Skocz do zawartości
IGNORED

Najlepsze Kondensatory Dla Głośników Wysokotonowych – wybór / ranking


Sovereign

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wcześniej wspomniałem , kwestia reszty toru . Jak jest wyrównany to góry może z nimi być za duzo

Od strony końcówki mocy miałem Wimy mks..

Miejscami w niektórych utworach góra pasma była za mocna..

Po zmianie MKS na czerwone Superiory, wraz Silverami w Pre mamy wyrównany, przyjemny i zarazem transparentny dźwięk.

Teraz muszę znowu wszystko jeszcxze raz przesłuchać :)

  • 3 miesiące później...

Czy ktoś z Was ma/miał, testował kondenstaory V-CAP OIMP w zwrotnicy głośnikowej ? Proszę o opis

"Aktualnie nie możesz dodawać odpowiedzi w tym temacie ( "....Jadis i88 vs Krell FBI....lampa czy tranzystor?"  oraz "Klub Scan speak") . Masz permanentną blokadę pisania w tym temacie"

  • 4 miesiące później...

Pytałem o V-Cap OIMP w pierwszym wpisie, ale jak widać nikt ich nie zna ?

 

Żeby chociaż wiedzieli jak grają na średnicy w zwrotnicy w porównaniu, choćby do M Supreme, Rike S-cap ...to by było dobrze.

 

Zostały mi Supreme 16,5uF na średnicy w górnoprzepustowym, a chciałbym do..bać konkretnie z CC 27V. A do tego potrzeba mi 132uF ...coś z: V-Cap OIMP, Rike S-cap lub inne? ...jaśniuteńkie, transparentne, rozdzielcze, szybkie i równe na średnicy.

 

Pierwsze (V-Cap OIMP) to prawie 1000$, a drugie (Rike S-cap) to gdzieś z 750£ za 132uF, do tego jeszcze koszty przesyłki.

 

Może jeszcze Jupiter VT Flat Stacked Wax and Paper Cryo Capacitors Aluminum, ale drogowato wychodzą prawie 2000$ ...i nie wiem jak one grają, aby mi za bardzo nie upiększały / nie kolorowały tylko wszystkie detale wyciągały i za mordę w ryzach trzymały najbardziej hardcorowe/wyczynowe dźwięki.

 

Gdzie są najlepsze rabaty na 3 powyższe rodzaje kondensatorów? ...tylko wpierw muszą wypożyczyć na test do średnio-tonowej sekcji rodem z JBL Hartsfield, u mnie dla zakresu MF: 500Hz - 3.2kHz

IMG_2162.JPG

...do tego mniejszy driver na 1'' wyjściu (z 1-3/4'' membraną) i tweeter, no i nie ma mocnych na te trio w paśmie średnio-wysokotonowym!

 

…poza topowymi Everestami DD65000/DD66000/DD67000 i Westlake Audio Tower SM-1 … ale to jest to samo co w Westlake SM-1, tylko u mnie driver z 2''-owym wyjściem (i 4''-ową membraną) gra niżej, bo od 500Hz przy 15''-owym LF. Reszta na tych samych podziałach.

 

Hmm, co tu może być absolutnie najlepsze, tak aby i na średnicy było wszystko z CC na full-wypasie. W dolnoprzepustowym na średnicy najlepsze Vit. Q 196P + SM wszystko z 27V ...to pogrzebało żywcem Mundorfy S/G/O na średnicy! A co może pogrzebać żywcem M Supreme na średnicy w górnoprzepustowym?

 

...bo tylko tutaj nie mam 27V, choć gdyby tu nawet Supreme grały z dopałką, ty byłaby inna bajka w ich wykonaniu, ale myślę że da się jeszcze lepiej od Supreme.

 

Nie pali się, bo i tak gitara, ale przy okazji kiedyś tam do...rdoli się i tu na maksa, a potencjał jest piekielny jak i wymagania!

 

Na MF moje przewody z 1-mm srebrzono miedzianych drutów Klangfilma wyrżnęły wszystkie przeróżne przewody na średnicy. Grube przewody, dużo przewodników solid-core z którymi pięknie wzrastała rozdzielczość przejrzystość i wypełnienie po dodawaniu kolejnych przewodników, aż powstały grube węże – poszło całe pęto drutu Klangfilma i to tylko na samą średnicę. Detal, rozdzielczość, barwa, wypełnienie, wokale, przestronność i do tego dynamika z kosmosu u Klangfilma, ale tylko na średnicy kozak, bo na skrajach są lepsze.

 

Na wysokich nie ma co koksować, bo tam bdb radzą sobie S/G/O z CC 27V. Przy HF i UHF są cewki z rdzeniem EI i okablowanie z posrebrzanej miedzi multi-strand od QED'a tak jak i głośnikowe osobne komplety dla HF i UHF i gitara. Pełno detali / mikro-detali i fantastycznie rozciągnięta scena.

 

MKT to nie ta liga, bo z S/G/O więcej słychać – wyżej, szerzej, głębiej, i pełno detali – ale to dopiero z 27V jest taka jazda.

 

Nie ma co się łudzić, bez 27V nie ma szans tak zagrać, aby była taka scena, multum mikro-detali i absolutna rozdzielczość/separacja. Wystarczy odłączyć i wszystko diametralnie słabnie – scena i wszelkie detale.

