Skocz do zawartości

Opinie o sprzęcie

5844 opinie sprzęt

Avance Dana 503

Z firmą Avance mam do czynienia po raz drugi, wcześniej byłem posiadaczem wyższego modelu Dana 670AV. Zacznę od tego że nowa seria Dana 500, ma nie wiele wspólnego z jej poprzednikiem, serią Omega. Dany 500 wyposażone są w identyczny komplet przetworników, które są użyte w serii 600, znacząco poprawiono także wykończenie skrzynek( nie ma problemów z odklejającą się okleiną, wypadającymi B-R i ocieraniem się przetworników o maskownice) A więc jakością wykonania seria 500, zbliżyła się do serii 600. W serii 600 dostajemy naturalny fornir i ciut lepsze kolce, choc te w 503 są na tyle ładne i solidne że nie ma potzreby ich zmiany, a okleina choc sztuczna wygląda bdb. Brzmienie 503 nie jest do końca naturalne. Kolumny mają charakter ocieplony, choc są szczegółowe i potrafią bardzo często zaskoczyc ukazując nowe rzeczy na bdb znanych mi płytach.Charakteryzują się bardzo dobrą przestrzenią, świetnym kontrolowanym basem( wg mnie lepszym niż w 670), ogromną dynamiką i wykopem co nie zawsze można spotkac w tak smukłych kolumnach. Zaliczyłbym ich do grona uniwersalnych, ponieważ bardzo dobrze spisują się z różnymi gatunkami muzycznymi. W odpowiedniej konfiguracji 503-ki pochłoną słuchacza i dadzą wiele radości z odsłuchów.


Yamaha AX-596

Zacznę od tego, że w swojej audiofilskiej karierze miałem stycznośc z tym urządzeniem dwukrotnie. Na samym początku drogi i obecnie po raz drugi. Yamahę zestawiałem z wieloma kolumnami, jednak obecne połączenie z Avance Dana 503 to przysłowiowy strzał w dziesiątkę. Brzmienie jest tak wciągające, że po raz pierwszy od X czasu siadam, słucham i zapominam o dzieleniu muzyki na czynniki pierwsze. AX-596 daję mi to czego oczekuję, a więc świetną dynamikę, wykop, powiew swieżości w starych nagraniach, dobrą stereofonię, poprostu ogólną radośc ze słuchania. Nie mogę tego powiedziec o wzmacniaczach które także miałem( Marantz 7200, CA 640A), zawsze coś brakowało. Jak już wspomniałem ja i kolega Ururam Tururam, brzmienie Yamahy nie jest neutralne, co nie znaczy że nie może się podobac. Może i to bardzo. Jedyny warunek do spełnienia to nie łączyc wzmacniacza ze zbyt ostrymi, chlodno grającymi kolumnami ( B&W, Yamaha, JmLab)


Sennheiser HD 202

Słuchawki, jak można się dowiedzieć z zapewnień producenta, przeznaczone są dla dj'ów...ja dj'em nie jestem ale słuchawki sprawdzają mi się znakomicie!!! Jesli chodzi o muzykę to świetnie nadają się do: techno, hip-hopu, rocka, dance, itp. ale także w muzyce spokojniejszej są świetne!!! Dobre wygłuszenie pozwala nam sie odizolować od świata zewnetrznego a i innym nie przeszkadza. Grzechem byłoby nie wspomnieć o basach, które co tu dużo mówić - jesli chodzi o brzmienie, głębię i czystość to w tej kategorii cenowej nie mają sobie równych!!! Basy są czyste, ciepłe i zwłaszcza w filmach i grach potrafią nieźle przywalić ;-) nie tracąc na jakości. Jesli chodzi o wysokie tony to często są jakby "oszczędne" co nie znaczy ze są złe. Po prostu słuchawki nadają się bardziej do efektów w filmach i grach i muzyki jw. POdłączyłem je do playstation 2 poprzez przejściówke 2x chinch-> duży jack (do słuchawek dołączony jest duży jack) i musze powiedzieć ze jakość dzwięku przewyrzsza kilkakrotnie tę z TV. Podsumuwując ...Sennheiser HD 202 to bardzo dobre słuchawki, co w tej kategorii senowej czyni je niedoścignionymi przez inne firmy - nawet takie sławy jak Technics czy Pioneer...Polecam!!!


