Skocz do zawartości
IGNORED

Lampizator big 7


Lukasz Stawowy

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie dipole oddają energię w zupełnie inny sposób, klasyczne głośniki " rasują " dynamikę ( kto chodzi na akustyczne koncerty , ten wie) szczególnie BS.

Dziwna perspektywa akurat dla mnie jest bardziej naturalna .... Twoje Utopie są duże, , ale jak słucham na zwykłych kolumnach Casandry Wilson o wzroście 120 cm...to nie jest fajnie...

Dokładna lokalizacja ...nie stwierdzam tego problemu...ale nie słucham klasyki ..;))

 

Ja tego tak nie odbieram. Twoich kolumn nie znam to trudno mi ocenić i wcale nie znaczy, że te Magnepany 1.7 grają tak jak twoje. Natomiast nie zgodzę się, że klasyczne kolumny rasują dynamikę. Może bywaliśmy na innych koncertach bo muza na żywo to gigantyczna dynamika i ekspresja, czasem aż za duża. Bywa że od każdego uderzenia werbla automatycznie mrugają powieki. Klasycznie kolumny nie mogą podkręcać tak potężnej dynamiki. To jest niemożliwe. Nawet nie są w stanie oddać 80% tej dynamiki, w zależności od systemu, Są takie które oddają 70% tej żywej dynamiki, a są takie, które ledwo dają 50%. Ale płaskie panele są w tym znacznie słabsze. To może jest 20%. Nie ma nawet ułamka tej ekspresji, dynamiki, życia, które jest na żywo. Najbliżej tej żywej dynamiki są tuby ale one mają inne problemy i na dłużej są męczące. Płaskie panele są łagodniejsze, przyjemniejsze, takie pastelowe ale znów brakuje właśnie tej energii, rytmiki, dynamiki. Wszystkich nie słyszałem. Te Leonardo grały fajnie choć energii nadal miały mniej niż klasyczne kolumny.

Gość cybant

(Konto usunięte)

Sly,

 

Nie chodzi o moje kolumny...zwyczajnie dipole nie wytwarzają takiego oderzenia w brzuch jak klasyczne głośniki .

Tylko w klasycznych skrzynkach ta dynamika jest taka " syntetyczna i napompowana " bas ma uderzenie ma ciśnienie , ale reszta pasma nie ma dynamiki IMHO...i nie chodzi tu o koncerty to zupełnie coś innego , tutaj MarkN ma zupełną rację.

 

Cięźko to opisać ...ale słychać ;)

 

Tak , tuby mają taką dynamikę ....niestety reszta leży i kwiczy ...;))

Gość cybant

(Konto usunięte)

Ale co to znaczy że dynamika jest sztuczna i napompowana? To non sens. Czyli na żywo też jest sztuczna i napompowana? Tam dopiero jest uderzenie i wykop.

Na żywo to wolę tuby ....;)

Sly większość klasycznych głośników to Boombox ....

Dynamiczny poluzowany bas i pozostały zakres jak w małym telewizorze ...

Oczywiście moim zdaniem.

Na żywo muzyka otacza i wchłania ...a tutaj jest jak w małym kinie ....

Masz rację w przypadku małych kolumienek. Ale jeśli są to duże kolumny to nie ma nic takiego jak efekt małego TV. Muzyka otacza na ile jest to możliwe i jest ekspresja i dynamika dość blisko muzyki na żywo. Nie jest to samo ale jest te 70-90% w przypadku tub i 50-80% w przypadku klasycznych paczek Jak do tej pory płaskie panele, których słuchałem miały w tym aspekcie poważne braki ale nie słyszałem wszystkich. Znajomy kupił sobie Infinity RS1, niegdyś topowe panele + wieże basowe. Muszę się do niego wybrać i posłuchać.

