Skocz do zawartości
IGNORED

Telewizory - typy i antytypy.


antymalkontent

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Za 6K zl to ma Sony 55XD93, 55XE90 lub DX900 z importu ktore robia z tym Philipsem co chca. ;)

 

Sony fajne, tylko niestety w razie awarii serwisy robią z nami klientami co chcą.

Jak dla mnie wymiana padniętego TV na całkiem inny nawet inny dużo tańszy model do tego z nieznaną ilością roboczogodzin lub naprawa nie nowymi częściami jest mało akceptowalna.

Koledzy, spokojnie ;), szukałem tv w granicach 3,5 tyś., doszedł jeszcze tysiąc, a tu już zrobiło się 6tyś. Nie dam rady wydać tyle.

Właściwie sprawa na teraz sprowadza się do Panasonica.

@DawidM, mógłbyś przybliżyć zasadniczą różnicę pomiędzy DX700 a obecnymi modelami?

@Gość

 

Od tego jest gwarancja z sklepu. W moim wypadku 5 lat gwarancji z sklepu John Lewis. Spie spokojnie. ?

 

@Tomek

 

Dla mnie glowna to mimo wszystko to co zwiazane jest z panelem, czyli kontrast, pomimo panelu 8bitowego, bardzo fajne kolory, ktore dzieki sztuczka od Panasonica wychodza poza typowe 8bit, choc oczywiscie nie moga rownac sie z panelem 10bit ktore spotkasz w drozszych TV. Plus sam panel, masz moja ulubiona powloke satynowa dostepna glownie w drozszych modelach, zas samo podswietlenie panelu ma mniej bledow etc. Po co masz przeplacac za nowszy model ktory jest gorszy od tego z roku poprzedniego. Na Twoim miejscu mimo wszystko nie schodzilo bym ponizej 55 cali. Wiec mimo ze Sony XE90 lepszy, to jednak te 49 cali bedzie dla Ciebie za malo. Zas wieksze rozmiary juz swoje kosztuja.

 

Reasumujac, w Twoim budzecie ten DX700 sie sprawdzi, choc jak trafisz na okazje DX750 to bierz go, masz tam 100hz panel ktory sprawdza sie przy sporcie lepiej niz 50hz w DX700, reszta niemal taka sama.

 

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

DX700 to model prawie sprzed 2 lat na matrycy 50Hz, 8 bit, z bardzo słabymi multimediami i na Firex Fox który padł.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Wszystkie TV do 5,5 tysiaca sa na 8bit. Problem jest taki ze seria DX jest lepsza niz EX. Wiec po co placic za nowszy model. Jesli ktos chce panel 10 bitowy musi dac min 6,5K zl za 55 cali. :)

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Gość Gosc

(Konto usunięte)
W dniu 1.08.2017 o 22:20, DawidM napisał:

@Gość

 

Od tego jest gwarancja z sklepu. W moim wypadku 5 lat gwarancji z sklepu John Lewis. Spie spokojnie. ?

 

Jakbyś nie zauważył, to jest polskie forum.

Możesz nam tutaj powiedzieć, gdzie możemy u nas w kraju kupić TV Sony z ,,gwarancją sklepu'' 5 letnią?

Sony center oferuje 5 lat gwarancji z tego co sie orientuje - mozna to wynegocjowac w ramach zakupu. Plus z tego co wiem to w PL, co prawda za dodatkowa oplata, ale mozna sobie taka dodatkowa gwarancje dokupic w kazdym wiekszym sklepie.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Tylko ta gwarancja w Sony Center to jest gwarancja Sony. Dobrze o tym wiesz.

A tam tak jak pisałem, Sony może nam dać zupełnie inny model wedle własnego uznania, nawet dwukrotnie tańszy ( zlikwidowali w gwarancji zapis o równorzędnej cenie) i to jeszcze nie nowy z nieznaną ilością roboczogodzin za sobą. I nawet na wyraźnie życzenie klienta mają zakaz podania tej ilości godzin pracy TV. Mieliśmy takie przypadki opisywane na forach. Mogą też naprawić nam nasz TV nie nowymi częściami.

A dodatkowa dokupywana gwarancja, to nie jest żadna gwarancja, tylko ubezpieczenie. I zazwyczaj jest obostrzona wieloma mało przyjaznymi dla klienta paragrafami. No i kosztuje około 20% wartości sprzętu.

 

W dniu 1.08.2017 o 22:20, DawidM napisał:

@Gość

 

Od tego jest gwarancja z sklepu.

 

Powtórzę więc pytanie. Możesz podać gdzie w Polsce dostaniemy ,, gwarancję sklepu'' pięcioletnią dla Sony?

