Skocz do zawartości
IGNORED

Scena i 3D to efekt hiendowego systemu czy jego podstawa ?


Gość jt211

Rekomendowane odpowiedzi

Gość vittorio

(Konto usunięte)

jak nagranie nie jest live, to o jakiej naturalności sceny panowie rozprawiają?

 

A kto tu powiedział chociaż jedno słowo na temat naturalności sceny ? nie wydaje Ci się, że się kolego za bardzo zafiksowałeś i usiłujesz komuś wkładać w usta słowa których nie wypowiedział ?

 

Nie jest prawdą, że kolumny które kreują dżwięk na linii są prawiłowe, a te, które kreują dżwięk laid back lub up front to nieprawidłowe

 

no jak to jest z tą "prawidłową" bądź "nieprawidłową" sceną skoro w studiu gdzie w trakcie realizacji nagrania reżyser dźwięku buduje scenę nagrania typu laid back a gość w chałupie ma up front ?

to ma system OK czy też raczej do dupy ?

Jeżeli nie jesteś w stanie zweryfikować powyższych teorii sam to lepiej ich nie powtarzaj bo większość jest kuriozalna.

Powyższe brzmi jak narzekanie niespełnionego konstruktora :)

 

Nadal nie wiem co to są te "sfazowane" kolumny. Możesz to wytłumaczyć. Najlepiej połączone pomiędzy sobą przetworniki są rzecz jasna w szerokopasmowych panelach, bo tych połączeń nie ma lub są w zakresie basu. Do tego dochodzi wpływ brzmienia narzucony przez każdy głośnik tradycyjny i jego membranę. Drugie miejsce to głośniki tradycyjne szerokopasmowe, później monitory i konstrukcje dwudrożne itd... Twoje kolumny są na samym końcu tej hierarchii jako układy czterodrożne. Do tego te określenia "wszyscy uważają" jest mocno chybione bo ja w większości uważam inaczej.

 

Dlaczego Ci fachowcy kryją się ze Swoimi produktami, chyba nie chcą skończyć jak nasz forumowy kosmita :)

 

Masz prawo mieć swoje zdanie. Napisałem co uważają ludzie, których znam, szanuję i doceniam, a w audio siedzą więcej lat niż ty masz w dowodzie osobistym, a nie wszyscy ludzie na świecie. Z niektórymi tezami zgadzam się, z innymi trudniej mi się zgodzić, są też takie, które trudno mi ocenić bo nie mam wiedzy. W kwestii zszycia dżwieku w płaskich panelach typu elektrostat nikt nie kwestionuje tego, iż jest najlepsze tyle, że są tam inne poważne wady. A moje kolumny nie mają nic do tego. Mnie się podobają ale nie wykluczam w przyszłości ich wymiany na coś innego, może jeszcze lepszego. Nie upieram się też na klasyczne kolumny dynamiczne, choć na dziś raczej nie widzę takich alternatyw choćby dlatego, że nie mam pokoju 100m2.

Myślę, że scena jest jednak trochę szersza niż rozstaw kolumn, idzie daleko w głąb, ale teź przed linię kolumn, większość dzieje się na wysokości do 2m ale cześć słychać wyżej.

 

Nie mam hi end'owego sprzętu, ale scenę odbieram podobnie jak sly30.

W muzyce elektronicznej, scena jest bardzo głęboka i szeroka (dużo szerzej poza blisko 3 metrową bazę kolumn) , dźwięki potrafią wędrować powyżej 2m, potrafią pojawić się przed kolumnami z boku głowy lub nawet za nią.

W "normalnym" repertuarze (jazz, rock, itp) scena budowana jest tradycyjne. W głąb od linii głośników, na szerokość kolumn lub szerzej niż baza. Dźwięk jest oderwany od kolumn.

System nie gra na "jedno kopyto", tak naprawdę to zależy od realizacji.

"To co teraz, ha?"

