Skocz do zawartości
IGNORED

Który rower lepszy ?


czester15.30

Rekomendowane odpowiedzi

To wg ciebie kolarze na szosie jezdza w 'zawieszonej' pozycji przez 5 godzin?

 

kolarz ma dupe ze stali i często też pompują na stojąco, normalny człowiek na wąskim siodełku odciśnie sobie to i owo jak się jezdzi rekreacyjnie 2-3 razy w tygodniu,

katowałem się kilka lat na góralu po mieście, nigdy więcej.

Focal + Naim

Macać można cycki sąsiadki, na rowerze trzeba trochę pojeździć. Fajnie, że najlepsze są koła takie jakie Ty masz i Ghost bo ma Twój brat ale... świat jest trochę bardziej rozbudowany a Ghost niczym akurat się nie wyróżnia. Daleko wschodnie ramy jak u reszty i osprzęt z całego świata. Żeby nie było, moja rama też jest z Tajwanu, podobnie jak część osprzętu, tylko kilka rzeczy jest zrobione w Szwajcarii i Niemczech.

 

Ale o co bijesz pianę. Jeździłeś sam na wszystkich rowerach? Ja przynajmniej na nim jechałem. Na razie dobrze ci wychodzi negowanie wszystkiego co mówię, to powiedz sam coś mądrego. Zaproponowałem coś co widziałem i na czym jechałem. Jak na razie same ogólniki i właśnie żadnych konkretów oprócz ceny twojego roweru, która generalnie nie ma związku z tematem.

nie wiem co autor chce na nim robić, gdzie jeździć.

Już wróciłem z pracy i mówię .

Mam miejski rower , duża stalowa rama jak dla mnie , pięć biegów w piaście , koła 28 1.5 , są wąskie , na szosie OK.

W moim mieście zbiera się co niedzielę grupa rowerzystów , młodzi , starsi , organizatorzy wyznaczają trasę ( organizatorzy którzy " dobrze jeżdżą " ) , asfalt , droga szutrowa utwardzona , piach , w sumie około 50 km , na rozjazdach pierwsi czekają na ostatnich i następny etap itd . Byłem na takim " rajdzie " i spodobało się mi bardzo . Na asfalcie z tymi " wariatami " co mocno cisną , oni na górskich , a ja na miejskim mogę długo równorzędnie utrzymywać tępo . Wjeżdżam na drogę szutrową utwardzoną , dziewczyny wyprzedzają , a nawet stare babki , a w piachu to nie będę opowiadał bo każdy domyśla się .

Chcę w tym roku porobić takie wypady co niedziela i nie wiem jakiego roweru potrzebuję . Najlepiej żeby jechał dobrze po asfalcie , drodze szutrowej utwardzonej , no i czasem po piachu ( chociaż na razie piach przeraża mnie ) . Wiem że nie ma takiego roweru , ( dziś skłaniam się do MTB ) . Wiem w zasadzie , że powinienem mięć większe koła .

No jaki typ roweru , a nie wspomnę o tych dwóch markach ?

Cross czyli pi razy gwizdek trekkingowy "odarty" z dodatków typu bagażnik czy dynamo w piaście. Lekki, zwinny na szosie, a przy dobrze dobranych oponach spokojnie daje radę w lekkim terenie.

kolarz ma dupe ze stali i często też pompują na stojąco, normalny człowiek na wąskim siodełku odciśnie sobie to i owo jak się jezdzi rekreacyjnie 2-3 razy w tygodniu,

katowałem się kilka lat na góralu po mieście, nigdy więcej.

