Skocz do zawartości
IGNORED

Najlepszy kondensator 4,7uF do zwrotnicy (wysokotonówka)


lete

Rekomendowane odpowiedzi

W kwestii pomiarów jeszcze i finalnej oceny konstrukcji przez nasz sluch, zwrotkuje od kilku dni Sony SS F7 ES, kupilem je z jedna oryginalna zwrotnica, odbudowałem 2 nowe na podstawie oryginalnej, niezbyt to grało, wiec standardowo pomiary, wstepne symulacje, proby z testowymi zwrotnicami i kurcze nie zawsze to co ladnie wyglada na pomiarach gra tak jak bysmuy tego chcieli, roboty z tym masa kolumny 3,5 drożne ja wciąż sporo sie musze nauczyc wiec i pracy z tymi kolumnami mnie jeszzce sporo czeka, ale tak jak napisales na koncu i tak oceniamy calosc na sluch ale pomiary sa niezbedne bo od tego sie zaczyna.

 

Głosniki w tych soniakach to LPT / ITT niskie i średnie, na górze jakiś seas h600 robiony pewnie specjalnie na zamówienie sony.

Zobaczymy jak to zagra bo paczki sa solidne, 30kg sztuka, naturalny fornir i jako ze jestem milosnikiem marki sony to musialem je kupic :)

 

Ten wysokotonowiec, to chyba ostatnia seria z nylonową kopułka.

Nie myśl - słuchaj.

Witam

Znalazlem takie ustrojstwo .

I czy ktos mi powie czy jest ok ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam

 

Jak masz do wydania 2 tysiące to od razy kupuj berylowego Scan Speaka. W Klang und Ton określili go jako wysokotonową pornografię. Ekstremalna przezroczystość z całkowitym brakiem ostrości.

A co Pan powie o tym glosniku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Przy robocie DIY łatwo wychodzi właśnie brak zaplecza. Dodatkowo wielu samodzielnie strzela sobie w kolano podejściem do tematu, solidnością, a nawet brakiem osłuchania - to największy wg mnie grzech. Za DIY biorą się elektronicy, którzy "słyszą po swojemu", ale nigdy nie mieli okazji (z różnych względów) skonfrontować tego co słyszą i co produkują z rynkiem. Efekt jest taki, że faktycznie 99% produktów tego typu zestawione z wybitnym, markowym projektem nie wytrzymuje konfrontacji - obnażane są wszystkie błędy (słuch i dostrojenie, to inna kwestia), które wychodzą w porównaniu 1:1 jak na talerzu. Oczywiście, nie mówimy tu o kolumienkach z przedziału 2-3 tys., (tu łatwo maskować niedoskonałości, a i trudno o dobrze grające produkty w tym segmencie).

Witam

Znalazlem takie ustrojstwo .

I czy ktos mi powie czy jest ok ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam

 

 

A co Pan powie o tym glosniku?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Pozdrawiam

 

Ten głośnik ma zaporową cenę niestety. ok 1500 Euro za szt. a taki T29B001 (berylowy) ok 500 Euro i jest droższy od Scan Speaka.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nie myśl - słuchaj.

Witam

Znalazlem takie ustrojstwo .

I czy ktos mi powie czy jest ok ?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Ja wypróbuję, jak sprawdzi się:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

obb_gold.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ten głośnik ma zaporową cenę niestety. ok 1500 Euro za szt. a taki T29B001 (berylowy) ok 500 Euro i jest droższy od Scan Speaka.

A Pan Zoller o kasie.

Pytalem sie o to co oddaje od siebie dla sluchacza .

Pozdrowionka

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

A Pan Zoller o kasie.

Pytalem sie o to co oddaje od siebie dla sluchacza .

Pozdrowionka

 

Oj tam, oj tam. Sam jestem niezwykle ciekawy jak jeden i drugi brzmi. Poza tym, jeżeli założymy, ze konstrukcja jest nowoczesna i bezkompromisowa, to zastanawiam się jacy partnerzy są im potrzebni by pokazały pełnie swoich możliwości. Swoją drogą myślę, że z czasem ceny znormalnieją i będzie można coś sklecić. Tak sobie myślę, jeżeli zaczniemy od któregoś z nich, to na czym skończymy :)

Nie myśl - słuchaj.

