Skocz do zawartości
IGNORED

Naped do MA Silver 8


zbyszek82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam Monitor Audio Silver 8 z satelitkami i centralnym. Napedza to Yamaha rx-v771.

Chcialbym jednak przednie kolumny zasilic wzmacniaczem stereo tak aby poprawic jakosc dzwieku.

Yamaha posiada pre-out.

Jaki wzmacniacz proponujecie w cenie 3 - 4 tys?

 

Pokoj to 20 m2.

Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/114946-naped-do-ma-silver-8/
Udostępnij na innych stronach

Mozna i czy jest sens podlaczyc ten wzmacniacz do mojej yamahy przez preout? Zeby miec kino a jak nie potrzebne to tylko stereo?

Wtenczas cale sterowanie odbywa sie z yamahy dobrze kojaze?

Mozna i czy jest sens podlaczyc ten wzmacniacz do mojej yamahy przez preout? Zeby miec kino a jak nie potrzebne to tylko stereo?

Wtenczas cale sterowanie odbywa sie z yamahy dobrze kojaze?

 

Jest sens tylko dobrze by było jak byś szukał wzmaka z odłącznym i włączanym pre z panelu przedniego wzmaka by w przypadku korzystania z samego stereo włączać tylko ze wzmaka np. Denon pm 15XX AE . W przypadku Nadzia 356 będziesz miał samą końcówkę po rozłaczeniu zworek z tyłu wzmaka (i będziesz musiał włączać amplituner AV do stereo) chyba że aplitunerek podłaczysz z pre -out do któregos weścia we wzmaku (np. AUX) ale za każdym razem gdy będziesz włączał amplituner AV będziesz musiał ustawić poziom głośności frontów ręcznie (taki Audyssey na własny słuch).

Podany przeze mnie MH i Roksan mogą pracować jako końcówki mocy. Czyli w kinie domowym wzmacniacz (jego końcówka mocy) będzie napędzał kolumny frontowe. Tylko musza być włączone oba urządzenia. Regulacją głośności zajmuje się się amplituner kd. W stereo już słuchasz na samym wzmacniaczu. Tylko do niego musisz podłączyć źródło np. CD. Ja mam tak podłączonego Marantz-a 5007 z MH a35.2. W przypadku Nad-a czy Exposure 2010 już tak łatwo nie będzie bo nie mają bypass. Musiałbyś podłączyć je pod aux co będzie się wiązało z regulacją głośności przy filmach w amplitunerze kd i wzmacniaczu. Co do jakości brzmienia w stereo mój MH gra znacznie lepiej niż SR5007. Przed zakupem posłuchaj sam i się przekonasz, że wzmacniacz zagra lepiej:)

Polecam to rozwiązanie...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Zapraszamy do słuchania...

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

No ladnie troche duzo typow :)

Musical Fidelity A300 taki uzywany moge miec za 3200 zl

 

Tak wogole to najwygodniej bylo by zeby podlaczyc to tak aby sterowac glosnoscia z yamahy ale nie wiem czy wtenczas nie traci sie na jakosci dzwieku.

Zeby radia posluchac internetowego z yamahy to trzeba by podlaczyc wzmsk jako koncowka mocy?

Witaj,

Yamaha posiada niezłe wyjście pre-out, tak więc moim zdaniem rozwiązanie z końcówką mocy wydaje się bardzo dobre. Oczywiście możesz zakupić klasyczny wzmacniacz stereofoniczny z wejściem na końcówkę mocy, jednak niepotrzebnie powielasz przedwzmacniacz (oczywiście w klasycznym wzmacniaczu stereofonicznym przedwzmacniacz może być wyższej klasy niż w Twoim amplitunerze, jednak biorąc pod uwagę przeznaczony budżet stawiałbym jednak na końcówkę mocy jako rozwiązanie lepiej wykorzystujące finanse i dające większy przyrost jakości).