Tu jest o dopasowaniu siodełka , ale chyba nie mówią ile takie siodełko kosztuje ( ja zmierzyłem swoje dołki na starym wybitym krześle i wyszło 115 mm . )

 

  • Moderatorzy

unibike:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Ważny także dobór opon. Są opony, które wyglądają niewinnie i miejsko, ale sama mieszanka (guma), albo konstrukcja opony robi taki opór, że terenowa opona ma mniejsze opony toczenia. Polecam przyjrzeć się ofercie Continentala.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Od siebie mogę polecić tą oponkę. Jeżdżę już na nich bardzo długo. Niski opór, po asfalcie ładnie suną, nic się nie ścierają, są bezpieczne w terenie, po prostu rewelacja:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy

Ważny także dobór opon. Są opony, które wyglądają niewinnie i miejsko, ale sama mieszanka (guma), albo konstrukcja opony robi taki opór, że terenowa opona ma mniejsze opony toczenia. Polecam przyjrzeć się ofercie Continentala.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Od siebie mogę polecić tą oponkę. Jeżdżę już na nich bardzo długo. Niski opór, po asfalcie ładnie suną, nic się nie ścierają, są bezpieczne w terenie, po prostu rewelacja:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

oba modele ciężkie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Ostatnio kupiłem coś takiego:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) jeździ się super także w terenie choć zwrotność lekko gorsza niż 26" ale komfort wyraźnie lepszy na średnio normalnych drogach.

 

Jak ktoś lubi 29" to jest dobry stosunek jakość/cena, zresztą cała oferta SPECIALIZED jest warta przejrzenia.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ważny także dobór opon. Są opony, które wyglądają niewinnie i miejsko, ale sama mieszanka (guma), albo konstrukcja opony robi taki opór, że terenowa opona ma mniejsze opony toczenia. Polecam przyjrzeć się ofercie Continentala.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Od siebie mogę polecić tą oponkę. Jeżdżę już na nich bardzo długo. Niski opór, po asfalcie ładnie suną, nic się nie ścierają, są bezpieczne w terenie, po prostu rewelacja:

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

osobiście odradzam miejskie opony michelina, strasznie miekkię i słabe boczne trzymanie przy ostrzejszym łuku potrafiły się załamać i wypchnąć koło z łuku, zaliczyłem glebę na nich nawet napompowane na maksa nic nie zmieniają także ważne jest aby opona przy skręcie nie załamywała się,

 

obecnie mam takie opony miejskie

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) te u góry , rozmiar 26x2.35 rewelacyjna opona, komfortowa amortyzuje świetna przyczepność nawet po piachu można pojechać bo szeroka, na śliskich korzeniach wiadomo nie daje rady , małe opory toczenia i takie opony kosztują komplet 150 pln ja dostałem je w rowerze nowym rometa który kosztował 900 naprawdę bardzo uczciwe podejście romet wykonał pozostałe części też bardzo uczciwie dobrane, podawałem linka wcześniej

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Focal + Naim

Gość wieslaw119

(Konto usunięte)

Wjeżdżam na drogę szutrową utwardzoną , dziewczyny wyprzedzają , a nawet stare babki , a w piachu to nie będę opowiadał bo każdy domyśla się .

Chcę w tym roku porobić takie wypady co niedziela i nie wiem jakiego roweru potrzebuję . Najlepiej żeby jechał dobrze po asfalcie , drodze szutrowej utwardzonej , no i czasem po piachu ( chociaż na razie piach przeraża mnie )

 

Tak jak napisalem wczesniej, MTB 26" 2,1" na Deore i do tego opony z mniej lub bardziej ale jednak agresywnym bieznikiem.

Chyba, ze ta grupa "wariatow" jezdzi na 29" - ale wtedy musisz porozmawiac z nimi.

oba modele ciężkie

 

Za lekkie opony się płaci, z resztą jest też wersja kevlarowa.

 

Też miałem te Micheliny, które się składały :) - tylko że ja terenowe, zabawne to było :) Wystarczyło je dociążyć na zakręcie i mało nie spadały z felgi :)

  • Redaktorzy

Mam GT Tequestę z 1997 roku, Rama CroMo Reynolds cieniowana, osprzęt STX RC i LX, Truvativ, Rock Shox Indy C. Zaliczyłem z kolegą wycieczkę rowerową z Wrocławia do Monachium (fotka z tamtego wyjazdu, rok 2002). To prosty hardtail, 26 cali. Mimo że rama stalowa, to bardzo sztywna. Rower bardzo uniwersalny. Po zmianie opon na sliki/semisliki dobrze jeździ się po utwardzonym terenie.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Nigdy nie jeździłem na 29-calach. Panowie, co jest w nich takiego że przyciągają? Wiadomo, że jeździ się bardziej komfortowo niż na 26" i pewnie hamowanie jest lepsze, bo klocki działają na większym promieniu (moment hamowania większy). Czy to nie jest aby moda?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Mimo wszystko proponowałbym kupić Crossa.

