Skocz do zawartości
IGNORED

Topowy głośnik niskotonowy.


palton

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znalazły się w naszym zestawieniu dobrych 10-11" nawet po doświadczalnym sprawdzeniu.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

A co konkretnie z nimi jest nie tak ?

Oprócz tego że mają wysoki rms ;)

 

Gdzie kończy się głośnik z wykresu?

Ten pomiar jest do kitu .

 

, płacz i zgrzytanie zębów.

Gdzie przy w18 ?

Owszem widziałem magików którzy robią podział z nim na 3k i bez wycięcia rezonansu...

Dobrze zrobiony podział poniżej 2k z mocną kopułką i mucha nie siada .

niskotonowy nie powinien grać wyżej niż 150 góra 250Hz

To zleży który i z czym .

Zresztą posłuchaj męskiego wokalu z 12cm średniakiem przy podziale na 200 i 600Hz :)

Do niższego środka potrzeba SD .

 

moim zdaniem wykres przedstawia impedancje

Ten pomiar jest bezwartościowy .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Był głoś o cięciu basu od 150Hz...

 

Zdecydowanie jestem nawet za odcięciem basu na około 100Hz,dalej idąc w górę,wyspecjalizowany głośnik średnio tonowy obejmujący pasmo około 0,5 dekady,plus średnio wysoko tonowy i gwizdek.Uważam,że wtedy średnica może brzmieć czysto bez zniekształceń i podbarwień.

Dopiero przy czterodrożnym układzie można mówić o bezkompromisowości,moim zdaniem.

<br />Ale nie każdy słucha bab pitolących w operze, niektórzy słuchają dubstepu i mają wokal w głębokim poważaniu.<br />

 

No cóż strasznie wąsko patrząc można mieć bardzo mało uniwersalne kolumny do dubstepu, muzyka jest różna choćby taka

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Owszem widziałem magików którzy robią podział z nim na 3k i bez wycięcia rezonansu...

Dobrze zrobiony podział poniżej 2k z mocną kopułką i mucha nie siada .

 

Dokładnie o tym pisałem.

 

można mieć bardzo mało uniwersalne kolumny do dubstepu

 

I dlatego nie ma co wpychać komuś uniwersalności na siłę. Kwestia zaspokojenia potrzeb.

No ale w końcu jednak fala stojąca się utworzy i dlatego dobrze, żeby było to jak najwyżej. Blaszane niskotonowce są spoko, bo głośnik 10" może mieć pik dopiero powyżej 2000 Hz. Natomiast blaszane midwoofery - słabo. Np. ludzie podniecają się Excelami 18 cm. Parę razy widziałem projekty, gdzie podział jest mniej niż oktawę poniżej piku blaszanej membrany. A potem filtry dwudziestego rzędu, pułapki rezonansowe, płacz i zgrzytanie zębów.

No niby tak. W zasadzie chodziło mi o to że w sztywnych membranach potrzebna jest większa moc żeby doprowadzić membranę do podziału. Ale jest tak jak napisałeś w zamian mamy paskudny rezonans na krańcu pasma przenoszenia.

Ale moim zdaniem lepsze to niż membrany polipropylenowe w których fale stojące nie powstają bo fala grzęźnie w materiale membrany. Niby się nie dzieli ale część informacji akustycznej jest tracona w materiale membrany. Dlatego ja osobiście jestem przeciwnikiem polipropylenu na głośniki średniotonowe z wysokim podziałem. Miałem doczynienia z polipropylenem, papierem, papierem wzbogacanym włóknem węglowym, papierem wzbogacanym włóknami bambusa, aluminium i tytanem i polipropylen to zdecydowanie najgorszy materiał na membranę. O dziwo mam tytanową szerokopasmówkę Tang Banda i sprawuje się naprawdę dobrze i to nie filtrowana t.z. barwa jest naprawdę przyzwoita, zero ostrości. Chociaż nie brzmi to jak głośnik szerokopasmowy.