Masz prawo mieć swoje zdanie. Napisałem co uważają ludzie, których znam, szanuję i doceniam, a w audio siedzą więcej lat niż ty masz w dowodzie osobistym, a nie wszyscy ludzie na świecie. Z niektórymi tezami zgadzam się, z innymi trudniej mi się zgodzić, są też takie, które trudno mi ocenić bo nie mam wiedzy. W kawstii zszycia dżwieku w płaskich panelach typu elektrostat nikt nie kwestionuje tego, iż jest najlepsze tyle, że są tam inne poważne wady. A moje kolumny nie mają nic do tego. Mnie się podobają ale nie wykluczam w przyszłości ich wymiany na coś innego, może jeszcze lepszego.

Bardzo pięknie tylko po co to upubliczniasz? Poczekaj na konkretne produkty, jeśli będą wybitne to same się obronią. Sam się śmiejesz z wielu audio szamanów np. od kabli a Twoja powyższa teoria jest utrzymana w tym właśnie klimacie. Nie ma czegoś takiego jak najlepsze kolumny bo każde dopracowane technologie mają swoje zalety i wady. Tylko wiedzą i umiejętnością budowy systemu możesz zminimalizować wpływ cech niekorzystnych i wyeksponować zalety.

 

Z kolei moi znajomi uważają, że vinyl, lampa, całe sety flagowych kabli jednego producenta, dopracowana akustyka z dużą ilością dedykowanych ustroi, właściwe zasilanie, właściwe spasowanie sprzętu pod względem impedancyjnym, szmaciane kopułki, celulozowe lekkie membrany grają najlepiej a przetworniki ceramiczne i sztuczne diamenty to pic na wodę i ból zębów. Nie ma to nic wspólnego z naturalnym dźwiękiem.

Gość vittorio

(Konto usunięte)

Nie do końca rozumiem o co chodzi z tym hipopotamem?

Może wcale nie chodzi o hipopotama a o słuchanie przez dłuższy czas na małych monitorkach a potem szok przeżyty podczas odsłuchu dużych kolumn.

Odwracając trochę kota ogonem powiem przekornie: jakiej wielkości w takim razie jest kontrabas i perkusja na monitorach? ;)

Tutaj wydaje mi się ,że chodzi o potęgę , rozmach i dynamikę tzn, różnice w prezentacji dźwięku przez małe głośniczki i duże kolumny.

 

Chodzi po prostu o to, że kreowany przez tamten system obraz dźwiękowy śpiewającej wokaliski był wysunięty na linię kolumn i rozciągał się na mniej więcej 1.5 metra między prawą a lewą kolumną a jeśli chodzi o głębię w planach dźwiękowych to było raczej cienko.

 

Jeśli zaś chodzi o wielkość tych kolumn to mylny błąd kolego Jarku, bo właśnie to były monitory z dodatkowymi sekcjami niskotonowymi.

 

Tak więc nie pisz o czymś czego nie znasz ;(

- Jeśli chodzi o tweetery to tylko dobrze aplikowane twarde jak diament, beryl, ewentulanie AMT Heila ale nie klasyczny Ribbon czyli wstęga.

 

Mała errata;AMT Heil to nie klasyczny tweeter,to szerokie pasmo bardziej i wymaga wspomagania jedynie najniższych częstotliwości.

l'enfant sauvage

Mają prawo uważać co chcą. To znajomi amatorzy czy też hobbyści. I dobrze, że mają swoje zdanie. Moi to zawodowcy a czy wiedzą lepiej to już każdy sam musi ocenić.

Nie wiem jak można krytykować wstęgi i zachwycać się AMT? Sami sobie przeczą.

Te przetworniki były już dawno znane w latach 70 ubiegłego wieku.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

 

Mała errata;AMT Heil to nie klasyczny tweeter,to szerokie pasmo bardziej i wymaga wspomagania jedynie najniższych częstotliwości.

 

Ale jednak często używany w kolumnach trójdrożnych w roli tweetera.

Mają prawo uważać co chcą. To znajomi amatorzy czy też hobbyści. I dobrze, że mają swoje zdanie. Moi to zawodowcy a czy wiedzą lepiej to już każdy sam musi ocenić.

Mylisz się bardzo wielu moich znajomych to konstruktorzy więc kolejny zonk.

Jeśli zaś chodzi o wielkość tych kolumn to mylny błąd kolego Jarku, bo właśnie to były monitory z dodatkowymi sekcjami niskotonowymi.