Oj tam, oj tam. Sam jestem niezwykle ciekawy jak jeden i drugi brzmi. Poza tym, jeżeli założymy, ze konstrukcja jest nowoczesna i bezkompromisowa, to zastanawiam się jacy partnerzy są im potrzebni by pokazały pełnie swoich możliwości. Swoją drogą myślę, że z czasem ceny znormalnieją i będzie można coś sklecić. Tak sobie myślę, jeżeli zaczniemy od któregoś z nich, to na czym skończymy :)

Moim zdaniem,po budowie z zacnymi odpowiednikami na mid-basie i odpowiednia paczka i elektronika w srodku.Wiele plyt z kolekcji poleci w smietnik .A znajomi audioholicy wprowadza sie do twojego domu jako sub lokatorzy :P lub co najmiej popadnie wlasciciel a alkoholizm poniewaz co chwile ktos wpadnie z flaszka i bedzie przy szklaneczce czego posluchac ,a ze zestaw bedzie zacny to i trunek bedzie przedni :)

Pozdro

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

A Pan Zoller o kasie.

Pytalem sie o to co oddaje od siebie dla sluchacza .

Pozdrowionka

Żeby coś o tym powiedzieć musiałby ktoś go posłuchać.

Mogę powiedzieć co przeczytałem o SS berylowym. W Klang und Ton napisali o nim że jest to najlepsza kopułka na świecie, bardzo przejrzysta bez jakiegokolwiek cienia ostrości. Jeżeli ktoś chce bezkompromisowy głośnik to może go kupować. Określili go jako krótkofalową pornografię.

Może konkurować z najlepszymi wstęgami przy czym bije je na głowę jeżeli chodzi o zniekształcenia.

Gdzieś czytałem też pierwsze wrażenie jest trochę zaskakujące. Są po prostu dźwięki które nie brzmią jakby wydobywały się z głośnika.

 

Jeszcze jedno. W Klang und Ton przy specyfikacji części do kolumn z tym głośnikiem przy kondensatorach napisali "możliwie najlepsze" co można przetłumaczyć najdroższe na jakie cie stać.

Mam pytanie OFFtopic

Gdzie w Polsce mozna kupic dobre jakosciowo gniazda przylaczeniowe kolumnowe.Najlepiej posrebrzane.

Sorry za smiecenie.

Pozdro.

W magnetofonach kasetowych pogoń za doskonałościa zawsze kończy się Tandbergiem TCD 3014 A

Aluminiowy

 

Nie pamiętam już tych oznaczeń, ale w tym okresie mieli takie kopułki tkane z nylonu. Miałem takie w ręku z oznaczeniem H612, dlatego się zasugerowałem, ale gdzieś jeszcze mam katalog techniczny Seasa, poszukam i napiszę Ci czy to jest seryjny głośnik czy jakiś wynalazek.

 

Mam pytanie OFFtopic

Gdzie w Polsce mozna kupic dobre jakosciowo gniazda przylaczeniowe kolumnowe.Najlepiej posrebrzane.

Sorry za smiecenie.

Pozdro.

 

W Polinku mają bardzo przyzwoite, korzystam są OK.

Nie myśl - słuchaj.

Mam pytanie OFFtopic

Gdzie w Polsce mozna kupic dobre jakosciowo gniazda przylaczeniowe kolumnowe.Najlepiej posrebrzane.

Sorry za smiecenie.

Pozdro.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W takim przypadku Jantzena Silver odradzam . Jest znacznie bardziej ostry od czerwonego .

 

Ostry , suchy , analityczny dźwięk.

 

Bezpiecznym wyborem jest właśnie Supreme .

W stosunku do czerwonego Jantzena pojawi się kontur , gładkość , barwa i nieco rozdzielczość .

