jakie disco, jaki pop! Gdzie tego słuchacie?

Nawet wokal jest identyczny. Kapela jest niszowa, więc może zbieżność nazwy. Ja gram oczywiście z płyty cd. Dobrze że spojrzałem do komentarzy. Załączę zaraz zdjęcie. Za to już wiadomo, że w takim razie będziecie mieli mega niespodziankę.

Bo najwyraźniej grupa i istnienie płyty nie zostało przez Was odnotowane.

 

Edytowane przez Wuelem
-

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest grunge tak właściwie? To nie był zawsze marketingowy bełkot?  Jak dla mnie jedyną zaletą tego pseudo- gatunku jest to,  że szybko zdechł...    U nas to może niekoniecznie i co jakiś czas pojawiają się jakieś kapele post-grungowe ?

Jak pamiętam Cobain mówił bez ogródek, że Pearl Jam to kompletny badziew z nieszkodliwszym,  niezbyt bystrym, zawodzącym wokalistą.  A to był wbrew pozorom naprawdę niegłupi facet, tylko nadwrażliwy niestety.

Ja nie jestem może aż tak radykalny w stosunku do ich twórczości, ale nie bardzo wiem czym tu się podniecać.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, aster_ napisał:

A co to jest grunge tak właściwie?

Czyli nie wiesz o czym piszesz, ale głos zabierasz.

Właściwiej by było zadać pytanie i poczekać na odpowiedź od mądrzejszych.

A tak, zapamiętają cię z ignorancji i niewiedzy.

Edytowane przez Wuelem
-

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to w końcu ten genialny POSITIVE BRIGHT to płyta czy zespół?  Jak rozumiem płyta jakiś studenciaków o których nikt nigdy nie słyszał?  Ale w necie widzę że supportowali gdzieś tam na  juwenaliach takie kapele jak IRA, Coma czy Kombii...  

Daj pan spokój i przestań pisać, albo się zastrzel....

 

A nie to inna kapela, która z nimi koncertowała ?   Czyli ten Kredenz poszedł w bardziej "alternatywno-grungowe" klimaty:)

Zwracam honor ?

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, Wuelem napisał:

Czyli nie wiesz o czym piszesz, ale głos zabierasz.

Właściwiej by było zadać pytanie i poczekać na odpowiedź od mądrzejszych.

A tak, zapamiętają cię z ignorancji i niewiedzy.

Zresztą ktoś już w tym wątku wcześniej w dużym skrócie napisał czym był grunge tak naprawdę. A, że do niektórych to nie dociera, to już nie moja wina.

Edytowane przez aster_

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 31.01.2020 o 20:14, Wuelem napisał:

Czyli nie wiesz o czym piszesz, ale głos zabierasz.

Właściwiej by było zadać pytanie i poczekać na odpowiedź od mądrzejszych.

A tak, zapamiętają cię z ignorancji i niewiedzy.

Ja myślę, że kolega doskonale wiedział o czym pisze, a pytanie miało wyłącznie charakter retoryczny.