 

Aulos Bookshelf?

l'enfant sauvage

Nie wiem jak można krytykować wstęgi i zachwycać się AMT? Sami sobie przeczą.

Te przetworniki były już dawno znane w latach 70 ubiegłego wieku.

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

To prawda. Mówili mi w czym wstęga jest gorsza od AMT, ale już nie pamietam. Chodziło chyba o zniekształcenia i coś tam jeszcze.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Gość jt211

(Konto usunięte)

Panowie proszę bardziej o scenie a mniej o liszkach.

Właściwe zasilanie i spasowanie impedencyjne to już każdy chyba ma za sobą skoro tu pisze ?

Jeszcze jedno duży monitor a małły monitorek to DUŻA RÓŻNICA !

Mylisz się bardzo wielu moich znajomych to konstruktorzy więc kolejny zonk.

 

Wśród konstruktorów nie panuje pogląd o wszystkich kablach jednej firmy itd. Wiadomo że to pogląd Starego Audiofila... :-)). Taki to zonk... :-))

Wśród konstruktorów nie panuje pogląd o wszystkich kablach jednej firmy itd. Wiadomo że to pogląd Starego Audiofila... :-)). Taki to zonk... :-))

Nigdzie nie napisałem, które konkretnie poglądy są czyje. Ludzie myślący także konstruktorzy bardzo często zalecają całe sety jednego producenta. Nie widzę w tym nic niezwykłego. Sam od lat stosuję się do tej zasady i dobrze mi służy. Myślę, że ten pogląd Piotra też możesz podzielić będzie bardziej pożądany niż ołowiany płaszcz do lampy :)

A co to jest ołowiany płaszcz do lampy? A co do kabli to nie spotkałem jeszcze takiej firmy, która miałaby wszystkie kable równie dobre.

A to spasowanie impedancyjne to co zacz ?

Chodzi min. o to żeby preampu lampowego o impedancji wyjściowej 1 kohma nie podłączać do końcówki z impedancją wejściową mniejszą niż 10 - krotność tej wartości.
Gość

(Konto usunięte)

 

 

Zdarzyło mi się być u człowieka mającego system za ok pół bańki gdzie właśnie tego rodzaju zjawisko miało miejsce i wyobraź sobie, że ów audiofil był z tego bardzo zadowolony i jego zdaniem wszystko jest jak najbardziej w porządku, ludzie mają bardzo różne poglądy jak powinien brzmieć dobry system i jaką sceną powinien się charakteryzować, niestety ;-(

 

Też się spotkałem z tego typu opiniami...dla mnie to niedopuszczalne...

A co to jest ołowiany płaszcz do lampy? A co do kabli to nie spotkałem jeszcze takiej firmy, która miałaby wszystkie kable równie dobre.

Takie dowcipne wdzianko zabezpieczające przed promieniowaniem, najczęściej stosowane do wkręcenia nowicjuszy :)

 

Ja na szczęście spotkałem i wpięcie innych kabli (tzw. garmażerka) powoduje słyszalną degradację. Trzeba poprawnie złożyć system i to słychać. Jeżeli musisz łączyć kable strojone z innymi i gra lepiej to znaczy, że w systemie masz "babola". Jak sądzisz po co producenci kabli strojonych wprowadzili konkretne sety? Zobacz na wystawach w USA jak i czym są łączone najlepsze systemy.

Żeby wyciągnąć jak najwiecej kasy od ludzi w myśl że jak już to niech będzie komplet. Jaka firma ma wybitne wszystkie typy kabli? Na pewno nie MIT ani żadna inna.

Żeby wyciągnąć jak najwiecej kasy od ludzi w myśl że jak już to niech będzie komplet. Jaka firma ma wybitne wszystkie typy kabli? Na pewno nie MIT ani żadna inna.

Oczywiście a felgi do Miecia kupię od VW :)

Najlepsze kable to AQ z dedykacją o północy rzecz jasna.

