Skocz do zawartości
IGNORED

Śpieszmy się kochać plazmy... :(


il Dottore

Rekomendowane odpowiedzi

Moim zdaniem możesz. Wbrew pozorom dużo osób kalibruje samodzielnie. Najczęściej korzystając z nastaw innych już skalibrowanych precyzyjnie odbiorników.

 

Myślę , że jednym z lepszych rozwiązań dla tych co chcą mieć jak najdokładniejszą zrobiona przez siebie kalibracje jest zakup i np odstępowanie go za kaucją takiego oto zestawu kalibracyjnego do monitorów komputerowych. Zawiera on kolorymetr. Cena 300 zł.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

ARTON55, załóżmy że ustawisz sobie przy pomocy kartki i jarzeniówki białą biel. A co z resztą zakresu luminancji? Uważasz, że też będzie trzymać się normy? ;)

 

A propos naocznych metod kalibracji. Pewnie się powtarzam, ale co tam.

 

Wyświetlam jakiś czarno biały film, scena z dużą rozpiętością tonalną obrazu, muszą być wszystkie odcienie szarości, od czerni do bieli. Mi osobiście na takim obrazie znacznie łatwiej znaleźć kolorowe odchyłki niż na planszy ze skalą szarości.

 

I jedziemy, np tam gdzie w jasnych partiach jest za dużo zielonego, zdejmujemy "gain B", a tam gdzie w ciemnych za dużo niebieskiego, zdejmujemy "offset B", dążąc do tego, by film był rzeczywiście czarno-biały, bez żadnych kolorowych naleciałości.

 

Ale ale, zdejmujemy "offset B", czy dodajemy "offset R" i "offset G"? ;)

 

A na dodatek, regulacja offset'u wpływa także na jasne partie (regulowane niby tylko gain'em). Do tego, mamy jeszcze możliwość kręcenia CMY. Albo kilka puntów RGB na skali luminancji..

 

Oj na oko to się można tym nakręcić... :D

 

Efekt może być całkiem całkiem, szczególnie w porównaniu z wzorcowaniem białej planszy do kartki papieru oświetlonej światłem świetlówki... :D

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

O! Widzę, że już kalibrowałeś. Zgadza się. Narazie poruszałem temat same bieli. To jest najważniejsze. Ja kalibruję w pobliżu wartości centralnych. Tu "0". Kalibracja polega na tym, że jak np. skalibrowałeś biel a potem czerń powinieneś sprawdziść ponownie i ewentualnie skalibrowac biel i znowu czerń aż uzyskasz maksymalny efekt. Jak najbliżej bieli, neutralnej szarości i czerni. Każdy kto strojił kiedyś obwody WCZ wie na czym to polega. Regulujemy do skutku. Njlepsza do tego jest skala szarości. Ja ją używam z pasów EBU Bars /75%ampl/. Ściągam kolor do "0" /minimum/ w TV i reguluję tor RGB.

 

Jako ciekawostkę podam, że za generator pasów mi chodzi odtwarzacz DVD Sony włączony w tryb serwisowy. Jena z pozycji to włączenie generatora. Co ciekawe spełnia on normy studyjne. Sprawdziłem.

Wyświetlam jakiś czarno biały film, scena z dużą rozpiętością tonalną obrazu, muszą być wszystkie odcienie szarości, od czerni do bieli. Mi osobiście na takim obrazie znacznie łatwiej znaleźć kolorowe odchyłki niż na planszy ze skalą szarości.

EEEEee bez przesady przecież na filmie się wszystko rusza a i w momencie wyświetlania może akurat nie być wyświetlana szarość którą chcemy regulować

 

I jedziemy, np tam gdzie w jasnych partiach jest za dużo zielonego, zdejmujemy "gain B", a tam gdzie w ciemnych za dużo niebieskiego, zdejmujemy "offset B", dążąc do tego, by film był rzeczywiście czarno-biały, bez żadnych kolorowych naleciałości.

chyba coś pomyliłeś

 

Ale ale, zdejmujemy "offset B", czy dodajemy "offset R" i "offset G"? ;

a to zależy

 

Ciekawy jestem jak Maciek zabrał by się do roboty gdyby klient poprosił o usługę w godzinach południowych bez przysłaniania okien.

a gdy plazma nierównomiernie świeci (no bo chyba nie powiesz mi że cała powierzchnie jest całkowicie jednolita) to gdzie przykładasz "oko" :) żeby dobrze ustawić.