 

Gdzie indziej jest najlepiej z 9V na trzech bateriach, ale połączonych równolegle. Nie ma tak że w zwrotnicach i elektronice wszędzie tak samo, ale trzeba wiedzieć gdzie i jak podłączać :) … to wtedy nie będzie tak idiotycznych/amatorskich stwierdzeń jak u boguwoja

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Jak wypadają nowe Mundorfy z serii EVO?

 

Jedni mówią/piszą że są słabe, inni że na średnicy całkiem niezłe.

 

Patrząc na puste punkty/oceny, to faktycznie mocno przeciętne:

 

- EVO Aluminium (7,5)

- EVO Aluminium.Oil (8,5)

- EVO SilverGold.Oil (9-)

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ze starych z serii Supreme:

 

- Supreme (10)

- Supreme Silver/Oil (11)

- Supreme Silver/Gold (11+)

- Supreme Silver/Gold/Oil (12+)

 

Wedle punktacji, to nawet podstawowy Supreme jest lepszy od wszystkich EVO.

 

Najwyżej ocenione Supreme S/G/O, które to na wysokich (HF / UHF) rozkręcają się na dobre z CC 27V

 

Ale na średnicy (MF) Vitamin Q 196P10501S9 + Silver Mica, robią miazgę z Supreme S/G/O w dolnoprzepustowym.

 

Jenseny PiO-Cu to jedne z najgorszych kondensatorów – to jest przeciwieństwo Supreme S/G/O. Te drugie na wysokich grają bdb, a Jenseny PiO w całym zakresie słabo – mają beznadziejną gęstą i stłumioną, łagodną tonację, bez iskry i bez wyrazu. Same Vitamin Q 196P dużo jaśniejsze i wyraźniejsze, a razem z Silver Micą i jeszcze pod 27V to w ogóle inny świat … równiutko od najniższej średnicy, detalicznie i selektywnie.

 

Supreme S/G/O wyleciały z MF, bo wycofywały i przyciemniały niższą średnicę, także wokale, naturalność, barwa, przestronność i detal w niższej średnicy gorszy. Jenseny PiO-Cu dociążały sound, jakieś takie przyjemnie w barwie, gęste i nie miały jaj, realizmu. Vitamin Q 196P10501S9 + Silver Mica łączą idealnie same zalety to co wyprawiają na średnicy z 27V to jest kosmos.

 

Na razie lepszych nie słyszałem. Nie wiem co by mogło je wygryźć z tego miejsca: może Duelund CAST Cu-Ag lub V-Cap CuTF tylko i wyłącznie z CC 27V

 

A w ogóle najgorsze kondy jakie słyszałem, to Jantzen Cross-Cap, paździerz maksymalny, dynamika h..owa i jeszcze tonalność marna, całościowo wszystko słabo.

 

Nawet ten Supreme w górnoprzepustowym na średnicy, nie jest taki zły, on dobrze rozdziela i różnicuje wokale, ma dynamikę, wypełnioną średnicę/detale, ogólnie jakiś taki zrównoważony na średnicy.

 

Trudniej pisać jak gra jeden komponent. Bo gra całość ultra-transparentnie, selektywnie, równo, naturalnie, neutralnie, pełna swoboda, kontrola, dynamika, scena, uniwersalność i realizm live.

 

Ciekawe, czy to byłaby dobra konkurencja dla (standardowo podłączonych - bez 27V) Mundorfów Supreme? :

 

Mundorf MCap EVO Aluminium.Oil + CC 27V

 

4x 33uF i styka, bo z dwóch szeregowo połączonych 33uF, mam 16,5uF z CC 27V

 

No i cena rozsądna. Ale jak brzmieniowo?

 

Mundorf MCap EVO SilverGold.Oil 33,00 uf / 688,98 zł

Mundorf MCap EVO Aluminium.Oil 33,00 uf / 149,99 zł

Mundorf MCap EVO Aluminium 33,00 uf / 139,99 zł

 

To co gra to mogę sobie spokojnie słuchać i nic nie zmieniać, ale Korci mnie :-) ...wydobywanie ekstremalnych detali, dynamiki, selekcji i ogólnie bezkompromisowy sound total live.

 

Strach pomyśleć co będzie się wyprawiać jak jeszcze bardziej dośrubuję, bo i tak jest gitara. A mimo to wiem, że da się jeszcze lepiej, bo jest rezerwa w górnoprzepustowym z MCap Supreme, i aby go wyraźnie przeskoczyć trzeba do..bać coś konkretnego i to z CC 27V

 

I nie toż, że muszą być jakościowo jak najlepsze, to jeszcze idealnie się wpasować, i tu najlepiej byłoby kilka różnych kondensatorów skonfrontować, no chyba że ktoś jest jakimś jasnowidzem/prorokiem i potrafi w ciemno jednoznacznie wybrać najlepsze, lub przynajmniej lepsze z MCap Supreme vs. MCap EVO Aluminium.Oil + CC 27V.

 

Ee, chyba lipa?, tu ktoś pisał iż słyszał od osoby handlującej Mundorfami (pewnie dystrybutora), że MCap Supreme lepsze od MCap EVO Aluminium.Oil :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ale ten dystrybutor pewnie sam nie wie jak grają jego kondensatory i cewki – jakie mają plusy i minusy, i w jakich zakresach są najmocniejsze, bo nawet jego topowe Supreme S/G/O mają wady, ale góra (kosztem niższej średnicy) podkręcona ładnie i to na plus. Inne (Vit. Q 196P + Silver Mica) za to mają słabszą wyższą górę, ale na średnicy wymiatają. Co razem/całościowo daje świetny set-up.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png
  • 9 miesięcy później...