Gość cybant

(Konto usunięte)

Masz rację w przypadku małych kolumienek. Ale jeśli są to duże kolumny to nie ma nic takiego jak efekt małego TV. Muzyka otacza na ile jest to możliwe i jest ekspresja i dynamika dość blisko muzyki na żywo. Nie jest to samo ale jest te 70-90% w przypadku tub i 50-80% w przypadku klasycznych paczek Jak do tej pory płaskie panele, których słuchałem miały w tym aspekcie poważne braki ale nie słyszałem wszystkich. Znajomy kupił sobie Infinity RS1, niegdyś topowe panele + wieże basowe. Muszę się do niego wybrać i posłuchać.

Tak masz rację ,

Dlatego drogi są różne ;)

Każdy musi wybrać " swoje granie" .

Jak miałbym słuchać tego co Piano ...to bym usnął ....;)))

I tak i nie.Gusta są różne. Miałem okazję słuchać w kontrolowanych warunkach Magnepany 1.7. To było ciekawe, pod pewnymi względami fajne ale ogólnie nie moja bajka. Dźwięk za bardzo rozmyty, za bardzo nieokreślony, dziwna perspektywa przestrzeni. Do tego brakowało energii i ekspresji i nie chodzi o bas bo tego nie było w ogóle. Chwilę później słuchałem 2 klasycznych kolumn i było znacznie lepiej, przynajmniej dla mnie.

Magnepan 1.7 ma się tak do CLXa jak focal chorus 716 do Twoich Utopii :) Orkiestrę symfoniczna chętnie porownam...

Znana to melodia ale już trochę nudnawa.... Towarzyszu Świniarek wymyśl coś nowego.

Melodia znana a smród się ciągnie nadal...

Fajowa była historia o próbie zwrotu wypożyczonego kabla...

Równie interesująca próba sprzedaży Esoterica, którego nie było...

To chyba przez tego gołębia, może narobił na balkon albo klatkę?

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Panie żelek proszę pisać w temacie wątku. Osobiście moją największą rozterką życiową są losy Fikusa. Mam nawet piękny okaz w pokoju!

Nie byłbym w stanie zatrudniać aż 100 osób jak Pan L. Będę sobie wiódł swoje skromne życie szaraczka, gdzie mi tam do wielkiego bieznesu łałdio. Nie śmiem nawet marzyć o takiej karierze!

Nie zajmuję już więcej czasu i idę masować... serdelki :)

Zapraszam na masaż do mojej masarni, będziesz jak nowo narodzony!

Blask Pana chwały łałdio Panie Tomaszu i blichtr mnie oślepił, więcej już nie zniosę. Proszę mi darować. Jest Pan najlepsiejszym sprzedafcom łałdio vintage hajendów jakiego znam. Jednym słowem wielki SZACUN!

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Nawet najdroższe i najlepsze głośniki tradycyjne połączone razem nigdy nie będą w pełni transparentne i pozbawione sztucznych naleciałości.

Nie zrozumie tego nikt kto 1:1 nie porównał Swojej kolumny tradycyjnej z elektro lub magnetostatem.

 

Proszę o sprostowanie, polegające na wyłączeniu mojej skromnej osoby z właściwości tego opisu.

 

Dysponuję świadkami, którzy pod przysięgą zeznają, że proponowałem kilkanaście lat temu, firmie producenckiej hi end, wdrożenie opracowania, w którym wszystkie obwody magnetyczne, konstrukcji trzy drożnej, byłyby jednorodne, zaś cewki drgające miały być nawinięte dokładnie tym samym przewodnikiem, różnicowane w sposób podlegający ochronie praw autorskich, nie mogę więc publicznie przedstawić.

 

To, że tego typu konstrukcja ma sens w ujęciu jednorodności jest zupełnie oczywiste i podzielane w gronie osób, które i mnie było dane reprezentować.

 

Jednak jednorodność, jest tylko z jednym z kryteriów, są też inne właściwości, których pomijanie będzie skutkowało co najmniej zaskoczeniem, lub błędami, na przykład, przydatność danej techniki dla potrzeb zakresu działania.

 

Temat kolumn głośnikowy jest szeroki, niezwykle trudny, do dziś nie znajdujący rozwiązania ostatecznego.

Powodem są przeciwstawne wymagania techniczne, dotyczące metodyki przetwarzania składników pasma akustycznego w całej jego rozciągłości i dynamice.