Pierwszym i moim zdaniem zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie komplet dwóch monobloków QUAD Elite Mono Amp (http://q21.pl/quad-elite-mono-amp.html), które teraz oferujemy w bardzo atrakcyjnej cenie. W takim budżecie zapewne nic lepiej brzmiącego nie kupisz.

Dobrym brzmieniowo rozwiązaniem będzie także stereofoniczna końcówka mocy Audiolab 8200P.

 

Jeśli masz taką możliwość, zapraszam serdecznie do naszego salonu na odsłuchy, w przypadku pytań służę pomocą.

Pomagamy, doradzamy, wypożyczamy, zapraszamy na indywidualne odsłuchy.

Najlepsze ceny dla forumowiczów magazynu Audiostereo - zapytaj o ofertę! Pełna oferta na stronie www.Q21.pl.

Brzmieniowo do MA Silver najlepiej pasuje Audiolab 8200A. Do tego bezproblemowe pre-out AV lub jak wyżej sama końcówka Audiolaba. Z tymi kolumnami przesłuchałem ponad 10 popularnych wzmaków i nie znalazłem lepszego połączenia.

Witaj,

Yamaha posiada niezłe wyjście pre-out, tak więc moim zdaniem rozwiązanie z końcówką mocy wydaje się bardzo dobre. Oczywiście możesz zakupić klasyczny wzmacniacz stereofoniczny z wejściem na końcówkę mocy, jednak niepotrzebnie powielasz przedwzmacniacz (oczywiście w klasycznym wzmacniaczu stereofonicznym przedwzmacniacz może być wyższej klasy niż w Twoim amplitunerze, jednak biorąc pod uwagę przeznaczony budżet stawiałbym jednak na końcówkę mocy jako rozwiązanie lepiej wykorzystujące finanse i dające większy przyrost jakości).

 

Jak powiela przedwzamcniacz, skoro wzmacniacz z wejściem bezposrednio na końcówkę mocy omija swój przedwzmacniacz???.Do wzmacniacza podpina CD czy jakiś inne żródło i ma porządne stereo, a amplituner włącza tylko do fimów do którego podłączony ma owy wzmacniacz w trybie końcówki mocy. Po co słuchac stereo przez beznadziejny preout w amplitunerze?Co z tego ze podepnie lepszej jakości konówki mocy skoro na wejściu będą miały skaszaniony sygnał z amplitunera KD. Nie słyszałem jeszcze amplitunera KD który nie orałby sygnału na preout. Jeśli jest takowy ( w normalnych pieniądzach, do np 4 tysięcy) to z chęcią posłucham, jeśli będzie ok to sprzedaję mój amplituner Marantza, wzmacniacz Arcama i kupuje owy amplituner plus dwie końcówki.

 

 

Jak powiela przedwzamcniacz, skoro wzmacniacz z wejściem bezposrednio na końcówkę mocy omija swój przedwzmacniacz???.Do wzmacniacza podpina CD czy jakiś inne żródło i ma porządne stereo, a amplituner włącza tylko do fimów do którego podłączony ma owy wzmacniacz w trybie końcówki mocy. Po co słuchac stereo przez beznadziejny preout w amplitunerze?Co z tego ze podepnie lepszej jakości konówki mocy skoro na wejściu będą miały skaszaniony sygnał z amplitunera KD. Nie słyszałem jeszcze amplitunera KD który nie orałby sygnału na preout. Jeśli jest takowy ( w normalnych pieniądzach, do np 4 tysięcy) to z chęcią posłucham, jeśli będzie ok to sprzedaję mój amplituner Marantza, wzmacniacz Arcama i kupuje owy amplituner plus dwie końcówki.

 

Ale czy czasem w ten sposob nie bedzie trzeba krecic dwoma pokretlami glosnosci w KD?

Jak niby wtenczas bedzie ten poziom jednakowy?