Czy też ten zapis to była tylko taka gołosłowna ściema?

Powtorze jeszcze raz. W Polsce na ogol tzw. rozszerzona gwarancja z sklepu jest dodatkowo platna, jednak kazdy moze ja sobie dokupic. W UK w czesci sklepow jest ona bezplatna, plus sam osprzet elektroniczny jest tanszy, jednak tu juz nie pomoge. To wina prawa oraz gospodarki.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Nie wiem jak w Sony Center bo szczerze mówiąc nigdy nie byłem, ale warunki rozszerzonej gwarancji Euro kiedyś czytałem to mi się włosy na głowie zjeżyły. Nie dałbym za to więcej niż 2% wartości telewizora, a kwoty niestety są znacznie większe. Sklep tutaj jest tylko pośrednikiem i czerpie z tego duże prowizje, a te całe ubezpieczenie to głównie dotyczy uszkodzeń mechanicznych, przeciw kradzieży, pożarom itd., a jak wpiszesz w google "rozszerzona gwarancja euro" to nie brakuje opinii klientów, że mimo ww. problemów i tak się nie dało tego ubezpieczenia (bo ciężko to nazywać gwarancją) wyegzekwować jak przyszło co do czego.

 

Może Sony Center ma inaczej, ale ta "gwarancja" dodatkowa w Euro oraz MM/Saturn to strata kasy.

 

Nie lubię plotek powtarzać, ale często przewija się, że pracownicy mają nawet narzuconą daną ilość ubezpieczeń, które muszą wcisnąć, ewentualnie przy dużych ilościach 'wypracowanych' dostają premię. Czy to prawda? Pojęcia nie mam, ale coś w tym może być.

Gość Gosc

(Konto usunięte)
W dniu 1.08.2017 o 22:20, DawidM napisał:

Od tego jest gwarancja z sklepu. W moim wypadku 5 lat gwarancji z sklepu John Lewis. Spie spokojnie. ?

Fjubens89

No i dlatego właśnie po przeczytania takiego wpisu DawidaM chciałem się dowiedzieć gdzie konkretnie w Polsce znajdę sklep który mi da ,, gwarancję sklepu'' pięcioletnią na sprzęt Sony, przy której mogę spać spokojnie:-)

Ale jak sam widzisz to było tylko wprowadzanie forumowiczów w błąd.

Coś takiego u nas w kraju nie istnieje. Pisanie, że ,, od tego jest gwarancja sklepu'' to ściema.

Warunki gwarancji Sony Center już podawałem powyżej.

W tym wypadku przyznaje sie do bledu. Czas na zmiany prawa w Polsce, bo okradanie widze ciagle trwa w najlepsze.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Gość Gosc

(Konto usunięte)
W dniu 2.08.2017 o 11:00, DawidM napisał:

W tym wypadku przyznaje sie do bledu. Czas na zmiany prawa w Polsce, bo okradanie widze ciagle trwa w najlepsze.

To cenne, że umiesz się do błędu przyznać.

Ale tym razem znowu się mylisz.

To nie prawo w Polsce jest złe, bo mamy ,, Ustawę konsumencką'' która wcale taka zła nie jest.

Złe jest Sony bo w swojej gwarancji zawarła takie paragrafy, na mocy których może zrobić z klientami to co Ci już wielokrotnie napisałem.

A warunki gwarancji są dobrowolne. To zwykła umowa na linii klient-producent. Będzie obowiązywało to na co się umówią.

Więc Twoja uwaga o ,, okradaniu klienta'' jest dosadna ale i celna, natomiast musisz ją skierować do Sony.

Na to pozwala prawo w PL. Wiec Sony pozwala sobie na tyle na ile pozwala prawo. To samo jest w ksiegowosci, tu prawo w Polsce ciagle pozwala wynosic mnostwo pieniedzy poza granice PL. Obwiniam wiec obowiazujace ustawy.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Nie masz racji. Gwarancja jest dobrowolnym zobowiązaniem się producenta. Podkreślam DOBROWOLNYM.

I to Sony wprowadziło tam takie zapisy. Ustawodawstwo u nas kraju nic do tego nie ma. W razie sporu sądowego, nasze prawo tylko sprawdzi, czy dochowali paragrafów zawartych w ich warunkach gwarancji.

Ty też kupując od kogoś z forum dowolny produkt możesz się umówić na dowolne wzajemne zobowiązania.,, Prawo'' tylko sprawdzi czy dochowaliście jakby doszło do sporu.

