Skocz do zawartości
IGNORED

Który rower lepszy ?


czester15.30

Rekomendowane odpowiedzi

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Dzięki !

 

Napisano 15.04.2014 - 12:38

 

Dzięki za interesujący temat !

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Piotr

  • Moderatorzy

No i dziś wpłaciłem zaliczkę na MTB rama 17 , a koła 27,5 .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wziąłbym z kołami 26 , ale są tylko trzy oferty i mają gorszy osprzęt . Może te większe koła lepiej sprawdzą się na szosie , lżej będzie jechać .

Sprzedawca po świętach we wtorek będzie zamawiał ( ktoś wcześniej zamówił tej marki rower z hamulcami hydraulicznymi i po świętach mają już być te hamulce w tej " wytwórni " ) .

sądzę, że do wycieczek cross country rower który wybrałeś będzie bardzo dobry,

lekkie opony, większa tarcza z przodu,wymienne zębatki, trochę większe koła niż klasyczny góral, bardzo dobrze

 

prawie identyczny polecałem ci ze stajni unibajka.

z moich porad to szybko wymień łańcuch na wyższy bo masz HG 53, i zainwestuj w GIĘTA carbonową kierownicę np ritcheya doskonale wybiera drobne nierówności

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

z moich porad to szybko wymień łańcuch na wyższy bo masz HG 53

Proszę o wyjaśnienie . Wyższy tzn. wyższy model ? Co z tą twardością , łańcuch ma mieć dobraną twardość do zębatek . Ten łańcuch który daje " wytwórnia " to z jakiego powodu jest zły ? Jeżeli wymieniać to teraz po niewielkim przebiegu , żeby nowy zaczął pracować z nowymi nie zużytymi zębatkami ?

 

Edytuję : tu jest coś o tym i innych łańcuchach , ten mój szybko wyciągnął się ( komentarze ) .

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zużycie łańcucha następuje w jego wnętrzu, tam gdzie sworzeń wykonuje swój częściowy obrót w tulei. Kiedyś to były tuleje, a teraz to takie przetłoczenie w płytkach wewnętrznych, czyli jakby dwie połówki tulei. Ma to małą powierzchnię i ściera się. Przyłożona siła i ten ruch w momencie gdy ogniwo nachodzi na okrąg koła zębatego powoduje tarcie i wycieranie na tej powierzchni, a następnie wydłużanie się łańcucha. Dodatkowo zęby i łańcuch mogą się niszczyć, kiedy ktoś nieumiejętnie zmienia biegi bez odpuszczenia siły, np. przy pełnej parze na podjeżdżaniu pod górę. Bo wtedy przecież może przez chwilę pracować tylko jeden ząb lub dwa. Więc jak ma się nie niszczyć? Żywotność układu podnosi także jeżdżenie na dużych kołach zębatych, zamiast ciągle na małych. Jak się jedzie na małych, to występuje większy obrót wewnątrz ogniwa i większa siła w miejscu akcji, bo mniej jest wtedy zębów i ogniw będących w akcji. Smarować trzeba często, a smar powinien wpływać tylko pod wewnętrzną tulejkę by mógł przepłynąć i wypłynąć między płytkami (zewnętrzną i wewnętrzną). Ten przepływ i smarowanie jest właśnie łatwiejsze niż gdyby wewnątrz była pełna tuleja. Wtedy trzeba by go smarować między płytki licząc na to, że w jakiś magiczny sposób dostanie się do środka. Shimano do swoich systemów ma dedykowane łańcuchy i to wszystko. Odpowiedni łańcuch do odpowiedniego systemu. Jak są słabe zębatki i się niszczą, to wtedy klientowi mówi się że za twardy łańcuch był. Trzeba było kupić gumowy łańcuch panie!

 

Dodatkowo, jeżeli użyjesz łańcucha nie pasującego do swojego systemu, to może on działać nieprawidłowo, co powoduje kumulację jakichś sił i rozwalanie zębów. No tak, bo twardy jest :)

 

Na pierwszym obrazku widać przetłoczoną półtulejkę - tak jak w rowerze

Na drugim widać pełną tulejkę oznaczoną literą T

 

bushinglessBicycleChainLayout.jpg

 

 

block_chain_27913_lg.gif

Prawidłowe smarowanie przedłuży żywotność . Będę musiał wyspawać jakiś uchwyt do roweru , taki jak mają w serwisach rowerowych .

 

, a tą zębatkę napinacza tzn. to co kręci się we środku , też trzeba kropelką oliwki ? Ta zębatka ma, łożysko toczne czy ślizgowe ?