Słucham rocka w przeróżnych odmianach od początku lat 90-tych. Pamiętam MTV z czasów, gdy Smells like teen spirit oraz Alive puszczane były na tej stacji po kilka (o ile nie kilkanaście) razy dziennie. W pełni zgadzam się z tym, że termin "grunge" był bardziej chwytem marketingowym, aniżeli realnym określeniem stylu muzycznego. Wspólnym mianownikiem jest tu rzeczywiście jedynie miejsce pochodzenia tych zespołów. No i może jeszcze to, że wielu członków tych zespołów znało, i lubiło się nawzajem, oraz znajdowało upodobanie w noszeniu flanelowych koszul. Nazwa "grunge" nie denotuje jednak tak realnie żadnej wspólnej charakterystyki pod względem czysto dźwiękowym. Każdy z tych zespołów grał bowiem rocka, ale grał bardzo różnie od siebie. Nirvana czerpała głównie inspirację z punk-rocka, przy jednoczesnym nieskrywanym zamiłowaniu Cobaina do popowej melodyjności. Alice in Chains miało w sobie bardziej ducha metalowego, a później doszły także inspiracje folkiem i akustycznymi klimatami na epkach Sap i Jar of Flies. Pearl Jam czerpało najwięcej z klasycznego hard-rocka z lat 70', a także nieco z blues-rocka (hendriksowsko-vaughnaowskie zapędy Mike'a McCready) oraz trochę z punk rocka. Soundgarden natomiast grał ciężko, ale bardziej w stylu eksperymentalno-psychodelicznym - takie osobliwe połączenie ducha Black Sabbath i Pink Floyd przy tendencji do niestandardowych strojów gitarowych i nieregularnych podziałów rytmicznych. Można śmiało "wrzucić" te zespoły do pojemnej znaczeniowo kategorii "rock", jednakże samo określenie "grunge" to była/jest, według mnie, taka łata wymyślona, i przyczepiona, na siłę. No chyba, że rzeczywiście mamy tu na miejscu jedynie miasto, z którego pochodziły te kapele, a nie jakieś stylistyczne (pod względem czysto muzycznym) pokrewieństwo. 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałbym dokładnie to samo gdybym miał chwilę czasu na rozwinięcie mojego poprzedniego wpisu. Też doskonale pamiętam tamte czasy, kiedy zasłuchiwałem się muzyką tych kapel, a także choćby Smashing Pumpkins z Chicago czy Stone Temple Pilots z San Diego. Wszystkie te zespołu wrzucano wtedy do jednego worka z napisem „grunge”, choć każdy grał inaczej i pojęcie rocka alternatywnego czy indie byłoby chyba dużo lepsze. A najważniejszym zespołem alternatywnym tamtych czasów było Pixies z Bostonu, którym fascynowała się cała scena ze Seattle z Nirvaną na czele.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 3.02.2020 o 11:59, lukjan83 napisał:

Ja myślę, że kolega doskonale wiedział o czym pisze, a pytanie miało wyłącznie charakter retoryczny.

Słucham rocka w przeróżnych odmianach od początku lat 90-tych. Pamiętam MTV z czasów, gdy Smells like teen spirit oraz Alive puszczane były na tej stacji po kilka (o ile nie kilkanaście) razy dziennie. W pełni zgadzam się z tym, że termin "grunge" był bardziej chwytem marketingowym, aniżeli realnym określeniem stylu muzycznego. Wspólnym mianownikiem jest tu rzeczywiście jedynie miejsce pochodzenia tych zespołów. No i może jeszcze to, że wielu członków tych zespołów znało, i lubiło się nawzajem, oraz znajdowało upodobanie w noszeniu flanelowych koszul. Nazwa "grunge" nie denotuje jednak tak realnie żadnej wspólnej charakterystyki pod względem czysto dźwiękowym. Każdy z tych zespołów grał bowiem rocka, ale grał bardzo różnie od siebie. Nirvana czerpała głównie inspirację z punk-rocka, przy jednoczesnym nieskrywanym zamiłowaniu Cobaina do popowej melodyjności. Alice in Chains miało w sobie bardziej ducha metalowego, a później doszły także inspiracje folkiem i akustycznymi klimatami na epkach Sap i Jar of Flies. Pearl Jam czerpało najwięcej z klasycznego hard-rocka z lat 70', a także nieco z blues-rocka (hendriksowsko-vaughnaowskie zapędy Mike'a McCready) oraz trochę z punk rocka. Soundgarden natomiast grał ciężko, ale bardziej w stylu eksperymentalno-psychodelicznym - takie osobliwe połączenie ducha Black Sabbath i Pink Floyd przy tendencji do niestandardowych strojów gitarowych i nieregularnych podziałów rytmicznych. Można śmiało "wrzucić" te zespoły do pojemnej znaczeniowo kategorii "rock", jednakże samo określenie "grunge" to była/jest, według mnie, taka łata wymyślona, i przyczepiona, na siłę. No chyba, że rzeczywiście mamy tu na miejscu jedynie miasto, z którego pochodziły te kapele, a nie jakieś stylistyczne (pod względem czysto muzycznym) pokrewieństwo. 