Czekaj. Czyli jak reklamuje obuwie, jako niezgodne z gwarancja to ostatecznie moge udac sie do rzecznika praw konsumenckich. Wiec tu jest tak samo. Prawa konsumenckie powinny regulowac reklamowany towar obu stron. Po tym zostaje jeszcze ewentualna droga prawna. Jesli sie myle, prosze wyprowadz mnie z bledu. Gdyz warunki gwarancji Sony w UK sa inne niz w PL. Wiec nie widze tu logiki.

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Gość Gosc

(Konto usunięte)

Oczywiście, że możesz.

I rzecznik będzie badał czy warunki gwarancji Twojego obuwia zostały dochowane a nie jakie one są.

 

A zgodnie z paragrafami gwarancji Sony mogą oni nam dać zupełnie inny model wedle własnego uznania, nawet dwukrotnie tańszy ( zlikwidowali w gwarancji zapis o równorzędnej cenie) i to jeszcze nie nowy z nieznaną ilością roboczogodzin za sobą. I nawet na wyraźnie życzenie klienta mają zakaz podania tej ilości godzin pracy TV. Mieliśmy takie przypadki opisywane na forach. Mogą też naprawić nam nasz TV nie nowymi częściami.

 

Bo to jest zapisane w gwarancji Sony.

Teraz już rozumiesz?

 

Ustawa konsumencka ustala ustawowo warunki na linii klient-sprzedawca, nie na linii klient-producent.

Od tego jest gwarancja. A gwarancja to dobrowolne oświadczenie producenta. Równie dobrze może w niej zapisać, że obowiązuje tylko dwa dni.

 

Jak masz problemy z rozróżnieniem gwarancji i rękojmi to poczytaj sobie np. o różnicach tutaj:

https://magazyn.allegro.pl/4315-czym-rozni-sie-gwarancja-od-rekojmi-za-wady

http://startuplawyers.pl/6-podstawowych-roznic-miedzy-rekojmia-a-gwarancja/

Doskonale wiem co to jest rekojmia. Wiec klient zawsze moze zwrocic towar do sklepu na jej podstawie. Jesli gwarancja nie dala oczekiwanego efektu. Zas w przypadku Sony w PL, lepiej dzialac tak od razu. To wplynie na relacje producent - sprzedawca, co za tym idzie wplynie na zmianie zapisow umowy gwarancyjnej w PL.

 

 

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Ja nigdy nie korzystam z gwarancji (chyba, że jest dłuższa niż 2 lata), tylko z rękojmi, czyli odpowiedzialności sprzedawcy. Jeśli raz skorzysta się z gwarancji, już nie można skorzystać z rękojmi.

Jeśli rzeczywiście jest tak z gwarancją Sony jak piszecie, to nie ma sensu z niej korzystać, tylko od razu z tytułu rękojmi uderzać do sprzedawcy.

Ustawa konsumencka jest dla nas dużo korzystniejsza od gwarancji.

Co więcej, w przypadku uznania reklamacji z tytułu rękojmi, sprzedawca ma obowiązek zwrócić wszystkie udokumentowane koszty poniesione np. na odsyłanie towaru do sklepu. Sprawdzone - działa.

HQ jak pewnie pamiętasz ,brat w samsungu js9500 miał ciemniejsze plamy ,co się okazało wadą podswietlenia,kilka stref odmówiło posłuszeństwa .Serwis telewizor przyjął,naprawił i jak twierdzi wszystko w srodku czyli matryca z podświetleniem zostały zmienione na nowe,gdyż te elementy są nienaprawialne.Pytanie brzmi ,czy gwarancja w takim przypadku kończy się za kilka miesięcy zgodnie z datą zakupu??

jeśli nic się nie zmieniło, to tak jak piszesz. gwarancja upływa po dwóch latach od zakupu (chyba że przedłużyłeś gwarancje).

Natomiast kiedyś było tak, że Panasonic coś wymienił klientowi w TV, i na wymienioną rzecz była dodatkowa 6miesięczna gwarancja.

Nie wiem czy Samsung coś takiego ma - choć szczerze wątpie - ale warto zapytać w sklepie lub w serwisie

Też jestem ciekaw jak to wygląda

Gość Gosc

(Konto usunięte)
W dniu 4.08.2017 o 12:03, wallace napisał:

Ja nigdy nie korzystam z gwarancji (chyba, że jest dłuższa niż 2 lata), tylko z rękojmi, czyli odpowiedzialności sprzedawcy. Jeśli raz skorzysta się z gwarancji, już nie można skorzystać z rękojmi.

Słuszna droga ale nie masz racji. Po skorzystaniu z gwarancji masz pełne prawo następnym razem oddać bubla sprzedawcy w ramach rękojmi.