 

 

Proszę o sprostowanie, polegające na wyłączeniu mojej skromnej osoby z właściwości tego opisu.

 

Dysponuję świadkami, którzy pod przysięgą zeznają, że proponowałem kilkanaście lat temu, firmie producenckiej hi end, wdrożenie opracowania, w którym wszystkie obwody magnetyczne, konstrukcji trzy drożnej, byłyby jednorodne, zaś cewki drgające miały być nawinięte dokładnie tym samym przewodnikiem, różnicowane w sposób podlegający ochronie praw autorskich, nie mogę więc publicznie przedstawić.

 

To, że tego typu konstrukcja ma sens w ujęciu jednorodności jest zupełnie oczywiste i podzielane w gronie osób, które i mnie było dane reprezentować.

 

Jednak jednorodność, jest tylko z jednym z kryteriów, są też inne właściwości, których pomijanie będzie skutkowało co najmniej zaskoczeniem, lub błędami, na przykład, przydatność danej techniki dla potrzeb zakresu działania.

 

Temat kolumn głośnikowy jest szeroki, niezwykle trudny, do dziś nie znajdujący rozwiązania ostatecznego.

Powodem są przeciwstawne wymagania techniczne, dotyczące metodyki przetwarzania składników pasma akustycznego w całej jego rozciągłości i dynamice.

Bardzo ciekawa koncepcja tylko jak chcesz ujednolicic mala mase membran dla roznych przetwornikow?
Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Bardzo ciekawa koncepcja tylko jak chcesz ujednolicic mala mase membran dla roznych przetwornikow?

 

Podłączam się do pytania ? do 747 oczywiście.

 

Ale co to znaczy że dynamika jest sztuczna i napompowana? To non sens. Czyli na żywo też jest sztuczna i napompowana? Tam dopiero jest uderzenie i wykop.

 

W naturze makrodynamika wytwarzana jest przez dublowanie instrumentów i tak już większych w wersji pojedynczej od klasycznych membran dynamicznych.

Klasyczna membrana musi braki w swojej powierzchni (w stosunku do prawdziwych instrumentów) nadgonić potężnym skokiem na resorze .

Wpada w kompresję i zamiast prawdziwej energii płyniemy na zniekształceniach - tu masz tą sztuczność i pompowanie.

Ot cały potencjał Twoich głośników w tej materii.

Promieniowanie tylko do przodu też jest niezgodne z naturą bo skupia instrumenty w czymś wymyślonym na potrzeby audio i jest zjawiskiem nieprawdziwym.

ujednolicic mala mase membran

 

Dosłownie ujednolicić się wszystkiego nie da, lecz można zachować przybliżone proporcje, proszę pamiętać, że to nie jest takie zero-jedynkowe rozumowanie, gdyż nie mamy jednego zakresu, lecz ciągłe spectrum częstotliwości i jeśli chcemy w ogóle mieć wielodrożny zestaw głośnikowy i cieszyć się fizycznym przystosowaniem przetworników, do zakresu pasma jaki im dajemy do przetwarzania, to kompromisy są nieuniknione, można tylko ograniczać ich źródłową różnorodność, np materiałową, co robią przykładowo producenci głośników będąc jednocześnie producentami całych zespołów głośnikowych.

Tak postępowali Japończycy w koncernach, odnosząc sukcesy.

 

Przewodnik w przetworniku jest tym elementem, na którego charakterystykę dokonujemy "rzutu" sygnału sterującego, cewka drgając przekazuje drgania do układu mechanicznego, kiedy go wyidealizujemy, to otrzymamy tylko oryginalny dźwięk z cewki, tak więc niejako "identyczne" cewki w poszczególnych typach głośników teoretycznie pozwalają na uzyskanie przybliżonej spójności.

Rzeczywiste właściwości fizyczne ośrodków, takie jak masa, nie będą takie same w zakresach, lecz i częstotliwości sygnału sterującego takie nie są, z tego powodu, rozumowanie się komplikuje, oczywiście sama zwrotnica zmieni naturę sygnału dla poszczególnych zakresów, co już jest bardzo poważnym wpływem i ograniczeniem.