Kondensatory bez zmian :-), tylko cewki powietrzne - drutowe i taśmowe wyleciały z filtrów średnio-tonowych, tak że teraz w całym paśmie są tylko i wyłącznie cewki jednego typu z rdzeniem EI, i miedziano-cynowanym przewodnikiem. To inna bajka (nie osiągalna dla żadnych cewek z polinku), bo są bardzo równe, neutralne, otwarte, jasne, rześkie, szybkie, rozdzielcze, świetnie kontrolują utrzymują wszelkie dźwięki, bez grama poluzowania i podgrzania (dodawania własnej farby) przekazują prawdziwą tonalność każdej realizacji.

 

Srebrno-Złote drutowe/powietrzne, taśmowe, i z rdzeniem EI cewki Mundorfa na pewno lepsze od tych z polinku, ale czy lepsze od starych oryginalnych, to tylko bezpośrednie porównanie może dać odpowiedź.

 

Nie mówiąc już o cewkach sygnowanych nazwą ''Kenrick Sound'' i stosowanych w jego obecnych/nowych zwrotnicach. Cewki na rdzeniach firmy Hitachi Metals z materiału o nazwie FINEMET® (FT-3M) / FINEMET® F3CC Series Cut Core. Później pokażę jakie mam na myśli.

 

A teraz moje ''przykoksowane paki'' - a to jeszcze nie koniec hardcore'owego śrubowania :-)

 

10,000,000 JPY gdy już będą na maksymalnym koksie, ale i tak nie na sprzedaż.

 

C60 | Sovereign 1 S8R + Hartsfield mid-frequency section :

Type: Four-Way

Crossover frequencies: 500Hz, 3.2kHz, 10kHz

Low-frequency transducer: LE15A AlNiCo woofer + PR15

Mid-frequency transducer: 375 AlNiCo driver + horn + lens

High-frequency transducer: LE85 AlNiCo driver + horn + lens

Ultrahigh-frequency transducer: 075 AlNiCo bullet tweeter

Dimensions (H x W x D): 151cm x 100cm x 56cm

Weight: 220-250kg (each) with stand

 

Gra to w Bi-ampingu z Quad-wiringiem, tak że każdy głośnik/przetwornik ma własne/osobne kable głośnikowe.

 

I osobne zwrotnice z CC 27V :

- UHF : Mundorf Supreme Silver Gold Oil

- HF : Mundorf Supreme Silver Gold Oil

- MF : Vitamin Q 196P + Silver Mica (dolnoprzepustowy); Mundorf Supreme* + Silver Mica (górnoprzepustowy).

- LF : Vishay Capacitors.

 

* - tylko te kondensatory bez CC 27, bo tu potrzeba 66uF aby uzyskać 16,5uF z CC 27V. Kusi coś mnie na Solen-y Silver Sound.

 

Cewki wszędzie tego samego typu z rdzeniem EI, i miedziano-cynowanym przewodnikiem.

Rezystory Mundorf M-Resist Supreme.

 

Cała sekcja średnio-wysoko-tonowa na dwa drivery z tweeterem, nawet podziały (MF / HF / UHF) jak w Tower SM-1 :-), poza górnoprzepustowym 500Hz, bo tam przy 2x 18'' + 1x 12'' przetwornikach, driver średnio-tonowy wchodzi do gry od 800Hz.

 

Z Western Electric, Klangfilm Eurodyn, Living Voice Vox Olympian (na Vitavox-ach vintage i TAD-ach), nie ma czego tu szukać.

 

Westlake Audio Tower SM-1 to już bym się obawiał i czuł respekt ;-). Tym bardziej do ...

81i9tiQ.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... JBL Project EVEREST DD67000, bo to najlepsze kolumny/zespoły głośnikowe na świecie :-) … nad którymi pracowali najlepsi spece/inżynierowie na świecie.

010916-JBL_Everest-600.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Wewnętrzne okablowanie, choć to co u mnie powyżej LF, to na zewnątrz :-)

 

- Srebrne kabelki Audio Note Japan QSSC na basie LF

- Oryginalne kabelki z cynowanej miedzi na średnicy MF

- Srebrzona miedź QED Silver Special 25th Anniversary Edition na HF

- Srebrzona miedź QED Silver Special 25th Anniversary Edition na UHF

 

Nawet różne głośniki można wstawiać w miejsce LE15A woofery LE15H, 150-4C, 150-4H, 130A; podobnie w miejsce 375 drivery 475Nd; tak jak w miejsce LE85 drivery 275Nd. Drogie i większość niedostępne bo z topowych domowych kolumn.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ba, nawet w miejsce PR15 można dać drugi woofer, ale już od 150Hz w dół. Tylko oba woofery musza być takie same np. 130A o efektywności 101dB.

 

Na 150-4C z D30085 Hartsfield, są bardzo małe szanse; a na woofery 150-4H z Everestów DD55000, to już w ogóle nie ma szans zakupu.

 

Prywatne fot. wykonane tel., ...

post-28079-0-10310400-1456058714_thumb.jpg

post-28079-0-89629900-1456058759_thumb.jpg

post-28079-0-50281000-1456058820_thumb.jpg

post-28079-0-71664900-1456058849_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Kupowanie kondensatorów droższych od głośnika to marnotrawstwo. Wystarczą MKP na odpowiednie napięcie. Głośnik jest urządzeniem elektromechanicznych wprowadzającym wielokrotnie większe zniekształcenia od nawet najtańszych kondensatorów foliowych.