Dlaczego?

- z tego co piszesz, to więcej jeździsz po "twardym",

- pozycja na takim rowerze jest wygodniejsza,

- jest lżejszy niż MTB w podobnej cenie.

 

Jeśli już koniecznie byś się uparł na MTB, to w tej kasie raczej unikałbym 29" choćby z tego prostego powodu, że w tej samej cenie dostaniesz gorzej wyposażony niż ten 26"

 

moje propozycje:

 

Cross:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

MTB:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Moderatorzy

Za lekkie opony się płaci, z resztą jest też wersja kevlarowa.

 

Też miałem te Micheliny, które się składały :) - tylko że ja terenowe, zabawne to było :) Wystarczyło je dociążyć na zakręcie i mało nie spadały z felgi :)

 

nie jestem zwolennikiem przesady tam gdzie niewiele daje lub obniża trwałość.

sam jesienią kupowałem opony trekingowe na obręcze 622.

pierwotnie miałem CST 1313 :http://www.sporti.pl/product-pol-28315-Opona-CST-700-x-35c-C-1313.html

rozważałem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a ostatecznie kupiłem:

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

co ciekawe CST cięższy o połowę od SS dzięki ciągłemu bieżnikowi niczym mu na asfalcie nie ustępował, fakt że jak ważyłem wytarte już CST to za pierwotnych 750 ważyły koło 500 g, no chyba, że miałem starszą partię o lepszych parametrach

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

To zdjęcia z początku zbiórki , wyjazd marcowy , 13 kwietnia było dużo rowerzystów poubieranych w typowe stroje rowerowe .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-35801-0-57289200-1397644384_thumb.jpg

post-35801-0-63988900-1397644439_thumb.jpg

post-35801-0-82124200-1397644464_thumb.jpg

 

Chyba, ze ta grupa "wariatow" jezdzi na 29" - ale wtedy musisz porozmawiac z nimi.

Pojadę po świętach i przyjże się dokładnie .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja bym poszukał jakiegos starego cross-trekking na ramie cr-mo (rurki reynolds 521 lub ishiwata ,tange).Byle nie zgniły w srodku.Marki to np.Koga ,gazelle ,panasonic ,kuwahara ,trek,

A osprzet deore lx ,stx lub wysokie modele exage.Bedzie dużo taniej i jakościowo dużo lepiej.

Warto zwrócić uwage na ramę ,koła w tym piasty, pedały , korbę ,siodełko a nie tylko na tylną przerzutkę.

Ja nie kupiłbym zadnego roweru z tych linków autora wątku.

Mam 5 rowerów w tym jeden nowoczesny Cube Nature i ten Cube jest do bani.Nie daje przyjemności z jazdy i trzeszczy coś w nim.Nie ma to jak cr-mo ( dla amatora jak ja ).

Grundig High Fidelity

No tak, ja również bym nie kupił żadnego z tych rowerów, ale kolega ma tyle do wydania ile ma. Jak się wkręci, to zaraz będzie kombinował większe fundusze i już sam będzie wiedział czego chce. :)

 

Proponowanie kupienia starego używanego klasyka, komuś kto ma "średnie" pojęcie o rowerach, też chyba nie jest najlepszym pomysłem. Chyba że osobiście pomożesz go wybrać i ogarnąć.

Ok.

Po południu moge podrzucic coś ciekawego z alledrogo( jak cos bedzie)

Tutaj katalog kuwahara .Zobaczcie wagę cross pacer.Teraz taka waga to 4 kzł .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Grundig High Fidelity

Nie idź w żadne używane rowery. Rower to prosta maszyneria, zużywa się prawie wszystko. Kupując na części też przepłacisz.

 

A ile masz wzrostu, bo wysokim osobom naprawdę fajniej się jeździ na dużych kołach.