Opus Audio MONITOR II

Kolumny zbudowane w oparciu o przetworniki Vifa XT i Perless HDS. Z daleka już na pierwszy rzut oka kolumny wyglądają bardzo przyjemnie i solidnie, po przestudiowaniu ich z bliska tylko utwierdza się w nas to odczucie. Fornir wygląda świetnie natomiast jest ciężki do pielęgnacji. Kolumny pomimo swych relatywnie małych rozmiarów potrafią zaskoczyć słuchacza basem, pod żadnym względem nie jest zamazany czy rozciągnięty. Jest dynamiczny, szybki, jak trzeba niski, jak na moje ucho nic mu nie brakuje w żadnym aspekcie, ponadto uważam, że występuje w bardzo fajnej proporcji, co do reszty pasma. Co do średnicy jej również nie można zarzucić natarczywości czy zaniku, nie charakteryzuje się ona niczym nadzwyczajnym, ale i nie budzi większych zastrzeżeń jedyne, do czego można by się przyczepić to, że w sporadycznych przypadkach przejście pomiędzy przetwornikami bywa nadto wyczuwalne. Co do tonów wysokich na wstępie trzeba powiedzieć że Vifa jest zaaplikowana po prostu świetnie!! Potrafi zagrać bardzo czytelnie, detalicznie i do tego bardzo łagodnie. Czuje się, że jest dość nisko pociągnięta, natomiast świetnie się to sprawdza w praktyce. Na koniec warto dodać że można liczyć na życzliwą obsługę i fachową radę.


Teac Reference PD-H500C

O ile wzmacniacz z tej serii jest dobry o tyle ten CD to moim zdaniem rewelacja. Multi bit DAC sprawia, że jitter w zasadzie nie występuje. Doskonała dynamika, dwa wyjścia optyczne, 3-strumieniowy laser. Nic dodać nic ująć. Podłączałem go do wielu innych wzmacniaczy i zawsze moje wrażenie i tych o to słyszeli było podobne - naprawdę świetny odtwarzacz. Bardzo neutralny i dynamiczny. Ogólnie ta seria firmy TEAC jest bardzo popularna w Wielkiej Brytanii. U nas, zapewne z powodu ceny - nie. Za taki zestaw jak mam ja w sklepie trzeba było zapłacić 5000 zł a w tej cenie jest już bardzo duży wybór (NAD, CA, Creek...). W Audio Klan cena 2000pln. W Arkadii też.


Teac Reference A-H500I

Cóż, powiedziałbym "fajny klocek". Tani. To znaczy relatywnie tani. W Audio Klanie kosztował 3000 złotych i tak kosztuje nadal (np. w Arkadii w W-wie). Ja kupiłem zestaw razem z Reference PD-H500C (CD) za 3500. Nowy. Jakiś czas temu. W tej cenie ten zestaw to naprwdę super rzecz. Wzmacnicz dysponuje mocą 2x80W (4Ohm) i 2x50W (8Ohm), separowanymi kanałami (nie są to co prawda 2 monobloki ale i tak jest nie źle) i olbrzymim transformatorem toroidalnym w ekranie. Płyta czołowa to bardzo grube aluminium. Wykonanie - super. Naprawę aż miło popatrzeć. Co do dźwięku - nie mam specjalnych zastrzeżeń. Troszkę jasny w średnich i wysokich tonach ale bardzo dynamiczny i bardzo ładnie prezentuje bas. Niestety - według mnie wrażliwy na głośniki z jakimi gra. U mnie z Eposami i Paradigmami było najlepiej. Jak dodamy do tego pozłacane we/wy i gniazdo słuchawkowe - to bardzo przyjemny sprzęt w tej cenie.


Epos M12.2

Eposy 12.2 spodobały mi się już w pierwszym odsłuchu. Są to kolumny wybitnie akustyczne. Całe spektrum dźwięku jest doskonale zrównoważone i nie da się wyczuć dominacji żadnego z elementów. Wysokie tony są bardzo dobre, detaliczne i doskonale oddają zwłaszcza muzykę instrumentalną - akustyczną. To samo średnica. Świetna. Bas jest bardzo szybki i dobrze kontrolowany. Nie ma mowy o przebarwieniach i rozlewaniu się na pozostałe tony. Naprawde robi wrażenie. Tych kolumn słucha się z olbrzymią przyjemnością. Dźwięk nie męczy i sprawia, że zapominasz o ich istnieniu - jesteś ty i muzyka. Muzykalnośc na najwyższym poziomie. U mnie grały na 17 m2 i wypełniły pomieszczenie dźwiękiem do ostatniego kącika. Doskonałe. Moje subiektywne uczucie - często słucham muzyki instrumentalnej ale wykonywanej przy pomocy instrumentów elektronicznych - nie akustycznych. W takiej muzyce łatwo wygenerować niskie tony - bardzo dźwięczne i głębokie. Tutaj Eposy były bardzo dobre ale...nie rewelacyjne. Ogólnie - w tej cenie (do 2500) - nei mają konkurencji. Biją wszystko inne na głowę. Także wyższy przedział cenowy (do 4000) rzadko dotrzymuje im kroku.