Kupowanie kondensatorów droższych od głośnika to marnotrawstwo. Wystarczą MKP na odpowiednie napięcie. Głośnik jest urządzeniem elektromechanicznych wprowadzającym wielokrotnie większe zniekształcenia od nawet najtańszych kondensatorów foliowych.

 

W przypadku jakichś tańszych ''tradycyjnych'' głośniczków, to pewnie tak. Jedna osoba miała (i prawdopodobnie nadal ma) właśnie jakieś foliowe polskie kondensatory, które przy tytanowych tweeterach w podstawkowych kolumienkach zagrały mu z lepszą górą, blaskiem, otwartością i sceną, od droższych miedzianych Jensenów PIO których ostatecznie się pozbył.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Oto te cewki sygnowane nazwą ''Kenrick Sound'' i tłumiki-transformatorowe, na rdzeniach z materiału FINEMET® (FT-3M) / FINEMET® F3CC Series Cut Core :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

New Nanocrystalline Core Performance Versus Finemet® For Highpower Inductors :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Więcej informacji w broszurze Hitachi-Metals :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

A below diagram shows the process for the creation of amorphous ribbon for FINEMET® and a typical FINEMET® core. The amorphous ribbon is the precursor material of FINEMET®. This ribbon, “which is about 18µm in thickness”, is cast by rapid quenching, called “single roll method”, then the amorphous ribbon is wound into a toroidal core. Finally, the heat treatment is applied to the core for crystallization in order to obtain excellent soft magnetic properties of FINEMET®.

 

The core loss of FINEMET® (FT-3M) cut core has less than 1/5th the core loss of Fe based amorphous metal and Mn-Zn ferrite, and less than 1/10th the core loss of silicon steel at 10kHz, Bm=0.2T. FINEMET® has significantly lower core loss and thus makes it possible to reduce the size of the core for high frequency power transformer. Also, the magnetostriction of FT-3M is 10-7 order and, as a result, cores made from this material will make very little audible noise when compared to cut cores made from Fe based amorphous metal and silicon steel.

 

The core loss of FINEMET® F3CC Series cut core has less than 1/3rd the core loss of Fe based amorphous metal, and less than 1/8th the core loss of silicon steel at 10kHz, Bm=0.1T. FINEMET® has significantly lower core loss and thus makes it possible to reduce the size of the core for high frequency power transformer etc. Also, the magnetostriction of FINEMET® is 10-7 order and, as a result, cores made from this material will make very little audible noise when compared to cut cores made from Fe based amorphous metal.

 

*****

 

Do tego rezystory Mundorf M-Resist Supreme i kondensatory Jantzen Audio Silver Z-cap w zwrotnicach Kenrick'a.

 

Ciekawe jak na tle wszelkich kond. Mundorfa wypadają Jantzeny Silver i Silver Gold Z-cap jak i Soleny Silver Sound ? – jak Jantzeny i Soleny są jaśniejsze, szybsze, bardziej rozdzielcze, otwarte, detaliczne, neutralne tonalnie bez narzucania własnego koloru/farby, to mogą ładnie wymiatać z AlNiCo, tym bardziej po dopaleniu z takiego akumulatora Li-Ion 40V • 40Ah :-)

lithium-ion-accumulator-battery.jpg

Nie wiem jak te droższe Jantzeny, ale kiedyś miałem Cross-Capy to były jedne z najgorszych kondensatorów jakie słyszałem, i one mnie zraziły do tej marki. Możliwe że Jantzen Silver i Silver Gold Z-cap to inna bajka – a jak Soleny Silver Sound w porównaniu do nich.

olympus-4-5d.jpg

olympus-4-5a.jpg

olympus-4-4b.jpg

olympus-4-2b.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

... C50 Olympus S8R z HL88 ładnie Kenrick rozbudował, przytuningował i od razu sprzedał za 2,680,000 JPY (cena bez wliczonego VAT).

 

Z tego co on ma najdrożej chodzą odpicowane/przytuningowane przez Kenrick'a D44000 Paragon i D30085 Hartsfield – jedne i drugie po 6,300,000 JPY, oczywiście bez wliczonego VAT jak z wszystkimi produktami/cenami u Kenrick'a.

 

JBL HL88 big potato masher horn, ładnie się cenią... przeważnie 350,000 Yen, do 398,000 Yen :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

JBL 537-500 big potato masher horn, po 450,000 Yen :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Przy 3-way kolumnach z tymi HL88 ma zmienione punkty podziału na 450Hz i 10kHz

 

To nie to samo co przy 4-way z 500Hz, 3.2kHz, 10kHz. Bo z dwoma driverami (2'' & 1''-throat) i tweeterem, jest jeszcze lepiej, gdyż piekielnie wzrasta rozdzielczość/wyrazistość/selektywność i detal – przy fantastycznym wysterowaniu. Genialne trio średnio-wysoko-tonowe dające fantastyczną scenę i detal.

