Skocz do zawartości
IGNORED

Awaria plazmy


Staszek_s

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, ni z tego ni z owego nagle przestała mi świecić część ekranu: pozioma linia grubości jednej plamki na całej szerokości ekranu. Samsung 43 cale, w sumie b. mało grany (naprawdę niewiele), a mam go od nowości. Czyli jakby do tej części nie dochodziło zasilanie.

To się naprawia czy wyrzuca telewizor?

pzdr Staszek

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/
Udostępnij na innych stronach

To raczej elektronika da się zapewne naprawić . Weź zrób reset , a nóż widelec .

Może odłącz antenę od TV i sprawdź na szumiącym TV czy jest to widoczne , może to zły sygnał ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049007
Udostępnij na innych stronach

Nie, to idealnie równa linia pozioma, dokładnie na wymiar tego jednego elementu (kwadracika) ekranu - czyli wyłączone są wszystkie kwadraciki w jednej linii. To na pewno elektronika w sensie odcięcia im tego zasilania, nie wypalenie plazmy.

Podpytam w jakimś serwisie w poniedziałek.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049073
Udostępnij na innych stronach
Gość Gość

(Konto usunięte)

Zostaw TV na dłuższą chwile włączony. Zobaczysz czy jak się nagrzeje to wada zniknie. Lub spróbuj delikatnie postukać w krawędź ekranu na wysokości występowania tej krechy.

U mnie jak padała mi matryca w Z5500 to było jak napisałem. Ewidentnie zanikało połączenie części matrycy. Ale serwis tego nie był w stanie naprawić.

TV poszedł do zmielenia.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049160
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry pomysł odkręcić obudowę i powypinać umiejętnie wszystkie dostępne taśmy ( taśmy połączenia ) i prawidłowo popryskać odpowiednim preparatem Kontakt do styków , nie odrdzewiaczem tego typu jak WD 40 .

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049351
Udostępnij na innych stronach

Tu nie leży problem. Problem leży w uszkodzeniu elektroniki. Już to napisali.

 

Dla porównania posiadałem 2 plazmy Samsunga i 1 szt. LG - mi się nie popsuły. Plazma Panasonic ( na owe czasy wysoki model ) padła po 3 latach. Idąc twoim tokiem rozumowania. Samsung i LG jest o wiele lepszy = 100% niezawodności a Panasonic 100% awaryjności.

 

Masz jakieś statystki aby wypowiadać takie opinie ? Jaki udział procentowy ma dany model na rynku ? Ile % ze sprzedanych wraca na serwis ? masz takie dane ?

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049436
Udostępnij na innych stronach

Wole sie opierac na wlasnym doswiadczeniu niz na ststystykach. Kazdy sprzet Samsunga jaki kupilem, zepsul sie. Jak tylko moglem to wymienialem na cos innego. Od kad pamietam, mialem trzy telewizory CTR Panasonica przez kilka, jeden nawet kilkanasie lat i zaden sie nie zepsul. Obecna plazma juz ciagnie 6 albo 7 rok i dziala bez zarzutu.

W telewizorze kolegi zepsula sie elektronika, bo to Samsung. Naprawi jedno, padnie cos innego.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049515
Udostępnij na innych stronach

Może masz wyjątkowego pecha do tej firmy ;-) A co konkretnie się popsuło? Kierujesz się raczej bardziej własną frustracją niż chłodną oceną.

 

Ogólnie miałem 19 urządzeń Samsung i owszem były awarie ale firmę oceniam dobrze ( jakość/cena) - czyli wykonanie / wyposażenie / ergonomia / itd )

 

W plazma Panasonic padła matryca bo firma zapomniała wyjąć jakieś podkładki na produkcji i był to błąd całej serii. Ewidentnie wina producenta. Czy straciłem zaufanie do Panasonic? Nie - zdarza się każdemu. Nawet jeśli jakiś jełop zarządzający produkcją w danym czasie nie przypilnował produkcji to nie ma sensu wieszać psów na reszcie pracowników. Poza tym firma pokazała jakość naprawiając TV w 2 godziny bezpośrednio w salonie.

 

Samsung produkuje w bardzo szerokim przedziale cenowym - a więc i jakościowym. Jednak nawet te najsłabsze wyroby nie są gniotami rodem z bazaru. Problem jest w zawyżonych oczekiwaniach ludzi. Płaci 2000zł a oczekuje jakości za 20000zł.

 

Tak samo jest w pracy. Wynegocjujesz pensję 5000zł czy 1500zł to wymagania szefa są takie same. Robisz usługę za 40zł/m2 czy 3zł/m2 klient chce mieć tak samo dobrze zrobione. Co jest po prostu nierealne.

