Skocz do zawartości
IGNORED

Wysokoskuteczne kolumny HI-END!


Rekomendowane odpowiedzi

Lubię bezprzewodowe kolumny i te są na pewno do tej wielkości pomieszczenia.

 

Poważny producent nie zrobiłby tak bezsensownego katalogowego zdjęcia.

599320_547166925328450_2029659876_n.jpg

 

599972_434222919956185_146995635_n.jpg603519_434188943292916_2037003847_n.jpg

 

img_01.jpgTak robią skuteczne kolumny Serbowie.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez Azus

 

 

Oczywiście zależy od kryteriów jakie przyjmiemy.

 

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że tym co napiszę nie zamierzam nikogo atakować ani nawracać.

Szanuję inne "filozofie".

Przedstawiam po prostu mój punkt widzenia.

 

To że sprawne kolumny mają zalety nie trzeba ( przynajmniej w tym wątku ) nikogo przekonywać.

 

Kolumny poniżej 82-85 dB to kolumny nisko sprawne i są moim zdaniem efektem błędu konstrukcyjnego.

Nie mają one żadnych zalet a nawet jak taka się znajdzie to w innych , sprawniejszych kolumnach także.

 

Konstruując kolumnę bezkompromisowo aby osiągnąć możliwie wysoką jakość dźwięku konstruktor sięga po najlepsze jego zdaniem przetworniki jakie są na rynku i z tego może wyjść paczka o sprawności, najwyżej 95 dB.

 

Chcąc zrobić kolumnę sprawniejszą należy sięgnąć po rozwiązania niosące mnóstwo kompromisów.

Nie robi się wtedy kolumny z głośnika dobrego a sprawnego.

 

Forsując jeden parametr przy okazji pogarszamy kilka innych z czego ze dwa, trzy znacznie ważniejsze niż wysoka efektywność.

Stąd moim zdaniem tak mała popularność kolumn tego typu.

 

Robienie natomiast monstrualnie wielkich i kosztownych tub do kiepskiego szeroko pasmowego głośnika który jest fatalny na górze i bardzo słaby na basie jest już zwyczajnie chore.

 

W tym momencie należy się zastanowić czy taka kolumna może być Hi-End skoro ona nie jest nawet Hi-Fi.

 

Powyższe spostrzeżenia HarpiaAcoustics są raczej potwierdzeniem, że nie wyłącznie w śrubowaniu parametrów siła, a raczej w konstrukcji i zastosowanych elementach.

Proponuję także przypomnieć sobie  post #369 napisany przez sly30 świetnie nawiązujący do całości zagadnienia jakim jest temat wątku.

 

Poniżej tekst podsumowujący z High Fidelity oraz link szczegółowego opisu bohatera tegoż tekstu z wystawy Audio Show w Warszawie w 2006 roku:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

"I na koniec Wydarzenie Wystawy, dla którego będziemy się musieli z powrotem przenieść do Hotelu Bristol. 

Monumentalne, przepięknie wykonane, zaskakujące, niesłychane kolumny Revolution No.9 firmy ESA (mówiłem, że do niej wrócimy).

Wykonane w formie dipoli kolumny, z dziewięcioma, pięknymi Scan-Speakami ze szlachetnej odmiany Revelator o łącznej powierzchni 3000 cm2, 18-cm średniotonowcem Scan-Speaka z membraną z włókien węglowych oraz wysokotonowcem Revelator R29.

Konstrukcja jest na tyle nietypowa, na tyle bezkompromisowa i innowacyjna, że jej opis zajął bite trzy strony drobnego druku. I prawdę mówiąc, opisy kolumn ESY są ową wisienką na torcie - nigdzie i nigdy (no, może poza kolumnami Wilson Audio) nie spotkałem się z tak dobrym wprowadzeniem do konstrukcji, z opisem dogłębnie technicznym, który nawet zupełnego laika potrafi czegoś nauczyć. A dźwięk tych bestii jest zdumiewający - dynamika "no limits", osiągana jedynie na wielkich koncertach na otwartym powietrzu, znakomity balans dźwięku oraz mikroszczegółowość podobna jak w niewielkich, wysmakowanych miniaturkach. Co ciekawe, pomimo takiej ilości głośników i tak nietypowej konstrukcji dźwięk niczym nie przytłaczał, ani nie zdominował pomieszczenia.

Myślę tylko, że kolumny zostały postawione zbyt blisko słuchaczy. I nie chodzi nawet o to, że do poprawnej integracji głośników trzeba być od nich daleko, bo jak wynika z konstrukcji, integracja następuje już bardzo blisko paneli, ale chodzi raczej o intensywność doznań, jakie Rewolucje oferują. Otóż projektują one realną, dużą przestrzeń i instrumenty o realnych rozmiarach i rzeczywistym wolumenie dźwięku."