 

W dniu 4.08.2017 o 15:29, darulok napisał:

HQ jak pewnie pamiętasz ,brat w samsungu js9500 miał ciemniejsze plamy ,co się okazało wadą podswietlenia,kilka stref odmówiło posłuszeństwa .Serwis telewizor przyjął,naprawił i jak twierdzi wszystko w srodku czyli matryca z podświetleniem zostały zmienione na nowe,gdyż te elementy są nienaprawialne.Pytanie brzmi ,czy gwarancja w takim przypadku kończy się za kilka miesięcy zgodnie z datą zakupu??

To trzeba w gwarancji przeczytać, co tam napisali w tym przypadku. Mogą mieć zapis, że na wymieniony sprzęt dają tylko tyle gwarancji ile pozostało w tym zepsutym do końca terminu gwarancji.

 

Niby w przypadku naprawy poważnej ( istotnej) powinni dać nową gwarancję, ale nie wiem czy to takie proste.

http://wrzesnia.powiat.pl/samorzad/powiatowy-rzecznik-konsumentow/artykuly/kiedy-gwarancja-ulega-przedluzeniu-o-czas-naprawy.html#

 

U mnie jak wymieniali w Z3 Sony większość telefonu dwa razy na nowy, mimo mojego żądania nowej gwarancji nie dali.

Jezeli to prawda co pisze Hq

"A zgodnie z paragrafami gwarancji Sony mogą oni nam dać zupełnie inny model wedle własnego uznania, nawet dwukrotnie tańszy ( zlikwidowali w gwarancji zapis o równorzędnej cenie) i to jeszcze nie nowy z nieznaną ilością roboczogodzin za sobą. I nawet na wyraźnie życzenie klienta mają zakaz podania tej ilości godzin pracy TV. Mieliśmy takie przypadki opisywane na forach. Mogą też naprawić nam nasz TV nie nowymi częściami."

 

Powinniscie zainteresowac branzowe portale ,ktore testuja ltelewizory roznych marek w tym firmy Sony.

Wtedy zobaczymy kto zada trudne pytania przedstawicielom Sony.....

 

 

To zalezy od kraju. ;)

'Muzyka używana jest do kształtowania ludzkiego umysłu; może być mocna jak narkotyk, lecz o wiele niebezpieczniejsza, gdyż nikt nie traktuje poważnie manipulowania poprzez muzykę."

Gość Gosc

(Konto usunięte)
W dniu 4.08.2017 o 21:12, llukk napisał:

Jezeli to prawda co pisze Hq

"A zgodnie z paragrafami gwarancji Sony mogą oni nam dać zupełnie inny model wedle własnego uznania, nawet dwukrotnie tańszy ( zlikwidowali w gwarancji zapis o równorzędnej cenie) i to jeszcze nie nowy z nieznaną ilością roboczogodzin za sobą. I nawet na wyraźnie życzenie klienta mają zakaz podania tej ilości godzin pracy TV. Mieliśmy takie przypadki opisywane na forach. Mogą też naprawić nam nasz TV nie nowymi częściami."

 

Powinniscie zainteresowac branzowe portale ,ktore testuja ltelewizory roznych marek w tym firmy Sony.

Wtedy zobaczymy kto zada trudne pytania przedstawicielom Sony.....

Nie jeżeli, tylko prawda na 100%.

Poczytaj warunki gwarancji.

Tu na forum jest też mój temat poświęcony gwarancji Sony. Tam podawałem nawet konkretne zapisy z karty gwarancyjnej.

 

O jest.

Proszę bardzo.

http://www.audiostereo.pl/gwrancja-sony_95911.html/page__hl__+gwrancja%20+sony

HQ: czy FOXconn jako nowy właściciel znaku [sONY TV] nie zmienił zasad gry gwarancyjnej ?

Jest tak: kupujesz, produkujesz to i gwarantujesz. To dla mnie oczywiste. Po co szukać w TOKIO winnego ? TV SONY na polskich półkach nic nie mają wspólnego z Japonią. Do sprawdzenia.

Może mają w Polsce jakieś biuro ? Albo gdzieś na bliskiej Słowacji.

Boję się, że deklaracje JAPAN SONY są dziś zupełnie nie aktualne. Możesz to sprawdzić ?

Boję się, że deklaracje JAPAN SONY są dziś zupełnie nie aktualne

 

Poniżej można zobaczyć fotki i kilka wywiadów z Japońskimi designerami Sony :

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

czy FOXconn jako nowy właściciel znaku [sONY TV]

Jak to jest z tym działem TV Sony?

Foxconn faktycznie go przejął i jest teraz nowym właścicielem?

Czy raczej jest tylko producentem na zlecenie Sony, tak jak w przypadku Apple.

... i szacunek.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.