 

Problem z podziałem pasma jest rzeczywiście bardzo wąskim gardłem całego systemu, szczególnie zwrotnica, to oczywiste, wypada godzić się jedynie na kompromisy, z tego powodu polecam wszystkim rozwiązania szeroko pasmowe, jako przybliżone rzeczywiste ośrodki zdolne do całościowego ujęcia i przekazu zdarzeń dźwiękowych, z zachowaniem wszelkich potrzebnych właściwości, przede wszystkim czasowych.

 

 

Podłączam się do pytania ? do 747 oczywiście.

 

 

 

W naturze makrodynamika wytwarzana jest przez dublowanie instrumentów i tak już większych w wersji pojedynczej od klasycznych membran dynamicznych.

Klasyczna membrana musi braki w swojej powierzchni (w stosunku do prawdziwych instrumentów) nadgonić potężnym skokiem na resorze .

Wpada w kompresję i zamiast prawdziwej energii płyniemy na zniekształceniach - tu masz tą sztuczność i pompowanie.

Ot cały potencjał Twoich głośników w tej materii.

Promieniowanie tylko do przodu też jest niezgodne z naturą bo skupia instrumenty w czymś wymyślonym na potrzeby audio i jest zjawiskiem nieprawdziwym.

 

Bzdury. Duże przetworniki w dużych kolumnach praktycznie w ogóle nie wychylają się, więc żadnego pompowania nie ma. Wielki 16 calowy basowiec w Grand Utopii wogóle się nie wychyla. Podobnie carbonowe 16 calowce w Torusie Wilsona Benescha, które tylko minimalnie drgają, a produkują poteźny, świetnej jakosci bas mogący napędzić nawet 200m2 pokój. Berylowy średniotonowiec w TAD-ach wychyla się... 0.2mm czyli zero! Gdybys miał doświadczenie z dobrymi kolumnami, a nie tylko z opisami z netu wiedziałbyś to.

Ten pierwszy scalak to raczej bedzie AK4115 jest tam odbiornik SPDiF-u, co sadzicie?

To wygląda rzeczywiście na odbiornik konwerter SPDIF na I2S , może być AK4118A . Raczej nie jest to resampler.

skupia instrumenty

Skupia w tanich systemach, w najlepszych możliwa jest trójwymiarowa scena z realizmem ocierającym się o rzeczywistość, trzeba tylko posiadać wiedzę jak taki system zbudować, w oparciu o jakie komponenty i najważniejsze w nim, w oparciu o jakie kable.

 

Przetwornik bez podziału pasma, ma tylko ułatwione zadanie i niejako teoretycznie pewne handicapy, lecz zespół głośników potraktowany jak "jeden głośnik", też posiada zdolność do kreacji jakości, lecz dzieje się to w oparciu o inne rozumienie.

 

Przewodnik o dużym relatywnie przekroju, stanowiący budulec cewki głośnika basowego, przeniesie i spowoduje zaistnienie składowych, które w "lekkich" i pozornie szybkich cewkach szeroko pasmowych, nigdy nie będą miały fizycznie prawa zaistnieć i wzbudzić membrany.

To jest przewaga i zaleta wielodrożnych zespołów - dostosowanie przetwarzania przetwornika do przydzielonego mu zakresu.

Japończycy dla wyrównania i ujednolicenia stosowali proporcje, możliwe są rodzaje korekty tego postępowania, lecz za każdym razem na końcu usłyszymy dokładnie to, co zastosujemy, to krótka kołdra, w szczelinie magnetycznej na prawdę niewiele jest miejsca na pomysły czy poszukiwanie kompromisu, działa tu fizyka i mamy albo to albo tamto, musimy wybrać, zastosować priorytet.