 

Drivery JBL 375 ma na 4''-calowych berylowych diaphragms. Woofery zmienił, i przy PR15 grają 130A o efektywności 101dB!, to o 7dB więcej od LE15A

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

page1.jpg

7.JPG

Wzmacniaczy mocy mu nie brakuje, ma: ML №532 x2, ML №436, Viola Audio Laboratories Bravo, Triode TRV-845SE (integra), McIntosh MC1.2KW...z którymi akurat to gra :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Tak się zastanawiam (cięcie kosztów) czy w przypadku zwrotnicy (Hf) III rząd elektryczny podanie pomiędzy kondensatory (miejsce łączenia z cewką) 9v jako bias również by zadziałało? Czy bias'ing działa wyłącznie jako wewnętrzny kop w pojedynczej baterii

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

Oczywiście, że zadziała i nie tylko przy kondensatorach w zwrotnicach, bo i w elektronice :-)

 

Od kolumn i systemu zależy w jakim stopniu usłyszysz ich wpływ, bo przy wyczynowych/rasowych systemach słychać znakomicie :-)

 

W zwrotnicach zagra z 9V (3 x 9V równolegle) i 27V (3 x 9V szeregowo); a w przedwzmacniaczu tylko 9V (3 x 9V równolegle) tak jak gra u mnie. Mój patent z dopalaniem kondensatorów w pre-ampie (i ogólnie elektronice) nikt tego nie stosował przede mną. Mr. Greg Timbers (pracując w JBL-u) zapoczątkował to w swych zwrotnicach, a mi tak się spodobało że wdrożyłem do elektroniki.

 

CC 27V (3 x 9V szeregowo) nie gra w przedwzmacniaczu; ale za to C-9V-C (3 x 9V równolegle) gra że hoho :-)

 

W lampowym przedwzmacniaczu po przejściu ze standardowo podłączonych sygnałowych kond. (bez CC), na choćby 1-jedną 9V dźwięk robi się dużo bardziej naturalny, pełny, barwny, liniowy i bardziej detaliczny. Wszystko, lepsze wybrzmienia, naturalność, barwy, detale, wokale, dynamika i scena. Na basie lepsze rozciągnięcie...a zarazem, rytm, kontrola, dynamika, zróżnicowanie i selektywność. Dorzucasz równolegle 2-drugą 9V i jest jeszcze lepiej, jeszcze większa rura!...dynamit, kontrola i selekcja całego pasma!, neutralność, jeszcze wyraźniejsze bardziej otwarte i detaliczne brzmienie, super scena, jest energia w całym paśmie wszystko żyje, jest puls, ciąg, swoboda i świetna uniwersalność. Dorzucasz równolegle 3-trzecią 9V i wszystkie wymienione aspekty (w poprzedzającym zdaniu) przechodzą na jeszcze wyższy poziom :-)

 

Kiedyś pisałem jak gra w zwrotnicach z CC 9V (3 x 9V równolegle) i 27V (3 x 9V szeregowo) :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Karton baterii potrzeba, albo jakiś większy i mocniejszy akumulatorek. Coś mnie kusi aby we zwrotnicach do tych 27V (3 x 9V szeregowo) taką samą szeregową parkę z trzech baterii podłączyć równolegle do tych co są, aby było 27V (z 6-ciu baterii 9V). Po wcześniejszych różnych testach, wiem czego mogę się spodziewać :-)

 

*****

 

Zobacz jakie lampowe monobloki podłącza się w Bi-ampingu do Westlake Audio

Nhs4rTi.jpg

15QmZCa.jpg

Kr7Itft.jpg

Dzielony przedwzmacniacz Breadh na telefunkenach, i przytuningowany gramofon EMT

ySGtYDJ.jpg

Westlake Audio BBSM-15VNF (

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) grają tu w Bi-ampingu z 4-czterema monofonicznymi lampowymi wzmacniaczami mocy ''Storm'' (na lampach JJ EL34 x2 + GU81M ) 100W SE

 

I to dzielone monofoniczne piece z osobnym/zewnętrznym zasilaniem, aby była jeszcze lepsza dynamika, rozdzielczość, detal/otwartość i scena.

 

Strach się bać na samą myśl co by się wyprawiało z 12-stoma takimi monofonicznymi wzmacniaczami mocy przy topowych półtonowych Westlake Audio Tower SM-1 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Jak nie 12-naście monofonicznych tranzystorowych głazów ''Boulder'', to 12-naście monofonicznych lampowych burz/sztormów ''Storm'' :-) ... do topowych Westlake.

 

Antip Аудиоманьяк z Moskwy opisał ten system załączając 13-zdjęć i dodając jak to grało, a grało świetne; wspaniały dźwięk, otwarty, żywy, namacalny i trójwymiarowy :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

W Rosji lubią Westlake Audio i jest ich sporo, bo mają kasę na wypasione/rozbudowane set-upy.

Patricia Barber - Company

Ray Brown Trio - Exactly Like You

Duke Ellington and Ray Brown - Do Nothin' 'Till You Hear From Me

Pink Floyd - Another Brick in the Wall

 

Byłby dobry temat na wątek to zakładki DIY. Tylko wpierw trzeba mieć te monobloki Storm, aby sklonować dokładnie to samo i uzyskać te samo brzmienie, na takich samych komponentach.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Oczywiście, że zadziała i nie tylko przy kondensatorach w zwrotnicach, bo i w elektronice :-)

 

 

Niewiem czy wystarczająco jasno ściemniłem ale opiszę swoje pytanie obrazkiem :)

Ja pytam o sposób A), z tego co rozumiem wy rozmawiacie o wyjściu B)

zwrotka.png

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

Oczywiście, że o sposobie w którym pomiędzy ogniwem stałym, a szeregowo połączonymi kondensatorami jest rezystor.

 

Ale bez żadnej cewki :-), pomiędzy kondensatorami jak to w filtrze górnoprzepustowym 18dB/oct. gdzie masz równolegle cewkę i dwa kondy szeregowo.