 

Jak masz tani kolorymetr to na pewno, a jak masz Klein K-10A to nawet jeden przypadkowy foton nie dostaje się tam gdzie nie trzeba.

oj dostaje się, chyba że mierzysz wprost plazmę bez szyby :D

Regulacji dokonywać trzeba na każdym wejsciu i trybie TV z osobna. Czyli jeżeli ogladamy telewizję naziemną to tą droga pozyskujemy sygnał wzorcowy /pasy TVP/. Jak z platformy podpiętej przez HDMI to sygnał testowy podajemy przez HDMI i to każde z kórego kożystamy. Jesli ogladamy filmy z YT, karty SD, pendrive USB, media serwer to również i dla każdego trybu. Zrobienie tego wszystkiego pochłania troche czasu. Przykład zestawu do kalibracji monitorów komputerowych, który podałem wczesniej, nadaje się do kalibracji poprzez wejście HDMI. Nie spodziewał bym się jakiegoś wypasu w tym zestawie a raczej prostej ale wystarczającej kalibracji. Najważniejszy w tym zestawie jest kolorymetr.

 

Odnośnie metody ustawiania balansu bieli nie koniecznie trzeba sie trzymać zakresu okolic "0" ci co chcą wycisnąć jaśniejsze świecenie panelu mogą kalibrować w górnym zakresie.

 

Innym sposobem na kalibrację TV i kto wie czy nie najlepszym, jest metoda inżynierii odwróconej. To znaczy kożystanie z ustawień już skalibrowanych panasów. Tu na jednym z zagranicznych portali mamy przykłady ustawień poprzedniej serii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Warto tam zwrócić uwagę na gamut kolorów. Biel wzorcowa to punkt D65. Jako ciekawostke podam fakt, że kiedyś odbiorniki CRT kalibrowane były na biel C /punkt obok/. W tym sensie nie bez podstawnie kolega Sitek mówi o osobistym odbiorze i akceptacji bo jest to kwestia umowy. Jak już wspominałem przyrząd to tylko narzędzie. To oko ludzkie ostatecznie decyduje. Zawsze przy użyciu inżynierii odwróconej można potem samemu dokonać dodatkowych drobnych korekt. Jaka jest dokładność? Myślę, że duża by nie napisać bardzo duża. Jestem przekonany, że gdyby postawić obok siebie dwa identyczne Panasoniki jeden skalibrowany precyzyjnie za pomocą przyrządów a drugi na oko czy z powieleniem ustawień nie dało by się stwierdzić który jest który.

 

Tu link do nowej serii UT60.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dla purystów ważna uwaga jeśli chcemy by panel wświetlał nam natywnie HD to Overscan dajemy na OFF. Obraz poprwaia zdecydiwanie swoją jakość natomiast po bokach ekranu zależnie od nadawcy mogą wystapić pasy.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Innym sposobem na kalibrację TV i kto wie czy nie najlepszym, jest metoda inżynierii odwróconej. To znaczy kożystanie z ustawień już skalibrowanych panasów. Tu na jednym z zagranicznych portali mamy przykłady ustawień poprzedniej serii.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Inżynierię odwróconą to mamy przy UFO i niech tak zostanie :))))

Panasy (i inne marki pewnie też) mają różne kolory, zwichnięte w różne strony. Będziesz wklepywał ustawienia balansu bieli z modelu mającego zwichniętą zieleń, do modelu z podkręconą czerwienią i wyjdą głupoty :)

 

Warto tam zwrócić uwagę na gamut kolorów. Biel wzorcowa to punkt D65. Jako ciekawostke podam fakt, że kiedyś odbiorniki CRT kalibrowane były na biel C /punkt obok/. W tym sensie nie bez podstawnie kolega Sitek mówi o osobistym odbiorze i akceptacji bo jest to kwestia umowy. Jak już wspominałem przyrząd to tylko narzędzie. To oko ludzkie ostatecznie decyduje.

Już omawialiśmy to. Prawidłowa jest jedna norma i jedno ustawienie kolorów. Owszem, ustawisz na jednej scenie ciut ładniejsze kolory np zieleń boiska bardzie soczysta niż jest naprawdę i to ma znaczyć że mamy lepszy obraz, bo mamy takie preferencje ? Czar pryska przy innych scenach, poprawiając zieleń na tamtej scenie kaszanisz dokładnie obraz na innych scenach, wprowadzając nienaturalne odcienie innych kolorów.

 

Dla purystów ważna uwaga jeśli chcemy by panel wświetlał nam natywnie HD to Overscan dajemy na OFF. Obraz poprwaia zdecydiwanie swoją jakość natomiast po bokach ekranu zależnie od nadawcy mogą wystapić pasy.

