Skocz do zawartości
IGNORED

Pro-ject Xpression - pierwsze rozterki po 3 tygodniach słuchania

AeternusJester

Rekomendowane odpowiedzi

Otóż nabyłem gramofon używany Project Xpression III, zmieniłem wkładkę Na Ortofon 510 MK II, wyregulowałem AS, tangency, nacisk - został azymut i VTA, ale czekam na imbusa. Mam kilka pytań, jako, że jestem kompletnie nowy w świecie analogu:

1. Czy przy poprane wyregulowanie VTA oznacza, że igła ma być idealnie prostopadła do płyty?

2. Kupiłem trochę płyt. część nowych, część starych w near minowym lub mintowym stanie (nie grane). Na używanych płytach pojawiają się trzaski, szczególnie na początku płyty. Płyt nie myłem, bo nie mam myjki, jedynie na sucho sciereczka welurowa i szczotka węglowa. Czy stara płyta. choćby niegrana może tak trzeszczeć? Może to brud, który wbił się w rowki przez te wszystkie lata daje taki efekt?

3. Kupiłem first pressy amerykańskie Dire Straits w near mintowym stanie. Brothers in arms i SAME. Płyty grają bardzo słabym basem, z kolei wysokich jest sporo, az za dużo. Na początku myślałem, że to wina VTA - bo ramię mam trochę za wysoko. Ale z kolei na innych płytach np. Juno Reactor, czy nowe Calexico tego basu jest sporo.

Porównywałem Dire straits z plikami - remastery gęste i normalne i jest miazga, plik gra dobrze, wokal dobrze osadzony, basu sporo, wysokie łagodne. Czy te vinyle nadają się zatem do mycia czy po prostu tak to zostało nagrane? A może to to nieszczęsne VTA ?

4. Mam jeszcze pytanie co do antiskatingu. Czy ramie powinno pozostawać nieruchome i czekać na rowek przy rozbiegówce - czyli początek płyty czy jak płyta się kończy - czyli to pole już przy środku płyty? Pytam bo zauważyłem że ramie inaczej się zachowuje na początku płyty. a na końcu.

Będę wdzięczny za pomoc.

Gość frywolny trucht

(Konto usunięte)