 

A ty chciałeś tam bias wcisnąć :-) ... to pomyślałem, że być może tobie coś z pytaniem się przekręciło, i napisałem o szeregowo połączonych kondensatorach bez cewki między nimi, tak jak powinno być.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Oczywiście, że o sposobie w którym pomiędzy ogniwem stałym, a szeregowo połączonymi kondensatorami jest rezystor.

 

Ale bez żadnej cewki :-), pomiędzy kondensatorami jak to w filtrze górnoprzepustowym 18dB/oct. gdzie masz równolegle cewkę i dwa kondy szeregowo.

 

A ty chciałeś tam bias wcisnąć :-) ... to pomyślałem, że być może tobie coś z pytaniem się przekręciło, i napisałem o szeregowo połączonych kondensatorach bez cewki między nimi, tak jak powinno być.

Całkiem w teorii to także powinno zadziałać :)

dlatego kminię, zakupie na wszelki wypadek więcej gniazdek na baterię 9V i zdam relację czy uproszczona wersja biasu (dla zwrotnicy 18db) zadziała :P

jeśli nie, to trzeba będzie zakupić trochę większe kondensatory... Sic z podziałem 1700 (17,7uF + 11,5uf) będzie drogo :E

 

a rezystor w szeregu pomiędzy baterią a połączeniem kondensatorów? jakiej wartości?

nie było pytnia 2,2Mohm

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

Ja mam Beyschlag'i MBE 414, 2.2MΩ/1W o tolerancji 1%

 

Ale np. w zwrotnicy K2 S9900 :

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) - schemat.

...są rezystory Metalor Carbon Film 2.2MΩ 1/4W dla biasu w filtrach MF/HF i UHF, a na basie (LF) jest dioda prostownicza 1N4935 która prostuje napięcie z sygnału wejściowego.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

stosujesz jedno źródło zasilania czy każdy zestaw kondensatorów ma swoją własną baterię?

 

jak liczę koszty to mi się odechciewa :)

zylion na "puszki" (tak części do zwrotnic nazywa moja druga połówka)

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

Mundorf silver oil jest lepszy na wysokich niz sgo. To bym sprawdzil na poczatek. pozniej sie mozna bawic w rozna bizuterie, szczegolnie rike audio bym sprobowal.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

stosujesz jedno źródło zasilania czy każdy zestaw kondensatorów ma swoją własną baterię?

 

Osobne na każdą kolumnę i każdy klocek audio. Tak że dwa źródła zasilania na dwie kolumny dla wszystkich kondensatorów Ci wystarczą, ale jak chcesz możesz podłączyć osobne dla każdej parki kondensatorów – w ten sposób możesz sobie dostroić brzmienie w każdym zakresie/sekcji, bo w zależności ile tych bateryjek jest podłączonych szeregowo lub równolegle, albo tak i tak, to uzyskuje się różne brzmienie.

 

jak liczę koszty to mi się odechciewa :)

zylion na "puszki" (tak części do zwrotnic nazywa moja druga połówka)

 

Dobrze mówi, bo kwota na zwrotnice jest nieokreślona :-)

 

Po podliczeniu kosztu kondensatorów Rike Audio Q-Cap Copper-PP dla wszystkich filtrów średnio-tonowych w układzie C-27-C szybko się odechciewa.

 

I nie ma pewność że sprawdzą się na 100%.

 

Do przedwzmacniacza parka 1uF jeszcze ujdzie, ale już drożej robi się przy 4 x 2,2uF potrzebnych do uzyskania parki ''dopalonych'' (3-ema równolegle podłączonymi bateryjkami 9V) kondensatorów 1,1uF.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Hifi55.com-20160218205431.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) – Rike Audio Q-Cap Copper-PP (Werdykt: 12-)

 

Mundorf silver oil jest lepszy na wysokich niz sgo. To bym sprawdzil na poczatek. pozniej sie mozna bawic w rozna bizuterie, szczegolnie rike audio bym sprobowal.

 

Też mnie to dziwi, że opinie są tak mało sprecyzowane i rozbieżne. Coś wątpię by Supreme SO mógł być lepszy od Supreme SGO na wysokich. Ci co przez dłuższy czas mieli na własność SO i wymieniali na SGO, mówili że po wstawieniu tych drugich jest lepsza scena i mikro-detal.

 

Łatwo w całym pasmie sprawdzić najlepsze aspekty i ogólny charakter brzmienia różnych kondensatorów, wstawiając je w tor sygnałowy przedwzmacniacza. Tu usłyszane najlepsze/najmocniejsze aspekty brzmienia kondensatorów, będą także najlepsze w zwrotnicach kolumn.

 

SGO w torze sygnału najmocniejszy swój aspekt mają na wysokich, które ładnie otwierają i podnoszą. Ale i tak nie nadają się w tor sygnału bo mają obszerniejszy wolniejszy bas, słabszą niższą średnicę, i są za wolne! Tu SO mogą być szybsze, z lepiej prowadzonym basem i lepszą niższą średnica, ale gładszą i bardziej stonowaną górą.

 

Jak na razie w kolumnach nic lepszego nie słyszałem na HF i UHF od Supreme SGO z CC 27V

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Kondensatory sprzęgające w elektronice prawie zawsze są spolaryzowane. Mam na myśli np. napięcie anodowe. Rozumiem że tych już się nie poddaje polaryzowaniu napięciem 9V (po rozdwojeniu ich ilości)?