Paradigm Reference Studio 20 v.3

Od 2 dni słucham tych kolumn i nie mogę wyjść z podziwu. Do tej pory miałem (i mam nadal) kolumny Epos 12.2. Myślałem, że już nic ciekawszego nie znajdę (w moim zasięgu - czyli do 3000PLN) a tu niespodzianka! Eposy są doskonale zrównoważone i detaliczne ale to co usłyszałem z Paradigmów przeszło znacznie moje oczekiwania. Wykokie tony są doskonałe, nie brzęczą i nie trzeszczą a jednocześnie wyraźnie słychać ruchy palb=ców na strunach i gdy jest uderzenie w talerz to rzeczywiście słychac talerz a nie jakiś szelest... Średnica jest delikatnie cofnięta poza niskie tony ale na tyle wyraźna, że wszystko jest słyszalne i czytelne. Bas powala. Być może to zasługa bass reflexu z przodu (to jest różnica od poprzednich V2). Zwykle słucham muzyki w trybie CD-DIRECT z pominięcie regulacji barwy głosu i mogę śmiało powiedzieć, że te "maluchy" potrafią tak wprawić powietrze w wibracje swoim basem, że wszelkiej maści muzyka elektroniczna z nisko schodzącymi tonami aż miło masuje brzuszek... Podsumowując - moim zdaniem doskonałe monitory. Doskonale detaliczne, mocne i bardzo dynamiczne z doskonałą przestrzenią.


Gale 3020

Przesiadłem się na Gale 3020 z Tannoy M2. Dlaczego ?? Chciałem spróbować innego dźwięku. Tannoy'e były bardzo ciepłe, wysokie tony były strasznie przyciemnione, bas potężny chociaż powolny. Gale 3020 to zupełne przeciwieństwo. Naprawdę nie sądziłem że będzie aż tak duża różnica na plus dla Gale !! Dźwięk jest lekki, przestrzenny, wkońcu rozchodzi się też na boki a nie jak to w przypadku M2 pomiędzy kolumnami. Ale moim zdaniem największym plusem 3020 są przecudne wysokie tony. Słychać dużo więcej szczegółów niż w M2, nie umiem tego dokładnie opisać ale naprawdę jest rewelacyjnie !! Jedynym minusem moim zdaniem jest mała ilość basu, grają one trochę za twardo ale za to bardzo szybko.


Xavian Acorda

Poszukiwałem kolumn z niższego pułapu cenoweg,ale ciężko było nabyć coś co by mnie zadowoliło.Poszedłem więc do znajomego dystrybutora m.in xaviana i zaczęło się...Po przesłuchaniu kilku innych modeli podłączyliśmy acordy i juz po paru minutach wiedziałem,że to jest to.Szczegółowosc, piękna średnica i praktycznie brak ograniczeń w przetwarzaniu basu to cechy tych ślicznych kolumienek.Powiem szczerze,że jestem zaskoczony klasą z jaką grają te jakby nie było czeskie kolumny.Wiem,że jest to firma niezbyt popularna w polsce,i nie wiem dlaczego,może jednym z powodów jest fakt,że za cenę xavianów można nabyć niezłej klasy wyrób brytyjski?Ja kierowałem się odsłuchem i uwazam,ze w tej cenie ciężko będzie nabyć cos lepszego.


