Skocz do zawartości
IGNORED

Jakość dzwięku w miniwieży

dziadson1

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

Posiadam miniwieże Pioneer x-hm10-k/-s, do tej pory używałem jej wyłącznie pod laptopa skąd leciały mp3 lub internetowe radio. Urządzenia podłączone były zwykłym kablem aux. Dźwięk nie był porażający od początku no ale pomyślałem czego można się spodziewać po takim tanim sprzęcie. Dzisiaj po raz pierwszy podłączyłem do kablówki radio kablem koncetrycznym i SZOK! dzwięk uzyskany z tego radia był 2 lub 3 razy mocniejszy czystrzy, po prostu rewelacja. Wcześniej wieża laptop pracowały na praktycznie maksymalnych głośnościach żeby coś było słychać a teraz radio na połowe volume gra 100razy głośniej czyściej. Teraz dopiero doceniłem jakość tych malutkich kolumn. Powiedzcie mi dlaczego tak jest? czy ten kabel aux podłączony do wejscia sluchawkowego do laptopa jest jakich chu...y? czy przez takie połączenie traci sie az TAK WIELE na JAKOSCI ?!!? jestem zielony w tematach audio:(

Pytanie zy jest różnica w jakości dzwieku. Z tego co piszesz to różnica jest w głośności a to dwie rożne rzeczy.

Kabel Aux nie jest najlepszym ale też nie najgorszym rozwiązaniem. Jest to kabel do analogowego przesyłu audio. Bardziej skłaniał bym się ku stiwerdzeniu że w wierzy wejscie Aux jest dośc ciche lub na laptopie wyjscie było ściszone.

ok a jak można temu zaradzić? czy w ogóle jest możliwość poradzenia sobie z tą niekorzystną sytuacją? czy może nic się z tym nie da zrobić? jutro mam mieć sprzęt audio tj. używany wzmacniacz yamahy i nowe kolumny tagi czy będzie tam występować podobna sytuacja do tej po podłączeniu owego kabla aux?

Sprawdź w ustawieniach audio laptopa głośność na wyjściu. Jeśli poziom jest niski, daj na ok 80%. Podepnij wzmacniacz porządnym kabelkiem. Powinno pomóc.

Ten wzmacniacz powinien mieć standardową czułość wejścia, co w mini wieżach nie zawsze jest normą bo ich producenci czasem nie dbają o takie "szczegóły".