 

Aktualnie mam laptopa Samsung. Kupiłem łącznie 5 laptopów zanim ten został. Chciałem go kupić na samym początku ale sugerując się opiniami w internecie darowałem sobie ten model ( NP550P7C ). Najpierw kupiłem 2 polecane laptopy Asus - okazały się klapą. Później HP biznesówka. Później postanowiłem olać opinie wziąłem Samsung ale z polecaną matrycą 1080p - znowu okazało się totalną porażką :-)). W końcu kupiłem model który bym kupił bez czesania internetu i porad fachowców forumowych. Jestem super zadowolony. Nic z opisywanych wad się nie sprawdziło.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049571
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to dobry pomysł odkręcić obudowę i powypinać umiejętnie wszystkie dostępne taśmy ( taśmy połączenia ) i prawidłowo popryskać odpowiednim preparatem Kontakt do styków , nie odrdzewiaczem tego typu jak WD 40 .

Dobry, ale nie radzę pryskać bo samo wysunięcie i wsunięcie taśmy wystarczy (samoczyszczenie mechaniczne). Niestety efektu może nie być, ale spróbować warto bo to mało kosztuje. Mało kosztuje też rewizja punktów lutowniczych pod względem ich poprawności (zimne luty). Podejrzane potraktować lutownicą. Zimne luty to była kiedyś zmora niektórych firm (nazw nie wymienię z wiadomych względów) a zdarzyć się mogą każdemu zwłaszcza w dobie ekologicznej cyny (bezołowiowej).

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049670
Udostępnij na innych stronach

Osobiście użytkowałem kilkanaście produktów Samsunga. Nigdy nie było z nimi problemów. Najgorzej oceniam firmę Sony. Micro wieża , amplituner, odtwarzacz Mp3 , Playstation ciągle przebywało w serwisie.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049702
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzona matryca (odklejony flex z powodu przegrzania ) lub któryś z modułów Y. Żadne psikanie nie pomoże. Trzeba rozebrać matrycę i sprawdzić czy dociskanie flexów pomaga. Jeśli nie masz zdolności w tym temacie daj od razu sobie siana i idź do serwisu bo tylko narobisz szkód.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049712
Udostępnij na innych stronach

Osobiście użytkowałem kilkanaście produktów Samsunga. Nigdy nie było z nimi problemów

Z żadnymi produktami nie ma jakichś specjalnych problemów. Wystarczy poczytać statystyki awaryjności. Po prostu czasem mamy pecha i jeszcze dodatkowego jak serwis (w przypadku awarii) zaczyna przyjmować stanowisko nie po naszej myśli.

Jakość wniosków w porównaniach audio jest zawsze zgodna z jakością procedury porównawczej.

Pasja bez precyzji to chaos. DOBRZE ŻE JEST MUZYKA

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049822
Udostępnij na innych stronach

Mi padły 4 dyski Samsung - 3,5'' 2TB każdy. Straciłem około 900 filmów HD/DVD, które w pewnej części samodzielnie ripowałem i przerabiałem napisy ( kolekcja dla siebie - nie piratuję ). Jednak dyski działały idealnie dopóki były w PC pod markowym zasilaniem TAGAN 600W. Ponad 100.000 godzin i zero bad sektorów. Później wpadłem na genialny pomysł - sprzedać PC a dyski wsadzić do NAS lub kupić dyski 2,5''. Kupiłem najtańszy NAS bo nie wiedziałem jeszcze co wybiorę - wziąłem na przeczekanie taniego Welland. Poszły wszystkie dyski łącznie z danymi i backupem. Jednak - Czy to była wina Samsunga ?

 

Wyzionął ducha też kiedyś dysk w laptopie Samsunga - Ale po wyjęciu HDD okazało się, że dysk był Toshiba. Ciężko powiedzieć czyja to była wina.

 

Dla mnie ważny jest serwis. Popsuć się może każdy sprzęt. Tego się produkuje w milionach w wielu fabrykach. fabryki w trakcie mają awarie linii produkcyjnych - te same modele produkowane są z różnych partii podzespołów itd. Zawsze jakiś % będzie trefny. Ważne aby serwis był profesjonalny i podejście do klienta. Nie mam pojęcia jak działa serwis Samsunga. Co do jakości produktów to uważam, że są adekwatne do ceny.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/108704-awaria-plazmy/#findComment-3049866
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Biuletyn

    Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
    Zapisz się
  • KONTO PREMIUM


  • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

    Ostatnio dodane opinie o albumach

  • Najnowsze wpisy na blogu

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

 

Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.