Philips HP 890

Na samym początku zaznacze, że urzywałem tych słuchawek prawie 2 lata, aż do momentu, kiedy zakupiłem w media sennheiser hd 580 za 299 zł. (czyli 2 tyg. temu). Przedtem uważałem je za bardzo dobry sprzęt, lecz teraz widzę, że było to tylko dlatego iż nie miałem porównania z innymi. Czas jednak na konkrety odnożnie brzmienia.   Bas - na pierwszy rzut oka (ucha?) może się wydawać, że jest on znakomity (zwłaszcza jak przedtem złuchało się na jakimś całkim badziewnym sprzęcie). Jednak fakty są takie, że jest on bardzo mulący, praktycznie nie zmienia się po zmianie płyty i jest bardzo podbity w najniższych partiach. To podbicie sprawia, że dźwięki z zakresu wyższych niższych i niższych średnich częstotliwości są po prostu połykane i wiele nie słychać. Ma się za to wrażenie ciągłego buczenia.   środek - tutaj nie ma co wiele pisać, bo też i wiele się w nim nie dzieje. Jest bardzo wycofany i zamulony przez co utwory tracą naprawdę kolosalnie na detaliczności. W tym zakresie przecież dzieje się tyle pięknych rzeczy, których tu za cholere nie ma co jest niewybaczalne!   góra- to wedłóg mnie najgorszy element tych słuchawek (nawet gorszy od środka). Takie podbicie i nienaturalność w brzmieniu aż trudno sobie wyobrazić. Absolutnie nie da się na tym słuchać dynamicznie nagranych nagrań rockowych, a w innych spokojniejszych też nie jest dobrze. Po prostu tragedia i idzie od tego ogłuchnąć. Gdzie im tam do pięknego szklistego brzmienia sennheiserów.   Ogólnie słuchając muzyki (zwłaszcza głośno) ma się wt\rażenia charczenia, trzeszczenia, ordynarności, braku kultury w oddawaniu dżwięku. Nie wiem dlaczego inni napisali tym słuchawkom tyle pozytywów (chyba tak jak ja kiedyś nie słyszeli czegoś normalnie grającego) i jeszcze piszą o zaledwie delikatnych w niczym nie przeszkadzających podbiciach. O gustach się jednak nie dyskutuje.


Linn Ikemi

Linn Ikemi trafił do mnie całkiem przypadkiem i tylko dlatego ze jestem trochę zorientowany w świecie audio to „wiedziałem co to jest”. Mała niepozorna szara skrzynka wyglądająca jak stare śmieszne midi. Właściciel Linna uskarżał się na problemy z czytaniem płyt oraz na „znikanie” lewego kanału. Po otwarciu górnej obudowy zobaczyłem całkiem solidna mechanikę najprawdopodobniej pochodząca od producenta sanyo i mechanizm wysuwu dysku CD który jest chyba jest własnym opracowaniem Linna. Na szczęście układy serwo nie pochodzą od sanyo tylko od znacznie nowszego i lepszego sony. Odtwarzacz składa się z trzech w sumie oddzielnych bloków zasilacza impulsowego brylant, mechanizmu i głównej płytki elektronicznej zmontowanej metodą SMD. Jakość Kondensatorów i elementów smd trudno jest określić ale z zasady jest ona daleka od audiofilskich ideałów. Na kłopoty wystarczyła lutownica i przemycie soczewki lasera. Kanał lewy znikał bo przerywało gniazdko RCA które zastosowano bardzo pośledniej jakości. W cenie 12 000zł taka rzecz moim zdaniem to niemalże skandal dobre złocone gniazdko rca w hurcie kosztuje 2 zł! Odtwarzacz jest wyposażony w baterie wyjść analogowych analogowych cyfrowych tylnia ścianka odtwarzacza jest wypełniona po brzegi mamy XLRy, dwie pary rca, AES-EBU, SPDF bnc75ohm, i optycznego TOS linka. Przetwornik C/A to słynny znany z wielu chińskich odtwarzaczy CD PCM1732 z HDCD i 24 bitową rozdzielczością (w rzeczywistości to 1 bitowa sigma delta) Wielokrotnie słyszałem odtwarzacze CD z tym konwerterem D/A i ich dźwięk nie był zbyt ciekawy Linn mnie ciężko zaskoczył! Wielka swoboda szczegółowość słychać sapnięcia, pierdnięcia najdrobniejsze detale całość prezentacji szybko dynamicznie a zarazem spokojnie i z powagą. Dźwięk bardzo spójny i energiczny tak w mikro jak i w makro skali. Jedyne czego mi brakowało to nie najwyższych lotów prezentacja basu w porównaniu z moim Sony707 model z 94 roku bas był szczupły i mało punktowy w niektórych nagraniach np. Marcus Miller brakowało przysłowiowego „dupniecia” . mimo to odtwarzacz tak za wykonanie jak i za jakość dźwięku śmiało uważam za skrajny Hi-End


ProCab LS25

Jestem nimi bardzo mile zaskoczony. Nieukrywam- szukalem czegos w nieskiej cenie. W miedzyczasie caly czas graly u mnie pozyczone Cable Talk Excell 4. Kupilem LS40 oraz LS25 pod biwiring zachecony pozytywnymi opiniami (zastanawialem sie jeszcze nad Cordialem oraz Jentzen audio). LS25 moim zdaniem gra bardzo poodobnie jak wspomniane Cable Talk. CT zagraly coprawda gore bardziej szczegolowo i jakos tak przyjemniej, jednak sa duzo drozsze. LS25 troszke rozjasnil brzmienie, bas wydaje mi sie bardziej kontrolowany. Ogolnie nie chce zbytnio wprowadzac w blad- moje pozytywne wrazenia podyktowane sa zapewne rownoczesna zmiana na biwiring. Generalnie w tej cenie bardzo przyzwoity dzwiek.