Jakis przyklad?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Osobiście wybrałbym Arcama, to o wiele wyższa półka

 

Jest jeszcze

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) , ale nie wiem jak wypadnie jego połączenie z wersją silver. Ja miałem RX8, czyli wersja wcześniejsza, grałem na nich i na Marantzie i na Arcamie, z Arcamem o wiele lepiej, Marantz walił wszystko na twarz.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Raczej droższa półka, klasa ta sama.

Arcam gra łagodnie-aksamitnie, nad daje bardziej konkretne brzmienie i na tym różnice się kończą.

Marantzowi jak każdemu Japoniarzowi brakuje nasycenia barw, inaczej ujmując wybrzmień i analogowego nalotu co niektórzy nazywają ciemnym graniem.

 

Jeżeli na pierwszym miejscu jest czysta przyjemność to tylko i wyłącznie lampa moim zdaniem.

THD duże ale jakże urokliwe :-)

Musica curat cor meum et animam meam delenit

Raczej droższa półka, klasa ta sama.

Arcam gra łagodnie-aksamitnie, nad daje bardziej konkretne brzmienie i na tym różnice się kończą.

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie:) Naim Supernait to też ta sama klasa? Rożnica tylko w cenie, charakterze dźwięku i na tym różnice się kończą?:)

Zależy jaki charakter brzmienia tego kopnięcia na basie oczekujesz?

Szybki, punktowy, krótki ale konturowy i dobrze kontrolowany? Rotel/Denon/Onkyo

Czy mocny, konturowy lecz misiowaty, długo wybrzmiewający kosztem kontroli? Nad/Naim/lampa

 

Więcej i tak zależy od kolumn, extra kop na basie maja scanspeaki 18W coś tam.

Ale taki CA18Rnx Seasa też potrafi dać czadu ino nie tak konturowy, grubą krechą malowane :) ale bardziej melodyjny.

 

Zasada prosta, membrana basowca musi mieć swój rozmiar min. 18cm zalecane 30 cm i więcej :)))))

 

Bardzo ciekawe spostrzeżenie:) Naim Supernait to też ta sama klasa? Rożnica tylko w cenie, charakterze dźwięku i na tym różnice się kończą?:)

 

No dobra zbyt wyogólniłem :)) im drożej tym lepiej, ale % przyrostu jakości jest tak subtelny,że zachacza o chorobę zwaną audiofilizmem :) Inaczej kiedy włączymy lampę kontra tranzystor, wtedy słychać różnice.

 

Tylko ja to piszę z punktu widzenia osoby, która lubi mieć inny pre-set na dany gatunek muzyki.

Inaczej kręce gałkami bas/treble :p

Musica curat cor meum et animam meam delenit

Ciekawy temat sam zastanawiam się nad wzmocnieniem do mojego SR7008 i RX8 tak.sobie myślę że chciałbym zmienić barwę dźwięku a sama końcówka mocy raczej tego nie zrobi.

Dlatego zastanawiam się nad osobnym wzmacniaczem i tu moje typy to właśnie wspomniany Roksan kandy k2 Audiolab 8200A lub yba heritage a100 które to polecał Mi Don111 z tego forum któremu dziękuję.

Tylko pytanie czy te wymienione prędzej wzmacniacze napędza znacznie lepiej moje RX8. Jak SR7008? Bo tak sobie myślę że sama końcówka mocy nic nie da w moim przypadku bo AMP Marantza ma bardzo dużą moc i po co ja dublowac.

Tyle że zakup wzmacniacza niesie za.sobą dodatkowy koszt zakupu streamera bo u mnie wszystko z NASA leci

 

Wysłane z mojego C6903 za pomocą Tapatalk 2

Z RX8 bardzo dobrze spisuje się własnie Arcam. Trzyma w ryzach bas, leko zaokrągla dość mocną górę w RX8.Ogólie gra bardzo neutralnie, liniowo, nie dodaje za dużo od siebie tak jak np NAD.

Z RX8 bardzo dobrze spisuje się własnie Arcam. Trzyma w ryzach bas, leko zaokrągla dość mocną górę w RX8.Ogólie gra bardzo neutralnie, liniowo, nie dodaje za dużo od siebie tak jak np NAD.