Ale te nieszczęsne flanele to też był jak najbardziej czysty marketing.  Za to członkowie tych grup ponoć bardzo chętnie paradowali w kalesonach...  ze względu na niezbyt przyjazny klimat w rejonach Seattle. Jeszcze może łączyło ich zamiłowanie do twardych dragów. Co zresztą wiązało się z tym, że co poniektórzy w dość młodym wieku zeszli z tego świata.

Z tym że się tak wszyscy lubili też nie należy przesadzać, bo niechęć Cobaina do PJ była powszechnie znana. A potem to już wszyscy sobie nawzajem zarzucali kto bardziej się sprzedał ? 

I szkoda,że tak rzadko wspomina się o kapeli Mudhoney, jakby nie patrzeć ikony tego miasta.  No ale sukcesu komercyjnego nie odnieśli.  Nie wyglądali też tak dobrze na okładkach kolorowych magazynów jak narcystyczny Eddie.

Posłuchałem z ciekawości tego nowego kawałka Pearl Jam. No i jak dla mnie bez zaskoczeń.. nudne, przewidywalne, dobre na bezsenność...  Za to Eddie chyba prawie całkiem porzucił te swoje manieryczne, kuriozalne wokalne zawodzenia..  Teraz za to jakby podrabia Davida Byrne'a.

 

Edytowane przez aster_

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, aster_ napisał:

 

Ale te nieszczęsne flanele to też był jak najbardziej czysty marketing.  Za to członkowie tych grup ponoć bardzo chętnie paradowali w kalesonach...  ze względu na niezbyt przyjazny klimat w rejonach Seattle. Jeszcze może łączyło ich zamiłowanie do twardych dragów. Co zresztą wiązało się z tym, że co poniektórzy w dość młodym wieku zeszli z tego świata.

Z tym że się tak wszyscy lubili też nie należy przesadzać, bo niechęć Cobaina do PJ była powszechnie znana. A potem to już wszyscy sobie nawzajem zarzucali kto bardziej się sprzedał ? 

I szkoda,że tak rzadko wspomina się o kapeli Mudhoney, jakby nie patrzeć ikony tego miasta.  No ale sukcesu komercyjnego nie odnieśli.  Nie wyglądali też tak dobrze na okładkach kolorowych magazynów jak narcystyczny Eddie.

Posłuchałem z ciekawości tego nowego kawałka Pearl Jam. No i jak dla mnie bez zaskoczeń.. nudne, przewidywalne, dobre na bezsenność...  Za to Eddie chyba prawie całkiem porzucił te swoje manieryczne, kuriozalne wokalne zawodzenia..  Teraz za to jakby podrabia Davida Byrne'a.

 

Tak, zamiłowanie do twardych dragów też tam było, ale to akurat nie była tylko specyfika rocka z Seattle. Z powszechnością dragów w szeroko pojętej muzyce rockowej, to akurat już mamy do czynienia od lat 60-tych (Hendrix, Joplin, Morrison, Stonesi, itd.), więc nie ma sensu chyba czynić z tego jakiegoś charakterystycznego, moim zdaniem, wyznacznika zespołów kojarzonych z nurtem grunge. Zresztą jeśli chodzi np o Pearl Jam, to tam raczej nie było jakiegoś szczególnego rozmiłowania w dragach. Jedynie gitarzysta - Mike McCready sobie konkretniej poczynał w pewnym okresie z twardymi narkotykami.

Fakt, Mudhoney też jest zaliczany do grunge rocka. Wymieniłem akurat te, a nie inne zespoły, bo te cztery są po prostu uznawane za najbardziej kultowe/reprezentatywne dla tego nurtu. Można byłoby jeszcze dorzucić Green River, Mother Love Bone, czy projekty typu Temple of the Dog, albo Mad Season. Można by dorzucić Screaming Trees. Niektórzy skłonni są podpinać pod grunge również zespoły spoza Seattle, jak choćby Stone Temple Pilots. Pewnie i parę innych kapel by się jeszcze znalazło.