Felgi do Miecia są różne. Są też felgi innych firm, znacznie lepsze niż fabryczne felgi Mercedesa.

felgi fabryczne do miecia sa rózne od smiecia chińskiego do uznanych producentów -wszystko zalezy od modelu

natomiast kable wystawowe i stoliki sa chyba zwykle z umów zawieranych przed wystawą tak jak tajemnicza "synergia" sprzetow niektórych producentów wynikajaca ze wspólnego dystrybutora :)

Szanuj zdrowie należycie, bo jak umrzesz, stracisz życie

Gość vittorio

(Konto usunięte)

Chodzi min. o to żeby preampu lampowego o impedancji wyjściowej 1 kohma nie podłączać do końcówki z impedancją wejściową mniejszą niż 10 - krotność tej wartości.

 

Kolego to o czym piszesz to jest właśnie niedopasowanie impedancji czyli charakter sterowania napięciowego a nie dopasowanie impedancji gdzie impedancja obciążenia powinna być równa impedancji źródła.

Kolego to o czym piszesz to jest właśnie niedopasowanie impedancji czyli charakter sterowania napięciowego a nie dopasowanie impedancji gdzie impedancja obciążenia powinna być równa impedancji źródła.

Tylko my nie piszemy na forum studio i właściwe dobranie impedancji urządzeń oznacza to co napisałem powyżej. Faktycznie błędnie określa się je mianem dopasowania impedancji ale to jest sformułowanie powszechne rozumiane przez audiofili. Jak masz siłę to walcz z tym nazewnictwem. Ja już dawno odpuściłem.

 

Felgi do Miecia są różne. Są też felgi innych firm, znacznie lepsze niż fabryczne felgi Mercedesa.

Sly ja mam czasem wrażenie, że Ty chcesz mieć lepszy nawet żel pod prysznic :)

Trzeba znać umiar we wszystkim.

 

U mnie kable jednego producenta grają w pełni naturalnie i słychać, że są stworzone do pracy ze sobą. Potwierdza to, że tworzyli je słyszący ludzie. To, że nowe Mity grają jak grają to już nie moja wina. Jeszcze w ubiegłym wieku słowo referencyjne i kilkanaście patentów coś w audio znaczyło.

Faza, faza i jeszcze raz faza...

 

Tu zdania są podzielone. Dwóch z nich uważa, że lepsza jest kolumna pasywna ale z jak najwyższej klasy zwrotnicą,a dwóch uważa, że aktywna koniecznie z procesorem DSP gdzie procesor idealnie fazuje wszystkie przetworniki

 

Obydwa warianty są do przyjęcia jeżeli są w wysokiej klasie (choć analogowa zwrotnica zawsze wprowadzi minimalne zmiany w fazie) dla większości tutaj zgromadzonych będą one nieistotne (niesłyszalne) ale jednak na korzyść cyfrowej DSP jeżeli już dążyć do perfekcji (stosowanej aktualnie we wszystkich najlepszych monitorach studyjnych).

 

Wszystkie inne rozwiązania jak elektrostaty, wstęgi, magnetostatyczne, open baffle uważają za śmieszne zabawki wnoszące ogromne zniekształcenia i generalnie szajs, podobnie jak kiepskie klasyczne kolumny, budowane pod wizualne aspekty i akceptacje żon

 

Każde rozwiązanie potrafi odwzorować naturalny obraz stereo "3D" jednak zależy to przede wszystkim już od przemyślanego projektu "na papierze" zastosowanych elementów jak przetwornik lub kondensator kończąc na pomiarach w komorze bezechowej.

 

Kolumny które nie wprowadzają zmian fazowych to nie wszystko... pomieszczenie zrobi to za nie i z całej zabawy "kupa", stąd dobrze dla tych którzy niestety mają żony (takie co stawiają kwiatki na kolumnach, do innych nic nie mam) aby mieli choć 4 panele pochłaniające pierwsze odbicia w pomieszczeniu odsłuchowym, będzie to tylko 20% całej adaptacji, ale jak ważne!!!

 

Jeśli znajdzie się jakiś niedowiarek który dalej twierdzi że faza (nie taka po waszych "łiskaczah" i "brendach") nie gra tu większej roli to proszę o pomiar jego pomieszczenia np. (room eq wizard REW) każdego głośnika z osobna z miejsca odsłuchu i wklejenie screena z zakładki SPL & PHASE jestem wielce przekonany że wytłumaczę takiej osobie że hi-end i scenę stereo to ona słyszała ale w dupi... (przepraszam ale musiałem).

 

Pozdrawiam

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.