Jump to content
IGNORED

Zlecę modyfikacje Marantz cd 40 - najchetniej komus z Łodzi


lukaszLDZ

Recommended Posts

Witam posiadam odtwarzacz Marantz cd 40, chciałbym nieco modyfikować go aby grał z duzym powietrzem i większa iloscia kontrolowanego niższego basu. Gra to z Yamaha a-720 i kolumnami B&W v202. Rozsadne propozycje prosze kierowac na priv. Pozdrawiam Łukasz. Ewentualnie prosiłbym zaznajomionym w temacie podac jakis namiar na kogos kto cos takiego zrobi niewielkim kosztem.

Link to comment
Share on other sites

Lepiej zrobisz jak kupisz sobie jakiś nowoczesny DAC i wykorzystasz Marantza jako transport. Nie mam nic przeciwko przeróbkom, ale niewielkim kosztem nie da się tego zrobić (jeśli oczywiście spodziewasz się po modyfikacji zmian na +). "Grającego" DAC'a kupisz taniej niż wyniesie ewentualna przeróbka, no i dodatkowo będziesz mógł podłączyć do niego np serwer plików, inne źródła danych.

Link to comment
Share on other sites

Ile trzeba wydać na DACa żeby był sensowny ?

Nie znam twojego systemu, to co mogę Ci odpowiedzieć. W niektórych systemach nie ma granicy sensowności.

 

Wszystko zależy od tego czego oczekujemy i z czym ma to współpracować. Autor wątku napisał, że ma kolumny B&W v202 i wzmacniacz Yamaha. W jego przypadku sensownym (może nawet zbyt dobrym) DAC'em byłby np rDAC Arcama, HEGEL super, podobne. Chociaż ja, zmiany w tym systemie zacząłbym od innego elementu.

Link to comment
Share on other sites

Witam posiadam odtwarzacz Marantz cd 40, chciałbym nieco modyfikować go aby grał z duzym powietrzem i większa iloscia kontrolowanego niższego basu. Gra to z Yamaha a-720 i kolumnami B&W v202. Rozsadne propozycje prosze kierowac na priv. Pozdrawiam Łukasz. Ewentualnie prosiłbym zaznajomionym w temacie podac jakis namiar na kogos kto cos takiego zrobi niewielkim kosztem.

 

To jest proste . Sam sobie dasz radę . Tu masz opis modyfikacji .

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

...there is no spoon...

Link to comment
Share on other sites

Chcesz mieć więcej przestrzeni w to wymień tą Yamahę na coś typu copland csa-8. Tam "stereo" jest wybitne. Wtedy dźwięk oderwie się od kolumn, a nad źródłem pomyślisz później.

Niestety jak chcesz mieć poprawne stereo, z odtworzeniem przestrzeni, głębi planów, do tego kontrolowany bas itp. musisz troszkę zainwestować we wzmacniacz, który gra przestrzennie i zarazem kontrolowanie, kolumny które dadzą wzmacniaczowi się wykazać i źródło, które rzetelnie, tzn bez gubienia szczegółów poda do wzmaka sygnał analogowy. Tanie mody odtwarzacza i wymiana kondów we wzmaku tego nie załatwią. Wyrzucisz kasę.

Link to comment
Share on other sites

Troche inna półka cenowa, ja kompletuje budżetowe przyzwoite granie wiec yamaha w przedziale cenowym do 500zł jest chyba dobrym wyborem, mogłem wziac hk 655 lub cos ze starych hk lub denona i wybrałem troche w ciemno tą Yamaszkę. Gra przyzwoicie i kontrole ma niezła, lecz chyba poprzez (źródło,kolumny??) bas jest jakby takowy niezbyt nisko schodzacy a i góra mało krystaliczna choc poprawna, dopiero jak na tonach do podbije gra jako tako, ale wówczas rownowaga tonalna sie gubi to napewno. Domyslam sie, ze moze byc to problem związany z wyschnietymi kondensatorami we wzmaku dlatego idzie na spa.

Link to comment
Share on other sites

Ile trzeba wydać na DACa żeby był sensowny ?

Majac znacznie ograniczony budzet sensownym rozwiazaniem jest zakup magnetofonu cyfrowego dat, np sony dtc 57es i wykorzystanie odtwarzacza cd z wyjsciem optycznym lub coaxialnym jako transportu, to rozwiązanie zdecydowanie bardziej sensowne niz tuning cd. Do tysiaca zl lub nawet nieco wiecej to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie

 

kondensatorow w zasilaczu nie wymieniaj bo utopisz tylko kase, jak chcesz hektarów przestrzeni to zainteresuj sie soniakami z serii es, np modelem 550es i 570es te wzmacniacze kreuja świetna przestrzeń i scene pod warunkiem ze kolumny nie sa uposledzone pod tym względem, yamaha nie jest zlym wzmacniaczem ale prozno szukac tam niuansow

Link to comment
Share on other sites

Majac znacznie ograniczony budzet sensownym rozwiazaniem jest zakup magnetofonu cyfrowego dat, np sony dtc 57es i wykorzystanie odtwarzacza cd z wyjsciem optycznym lub coaxialnym jako transportu, to rozwiązanie zdecydowanie bardziej sensowne niz tuning cd. Do tysiaca zl lub nawet nieco wiecej to moim zdaniem najlepsze rozwiązanie

Spróbuj Arcama rDACa z regulatorem Teddy Pardo + Marantz CD52 jako transport po coaxie to zmienisz zdanie ;)

Ale to około 1200 - 1400zł wychodzi

Wykorzystanie przypadkowego odtwarzacza CD jako transport do dobrego DACa to też nie najlepszy pomysł .