 

To co by najbardziej Ci odpowiadało ma Mundorf Silver Gold Oil . Bo ma i barwę , jest dość delikatny ale i rozdzielczy .

Kontury gorsze od Supreme .

 

Miałem Amstaffy ale tam dawałem Supreme.

Wybierając Silver Oil trzeba być świadomym że to żyleta . Największa rozdzielczość z Mundorfów , przez co może nieco rozjaśnić przekaz .

Za to słychać z nim to czego wcześniej nie byliśmy świadomi że było zarejestrowane :)

 

 

To nic kompletnie nie daje .

Bocznikowanie znowu większą pojemnością przynosi więcej szkód niz pożytku .

 

 

Miało być w stosunku do niebieskiego ...

 

Masz tam rezystor w szeregu z tweeterem ?

 

a co powiesz na mundorfa evo silver gold oil?? swietny kond za odrobine mniejsze pieniadze znakomity do wysokotonowki

duzo szczegolow ale i gladkosc i barwa, bardziej podobaja mi sie od klasycznych silver gold oil

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

ps. takie obligado tez fajne, dzwieczne i muzykalne a do tego w dobrej cenie

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

w budrzetowych chyba bez konkurencji

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zrobić zwrotę na wzór Sonus Faber Extrema i problem kondensatora z głowy ;-)) bo go niema.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Niestety komora je zweryfikowała bardzo boleśnie.

Czyli coś źle zrobiłeś ;)

Komora nie jest niezbędna .

90% producentów nie ma do niej dostępu .

Po to wymyślono pomiar bramkowany .

 

To tylko narzędzie na pewno sporo ułatwiające ale nie niezbędne .

 

Może nawet przeszkadzać jak się nie umie korzystać ...

Kolumna z charką na płasko w komorze , przeniesiona do pomieszczenia ma bas +6dB na dzień dobry ;)

W komorze nie ma podłogi ;)

 

Fakt, ale kto umie zrobić .....:(

Zrobić to jaszcze nie taki problem ... problemem jest odpowiedni głośnik wysoko tonowy .

Zastosowana w originale dynia to teraz rarytas .

 

I jeszcze fragment wywiadu z F.S .:

 

 

A.M.: Kolumna to jednak nie tylko ładna

obudowa, ale również głośniki i odpowiednia

zwrotnica. Czy projektując swoją pierwszą

kolumnę, miałeś odpowiednią wiedzę po−

trzebną na przykład do odpowiedniego za−

projektowania zwrotnicy ?

F.S.: Powiedzmy, że na początku pomogli

mi trochę znajomi. Później doszedłem do

wniosku, że ponieważ nie mam technicznej

wiedzy, będę używał najlepszych głośników

pochodzących od takich producentów jak Se−

as, Dynaudio i Scan−Speak oraz najprost−

szych, najmniej skomplikowanych zwrotnic 1.

rzędu.

A.M.: Czyli zwrotnice pierwszego rzędu

były dla Ciebie koniecznością a nie wybo−

rem?

F.S.: W pewnym sensie tak. Byliśmy jed−

ną z pierwszych firm, która zaczęła używać

zwrotnic pierwszego rzędu i odnosić na tym

polu znaczne sukcesy. Wkrótce wiele firm

zaczęło kopiować to, co robiliśmy.

A.M.: ... nie znając powodu, dla których

ich używacie...

F.S.: Dokładnie tak. Zaraz potem znale−

ziono dla tego rozwiązania odpowiednie wy−

tłumaczenie teoretyczne. My jednak w two−

rzeniu naszych kolumn posługiwaliśmy się

intuicją.

 

Jak widać nie koniecznie nad kolumną musi siedzieć armia inź. i specjalistów :)

"We designed our valve (tube) amplifier, manufactured it, and put it on the market, and never actually listened to it. In fact, the same applies to the 303 and the 405" - Peter Walker - Quad

Czyli coś źle zrobiłeś ;)

Komora nie jest niezbędna .

90% producentów nie ma do niej dostępu .

Po to wymyślono pomiar bramkowany .

 

To tylko narzędzie na pewno sporo ułatwiające ale nie niezbędne .