 

Takie podejście w moim mniemaniu może stać się drogowskazem w ustaleniu kryterium porównawczego przy tworzeniu wymagających urządzeń, a w tym wypadku mało popularnej konstrukcji w świecie audiofilskim.

 

Poniżej link do pełnego tekstu gdzie znajduje się powyższy fragment.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dobrym taktem było by, aby Harpia i Esa przeszły do swoich wątków i nie zakłócały, innych poglądów na konstrukcje i wciskanie czegoś, co nie interesuje zwolenników hornów,....

1380031_574183329302964_1024853145_n.jpg

Tak, są świetne, mają to coś w wglądzie i na pewno pięknie grają, Serbowie nie oszczędzają, wstęga Rall,

A tutaj, Tobie musi sie spodobać,... dziwne byłoby aby praca, nie odwdzięczyła się dźwiękiem,.

37.jpg

 

32.jpg

 

Danleydesignstudy.jpg

Powyższe spostrzeżenia HarpiaAcoustics są raczej potwierdzeniem, że nie wyłącznie w śrubowaniu parametrów siła, a raczej w konstrukcji i zastosowanych elementach.

Proponuję także przypomnieć sobie post #369 napisany przez sly30 świetnie nawiązujący do całości zagadnienia jakim jest temat wątku.

 

Poniżej tekst podsumowujący z High Fidelity oraz link szczegółowego opisu bohatera tegoż tekstu z wystawy Audio Show w Warszawie w 2006 roku:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

"I na koniec Wydarzenie Wystawy, dla którego będziemy się musieli z powrotem przenieść do Hotelu Bristol.

Monumentalne, przepięknie wykonane, zaskakujące, niesłychane kolumny Revolution No.9 firmy ESA (mówiłem, że do niej wrócimy).

Wykonane w formie dipoli kolumny, z dziewięcioma, pięknymi Scan-Speakami ze szlachetnej odmiany Revelator o łącznej powierzchni 3000 cm2, 18-cm średniotonowcem Scan-Speaka z membraną z włókien węglowych oraz wysokotonowcem Revelator R29.

Konstrukcja jest na tyle nietypowa, na tyle bezkompromisowa i innowacyjna, że jej opis zajął bite trzy strony drobnego druku. I prawdę mówiąc, opisy kolumn ESY są ową wisienką na torcie - nigdzie i nigdy (no, może poza kolumnami Wilson Audio) nie spotkałem się z tak dobrym wprowadzeniem do konstrukcji, z opisem dogłębnie technicznym, który nawet zupełnego laika potrafi czegoś nauczyć. A dźwięk tych bestii jest zdumiewający - dynamika "no limits", osiągana jedynie na wielkich koncertach na otwartym powietrzu, znakomity balans dźwięku oraz mikroszczegółowość podobna jak w niewielkich, wysmakowanych miniaturkach. Co ciekawe, pomimo takiej ilości głośników i tak nietypowej konstrukcji dźwięk niczym nie przytłaczał, ani nie zdominował pomieszczenia.

Myślę tylko, że kolumny zostały postawione zbyt blisko słuchaczy. I nie chodzi nawet o to, że do poprawnej integracji głośników trzeba być od nich daleko, bo jak wynika z konstrukcji, integracja następuje już bardzo blisko paneli, ale chodzi raczej o intensywność doznań, jakie Rewolucje oferują. Otóż projektują one realną, dużą przestrzeń i instrumenty o realnych rozmiarach i rzeczywistym wolumenie dźwięku."

 

Takie podejście w moim mniemaniu może stać się drogowskazem w ustaleniu kryterium porównawczego przy tworzeniu wymagających urządzeń, a w tym wypadku mało popularnej konstrukcji w świecie audiofilskim.

 

Poniżej link do pełnego tekstu gdzie znajduje się powyższy fragment.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Słuchałem ich u samego konstruktora i szału nie było........jak dla mnie.

Dzwięk zawalisty,brak dopieszczenia systemu odcisnął się na jakości brzmienia-dodałbym foty,ale wole je mieć dla siebie.

Kostrukcja open-baffle jest dość kontrowersyjna a dziewięć niskotonowych to chyba lekka przesada-bo nikt takich dziwadeł nie robi......wiecie dlaczego??

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

39.jpg

 

33.jpg

 

Danleysub7.jpg

 

Konstrukcja Synergy, będzie niebawem do odsłuchania u mnie;0)

 

Nigdy, żadnych Es, Harpii, ja przepraszam, ale nie gustuje w takich konstrukcjach.

.....takie rzeczy wręcz kocham.

15copy.jpg

 

13-1.jpg

Edytowane przez Azus
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Ale to pisze "stoomad" a nie Harpia czy ESA.

Nie mam z tym nic wspólnego.

 

Ponawiam kategorycznie.

Proszę o wskazanie gdzie w wątku jest miejsce wciskania.