Wracając do owego lubienia/nielubienia się nawzajem, to Cobain lubił Eddiego Veddera i otwarcie o tym mówił. Na YT można sobie nawet zobaczyć film, na którym mówi, że nic do niego (Veddera) prywatnie nie ma, że uważa, że Eddie jest miłym gościem, i że rozmawiali ze sobą ileś tam razy razy przez telefon. Jest nawet zachowane jakieś stare video, na którym Eddie tańczy dla jaj razem z Kurtem (również do obejrzenia na YT). Cobain natomiast mówił, że nie znosi zespołu Eddiego - nie chodziło tu jednak bynajmniej o jakieś personalne animozje, tylko o to, że nie podobała mu się po prostu muzyka Pearl Jam, i tyle. Rzekomy konflikt Nirvana-Pearl Jam to chyba też było takie zjawisko bardziej przez prasę nadmuchiwane. Fakt natomiast, że członkowie PJ byli bardziej zżyci z członkami Soundgarden i Alice in Chains. Nirvana była nieco poza koleżeńskim kręgiem członków tych 3 powyższych zespołów.

Co do Cobaina jeszcze, to sądzę, że przypisywana mu formułka "Grunge is dead", najlepiej chyba obrazuje jego stosunek do "grunge" jako gatunku muzycznego. Ikona grunge'u sama więc uważała termin "grunge" jedynie za wydmuszkę.

Jeśli idzie o nowy singiel Pearl Jam, to z jednej strony podoba mi się, że próbują jakieś nowe muzyczne terytoria dla siebie eksplorować. Cenię sobie np bardzo takie wcześniejsze bardziej eksperymentalne utwory w rodzaju Who You Are (z No Code), Sleight of Hand (z Binaural), czy You Are albo Arc (z Riot Act). Dance of the clairvoyants uważam jednak tak szczerze pod względem czysto muzycznym za średniaka. Riff na którym bazuje ten kawałek jest - co tu dużo mówić - dość oklepany, i znajdziemy go w mnóstwie innych utworów. Podoba mi się natomiast jak ten kawałek brzmi (ciekawy pomysł z syntezatorem i fajna funkująca gitara Mike'a) i podoba mi się wokal Eddiego w tym kawałku (to budowanie napięcia i te harmonie w końcówce świetnie brzmią według mnie). Nie widzę tu pod względem czysto wokalnym szczególnych podobieństw do Davda Byrne'a. W aspekcie czysto instrumentalnym czuć natomiast już ewidentnie ducha Talking Heads w tym utworze. A co do tego manierycznego zawodzenia, to uważam, że to akurat na plus, że Eddie nie próbuje śpiewać na każdym kolejnym albumie jak na debiutanckim Ten. Czy to było kuriozalne? Dla mnie nie. Ten styl śpiewania Eddiego to w końcu był, jakby nie patrzeć, jeden z muzycznych znaków rozpoznawczych tego zespołu na początku ich kariery, i inni wokaliści rockowi, jak Scott Weiland, czy Scott Stapp, wręcz małpowali tę manierę śpiewania. No ale oczywiście nie każdemu musiało/musi się to podobać. Inna sprawa, że facet ma obecnie 55 lat, więc to normalne że barwa jego głosu się zmieniła od czasu Ten czy Versus. Pod względem czysto kompozycyjnym, to zgadzam się, że ten nowy singiel nieco wieje nudą. Pozostaje czekać na cały album. Fani z Ten Club, którzy mieli zaszczyt odsłuchać już całość, mówili, że inne kawałki z albumu nie są podobne do Dance of the Clairvoyants. Stone Gossard uspokajał, że nie brak na nowym materiale typowo rockowych, mocnych petard, oraz klasycznych ballad. Nie trzeba więc chyba obawiać się aż tak mocno tego, że Pearl Jam nie będzie brzmiał jak Pearl Jam na nowym krążku ? Lightning Bolt nie za bardzo mi się podobało. Może ten album pozytywniej mnie zaskoczy.

Ech, jak już się rozpiszę, to nie wiem kiedy skończyć. Pozdrawiam!

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

4 godziny temu, aster_ napisał:

 

Ale te nieszczęsne flanele to też był jak najbardziej czysty marketing.  Za to członkowie tych grup ponoć bardzo chętnie paradowali w kalesonach...  ze względu na niezbyt przyjazny klimat w rejonach Seattle. Jeszcze może łączyło ich zamiłowanie do twardych dragów. Co zresztą wiązało się z tym, że co poniektórzy w dość młodym wieku zeszli z tego świata.