 

Może nawet przeszkadzać jak się nie umie korzystać ...

Kolumna z charką na płasko w komorze , przeniesiona do pomieszczenia ma bas +6dB na dzień dobry ;)

W komorze nie ma podłogi ;)

 

Fakt płaska charakterystyka w komorze, to nie jest pożądana rzecz. Jednak podczas pomiarów okazało się, że są dwa problemy. Jeden ze strojeniem obudowy, zmiany spowodowały jednak znaczną poprawę reprodukcji basu. Drugi problem którego w domowych warunkach w ogóle nie widziałem, to górka w charakterystyce midwoofera za filtrowaniem. Trzeba było niestety korygować. Poza tym w komorze można zrobić pomiary, które niezwykle trudno zrobić w domowych warunkach. Mam na myśli zgodność czasową, no i dokładną zgodność fazową. Z tej racji, że dla mnie parametry sceny są priorytetowe, to zaobserwowałem duży progres po zmianach.

Nie myśl - słuchaj.

Kolumna z charką na płasko w komorze , przeniesiona do pomieszczenia ma bas +6dB na dzień dobry ;)

W komorze nie ma podłogi ;)

Wczoraj przekonałem się o tym osobiście.

Wklejam pomiar kolumny ustawionej w tym samym miejscu. Jeden pomiar z mikrofonem oddalonym około 1m od kolumny i stojącym prawie w środku pomieszczenia a drugi w miejscu odsłuchowym prawie w rogu pomieszczenia pół metra od jednej ściany i półtora od drugiej.

Dodam tylko że kolumny teoretycznie schodzą poniżej 40 Hz.

Kiedyś zdarzyło mi się dyskutować na temat tego że prawdziwy bas można odtworzyć dobrze z głośnika 18 cm. Ktoś twierdził że głośnik musi być duży. Prawda jest trochę inna. Istotne jest jak ustawione są głośniki i w którym miejscu pomieszczenia jest miejsce odsłuchowe. Jak widać osiemnastka może zejść grubo poniżej 30 Hz a może też mieć problemy z odtworzeniem 50 Hz.

Zależy gdzie stoją głośniki. Poza tym nasunął mi się jeszcze jeden wniosek. Całą korekcję baffle step można o kant stołu rozbić. W zasadzie to chyba głośniki powinno się projektować pod konkretne pomieszczenie.

 

I jeszcze jedno. Próbowanie trzymania charakterystyki w widełkach +/- 1dB nie ma najmniejszego sensu. To co robi pomieszczenie z taką charakterystyką to rzeźnia. Wklejony pomiar jest bardzo mocno wygładzony. Bez wygładzenia byłby całkowici nieczytelny. Normalnie w pomieszczeniu są skoki do +/- 10dB a niektóre piki wychodzą poza ten zakres.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość Cadam

(Konto usunięte)

Sam też doszedłem do takiego rozwiązania, a nawet do filtrów RL wyższych rzędów i nie widzę powodu żeby takie zwrotnice miały przewagę nad układami zawierającymi kondensatory.

Kiedyś zdarzyło mi się dyskutować na temat tego że prawdziwy bas można odtworzyć dobrze z głośnika 18 cm. Ktoś twierdził że głośnik musi być duży. Prawda jest trochę inna. Istotne jest jak ustawione są głośniki i w którym miejscu pomieszczenia jest miejsce odsłuchowe. Jak widać osiemnastka może zejść grubo poniżej 30 Hz a może też mieć problemy z odtworzeniem 50 Hz.

 

Zgodzę się z Tobą. W dzisiejszych czasach 18 cm głośniki mają chyba najlepszą opinie wśród wszystkich basowców. Chociaż sam nie jestem zwolennikiem dużego Xmax. Z resztą sam raczej unikam takich głośników ponieważ okupione, to jest niższą sprawnością. Nie zmienia to jednak faktu, że oferta przetworników w tym rozmiarze jest najbardziej interesująca, także w kwestii basu.

Nie myśl - słuchaj.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.