 

Nigdy nie zastosowałbym osobiście karkasu podtrzymującego mechanicznie cewkę głośnika wysoko tonowego, nawet gdyby miał rolę chłodzącą i wspierającą w ten sposób przyjęte rozwiązanie, gdyż zysk z chłodzenia i działania dzięki temu tej danej koncepcji, jest mniejszy od strat, jakie muszą powstać, kiedy do tego karkas jest przewodnikiem prądu, powstanie tam prąd wirowy oraz prądy błądzące, będzie ten prąd oddziaływał z polem magnetycznym obwodu, powodując zabrudzanie przekazu, do tego karkas stanowi zwarcie magnetyczne dla wszystkich rozumianych oddzielnie zwojów cewki głośnika, co osłabia siłę mechaniczną drgań w zakresie tego oddziaływania, szczególnie na poziomie micro.

Karkasy stosowane w przetwornikach dla pozostałych zakresów, działają równie niekorzystnie.

 

Przykro mi.

 

 

 

Osoby korzystające z rozwiązań obarczonych skutkami ubocznymi o niszczącym wpływie na wierność, muszą mieć później kłopot w definicji pozostałych elementów toru, w tym kabli, oraz z uzyskaniem całościowego dopuszczalnego poziomu działania systemu audio.

To wygląda rzeczywiście na odbiornik konwerter SPDIF na I2S , może być AK4118A .

Nie, to nie jest AK4118A poniewaz ten scalak ma 64 nozki a AK4118 ma tych nozek 48, stawiam na AK4115 ktory ma 64 nozki

Tak, jesli chodzi o resampler to z pewnoscia to on nie jest, tylko AK4115 wlasnie Spdif na I2S.

Na forum , nie ma zakładki technika, więc nigdzie nie ma przestrzeni do pogłębionej merytorycznej dyskusji.

Wszystko Ok tylko to jest watek o Big7, a w Big7 chyba nie ma zamontowanego glosnika...;)

Wszystko Ok

 

Pozdrawiam.

 

chyba nie ma zamontowanego glosnika.

 

Kolega Łukasz, konstruktor Big7, zapewne jest zainteresowany czytelnym i czystym odsłuchem własnej konstrukcji, inni, w tym użytkownicy Big7 zapewne nie pogardzą wiedzą dotyczącą okoliczności zaistnienia najbardziej wyszukanych wrażeń odsłuchowych z źródła cyfrowego jakie im zostało tu zaproponowane i jest opisywane.

 

watek o Big7

 

Nawet Big7 potrzebuje głośników aby wybrzmiał w pomieszczeniu odsłuchowym, chyba że jestem w błędzie..

Gość Firewall 1

(Konto usunięte)

Podobnie carbonowe 16 calowce w Torusie Wilsona Benescha, które tylko minimalnie drgają, a produkują poteźny, świetnej jakosci bas mogący napędzić nawet 200m2 pokój. Berylowy średniotonowiec w TAD-ach wychyla się... 0.2mm czyli zero!

 

Teraz z tymi parametrami to żeś wjechał na tor Formuły 1 ale w kabinie Lamborghini Trattori.

Wiem że lubisz analogie motoryzacyjne więc ta tu pasuje jak ulał.

Miały mnie przestraszyć czy co - lepiej zobacz jakie fałdy masz na średniotonówkach jako górny resor - służy do bujania jak nie wiedziałeś to już wiesz.

 

cytat :

 

"...Głośniki Magnepana w przeciwieństwie do konwencjonalnych głośników kolumnowych, które używają obudowy do wzmocnienia dźwięku wytwarzanego przez przetworniki, emitują dźwięki bezpośrednio w powietrze, wytwarzając fale dźwiękowe, promieniujące z przodu i z tyłu paneli.

 

Same panele składają się z 0,013 mm membrany mylarowej, związanej z drucianą siatką, przewodzącą prąd, „napędzaną” przez magnesy rozmieszczone za membraną. Reakcja między prądem a magnesami wprawia w ruch zjawiskowo leciutką membranę, wytwarzając dźwięk poprzez wibracje...."

 

"...Głośniki wstęgowe nie mają wysokiego wychylenia, więc im większa powierzchnia, tym głośniej mogą grać. 2 852 cm...."

 

http://unu.magazyn.pl/audio-mp3-hifi/zestaw-glosnikow-kina-domowego-magnepan

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.