Z tym że się tak wszyscy lubili też nie należy przesadzać, bo niechęć Cobaina do PJ była powszechnie znana. A potem to już wszyscy sobie nawzajem zarzucali kto bardziej się sprzedał ? 

I szkoda,że tak rzadko wspomina się o kapeli Mudhoney, jakby nie patrzeć ikony tego miasta.  No ale sukcesu komercyjnego nie odnieśli.  Nie wyglądali też tak dobrze na okładkach kolorowych magazynów jak narcystyczny Eddie.

Posłuchałem z ciekawości tego nowego kawałka Pearl Jam. No i jak dla mnie bez zaskoczeń.. nudne, przewidywalne, dobre na bezsenność...  Za to Eddie chyba prawie całkiem porzucił te swoje manieryczne, kuriozalne wokalne zawodzenia..  Teraz za to jakby podrabia Davida Byrne'a.

 

Nie uważam przy okazji, by Eddie był "narcystyczny", choć pewnie był bardziej przystojny i bardziej fotogeniczny od Marka Arma. Nie wiem skąd Ci się wziął ten rzekomy "narcyzm". Gdy ogląda się wywiady z Vedderem z okresu Ten, to widać że to nie jest upajająca się swoją popularnością gwiazda, tylko nieśmiały chłopak, które czuje się wręcz skrępowany podczas rozmowy przed kamerami. Czysto muzycznie uważam natomiast Mudhoney za zjawisko mniej wartościowe (a z drugiej strony bardziej niszowe i mniej przystępne) od Pearl Jam, i myślę, że to te czynniki jednak bardziej w tym przypadku zaważyły, niż to, kto lepiej wyglądał na okładkach magazynów. Ja osobiście akurat nie przepadam za Mudhoney, a sama barwa głosu i sposób śpiewania Arma są dla mnie wręcz irytujące, tym niemniej uważam, że dobrze, że został tu ten zespół przypomniany.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, aster_ napisał:

 

Ale te nieszczęsne flanele to też był jak najbardziej czysty marketing.  Za to członkowie tych grup ponoć bardzo chętnie paradowali w kalesonach...  ze względu na niezbyt przyjazny klimat w rejonach Seattle. Jeszcze może łączyło ich zamiłowanie do twardych dragów. Co zresztą wiązało się z tym, że co poniektórzy w dość młodym wieku zeszli z tego świata.

Z tym że się tak wszyscy lubili też nie należy przesadzać, bo niechęć Cobaina do PJ była powszechnie znana. A potem to już wszyscy sobie nawzajem zarzucali kto bardziej się sprzedał ? 

I szkoda,że tak rzadko wspomina się o kapeli Mudhoney, jakby nie patrzeć ikony tego miasta.  No ale sukcesu komercyjnego nie odnieśli.  Nie wyglądali też tak dobrze na okładkach kolorowych magazynów jak narcystyczny Eddie.

Posłuchałem z ciekawości tego nowego kawałka Pearl Jam. No i jak dla mnie bez zaskoczeń.. nudne, przewidywalne, dobre na bezsenność...  Za to Eddie chyba prawie całkiem porzucił te swoje manieryczne, kuriozalne wokalne zawodzenia..  Teraz za to jakby podrabia Davida Byrne'a.

 

 

Edytowane przez lukjan83

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
20 godzin temu, lukjan83 napisał:

 

Wracając do owego lubienia/nielubienia się nawzajem, to Cobain lubił Eddiego Veddera i otwarcie o tym mówił. Na YT można sobie nawet zobaczyć film, na którym mówi, że nic do niego (Veddera) prywatnie nie ma, że uważa, że Eddie jest miłym gościem, i że rozmawiali ze sobą ileś tam razy razy przez telefon. 

 

No wiadomo.. Mówił, że to sympatyczny facet, tylko robi okropną muzykę ?