Myślałem że jesteś praktykiem (tj bardziej uznajesz to co widzisz na oko) a nie teoretykiem. Też się naczytałem o lepszym obrazie bez overscanu, ale w praktyce żadnej różnicy w jakości nie widać (poza odrobinę większym obrazem) :).

 

 

Wyświetl postUżytkownik don111 dnia 03.02.2014 - 14:49 napisał

Skąd wiesz że to jest 3%, masz kolorymetr i zmierzyłeś ?

Równie dobrze mogę się ciebie spytać skąd wierz, że u ciebie jest poprawna biel? Ja wiem i jestem tego pewien.

Masz szczęście że masz kolorymetr w oczach, ja musiałem kupić zewnętrzny :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

>don111

 

Nie przesadzajmy. Będziesz twierdził jak Kylie że w jednej partii każda świetlówka inaczej świeci? Produkcja seryjna ma to do siebie, że generanie jest powtarzalna dla każdego egzemplarza. Ale ja ci nie bronię. Chcesz mieć biel ustawioną z dokładnością do 1%, proszę bardzo. Generalnie nie ustawia się przy scenach tylko na planszach testowych ale również można jeśli się je zna. Na przykład studio TVP Info. Pasek z generatora napisów ma jedną zawszę tę samą biel. Widzę ewentualnie sens posiłkowania się wieloma obrazami ale raczej dla trybu kinowego w celu wprowadzenia niewielkiej zależnej od preferencji korekty. Wbrew pozorom jestem praktykiem. Dla natywnego obrazu daje u mnie widoczna poprawę jakości. Jeśli nie to znaczy, że raczej przeskalowaliśmy obraz już przeskalowany. To tak jakbyś twierdził, że upsamplowany materiał audio do 192/24 gra tak samo jak zarejestrowany w tej domenie.

Nie przesadzajmy. Będziesz twierdził jak Kylie że w jednej partii każda świetlówka inaczej świeci? Produkcja seryjna ma to do siebie, że generanie jest powtarzalna dla każdego egzemplarza. Ale ja ci nie bronię. Chcesz mieć biel ustawioną z dokładnością do 1%, proszę bardzo.

Przecież wyniki są podawane w każdym teście - najpierw sprawdza się najlepszy tryb a następnie po kalibracji. Panasonic ma odchyłkę w kierunku czerwieni a wcześniej było to bardziej w kierunku zielonego, w sumie nawet w nowych zdarzają się raz takie raz takie. Już raz przeklejałem zdjęcia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Więc jak wklepiesz ustawienia z takiego jednego egzemplarza, gdzie podbity jest zielony do tego gdzie podbity czerwony, to wyjdą głupoty. Ja tu nie mówię o 1% tylko to będzie z 15%. Wystarczy że będzie ok 5% w stosunku do 6500k i to będzie w porządku obraz. Tylko weź najpierw ustaw tyle. Zacznijmy od tego że nie masz wzorca tej bieli (jarzeniówki czy żarówki odpuśćmy bo to są żarty), a mierzyć nie masz czym.

 

Generalnie nie ustawia się przy scenach tylko na planszach testowych ale również można jeśli się je zna. Na przykład studio TVP Info. Pasek z generatora napisów ma jedną zawszę tę samą biel.

Fajnie że TVP info ma jedną i tą samą biel, tylko nie wiadomo jaka jest oryginalnie. Przyjmiesz ją jako 6500k, ustawisz tak a potem się okaże że prawdziwa biel 6500k była inna, a ta z TVP info miała oryginalnie 7500k.

Wszystko się rozbija o odczyt z kolorymetru, bo albo sprawdzasz od razu na ekranie albo musisz mieć źródło 6500k jeśli chcesz ustawiać tv wg tego, tylko sęk w tym że nie masz pojęcia czy to źródło wzorca to prawdziwe 6500k.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Też się naczytałem o lepszym obrazie bez overscanu, ale w praktyce żadnej różnicy w jakości nie widać (poza odrobinę większym obrazem) :).

 

W moim GT30 przy TV SD różnica w jakości jest kosmiczna, rozciągnięcie jest najzwyklej w świecie za duże. Przy HD właściwie nic się nie dzieje.

W moim GT30 przy TV SD różnica w jakości jest kosmiczna, rozciągnięcie jest najzwyklej w świecie za duże. Przy HD właściwie nic się nie dzieje.

 

Podpisuję się pod tym, co napisał @Don111. Mam G30 (czyli GT30 bez 3D), różnicy w jakości obrazu nie ma żadnej, powiększenie jest znikome.

>don111

 

To znajdź sobie LEDy o D65. Bardzo możliwe, że mam biel w zakodowana w głowie. Trochę przy tym już się narobiłem. Dla mnie ta właściwa to taka , która nie ma przewagi żadnego koloru. Ale zdaje sobie sprawę, że wiekszość osób moze nie mieć pojęcia. Tak samo jak ludzie nie osłuchani z dobrym dźwiękiem generalnie nie odróżniają.