No ale schodzę z tematu. Moim zdaniem głośnik niskotonowy powinien być dzielony poniżej zakresu gdzie membrana zaczyna się dzielić.

Wtedy materiał membrany nie ma aż tak dużego znaczenia.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

A Twój komentarz?

 

Ten pomiar naprawdę jest do kitu, w dodatku nie napisałeś, czy pytasz gdzie głośnik się "kończy" od dołu czy od góry. Od dołu - spytaj wróżkę, bo na impedancji tego nie ma, od góry - widać wyraźnie ząbek (mimo bardzo słabej jakości pomiaru) przy ok. 1200 Hz.

 

Niby się nie dzieli ale część informacji akustycznej jest tracona w materiale membrany.

 

Dzieli się dzieli, i to bardzo nisko. Tylko że stratność jest tak wielka, że fala stojąca jest pożerana przez materiał, ale to nie znaczy, że nie powstaje. Sytuacja identyczna jak ze szmacianymi kopułkami, oba rodzaje membran zachowują się tak samo.

Gatunek muzyczny z rodzaju"Dubtep"zawiera taka samą ilość średnicy jak każdy inny.

Brzmienia elektroniczne i dzwięki,są bogate w średnie tony.

Ktoś tu mylnie odbiera rzeczywistość.

Dzwięki elektroniczne bazują na średnicy!Tyle,że oprócz średnicy jest więcej dźwięków ze skrajów pasm,to tylko taka różnica.Może pominąć głośnik średniotonowy?;-)

Dobry projekt kolumny,to taki który odtwarza całe pasmo akustyczne.

Wybiórcze faworyzowanie pasm przy tworzeniu urządzeń głośnikowych jest oznaką niedojrzałości konstruktora.

 

Zaspokojenie czyiś potrzeb nie równa się z dobrym projektem,a na pewno nie z bezkompromisowym.

 

...średnica jest najważniejsza...

Dzieli się dzieli, i to bardzo nisko. Tylko że stratność jest tak wielka, że fala stojąca jest pożerana przez materiał, ale to nie znaczy, że nie powstaje. Sytuacja identyczna jak ze szmacianymi kopułkami, oba rodzaje membran zachowują się tak samo.

Owszem że się dzieli tylko że fala stojąca nie ma szansy powstać bo nie dociera do drugiego końca membrany tylko grzęźnie w membanie. Źle się wyraziłem.

 

I dlatego nie ma co wpychać komuś uniwersalności na siłę. Kwestia zaspokojenia potrzeb.

 

Uniwersalność jest bardzo trudna, tak że fakt towarzystwo konstruktorskie idzie na łatwiznę robiąc garbate kolumny.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Z tego co mi wiadomo,to w"plastikowych''membranach dochodzi do błądzenia fal,tym dłużej im więcej modów ma mebrana.

Ponadto część fali odbija się od miękkiego zawieszenia górnego wracając do membrany.

 

...średnica jest najważniejsza...

 

Może inaczej tam ucho słyszy dużo więcej niż na skrajach pasma.

Całe pasmo jest cholernie przyjemne jak się je dobrze słyszy i jest czego słuchać!!!

 

 

Ponadto część fali odbija się od miękkiego zawieszenia górnego wracając do membrany.

Rozpędź się i odbij od metra wełnianej miękkiej ściany :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Zespół badawczy B&W twierdzi inaczej.

Przykładowe zawieszenie gumowe nie jest z wełny,prawda?

Fale biegnące z centrum membrany nie są prostopadłe do zawieszenia,a dodatkowo zawieszenie nie jest dla nich płaską powierzchnią.

 

Przez to,że mody powodują"dzwonienie'" membrany,to odbijanie się fal od zawieszenia są bardziej wzmacniane i przenoszone.

Właśnie zauważyłem że zeszliście na temat głośników niesko-średniotonowych.