 

Dlaczego Cross w tej samej cenie miałby być lżejszy niż MTB? Jedynie z powodu takiego, że wszystko będzie delikatniejsze, więc bardziej podatne na uszkodzenia przy ew. wywrotkach, krawężnikach.

Więc płacisz mniej za mniej. Nie wiem czy to dobry deal. Do MTB możesz także założyć krótszy mostek kierownicy pod kątem i kupić wygodniejsze siodło i masz crossa, a z crossa MTB nie zrobisz. Nawet większe opony Ci się nie zmieszczą w ramę. Nie mówiąc o widelcu, który będzie miał mniej skoku, będzie cięższy i będzie chodził jak drewno. Oto cała oszczędność.

 

Fajny ten Radon ZR Team 5.0, szkoda że małe koła.

  • Moderatorzy

niestety ale stare stalowe ramy dziś są tylko własnym cieniem, korozja, mikropęknięcia, zmęczenie materiału powodują, że taka rama nie powinna być fundamentem na którym buduje się nowy rower o lekko sportowym przeznaczeniu zwłaszcza jeśli kolaż waży nieco więcej.

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Lepsza stara stal niż stare aluminium. Amelinium jeszcze gorzej się starzeje w niewidoczny sposób i nie pęka w sposób łagodny i przewidywalny jak stal. Po prostu nagle odpada, pęka po całości.

Gość wieslaw119

(Konto usunięte)

Nigdy nie jeździłem na 29-calach. Panowie, co jest w nich takiego że przyciągają? Wiadomo, że jeździ się bardziej komfortowo niż na 26" i pewnie hamowanie jest lepsze, bo klocki działają na większym promieniu (moment hamowania większy). Czy to nie jest aby moda?

 

Jeżeli masz tarcze, to jest wręcz odwrotnie.

Czy tylko moda? Nie. Ale 29" nie jest dla każdego, podobnie jak trekking.

26" sprawdza się najlepiej przy wyjazdach grupowych, ponieważ właśnie 26" mają inni - proste :)

 

I co do bieżników.

Zdecydowanie łatwiej jest skompensować agresywny bieżnik na asfalcie niż slick w piachu.

 

To zdjęcia z początku zbiórki , wyjazd marcowy , 13 kwietnia było dużo rowerzystów poubieranych w typowe stroje rowerowe .

post-35801-0-16826900-1397644365_thumb.jpg

post-35801-0-57289200-1397644384_thumb.jpg

post-35801-0-63988900-1397644439_thumb.jpg

post-35801-0-82124200-1397644464_thumb.jpg

 

 

Pojadę po świętach i przyjże się dokładnie .

 

Czyli 26" 2,1" - dobrze jest :)

 

Podaj jeszcze swoje parametry taktyczno-techniczne, czyli wzrost i wewnętrzną długość nogi.

Jakby co, to tę długość uzyskasz tak: jajka do góry, pompka w krok i pomiar od ziemi do góry pompki.

 

Tu nie ma śmiechu, ponieważ o ile długość tułowia i rąk da się dość prosto skorygować, to do wzrostu i wewnętrznej długości nogi trzeba dobrać w miarę idealnie ramę.

 

 

 

Tu masz moją hulajnogę, 26" 2,1" na ramie 23" - mam 190,5 cm wzrostu i 92 cm wewnętrznej długości nogi.

1,7 m . wzrostu .

26" sprawdza się najlepiej przy wyjazdach grupowych, ponieważ właśnie 26" mają inni - proste :)

 

To prawda , widziałem zdjęcia z 13 kwietnia , rajdu kiedy byłem ( nie mogę ich wkleić bo nie widzę ich na " Fecezboku " , gdyż nie jestem zarejestrowany ) , tam mają koła 26 , z tym , że wielu chyba szersze niż 2.1 . Jest zdjęcie takiego mego znajomego który jest pasjonatem tego sportu sam składa rowery , klamki używane kupuje na łożyskach , które nowe kosztują 500 PLN , jest twego wzrostu , ma koła 26 , no i odpowiednią ramę , rower niepozorny , ale wie z czego składa . Ma on wiele rowerów , raz przyjechał kolażówką do pracy , palcem ją podnosiłem , 11 atmosfer w kołach .

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.