EEEEee bez przesady przecież na filmie się wszystko rusza a i w momencie wyświetlania może akurat nie być wyświetlana szarość którą chcemy regulować

 

chyba coś pomyliłeś

 

a to zależy

1. Jest coś takiego jak pauza. ;)

2. Tak, gain "G" powinno być

3. Właśnie, i tu zaczyna się jazda. Na oko można kręcić niemal do usranej...

"...Kto zagląda pod powierzchnię, czyni to na własną odpowiedzialność..."

Don Kichote to zły człowiek był...

W sprawie kalibracji "od zawsze" spierały się (i chyba tak już pozostanie) dwie szkoły myślenia.

 

Pierwsza powiada, że obraz ma idealnie spełniać wymogi norm i standardów. Tutaj profesjonalna kalibracja wydaje się być niezbędna. Przy tej ilości regulacji, jaką mają współczesne telewizory wykonanie tego zadania własnym sumptem nie jest możliwe. Twierdzenia, jakoby można było tego dokonać bez przyrządów, poprzez porównania z tablicami, świetlówkami, kartkami papieru - należy włożyć między bajki.

 

Druga nie zwraca uwagę na normy i powiada, że obraz ma się podobać użytkownikowi. A to można z powodzeniem osiągnąć samemu.

 

Porozumienie obydwu szkół nie wydaje się być możliwe. Stąd dysputy w przedmiotowej sprawie będą jeszcze długie, burzliwe i interesujące.

Dla zainteresowanych nastawami do swojej plazmy polecam nowy wątek.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Mam dwie wiadomości. Jedną dobrą drugą złą. Pierwsza plazmy będą produkowane. Druga na rynek amerykański. W Europie nie będzie sprzedaży ze względu na prawo unijne. Jakie i ile lepsze mogą być nowe modele? Coś mi się zdaje, że będzie prywatny import z Ukrainy lub Rosji.

Czyli wtrącania się we wszystko kochanej EU c.d. ...

 

Już niedługo zabronią jeść np. wędzonego boczku ... bo jest ... rakotwórczy ? :-)

 

Za to nadal będzie można do produktów Light dodawać tony "zdrowych" i "100% naturalnych" słodzików.

 

Świat zwariował !!!

 

 

Lobby LCD - załatwiło za $ "prawne" wykluczenie z rynku swojej jedynej konkurencji.

Tak samo jak lobby "świetlówkowe" skosiło w EU producentów w 100% ekologicznych żarówek żarowych, które są neutralne dla środowiska naturalnego i nie zawierają tak jak "eko"-świetlówki szkodliwych dla człowieka całego mnóstwa substancji kancerogennych.

Zamiast promować ekologiczne źródła energii, wprowadzili ograniczenia w poborze prądu przez urządzenia powszechnego użytku.

Przy tak potężnie ogromnej sprzedaży Plazm, to strasznie dużo więcej tego prądu zużyliby nowi nabywcy :-)

Papierosy można palić ale kupować/sprzedawać Plazmy już nie ...

Dobrze, że zdążyłem się zaopatrzyć.

 

Boże widzisz, a nie grzmisz !

 

Pozdrawiam

Pygar

To , że na amerykę będą to pewne.

Chodzi mi o to czy Panasonic bedzie je nadal produkowal. Nawet nie musza wprowadzac nowych modeli co roku, moga sprzedawac to co maja teraz prze 2-3 lata. Szukalem potwierdzenia i nigdzie nie widze.

Plazma plazmie nierowna.

No to już wiadomo czym w tym roku zajął się Panasonic

 

Panasonic Toughpad FZ-M1 oficjalnie debiutuje w Polsce. Tanio nie jest

 

Panasonic Toughpad FZ-M1 był z pewnością jednym z najciekawszych tabletów internetowych, które zaprezentowano w trakcie styczniowych targów Consumer Electronic Show w Las Vegas. Nie tylko z racji faktu, że jest jednym z pierwszych tabletów z Windows 8.1 oraz 7-calowym ekranem dotykowym, ale również – jak na serię Toughpad przystało – jest urządzeniem zaprojektowanym do pracy w trudnych warunkach, gdzie inne tablety po prostu by nie podołały. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami producenta, Panasonic Toughpad FZ-M1 doczekał się oficjalnej premiery w naszym kraju. Tablet wyceniono na… 7200 złotych (netto!).

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Rotel A14, RCD-971 & Dynaudio Focus 140.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.