W głośnikach niskotonowych najważniejsza jest konstrukcja samego napędu, liniowość tego napędu i parametry TS. Materiał membrany zaczyna mieć znaczenie gdy dzieli się powyżej 300Hz.

 

Oczywiście zależy jeszcze od tego jaki duży jest głośnik.

<br />Fale biegnące z centrum membrany nie są prostopadłe do zawieszenia<br />

Natężenie fali maleje z kwadratem odległości na dodatek membrana z założenia u wielu producentów jest elementem stratnym (słynnna pianka Rochacel) , poza tym jeśli membrana jest sztywna nie następuje jej ugięcie a co za tym idzie tworzenie fali.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Mniej więcej tak wygląda na końcu praca obrzeża miękkiej mebrany.Na końcu obrzeże faluje.Pewnie część drgań jest prostopadla do stożka.

W części to drganie jest na pewno wytłumione,ale spora część przenosi się do zawieszenia,osiąga jego koniec gdzie jest twardy kosz i wraca z powrotem.

 

Przy okazji,membrany tkane(połowa włókien w poprzek,splot szachownicowy prosty)powoduje wygaszanie drgań już od samego centrum membrany.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Właśnie zauważyłem że zeszliście na temat głośników niesko-średniotonowych.

W głośnikach niskotonowych najważniejsza jest konstrukcja samego napędu, liniowość tego napędu i parametry TS. Materiał membrany zaczyna mieć znaczenie gdy dzieli się powyżej 300Hz.

 

Oczywiście zależy jeszcze od tego jaki duży jest głośnik.

Dobry głośnik niskotonowy pracuje jako sztywna membrana dosyć wysoko ale ja dalej twierdzę że to tam niepotrzebne i membranę należy odchudzić kosztem własnie tej sztywności. Wtedy otrzymujemy dalej przy pełnej sztywności z racji małej masy bardzo dobrą odpowiedz impulsową.

Same głosniki niskotonowe do domu z racji dobranej mocy są przewymiarowane mocowo, cewki zaczynaja swoje ważyć i kolejny element psujący dźwięk. Będę się powtarzał ale forte orkiestry to tylko 40 wat oddanej mocy z odległości 5 metrów tak ze po co nam w domu więcej?

 

Mniej więcej tak wygląda na końcu praca obrzeża miękkiej mebrany.Na końcu obrzeże faluje.Pewnie część drgań jest prostopadla do stożka.

W części to drganie jest na pewno wytłumione,ale spora część przenosi się do zawieszenia,osiąga jego koniec gdzie jest twardy kosz i wraca z powrotem.

 

Przy okazji,membrany tkane(połowa włókien w poprzek,splot szachownicowy prosty)powoduje wygaszanie drgań już od samego centrum membrany.

Na obrzeżu fala już ma mała moc poza tym średnica zwiększyła się n-krotnie i siły na nią działające są naprawdę minimalne.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Rafaell

 

Bowers zastosował kanapkę dla głośnika nisko tonowego(plecionka wł.węglowe,element stratny pianka o porach wypełnionych powietrzem plus kolejna węglowa membrana)i zrobił dobrze.Z tym,że miał koncepcję głośnika który będzie przenosić do 350Hz,a przód membrany będzie prosto na słuchacza.

 

Guzik prawda,skoro membrana miękka nie jest elementem stratnym,a mocno podatnym,to energia na końcu membrany jest praktycznie taka sama.Rozkłada się na coraz to większą powierzchnię,a im bliżej krańca membrany,tym bardziej mody drgają z niższymi częstotliwościami.Stąd takie piękne"doladowanie"i podkolorowanie na basach przy takim rodzaju membrany.

Górna (?), w przypadku niskotonowych chyba nie jest najważniejsza, bo i tak musimy założyć podział co najwyżej w okolicach 500 Hz.

Ważniejsza jest dolna graniczna.