 

p.s. kolego

to Ty zajmujesz się produkcją swoich tubiszczy i nachalnie je tu promujesz!!!

http://www.audiostereo.pl/wysokoskuteczne-kolumny-hi-end_105462.html/page__st__540?do=findComment&comment=2951059

 

To jest szczyt hipokryzji.

 

 

 

Możesz spokojnie podziękować za wzmocnienie Twojego postu:)

Edytowane przez HarpiaAcoustics

od tego jest ten watek, więc prezentuję z tematem wątku, a co do stoomada, proszę aby zlikwidował swój wpis i kłopot z głowy,...może to wierny przyjaciel Esy i Harpii, to proszę się jego zapytać dlaczego zamieścił taki wpis,....ja odbieram to jako wciskanie.

W poście #575 odniosłem się jedynie do wartości waloru skuteczności i poparłem to kilkoma przykładami wraz z cytatem HarpiaAcoustics na ten temat.

Wydaje mi się, że jest to wątek o wysokoskutecznych kolumnach, a konstrukcja otwartej odgrody, o której w tym wątku kilkakrotnie wspominano w żaden sposób nie zaburza jego treści, a wręcz uzupełnia.

Być może się myliłem.

 

Stary audiofil napisał:

"Słuchałem ich u samego konstruktora i szału nie było........jak dla mnie.

Dzwięk zawalisty,brak dopieszczenia systemu odcisnął się na jakości brzmienia-dodałbym foty,ale wole je mieć dla siebie.

Kostrukcja open-baffle jest dość kontrowersyjna a dziewięć niskotonowych to chyba lekka przesada-bo nikt takich dziwadeł nie robi......wiecie dlaczego?? "

 

Szał zależy jeszcze od źródła, kabli itd. Być może nie spełniły oczekiwań.

Ale prosiłbym skoro to poruszono o wyjaśnienie kontrowersji dotyczącej ilości 9 głośników i związku z dziwadłem, bo nie podejrzewam, że w tym wypadku chodzi o cenę wytworzenia.

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

@Azus

 

Mistrzu.

Nie wiem kto to jest "stommad"

Tymczasem zarzucasz mi "wciskanie swoich produktów"

JESZCZE RAZ ..........GDZIE??????????????????????

Trzeba brać odpowiedzialność za to co się pisze!!!

 

Tymczasem to TY uprawiasz mało szemrany marketing.

WCISKASZ ludziom swoje tubiszcza zarzucjąc innym nie istniejące wpisy.

Edytowane przez HarpiaAcoustics
  • Użytkownicy+

Panowie, spokojnie.

Azus wkleja fajne rzeczy i dobrze. O promowaniu się na forum napisano już zbyt wiele, dajmy więc spokój.

 

stmmad dobrze pisze, to wątek o skutecznych kolumnach, a nie wyłącznie tubowych. Zresztą sam Azus wkleił wyżej Serba opartego o tradycyjną kolumnę więc w czym problem?

 

PS. Te Esy wtedy słyszałem, grało to baaardzo źle.

Ja mam swój pogląd na temat i nie będę wszczynał burd, temat wysoko skutecznych, nie skutecznych 90db, mierze wysoką miarą i poruszam się w przedziale minimum realnym 95-97dB...

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

@AZUS

 

BĄDŹ DOROSŁY!!!

 

Wszcząłeś burdę.

 

NAPISZ JASNO.

GDZIE???

Edytowane przez HarpiaAcoustics
Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Co JA napisałem abyś mógł mi zarzucać to co zarzucasz?

 

KONKRETY !!!

 

Nie znam "sommada"

Nie odpowiadam za to co On pisze.

 

Wymigać możesz się tylko w jeden sposób!!!

Azus-swietne wygladaja te twoje zdjecia kolumn wysokoskutecznych,tylko prosze zawsze pod zdjeciem zamiesc link, aby zawsze mozna znalesc nazwe i ceny tych kolumn.

AMAZON-AMT-One-front-b.jpgAMT-One-Detail-2_mid.jpg

 

Azus-swietne wygladaja te twoje zdjecia kolumn wysokoskutecznych,tylko prosze zawsze pod zdjeciem zamiesc link, aby zawsze mozna znalesc nazwe i ceny tych kolumn.

Ok.

I jeszcze zamieść namiar na kogoś kto sprzeda je mirkowi za 20% ceny i koniecznie w Piano Black.

zebys sie zdziwil,dostalem kiedys oferty z trzech firm,odpowiedzialem ze moge zaplacic 50% od tych podanych przez nich cen,napisali ze sobie zartuje,po okolo 3-6miesiecy pozniej wszyscy wyrazili zgode,taki wlasnie jest teraz rynek,ciezko jest cos sprzedac!jedna z firm produjujacych horny zaproponowala mi kolumny nowe bardzo znane, za 25% ceny,ex-demo tylko dlatego ze w czasie transportu lekko im sie poobijaly,sam moglem je poprawic i nic nie byloby widac,nie kupilem bo byly za duze!!!tak ze okazja goni okazje!

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.