Kondensatory sprzęgające w elektronice prawie zawsze są spolaryzowane. Mam na myśli np. napięcie anodowe. Rozumiem że tych już się nie poddaje polaryzowaniu napięciem 9V (po rozdwojeniu ich ilości)?

 

Dobrze rozumiesz. Zresztą ta idea dla mnie to bezsens.

atlon11,

czy owe bateryjki można podłączyć do każdej zwrotnicy bez zmiany wartości elementów?

nie :)

dublujesz pojemności kondensatorów i ich ilość

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

Coś wątpię by Supreme SO mógł być lepszy od Supreme SGO na wysokich.

Musisz spróbować. Tylko z tego co wiem dystrybutor już nie pożycza do odsluchu bo jacys klienci oddawaliw zlym stanie czy cos w tym stylu, kiedys mozna bylo wziać oba rodzaje i wybrac sobie.

Home is where the needle marks try to heal my broken heart...

Jak mówiłem tak zrobiłem i dałem po 6 x 9V (6F22) na stronę, dorzucając (równolegle) do poprzednich 27V drugi taki sam komplet, tak że nadal jest 27V ale z 6-ściu baterii.

 

Co za jazda :-) … Fantastycznie, jeszcze więcej słychać wszystkiego, multum detali, super scena, separacja, rześkość, blask, otwartość i rozdzielczość całego pasma; fantastyczny realistyczny ton, genialna szybkość/dynamika i kontrola całego pasma. Elegancko/ładnie pracujący bas, no i wokale fantastyczne ich rozstawienie/wybrzmienia i rozciągnięcie w scenie, tak jak i przeróżnych dźwięków.

 

Dokupiłem 7 bateryjek z myślą, żeby tą ostatnią co zostanie, wrzucić do przedwzmacniacza, no i tak zrobiłem i teraz mam 9V z 4-rech równolegle połączonych baterii. Jeszcze lepiej, kontrola basu, ciąg, rytm, zarysowanie w scenie wszelkich detali i ich precyzja.

 

Żaden kondensator, jaki by nie był (standardowo/zwyczajnie podłączony) to nie da takiego brzmienia i nawet się nie zbliży do tego co wyprawia się z odpowiednio „dopalonymi” kondensatorami w układzie C-V-C.

 

Co tu gadać, ''dopałki/nitro'' dają w całym pasmie świetny wyster i jakość.

 

Bez ''dopałek/nitro'' to tak jakby przesiąść się z wyczynowego samochodu WRC, na model seryjny!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Jak mówiłem tak zrobiłem i dałem po 6 x 9V (6F22) na stronę, dorzucając (równolegle) do poprzednich 27V drugi taki sam komplet, tak że nadal jest 27V ale z 6-ściu baterii.

 

Co za jazda :-)

 

Żaden kondensator, jaki by nie był (standardowo/zwyczajnie podłączony) to nie da takiego brzmienia i nawet się nie zbliży do tego co wyprawia się z odpowiednio „dopalonymi” kondensatorami w układzie C-V-C.

 

 

A jak łączysz kondensatory, czy zwracasz uwagę na okładziny zewnętrzne -wewnętrzne?

Też chyba kupię z 10 bateryjek i się dopalę ;)) na razie mam 12V na zwrotnicę;(

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

  • 2 tygodnie później...

Też chyba kupię z 10 bateryjek i się dopalę ;)) na razie mam 12V na zwrotnicę;(

 

No i super że dopalasz się VDC :-)

 

Do zwrotnic daj po sześć baterii (6F22) na stronę, tak aby było 27V z 6-ściu baterii 9V, musisz je połączyć szeregowo i równolegle!

 

A najlepiej wszędzie bateryjki, we zwrotnicach kolumn i w elektronice, wtedy efekt jest jeszcze bardziej piorunujący!

 

Fantastycznie to słychać przy konkretnych dużych ''pakach'', jak je wysterowuje :-)

 

I słabsze lampki grają lepiej niż kiedykolwiek, choć nie lepiej od tych najlepszych, które również grają jeszcze lepiej. I inny srebrny gładszy spokojniejszy i bardziej stonowany interkonekt (pomiędzy źródłem a pre-amp'em) zagra jak nigdy wcześniej :-)

 

A jak łączysz kondensatory, czy zwracasz uwagę na okładziny zewnętrzne -wewnętrzne?

 

Tak łączę że sygnał przepływa w kierunku napisów i gra gitara. Kiedyś tam sprawdzałem jak grają w przeciwnym kierunku i np. zwykłe supreme grały gorzej bardziej okrągło. A w kierunku z lepiej zaznaczonymi konturami/detalami.

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

 

Tak łączę że sygnał przepływa w kierunku napisów i gra gitara. Kiedyś tam sprawdzałem jak grają w przeciwnym kierunku i np. zwykłe supreme grały gorzej bardziej okrągło. A w kierunku z lepiej zaznaczonymi konturami/detalami.

 

 

Dziękuję za odzew, po świętach zacznę zabawę ;)) ze zwiększaniem napięcia i natężenia prądu.

Polaryzowane mam głośniki wysokotonowe i średniotonowe, oraz kondensatory równoległe.

Odnośnie powyższej odpowiedzi miałem na myśli, czy próbowałeś łączyć kondensatory pierwszy zgodnie z napisami, napięcie i kond odwrotnie napisami. Uzyskamy wtedy kombinację, że polaryzowane będą okładziny tylko zewnętrzne, lub wewnętrzne w zależności od budowy kondensatora.

