Skocz do zawartości
IGNORED

Test nowego wzmacniacza Marton Opusculum Ref.


jozwa maryn

Rekomendowane odpowiedzi

Zachęcony wynikami odsłuchów u siebie zamierzam się wybrać do p. Andrzeja Zawady posłuchać Martona na jego wielkich Revolution. To będzie faktycznie bardziej miarodajny test wydajności prądowej niż u mnie. Ale skoro p. Andrzej wybrał ten wzmacniacz to widocznie miał ku temu powody.

 

Po odsłuchach u p.Zawady zapraszam do siebie..............będzie możliwość porównania grania-mi setki wat są zbędne.

Odgrody open baffle może są i fajne...............tylko po co tyle głośników basowych i w dodatku tylko polipropylenowych.

Można lepiej w tych odgrodach pomajstrować-bo cena ponad 80000 daje spory wybór świetnych głośników.

Osobiście wolałbym wilson benesch chimerę -nawet z drugiej reki za pól ceny........jestem trzeżwy i niczym nie otumaniony-dlatego to napisałem

 

 

A w ogóle co to za pojęcie "przestarzała konstrukcja" w stosunku do wzmacniacza. Jest na tranzystorach germanowych? A może wzmacniacze lampowe są przestarzałe?

 

To określenie SA, najlepiej jego zapytać o wyjaśnienie. To chyba takai forma umniejszania wartości sonicznych urządzenia.

Gość passer

(Konto usunięte)

Panowie, nie wypada dyskutować - SA wielkim znawcą jest.

 

Już w momencie pojawienia się notki o wzmacniaczu ze zwłyką dla siebie przenikliwością stwierdził - ten wzmacniacz nie może dobrze grać.

I do dzisiaj mimo, że wzmacniacz widział jedynie na fotografii ( u p.Zawady słuchał monobloków Opus ) zdania nie zmienił. Wnikliwie studiując obrazki poinformował wszystkich odkrywczo - to jest przestarzała konstrukcja!.

Panowie, nie można dyskutować z tak wielką wiedzą.

Przecież nie ma sensu pochylać się tak nisko.

 

 

 

 

 

 

 

 

Gwoli ścisłości wzmacnicz, który był w Melancholi był tą samą kontrukcją, która była u Tomka i tą samą konstrukcją jaką posiadam od 2lat.

problemy z odtwarzaniem niektorych fortepianow

 

ktorych, jesli mozna wiedziec?

 

Piszac to chodzilo mi o konkretne nagrania niektorych fortepianow a nie o ich TYPY, we wczesniejszych postach pisze ze chodzi mi o fortepiany glosno nagrane i z bliskiej odleglosci. Z takimi wlasnie nagraniami ma pewien problem moj DAC ;) Ja napisalem nie jasno, i owszem, ale WY czytalisci wybiorczo ;)

Ostatnie parę stron mądrości n.t. fortepianu, brzmienia niektórych instrumentów, nagrywania itp. poza małymi wyjątkami to niezły cyrk!!!

Czytałem ze zdziwieniem graniczącym ze współczuciem....

Może piszmy o tym o czym mamy pojęcie!

Chetnie w tym temacie z Toba podyskutuje, byc moze na zywo...ja ze swojej strony mam tez mocne argumenty, ale chetnie polsucham Twoich :)

 

Już myślałem, że w wątku zapanuje ład i porządek, a tu znowu o "piano" :)))

A jak Marton wypadl na glosnych i dynamicznie nagranych fortepianach, powaznie pytam? Przeciez to najtrudniejszy moim i nie tylko moim zdaniem dla sprzetu instrument?

Chetnie w tym temacie z Toba podyskutuje, byc moze na zywo...ja ze swojej strony mam tez mocne argumenty, ale chetnie polsucham Twoich :)

Może w Wa-wie???

Ponieważ często ponawiacie pytanie o barwę poszczególnych instrumentów w kontekście obu wzmacniaczy odpowiadam:

1. Skrzypce:

Na ARC skrzypce brzmią bardziej elektrycznie, tak jak Vanessa Mai, z takim metalowym nalotem.

2. Fortepian:

ARC gra większym instrumentem, daje ciut więcej wybrzmień, ale na moje ucho leciutko go ociepla w stosunku do wersji live.

3. Trąbka:

Na ARC bardziej złocista, z większym blaskiem a mniejszą dobitnością.

4. Saksofon:

Tu akurat wolę ARC, daje coś w rodzaju większego zadęcia, nie wiem jak to dokładnie opisać. Lepiej czuć wybrzmienia. różnicowanie brzmienia obu instrumentów jest lepsze na ARC.

5. Kotły:

ARC gra w sposób zamglony na samym dole pasma, brakuje siły uderzenia, ataku a także czuć ewidentne zaokrąglenie.

ARC pomimo pewnych pogrubień moim zdaniem lepiej pokazuje jego barwę i wybrzmienia, a także rezonans pudła.

7. Gitara basowa:

ARC na tym instrumencie niestety wyraźnie się gubi, brakuje motoryki i drapieżności.