Aż mi się przypomniał ciekawy wątek, jak podczas nagrywania In Utero czy podczas trasy koncertowej promującej album, producent płyty Steve Albini (wiadomo geniusz, a przy okazji także producent Surfer Rosa wspomnianych już tu Pixies - faktycznie najważniejszej inspiracji dla Nirvany) kilkukrotnie dzwonił do Veddera.  Podawał się wtedy chyba za menadżera Bowiego, mówiąc że jest zafascynowany jego wokalnymi możliwościami i że z chęcią pomógłby mu w solowej karierze:)

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
W dniu 5.02.2020 o 20:42, aster_ napisał:

No wiadomo.. Mówił, że to sympatyczny facet, tylko robi okropną muzykę ?

Aż mi się przypomniał ciekawy wątek, jak podczas nagrywania In Utero czy podczas trasy koncertowej promującej album, producent płyty Steve Albini (wiadomo geniusz, a przy okazji także producent Surfer Rosa wspomnianych już tu Pixies - faktycznie najważniejszej inspiracji dla Nirvany) kilkukrotnie dzwonił do Veddera.  Podawał się wtedy chyba za menadżera Bowiego, mówiąc że jest zafascynowany jego wokalnymi możliwościami i że z chęcią pomógłby mu w solowej karierze:)

Heh, też pamiętam ten wątek z próbą "przekupienia" Veddera ? No ale chłopak się okazał na tyle lojalny wobec kumpli z zespołu, że odrzucił propozycje. Szczerze Ci powiem, że Pixies słabo dość znam. A co sądzisz o In Utero w porównaniu do Nevermind (bo ja o wiele bardziej lubię In Utero, za surowsze brzmienie, i ogólnie za same utwory)? Nevermind to dla mnie taki trochę punk dla mas. Bleach też był bardzo udanym albumem, moim zdaniem, i niewystarczająco docenionym. Nevermind w sumie najmniej lubię spośród tych 3 studyjnych albumów Nirvany. 

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja prawdę mówiąc nie jestem nawet jakimś wielkim fanem Nirvany. Ale o Nevermind złego słowa bym nie powiedział, szczególnie 2 połowa płyty wciąż dobra.  A Pixies kocham, szkoda tylko, że nagrali te płyty po reaktywacji..  ta ostatnia to już niestety bardzo przeciętne granie.

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach
Gość

(Konto usunięte)

Opublikowano

W dniu 4.02.2020 o 20:01, aster_ napisał:

 

Ale te nieszczęsne flanele to też był jak najbardziej czysty marketing.  Za to członkowie tych grup ponoć bardzo chętnie paradowali w kalesonach...  ze względu na niezbyt przyjazny klimat w rejonach Seattle. Jeszcze może łączyło ich zamiłowanie do twardych dragów. Co zresztą wiązało się z tym, że co poniektórzy w dość młodym wieku zeszli z tego świata.

Z tym że się tak wszyscy lubili też nie należy przesadzać, bo niechęć Cobaina do PJ była powszechnie znana. A potem to już wszyscy sobie nawzajem zarzucali kto bardziej się sprzedał ? 

I szkoda,że tak rzadko wspomina się o kapeli Mudhoney, jakby nie patrzeć ikony tego miasta.  No ale sukcesu komercyjnego nie odnieśli.  Nie wyglądali też tak dobrze na okładkach kolorowych magazynów jak narcystyczny Eddie.

Posłuchałem z ciekawości tego nowego kawałka Pearl Jam. No i jak dla mnie bez zaskoczeń.. nudne, przewidywalne, dobre na bezsenność...  Za to Eddie chyba prawie całkiem porzucił te swoje manieryczne, kuriozalne wokalne zawodzenia..  Teraz za to jakby podrabia Davida Byrne'a.

 

Dokładnie, jak napisałeś. Kiedy usłyszałem pierwszy udostępniony utwór, pomyślałem, że to współczesne Talkin Heads. I nie chodzi tylko o o sposób/manierę śpiewania przez Byrna, ale w ogóle rytm, przejścia, itd. Kiedyś kumple śmiali się ze mnie kiedy słuchałem 77 Talkin heads

Podziel się komentarzem


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj komentarz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.