 

Gdzie kończy się głośnik z wykresu?

Dolna częstotliwość graniczna to banał, bo wynika z podstawowych parametrów TS a więc Sd, Mms, Re i BL, w mniejszym stopniu z Cms i Rms, jak również z faktycznego Xmax oraz możliwej do zastosowania obudowy i ew. EQ w kooperacji z mocą limitowaną termicznie.

 

Natomiast głośnik z wykresu wykazuje pierwszy widoczny na wykresie impedancji mod membrany minimalnie powyżej 1kHz.

<br />Natomiast głośnik z wykresu wykazuje pierwszy widoczny na wykresie impedancji mod membrany minimalnie powyżej 1kHz. <br />

 

Wcześniej pisałeś ,że aby poznac miejsce dzielenia sie membrany należy zmierzyć impedancję glośnika bez obudowy, tu widac ten ząbek powyżej 1000 hz czy Twoim zdaniem róznica wyjdzie jeśli zmierzy sie ten sam głosnik bez obudowy?

Czy wg Ciebie obudowa przesuwa ten mod wyżej czy niżej?

Obudowa tego "ząbka" przesunąć raczej nie powinna. Może ona jednak dodać nowe zafalowania tego typu jeżeli będzie miała problemy z falami stojącymi.

ok rozumię, jesli chcemy poznać mod membrany mierzymy impedancję bez obudowy dodatkowe ząbki na wykresie impedancji głośnika w obudowie moga pokazywac miejsca tworzenia się fal stojącyh dzieki

Głośnik to 26W/4867 w docelowej obudowie BR ~ 70 litrów. W przegrodzie robi producent, można pooglądać, lepiej nie zrobię. Co ciekawe, ten mod przy 1kHz jest również słabo widoczny w pomiarach SS. Mody wyższe są związane raczej z "pracą" obudowy i uważam, że są na pomijalnym poziomie tym bardziej, że głośnik jest zasilany aktywnie i odcięty przy ~ 300Hz. To był pierwszy pomiar w obudowie, z tunelem obliczonym a nie sprawdzanym. Docelowo "dołek" został przesunięty w okolice 22 Hz (skrócony tunel).

Tych, którzy krytykują proszę o prezentację choć pięciu własnych pomiarów, różnych głośników. Te dziesiątki zrobionych konstrukcji i żadnego pomiaru, tylko niekończące się teoretyzowanie. Taki, siaki a czego ja nie widziałem i czego nie słyszałem. Śmiało chętnie pooglądamy, ale w docelowej obudowie, bez filtracji.

Pzdr

<br />Głośnik to 26W/4867 w docelowej obudowie BR ~ 70 litrów<br />
<br />Docelowo "dołek" został przesunięty w okolice 22 Hz (skrócony tunel).<br />

ha jednak sie nie pomyliłem, tylko myslałem ,że kupiles 30w anie 26w

 

piki są wąskie i wysokie to znaczy ,że litraż obudowy jest ok , dla 26w strojenie na poziomie 20 hZ daje za mało basu z br dlatego podniesienie strojenia o do 22 daje dobry impuls i ładne rozciągnięcie charakterystyki, oraz fajny bas bez podbicia, gratuluję konstrukcji!

 

każdy pomiar ma wartość jesli umie się go iterpretować

Tych, którzy krytykują proszę o prezentację choć pięciu własnych pomiarów, różnych głośników. Te dziesiątki zrobionych konstrukcji i żadnego pomiaru, tylko niekończące się teoretyzowanie. Taki, siaki a czego ja nie widziałem i czego nie słyszałem. Śmiało chętnie pooglądamy, ale w docelowej obudowie, bez filtracji.