8. Gitara klasyczna:

ARC daje przewagę blasku oraz więcej rewerberacji, gra w sposób bardziej ofensywny, może i lekko przejaskrawiony.

 

 

Myślę Tomku że to mogłeś zauważyć przy zakupie swojego ARC bez żadnych innych wzmacniaczy do porównania :)

 

Nie napisałeś najważniejszego odnośnie Martona; jest FUN czy też nie ma? Ile płyt odkrytych na nowo?

 

A jak Marton wypadl na glosnych i dynamicznie nagranych fortepianach, powaznie pytam? Przeciez to najtrudniejszy moim i nie tylko moim zdaniem dla sprzetu instrument?

 

Nie ma tak głośnych fortepianów żeby podołały Martonowi ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Ton co zostalo napisane o fortepianie, w kontekscie Martona jest absolutnie za malo. Chcialbym posluchac o niedoskonalosciach odtwarzania tego instrumentu ( ba zawsze takowe sa) nie oszukujmy sie! N.p. jak radzi sobie z dynamicznymi bardzo glosno odtwarzanymi - to jest dopiero TEST z prawdziwego zdarzenia, przynajmniej ja tak testuje. To ma byc dynamika i glosnosc odtwarzania jak live.;)

Ton co zostalo napisane o fortepianie, w kontekscie Martona jest absolutnie za malo. Chcialbym posluchac o niedoskonalosciach odtwarzania tego instrumentu ( ba zawsze takowe sa) nie oszukujmy sie! N.p. jak radzi sobie z dynamicznymi bardzo glosno odtwarzanymi - to jest dopiero TEST z prawdziwego zdarzenia, przynajmniej ja tak testuje.

No cóż to zależy bardzo zarówno od kolumn jak i wzmacniacza, pytaj czy była współpraca.

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Myślę Tomku że to mogłeś zauważyć przy zakupie swojego ARC bez żadnych innych wzmacniaczy do porównania :)

Nie napisałeś najważniejszego odnośnie Martona; jest FUN czy też nie ma? Ile płyt odkrytych na nowo?

 

Dopiero kontakt z Martonem obnażył słabości w zakresie basu. Co do pozostałych cech to można je było różnie interpretować. Zawsze tego typu porównanie 1:1 jest jak najlepsze bo potwierdza ewentualne przypuszczenia. Jak chodzi o muzę to fenomenalnie zabrzmiał ciężki rock oraz całość klasyki. To są faktycznie nowo odkryte płyty.

Gość passer

(Konto usunięte)

Ton co zostalo napisane o fortepianie, w kontekscie Martona jest absolutnie za malo. Chcialbym posluchac o niedoskonalosciach odtwarzania tego instrumentu ( ba zawsze takowe sa) nie oszukujmy sie! N.p. jak radzi sobie z dynamicznymi bardzo glosno odtwarzanymi - to jest dopiero TEST z prawdziwego zdarzenia, przynajmniej ja tak testuje. To ma byc dynamika i glosnosc odtwarzania jak live.;)

Ton co zostalo napisane o fortepianie, w kontekscie Martona jest absolutnie za malo. Chcialbym posluchac o niedoskonalosciach odtwarzania tego instrumentu ( ba zawsze takowe sa) nie oszukujmy sie! N.p. jak radzi sobie z dynamicznymi bardzo glosno odtwarzanymi - to jest dopiero TEST z prawdziwego zdarzenia, przynajmniej ja tak testuje. To ma byc dynamika i glosnosc odtwarzania jak live.;)

 

Jestem gotów podjąć działania logistyczne i przyjechać ze wzmacniaczem do Ciebie. Kontakt pw.

To ma byc dynamika i glosnosc odtwarzania jak live.;)

 

Inżynierze Stasiop, daj pan już spokój z tym live. Nie można tak po ludzku - nie live?

Parker's Mood

A jak Marton wypadl na glosnych i dynamicznie nagranych fortepianach, powaznie pytam? Przeciez to najtrudniejszy moim i nie tylko moim zdaniem dla sprzetu instrument?

A dobre 80% jak Live, to dużo czy mało? Pytam o fortepian.

Inżynierze Stasiop, daj pan już spokój z tym live. Nie można tak po ludzku - nie live?

No bo on często siedzi na FOH-u ;)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

A dobre 80% jak Live, to dużo czy mało? Pytam o fortepian.

 

Dlaczego 'Live' z wielkiej litery? Czy to słowo ma jakieś szczególne znaczenie?

Parker's Mood

A dobre 80% jak Live, to dużo czy mało? Pytam o fortepian.

No moze byc! ;) I jak bylo? Ale o wadach rowniez napisz jesli takowe byly.

 

A tak wogole na AS2014 bedzie go mozna gdzies posluchac?

Jestem gotów podjąć działania logistyczne i przyjechać ze wzmacniaczem do Ciebie. Kontakt pw.

 

Passer, podziwiam Twoją wytrwałość zwiazaną z wyjazdami do kolegów z AS, przecież to ciężki klocek - 70 kg - 80 brutto.