Link to comment
Share on other sites

Z czasem musze tak czy siak kupic jakiegos daca ktorego bede mogl podlaczyc do lapka mam tam naorawde sporo flackow a ile mozna plyty wypalac. Niemniej jednak lubie tez tradycyjne klocki stad chec jak najfajniejszej modyfikscji tego marantza ktorego kupilem dosc tanio. Apropos sony es 550 chyba to nieco polka nizej niz yamaszka no i mniej mocy. Yamaszka ma dwa kondy po 22000uf.Zresztą to o czym mowisz to chyba juz kwestia gustów. W yamaszce wymienie kondy w sekcji zasilania i pogrzebie mi kolega tego marantza, mysle bedzie ok. Kolego Bumpalump porownywales do a720 bo widze w testach czemu twierdzisz ze siny wypadlo lepiej. Mozectez kwestia kolumn i zrodla i juz inne brzmienie.

Link to comment
Share on other sites

dopiero yamaha ax900 zbliza sie do sony es, muda44 tego konkretnego zestawienia nie sluchalem

 

sama filtracja nie gra, ake skoro o tym mowa to sony ma niewiele mniej bo lacznie po 17.600 uF na szyne ale o wiele wydajniejszy transformator, mocy realnej uwierz mi znacznie wiecej, tam siedza duze prostokatne sankeny ktore sa w stanie wydolic spokojnie po 150w na kanal i nie boja sie nawet 3 ohmow impedancji

Link to comment
Share on other sites

muda44 tego konkretnego zestawienia nie sluchalem

Polecam . Bdb granie za niewielkie pieniądze .

 

mam tam naorawde sporo flackow a ile mozna plyty wypala

Jeżeli sam je robiłeś z oryginalnych płyt dobrych wytwórni to OK . Należy brać pod uwagę że większość plików z sieci jest niestety nie najwyższej jakości a to przecież początek naszego systemu ;)

Link to comment
Share on other sites

Wydaje mi sie , ze to kwestia gustu. Yamahy A700 i A1000 uchodzą za bardziej zywiołowe i naturalne niz SONY ES 570 czy ES 550. Yamaha a1000 to najwyższy model a es 550 czy 570 nie. W Sony es 570 paru użytkowników narzeka na niezbyt klarowne i ciche wysokie tony, czyli jednak nie graja naturalne w całym paśmie jak np seria A (a700, A1000) od Yamahy, nie mylac z seria A720, która posiadam i, która gra nieco uwypuklona średnicą. Chociaz nie powiem, bo rozważałem i nadal rozważam nad zmiana na Sony ES 570 aby przekonac sie jak to gra. Lubie szczegóły na gorze średnicy i precyzje i niski przenikliwy bas. Jest nawet na allegro teraz ES 570 :) Mozna dorwac w cenie A700.

Link to comment
Share on other sites

moim zdaniem tak, miałem a700, 720, 1020, 1000 na dlugo przed esami, nawet zwykly sony ta f 490 ktory byl wtedy moim pierwszym soniakiem wypadl lepiej, pozniej konfrontowalem bezposrednio 670es i ax900, sony byl gora.

 

yamaszki graja z mocnym basem i to sie podoba poczatkujacym, bo jak sie troche wiecej w zyciu poslucha to stwierdza sie ze nawet muzyka dyskotekowa na esach brzmi lepiej, bo bas jest bardzo zróżnicowany

 

jak chcesz niewielkim kosztem wskoczyc wyzej to 550es lub 570es, a jesli uparcie chcesz yamahy w lepszym wydaniu to ax900 ale ona ma kompletnie nie adekwatna cene do brzmienia

Link to comment
Share on other sites

ktos kto tak pisal widocznie sluchal go na kolumnach z kiepska wysokotonowka, ja mam seasy 27tbfcg, szczegółowość, selektywnosc jak i ogolna ilosc wysokich tonow jest swietna. Nalezy jeszcze wspomnieć ze te wzmacniacze występuja w 3 wersjach, niemieckiej, japońskiej i europejskiej, jesli boisz sie o ciemne brzmienie to po prostu szukaj wersji japonskiej lub europejskiej, bo niemiecka gra zauwazalnie ciemnej, ale tez nie jest to takie bezduszne brzmienie jak niektorych marantzow czy luxmanow

Link to comment
Share on other sites

. Nalezy jeszcze wspomnieć ze te wzmacniacze występuja w 3 wersjach, niemieckiej, japońskiej i europejskiej, jesli boisz sie o ciemne brzmienie to po prostu szukaj wersji japonskiej lub europejskiej, bo niemiecka gra zauwazalnie ciemnej, ale tez nie jest to takie bezduszne brzmienie jak niektorych marantzow czy luxmanow

Jak je rozpoznać, która to wersja na tej aukcji w przyzwoitym stanie jest

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.