Ależ proszę pierwsza z brzegu .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Gość HarpiaAcoustics

(Konto usunięte)

Użytkownik HarpiaAcoustics dnia 18.10.2014 - 12:04 napisał

Nie znalazły się w naszym zestawieniu dobrych 10-11" nawet po doświadczalnym sprawdzeniu.

http://www.audiotechnology.dk/iz.asp?id=4|g|138|7||HarpiaAcoustics

A co konkretnie z nimi jest nie tak ?

Oprócz tego że mają wysoki rms ;)

 

Parametry tego głośnika ( Fs, Qts ) bardziej odpowiadają midbasowi niż basowi.

 

Rzeczywista częstotliwość rezonansowa większa niż katalogowa i bez obniżenia po roku pracy głośnika w kolumnie.

 

Brak pierścieni miedzianych w napędzie.

 

Brak Faradaya plus polipropylenowa membrana skutkują wysoką trzecią harmoniczną w okolicach 200-300Hz.

 

Gdyby parametry były "basowe" byłby niezły do niskich podziałów.

 

 

Z zalet należy wymienić:

wysoki Xmax : ok. 8,6mm

Duża cewka o śr. 77mm co zmniejsza kompresję temperaturową.

Bardzo wysokie maksymalne wychylenie.

Wysoka sprawność okupiona osłabieniem basu.

Bardzo solidnie wykonana konstrukcja mechaniczna.

 

Jako Hi-End przetwornik basowy 26cm, SS czy SEAS wydają się być lepsze.

Głównie ze względu na lepsze zejście basu i sztywniejsze membrany oraz mniejsze zniekształcenia w paśmie do 500Hz.

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)

Ktoś tu mylnie odbiera rzeczywistość.

 

Ktoś tu nie słuchał dubstepu i nie wie, co jest esencją tego gatunku i dlaczego odtwarzanie wokalu jest tam drugoplanowe.

 

Gatunek muzyczny z rodzaju"Dubtep"zawiera taka samą ilość średnicy jak każdy inny.

Tyle,że oprócz średnicy jest więcej dźwięków ze skrajów pasm

 

Bez komentarza :-)

 

Wybiórcze faworyzowanie pasm przy tworzeniu urządzeń głośnikowych jest oznaką niedojrzałości konstruktora.

 

"Nasz klient nasz pan" - znasz takie powiedzenie? Oznaką dojrzałości konstruktora jest zrozumienie potrzeb i preferencji klienta, dostosowanie się do nich i ich zaspokojenie.

 

Zaspokojenie czyiś potrzeb nie równa się z dobrym projektem,a na pewno nie z bezkompromisowym.

 

Chyba, że dla właściciela kolumn, które zaspokajają jego wszystkie potrzeby. Dla niego będzie to projekt całkowicie bezkompromisowy.

 

...średnica jest najważniejsza...

 

W pojęciu koła i okręgu z pewnością.

<br />Zaspokojenie czyiś potrzeb nie równa się z dobrym projektem,a na pewno nie z bezkompromisowym.<br />

Nie masz racji i zgadzam sie w tym względzie z Father_PiO , czy tego chcesz czy nie każdy z nas odbiera dźwięk subiektywnie, i dlatego każdemu podoba się troszkę inny, dopasowanie projektu do własnych upodobań jest podstawą oceny bezkompromisowości projektu, chyba że dobiera się sprzęt na podstawie recenzji i opinii innych uzytkowników nie wierzac we własne uszy

Jako Hi-End przetwornik basowy 26cm, SS czy SEAS wydają się być lepsze.

Głównie ze względu na lepsze zejście basu i sztywniejsze membrany oraz mniejsze zniekształcenia w paśmie do 500Hz.

Miałem, mam oba te głośniki. Niestety Seas nie jest w stanie zejść tak nisko. Jest płaski i bez emocji. Nie radzi sobie z najniższymi Hz. Wiem, że niektórym może się podobać. Skoro jednak mówimy o hi-end, to głośnik musi przetwarzać jak najszerszy zakres pasma. Takim właśnie głośnikiem jest SS. I przede wszystkim daje emocje.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.