Niech Stasiop poda nazwę płyty na której nagrano zbyt głośno fortepian < ? > postaramy się to sprawdzić na Martonie.

Na poczatek testow fortepianowych nie musi byc to nawet glosny i dynamiczny utwor proponuje ten utwor z testu DAC-a Trinity:

 

1.) Harmonic structure restoration

Testing Track:

Chopin: Grande Polonaise Brillante in E flat major . Yundi Li Piano (DG 471479-2) Track 5.

Every single note came out from the piano packaging with full harmonics. It made the note stereoscopic. The Trinity DAC achieved very high score in this area.

 

To jest troche takie plumkanie ale ma ten fortepian byc absolutnie czysty, duzo bedzie tutaj zalezec od zrodla ale i od reszty toru rowniez.

Pozniej podam dalsze przyklady.

 

Upojenie - Anna maria Jopek & Friends with Pat Metheny, track 6 - Letter from home.

Tutaj galke wzmocnienia ustawiamy tak aby uzyskac glosnosc koncertowa. Fortepian ma byc absolutnie rowniez CZYSTY.

No moze byc! ;) I jak bylo? Ale o wadach rowniez napisz jesli takowe byly.

 

A tak wogole na AS2014 bedzie go mozna gdzies posluchac?

To zdanie Marka Knagi. Ja za czorta nie wiem czy to mało czy dużo. M. Knaga z fortepianem za pan brat, więc ...

Jak było? Nie wiem, goście się rozsiedli na kanapach i słuchali:))). Trza ich pytać.

 

Ja sobie wczoraj do późna słuchałem m.in. tego;

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

B. podoba mi się wykonanie i realizacja.

Często wracam do tego wydania.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ja sobie wczoraj do późna słuchałem m.in. tego;

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

B. podoba mi się wykonanie i realizacja.

Często wracam do tego wydania.

To nie jest wymagajace nagranie dla sprzetu, znam ta plyte, muzycznie bardzo dobra, ale jako test wyczynowy to nie jest dobry przyklad. ;)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Idziesz Stasiop, idziesz! Masz tu Cecila, może on spełni Twoje wymagania...

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Parker's Mood

Idziesz Stasiop, idziesz! Masz tu Cecila, może on spełni Twoje wymagania...

Nawet nie wiesz jak trafiles mi w gust, lubie takie granie :) naprawde! Te najbardziej zakrecone plyty n.p. K. Jarretta sa moimi ulubionymi a to czasami podobna Muzyczka ;)

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Jak było? Nie wiem, goście się rozsiedli na kanapach i słuchali:))). Trza ich pytać.

 

Bardzo się im podobało, ocenili dźwięk jako w wielu aspektach wybitny. To wiem od samych zainteresowanych;-) A jak już rozmowa dotyczy fortepianu to na pewno MBL pokażą go lepiej niż większość klasycznych kolumn z powodu gabarytów zbliżonych do rzeczywistych. U mnie fortepian zabrzmiał barwowo OK, ale nie miał tej wielkości co na żywo.

To nie jest wymagajace nagranie dla sprzetu, znam ta plyte, muzycznie bardzo dobra, ale jako test wyczynowy to nie jest dobry przyklad. ;)

 

Stasiu,

Gdzież mi tam do wyczynowych DACów :))

Ja drobny miś jestem, dlatego słucham tylko D. Grammophon:))

Ja drobny miś jestem, dlatego słucham tylko D. Grammophon:))

Nie wiem czy zauwazyles ze utwor testowy ktory podalem jest tez ze stajni DG, zreszta DG nagrywa bardzo dobrze, ale tylko niektore nagrania nadaja sie do testow, ja wybieram te najbardziej karkolomne harmonicznie.

Nie badz taki skromny Piano z pewnoscia gra Ci dobrze ;) Takie glosniczki jak masz, to moje marzenie :)

Nawet nie wiesz jak trafiles mi w gust, lubie takie granie :) naprawde! Te najbardziej zakrecone plyty n.p. K. Jarretta sa moimi ulubionymi a to czasami podobna Muzyczka ;)

 

Stasio, ale wycmokałeś MarkaN - on kocha Jarretta. Ale ten fragment Taylora to nie Jarrett.....ale jaki fortepian......

Bardzo się im podobało, ocenili dźwięk jako w wielu aspektach wybitny. To wiem od samych zainteresowanych;-) A jak już rozmowa dotyczy fortepianu to na pewno MBL pokażą go lepiej niż większość klasycznych kolumn z powodu gabarytów zbliżonych do rzeczywistych. U mnie fortepian zabrzmiał barwowo OK, ale nie miał tej wielkości co na żywo.

Tomek,

A wtedy grała na LOW tylko Tara za 100zł :))) ze o innych sprawach nie wspomnę:) Do tego, pułapki na 44Hz nie były ustawione należycie.

Teraz już są, choć czekam na pułapki 62Hz.

Dziękuję, miło... ze to właśnie Ty napisałeś:)

Chowam nóż, pochylam bańkę i wyciągam grabę na pojednanie:)))

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.