 

A co myslisz o audiolab 8200a?

 

Bedzie to lepsze niz sama koncowka mocy audiolab 8200p w polaczeniu z moja yamaha 771?

No wlasnie na ile dzwiek zmienia komcowka mocy a na ile przedwzmacniacz, bo to mnie ciekawi.

Bo barwe dzwieku i charakterystyke brzmienia wyznacza chyba przedwzmacniacz i tak jak w moim przypadku czy taki audiolab zagra duzo lepiej od mijego sr 7008

A co myslisz o audiolab 8200a?

Nigdy nie słyszalem auiolaba tak że się nie wypowiem.

 

Bedzie to lepsze niz sama koncowka mocy audiolab 8200p w polaczeniu z moja yamaha 771?

Moim zdaniem zdycydowanie TAK.Końcówka mocy dobra jest do podłączenia pod osobny przedwzmacniacz, procesor dzwięku, ale nie pod amplituner AV, chyba że zależy nam na podniesieniu jedyniem mocy, bądź preout w amplitunerze jest bardzo dobrej jakości. Ja w budrzetowych amplitunerach jeszcze się z takim nie spotkałem. Doskonale to było słychać nawet na tak tanim i budżetowym wzmacniaczu jak Harman Kardon HK980 (cena nowego to około 1500zł), Marantz Pm 7004 oraz na obecnym Arcamie FMJ A28

 

Jednak jeśli nie jesteś pewien, to najlepiej byłoby wziać twój amplituner pod pachę do jakiegoś salonu i posłuchąć, raz z CD podpętym bezpośrednio pod wmacniacz a raz z CD podpiętym pod amplituner a ten spięty z wzmacniaczem. Wtedy będziesz doskonale widział czy pre w ampli ora dzwięk czy też nie, a jeśli tak to w jakim stopniu.

 

No wlasnie na ile dzwiek zmienia komcowka mocy a na ile przedwzmacniacz, bo to mnie ciekawi.

 

Moje spostrzeżenia zawsze były takie same. Pierwsze co rzucało się na uszy to spłaszczony dźwięk, o wiele słabsza dynamika, gorsza stereofonia

A co myslisz o audiolab 8200a?

 

Bedzie to lepsze niz sama koncowka mocy audiolab 8200p w polaczeniu z moja yamaha 771?

 

To zależy ...

W stereo 8200a będzie lepszy niż duet 8200p + 771. Moc co prawda niższa niż 8200p, ale za to preamp lepszy niż w 771. No i oczywiście w 8200a jest pełna funkcja by-pass (oznaczenie producenta: "pre-power AV"), więc w trybie kina głośność regulujesz tylko z poziomu yamahy (8200a zachowuje się wtedy jak sama końcówka mocy, a wszystkie jego regulatory są nieaktywne), natomiast w trybie stereo yamaha znajduje się całkowicie poza torem sygnału i nie wpływa na dźwięk. Dodatkowy plus takiego rozwiązania to oszczędność na interkonekcie pomiędzy wzmacniaczem i amplitunerem - kabelek w tym przypadku może być niższej klasy, ponieważ nie bierze udziału w transmisji sygnału stereo.

 

Z kolei w kinie 8200p + yamaha wypadnie lepiej niż 8200a + yamaha ze względu na wyższą moc końcówki, a co za tym idzie większy potencjał dynamiczny w wymagających tego momentach filmu. Jednak w praktyce będzie mieć to istotne znaczenie tylko w sytuacji jeżeli nie masz w systemie aktywnego subwooferea i kanał LFE przekierowany jest na kolumny frontowe. Jeżeli natomiast aktywny sub w systemie posiadasz, to on będzie odwalać praktycznie całą robotę w kwestii LFE i w tej sytuacji różnica na korzyść mocniejszej końcówki będzie mało zauważalna.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.