Nie, tamte kółka są nieistotne, będzie się tylko brudziło, nie ma tam żadnych sił. Smar ma być tylko wewnątrz łańcucha. Ja o nie nie dbam, ostatecznie gdyby się zatarły, to można je wymienić. Lepiej kup Brunox do pielęgnacji goleni, ale ja robię inaczej jak na filmiku. Kropelka żeby się rozlała po uszczelce na około, wciskasz widelec mocniej żeby brudy się uniosły z uszczelki, wycierasz dokładnie brud i brunoxa.

 

  • Moderatorzy

Drobne nierownosci wybieraja chwyty i rekawiczki ;-)

 

polecam przejażdżkę z carbonową kierą :)

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

  • Moderatorzy

Czester , zebatek napinacza nie smarujesz, chyba, że już piszczą wtedy rozbierasz czyścisz smarujesz i wycierasz z resztek oliwy do sucha,

ten hg53 przy sile faceta do wyrzucenia po 500 - 1000 km, potem kup wyższy model , lepsza odporność na korozję i jakość pracy, nie obawiaj się że twardszy zniszczy ci napęd

 

Nie omieszkam. Jedynie nie rozumiem sensu takiej kiery majac amortyzator z przodu. Wazna rzecz - niska masa.

 

gięta karbonowa kierownica wybiera mikrodrgania z małych nierówności które amorek przenosi bo jest ZA WOLNY !!!

więc wskazany jest duet: amorek : pojedyńcze drgania o dużej amplitudzie, kiera do tych drobnych właśnie z asfaltu i szutrów

" Mądry głupiemu ustępuje więc głupota triumfuje"

Podpinajac sie pod watek kolegi Czestera(fajny rower wybrany) tez zapytam o opinie.

Panowie co sadzicie o tych trzech rowerkach.Czy ktorys z nich odbiega znaczaco od pozostalych(bynajmiej na papierze)

Cena rzczej zblizona.

1.lapierre-raid-529-29er...

2.Rower Scott Scale 970-29er

3.Cube Acid 29 Hardtail Bike

Sorki ale nie moglem wkleic bezposrednich linkow ze specyfikacja i zdjeciami.

Pozdrawiam i Zdrowych Swiat Wielkanocnych.

1.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2. 2013 r.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

2014 r.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

3.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Tu masz o kołach 29.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli ktoś będzie w sklepie z Giantem , to można wziąć katalog tej marki ( dosyć gruby ) , tam jest szeroko opisane o kołach 27,5 ( łączą dobre cechy kół 26 i 29 ) , lecz w tych opisach jest bardzo dużo marketingu , no i czystej prawdziwej fizyki .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dzieki Czester za fatyge,oczywiscie jest szklaneczka.

Na kola 29" jestem juz zdecydowany.Chce sprawdzic na wlasnej skorze i z czystej ciekawosci zalety,wady i roznice w stosunku do kol 26" ktorymi juz troche pojezdzilem.Gianty.Specialized czy Treki sobie odpuszczam.W tych cenach jednak osprzet troche gorszy.Swietne rowery ale drogie.

Zobaczymy.

Pozdr.

Prawidłowe smarowanie przedłuży żywotność . Będę musiał wyspawać jakiś uchwyt do roweru , taki jak mają w serwisach rowerowych .

 

, a tą zębatkę napinacza tzn. to co kręci się we środku , też trzeba kropelką oliwki ? Ta zębatka ma, łożysko toczne czy ślizgowe ?

Takie czyszczenie lancucha jak na tym filmie to 'pic na wode I fotomontaz'. Z zewnatrz jest czysty a w srodku dalej brudny.

 

Mikrodrgania wybieraja chwyty i rekawice, ale niech Ci bedzie.

Oczywiscie. Nie zapominajmy o pozycji na rowerze (np. lekko zgiete lokcie dla amortyzacji). Kierownica z karbonu ma znaczenie na szosie. Jest tez b. sztywna ale tlumi. Pamietajcie ze ma jedna wade: jak peka to szpital pewny wiec musi to byc 'dobry' karbon.

Im łańcuch twardszy, tym lepszy i mniej niszczy napęd. Czyścić łańcuch najlepiej robiąc shake w butelce z rozpuszczalnikiem. Drobne drgania dużo lepiej, niż kiera czy chwyty, wybierają opony z niskim ciśnieniem.

  • Redaktorzy

Nie lubie niskiego cisnienia w oponach, zwlaszcza, ze 80-90% tras mialem po drogach utwardzonych.