Łącząc kondensatory zgodnie z napisami, mamy w jednym polaryzowaną wewnętrzną, a w drugim zewnętrzną okładzinę, co może asymetrii, tylko czy to jest słyszalne ?

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

Dziękuję za odzew, po świętach zacznę zabawę ;)) ze zwiększaniem napięcia i natężenia prądu.

 

Zobaczymy co usłyszysz po świętach. Tylko pasami się przypnij :-) ... żeby Cię nie wyrwało razem z fotelem :D

 

Stopniowo dorzucaj, aż dojdziesz do 27V z 6-ściu baterii 9V, a wtedy do tego dołączysz równolegle trzeci komplecik 27V to już będzie jazda na 9-ciu bateryjkach i zapewne jeszcze większy dynamit, detal, kontrola, wysterowanie, itd. – im więcej dorzucisz równolegle tym solidniejszy, mocniejszy, bardziej rozdzielczy i rasowy dźwięk. Czwarty komplet (szeregowy i równoległy) także z trzech baterii podłącz na zmianę raz równolegle (co da 27V z 12-stu baterii 9V), a następnie go odłącz i podłącz szeregowo – tylko tym razem z trzech baterii połączonych równolegle, co łącznie da 36V z 12-stu baterii 9V.

 

W ten sposób wybierzesz sobie to ostateczne połączenie, które będzie Ci bardziej odpowiadało.

 

Nie powinieneś przeszarżować ;-) Ale wiesz jak od tych ''dopałek'' zwrotnice będzie rozsadzał dynamit, detal, kontrola i wyster, to cała elektronika też musi być na tym samym poziomie ... aby to wszystko słyszeć na maksimum możliwości.

 

Polaryzowane mam głośniki wysokotonowe i średniotonowe, oraz kondensatory równoległe.

 

Najlepiej aby wszystkie kondensatory od basu po samą górę miały polaryzację. Bo jak zostawisz bas bez bias'u to przy takich prądach jak wyżej, zakres średnio-wysokotonowy będzie kipiał od detalu/otwartości, dynamiki/kontroli i jakości, a basik becie się snuł. Co innego jak dasz także na bas dobry bias, to woofery będzie wyrywać z atomową dynamiką i stalową/kamienną kontrolą – pięknie prowadzony bas. To w ogóle inna bajka, przekaże Ci każdy bas tak jak został zrealizowany i to ze świetną jakością.

 

Odnośnie powyższej odpowiedzi miałem na myśli, czy próbowałeś łączyć kondensatory pierwszy zgodnie z napisami, napięcie i kond odwrotnie napisami. Uzyskamy wtedy kombinację, że polaryzowane będą okładziny tylko zewnętrzne, lub wewnętrzne w zależności od budowy kondensatora.

Łącząc kondensatory zgodnie z napisami, mamy w jednym polaryzowaną wewnętrzną, a w drugim zewnętrzną okładzinę, co może asymetrii, tylko czy to jest słyszalne ?

 

Ostatecznie wszystkie podłączyłem zgodnie z napisami. Z myślą że jak w tym kierunku grają lepiej, to i w układzie C-V-C także, i tak zostawiłem. Kiedyś tam przy testach różnych kond., zdarzało się kilka razy podłączyć raz napisami do środka innym razem odwrotnie, ale bez zamiaru testowania polaryzacji wewnętrznych lub zewnętrznych okładzin kondensatorów.

 

Jak najlepsze i przede wszystkim jak najlepiej dobrane kondensatory podłączyć w optymalnym kierunku i tyle. I tak najwięcej dają dodatkowe bateryje :-)

msg-28079-0-93816600-1532880966_thumb.png

Bas na razie bez dopalenia, reszta to w dwóch kolumnach ponad 600 uf ;)) trza odsapnąć.

pre lampowe Adagio Sound, końcówka Sugden Au51 P MKII, AVI Laboratory Series, strojenie kolumn Adagio Sound - wszystko spięte kabelkami ;-)) żeby grało

może zamiast zwiększać iloć baterii (równolegle) co mogło by potencjalnie dać większy prąd/potencjał lepiej by było zmniejszyć opornik z 2,2M na 1,1 (dwa równolegle)?

 

Aktualnie bawię się na kondensatorach Miflex BM 10u/600V (C-27V-C) zbocznikowanych FT1-10nF i są rewelacyjne, teraz tylko kilkaset H wygrzewania :). Po zmianie z zwrotnicy projektowej na Cross Cap'ach jest inny świat.

Co prawda C-V-C w znacznym stopniu maskuje jazgotliwość cross-cap'a ale to dalej nie to. Niestety "paździerz".

 

Niestety BM są tak wielkie że zwrotnice musiałem wystawić poza obudowe :D

Siemasz mała, wpadniemy do mnie posłuchać radia? mam nowy audiofilski kabel antenowy :)

oże zamiast zwiększać iloć baterii (równolegle) co mogło by potencjalnie dać większy prąd/potencjał lepiej by było zmniejszyć opornik z 2,2M na 1,1 (dwa równolegle)?

Tu nie chodzi o prąd bo takowy nie płynie (teoretycznie -upływność) , a podanie dodatniego potencjału na jedną z okładek kondensatora , a rezystor 2,2M ma ograniczyć upływność tak spolaryzowanego kondensatora ,odradzam zmniejszanie tego rezystora.
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.