Wharfedale Diamond 8.4

Narazie sa wygrzewane, ale mysle ze zagraly juz +100h W zasadzie to co powyzej. Szukalem zestawu w okreslonym budzecie. Jako 'niedoscigniony' (takze finansowo) wzor traktowalem odsluch arcama + MA Silver (bodajze 8)- w preferowanej przeze mnie muzyce (hard rock, gothic) zagraly wysmienicie (silvery). W porownywalnych zakresach cenowych byl marantz z E.Summit i CA 540r/dvd77 z rubiconami Rp16 badz Crystalami 40. Summity (i np discovery) to niestety inna bajka- fakt jako tako graja, ale jesli brac pod uwage, ze mozna je dostac w podobnej cenie co Crystale 40 (zestaw 5.0 tu i tu) to chyba nie ma sie co zastanawiac. Summity przy rocku troche jazgotaly (moze i po czesci wina lezy w jasnym i analitycznym dzwieku marantza) Crystale zagraly calkiem fajnie, jednak nie do konca pasowalo mi tu zgranie kolumn z klockami CA (a ten zestaw klockow wlasnie preferowalem). Te same wafle podlaczone do denona sprawowaly sie znacznie lepiej. A skoro denon byl w zestawie z diamondami 8.4 (+8.1 i center) to decyzja byla prosta. W crystalach troche brakowalo przestrzeni i gubily sie przy wiekszej ilosci instrumentow. Diamondy juz prz odsluchach zadziwily mnie wlasnie prezentowana scena, w domu kolumny po prostu zniknely. Scena jest silnie eksponowana w srodku, niestety niedostatki akustyczne mojego pokoju sprawiaja, ze bas jest lekko mowiac nie do przyjecia. Oczywiscie pomaga dosc znacznie odsuniecie od sciany za nimi (mimo frontalnie umieszczonego bass reflexu). No ale gole panele, rozne zakamarki akustyczne rzadzace sie wlasnymi prawami + sciana bezposrednio za sluchajacym nie ulatwia mi sprawy :) Tak to sobie przynajmniej tlumacze, przy odsluchach w salonie bas az tak nie meczyl (w domu np kontrabas w niektorych utworach Jopkowej rozlewa sie, jest jakby niekontrolowany i wlasnie troche dudni). Na koniec odsluchiwalem Dali Concept. Troche mnie zmartwily... bo zdeklasowaly wczesniejsze zestawy :) A niestety nie bylo mnie na nie stac. W koncu uslyszalem, to czego zrozumiec wczesniej nie moglem ;p A przynajmniej taka mysl sie pojawila- 'jest powietrze'. Innym razem porownujac bezposrednio do Rubiconow Rp16, rubicony jednak zagraly troszke gorzej. Moze to autosugestia, jednak muzyka plynaca z Rp16 (i 26 tez) nie chciala sie zbytnio od nich odkleic. Pomimo tego, uwazam ze to calkiem mily zestaw (znowu biorac pod uwage cene- 1100zl za rp16 5.0) Sumujac, mysle ze w "budzetowce" to swietny wybor. Oczywiscie, mozna dolozyc np 1kzl i miec Dali Concept (mowa o 5.0 za kazdym razem). Mozna dolozyc jeszcze wiecej i miec Monitor Audio (Brozne czy Silver... hihi moze kiedys...). I tak w nieskonczonosc. Ja mam nadzieje troche popawic akustyke pokoju i bedzie miodzio :) Aha- graja w biwiringu.


Copland CSA 8

Miałem już kilka lat temu ten model wzmacniacza ,ale w ramach poszukiwań czegoś lepszego się go pozbyłem.Przerzuciłem tych klocków troszkę m.in. Marantz Pm16,dzielony copland(lampa-nie akceptuję wysokiej temperatury w pokoju) i stwierdziłem,że do pokoju 22m csa8 to najlepsze rozwiązanie,tymbardziej,że mam o tym wzmacniaczu b.dobre zdanie.Odpowiada mi jego energetyczne brzmienie,nisko schodzący bas no i b.przyzwoita przestrzeń.Z pewnością nie jest to jeszcze hi-end,ale za te pieniądze nic lepszego się nie kupi.


Yamaha rx-770

full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas full wypas






×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.