Nie wspomnieliscie i jednej rzeczy, a mianowicie zdolnosci ram do tlumienia drgan. Moja rama CroMo swietnie tlumi drgania. Przesiadka na aluminium prawie zawsze powodowala u mnie dyskomfort.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Niskie ciśnienie niekoniecznie oznacza większe opory toczenia, tak na marginesie. Jeśli o materiał ramy, to faktycznie aluminium jest pod tym względem najsłabsze, choć ja akurat lubię takie ramy i z rozmysłem szukałem jak najsztywniejszej aluminiowej. Wszystkie części dobierałem pod tym kątem i tylko niskie ciśnienie w oponach jest odstępstwem, ale to ze względu na przyczepność w terenie.

  • Redaktorzy

Jesli wziac te sama opone, to nizsze cisnienie spowoduje wieksza powierzchnie styku opony z podlozem, a to skutkuje wiekszymi oporami toczenia. Niskie cisnienie tylko w teren. Na utwardzane drogi nabijam dosc mocno.

Blogi --> Blog Kangiego. Zapraszam.

Jesli wziac te sama opone, to nizsze cisnienie spowoduje wieksza powierzchnie styku opony z podlozem, a to skutkuje wiekszymi oporami toczenia. Niskie cisnienie tylko w teren. Na utwardzane drogi nabijam dosc mocno.

 

No właśnie, zależy gdzie jedziemy z tym ciśnieniem.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Co do łańcuchów to była kiedyś taka szkoła że przy drogich zębatkach łańcuch nie powinien pracować dłużej niż 2000km gdyż jego naciągnięcie niszczy podziałkę zębatki.

 

Swego czasu dałem do łańcucha smar high tech; fakt jazda super małe opory tarcia ale już po drugiej jeździe łańcuch był tak ubrudzony pyłem z drogi że cały efekt tracił powoli na znaczeniu.

Ostatnio jakoś tak wolę jednak coś nie klejącego brud np. suchy teflon w sprayu (jest też na bazie oleju i ten odradzam) który warto dać na nowy zakładany łańcuch. Oczywiście teflon teflonowi nie równy jeden się szybko ściera inny trzyma i frycowe trzeba zapłacić :)

 

i zależny jaka opona. Im węższa tym większe ciśnienie musi mieć, żeby dało się jeździć.

Jak już tak oszczędzacie na sprzęcie (tlen niszczy dętki) to czy pompujecie opony azotem lub bardziej szlachetnym gazem?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

A wiesz jaki jest skład powietrza? A wiesz ile tego powietrza jest "po drugiej stronie" Azot stosuje się w sportach motorowych ale z zupełnie innych powodów. Reszta to marketing wulkanizatorów i zabobony.

Nawet człowiek może oddychać mieszanką powietrzną pod ciśnieniem do 6 bar. Dętki na szczęście nie są drogie w razie gdyby zatruły się tlenem :)

Ale kto lubi zmieniać dętki a pod ręką mam Azot 99.9% Co2 i Argon to co sugerujecie będzie najlepsze ;)

 

Reszta to marketing wulkanizatorów i zabobony.

 

No cóż po zimowaniu odebraliśmy opony z firmy wulkanizacyjnej zamiast 2,2 atmosfery było dobite 3,5 może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ale kto lubi zmieniać dętki a pod ręką mam Azot 99.9% Co2 i Argon to co sugerujecie będzie najlepsze ;)

 

No cóż po zimowaniu odebraliśmy opony z firmy wulkanizacyjnej zamiast 2,2 atmosfery było dobite 3,5 może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi ;)

 

W rowerze częściej wymieniasz ze względu na przebicia niż zdąży sparcieć.

 

Jeśli chodzi o to ciśnienie. Pan, Panie inżynierze fizykę w szkole zaliczył? Tak, to po co się głupio pyta?

No cóż po zimowaniu odebraliśmy opony z firmy wulkanizacyjnej zamiast 2,2 atmosfery było dobite 3,5 może mi ktoś wytłumaczy o co chodzi ;)

Niemożliwe że nastąpiła taka zmiana ciśnienia między temperaturami lata i zimy przy ciśnieniu powietrza w oponie średnio 2 atmosfer . Zmiana powinna wahać się w dziesiątych atmosfery , na każde 10 stopni 0,1 atmosfery .

Nastąpił błąd w pompowaniu poprzez nieprawidłowy odczyt ( np. manometr któryś przekłamywał ) .

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.