Skocz do zawartości
IGNORED

Audio Show 2015


Gość damboo

Rekomendowane odpowiedzi

.

Będzie - najwyższy model, G1.

 

Także zagra z Ypsilonem, tylko że z gramiaka Kronos Sparta.

 

Może i dobrze że z gramiaka, w zeszłym roku grały Giyje nie szczególnie, zobaczymy czy był to wtedy źle dobrany system?

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

 

 

Może i dobrze że z gramiaka, w zeszłym roku grały Giyje nie szczególnie, zobaczymy czy był to wtedy źle dobrany system?

 

To są ekstremalne kolumny i potrzebują kogoś kto do nich podejdzie z uwagą i poświęci im czas.

 

G1 to świetne kolumny w wielu aspektach. Holografia jaką oferują jest jedyna w swoim rodzaju a bas też robi wrażenie swoją jakością. Ponieważ są jednak ekstremalnie wymagające dla podłączonych urządzeń bardzo trudno zestawić je w optymalny sposób. No i nie mają wielu podkolorowań dźwięku co powoduje brak zainteresowania u większości rodzimych audiofili.

 

One kosztują 70 tyś USD więc te 130 tyś PLN to okazja jeśli ktoś ma pokój odpowiednich rozmiarów i nie boi sie neutralnego dźwięku o wyjątkowej detaliczności, przejrzystości i przestrzenności.

Może po prostu kupic w okazyjnej cenie 130 tyś PLN? Audio System się wyprzedaje...

 

Mają jedną konkretną parę, w dość nietypowym (czytaj: niehandlowym) kolorze w tej cenie. Ale jeżeli komuś niebieski podpasuje - to super kolumny.

 

Mój znajomy ostatnio takie zamówił, tylko w innym kolorze.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

 

 

Może i dobrze że z gramiaka, w zeszłym roku grały Giyje nie szczególnie, zobaczymy czy był to wtedy źle dobrany system?

W zeszłym roku miały fatalne warunki odsłuchowe ( te mniejsze ). W tym jeżeli zagrają w odpowiednio dużym pomieszczeniu może być ciekawie. Niestety obawiam się, że elektronika Ypsilona nie jest dobrym wyborem do ich napędzenia ale zobaczymy.

Mają jedną konkretną parę, w dość nietypowym (czytaj: niehandlowym) kolorze w tej cenie. Ale jeżeli komuś niebieski podpasuje - to super kolumny.

 

Mój znajomy ostatnio takie zamówił, tylko w innym kolorze.

 

Mam lepiej grające..........tak mowią na mieście.)

Znam super lakiernika.....ew. można przemalować

Wiadomo może jakie Rockporty będą grały na SN? Po cichu liczyłem na Cygnusa, ale chyba dopiero niedawno rozpoczęli produkcję.

 

Żadne nie bedą grały,a prawdopodobnie wilson benesch acty nowy model.

Mają aż 3 sale w tym roku ... więc jeszcze nic nie jest przesądzone.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

No i ten konwerter najpierw robi konwersje RingDAC-em w PCM aby pozniej jakies DSP wewnatrz zrobilo z tego DSD. na poczatku bylo PCM, tak jak pisalem

 

Pozdrawiam Stasiop

 

dCS A/D to konwerter delta-sigma DSD, więc nic tam węwnątrz nigdy nie było PCM'em.

 

Z ta malusienka roznica ze wiem jak jest skonstruowany Ring-dac...ale OK Ty wiesz lepiej, jak wszystko na forum :D

 

 

Stasiop do nagrywania płyt wykorzystuje się konwerter ADC nie DAC.

 

Swoją drogą, Ring DAC pracuje na tej samej częstotliwości co DSD 64, z tym że z czteroma dodatkowymi bitami podczas konwersji. Stąd też o wiele bliżej Ring DACowi do DSD niż PCM.

Czy prawda jest ,że FM Acoustics bedzie miało prezentację z gramofonem Zontek?

Jestem bardzo ciekaw tej prezentacji,bo podobno.........a zresztą radzę posłuchać tego mariażu.

pozdr.

Takie cudo jeszcze znalazłem: Angstrom Research

 

highend2008_angstrom.jpg

 

Stadion Narodowy, sala 122

 

W Monachium to zawsze podziwiam - jeszcze nigdy nie słuchałem.

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

dCS A/D to konwerter delta-sigma DSD, więc nic tam węwnątrz nigdy nie było PCM'em.

A co to ma do rzeczy, to jest konwersja delta sigma odpowiadajaca okolo 6 bitom, oczywiscie ze najpierw z tego jest robiony PCM aby pozniej z tego zrobic DSD ;)

To ze cos jest delta-sigma nie oznacza ze ma cos wspolnego z DSD.

 

Stasiop do nagrywania płyt wykorzystuje się konwerter ADC nie DAC.

 

Na prawde? ;)

 

Swoją drogą, Ring DAC pracuje na tej samej częstotliwości co DSD 64, z tym że z czteroma dodatkowymi bitami podczas konwersji. Stąd też o wiele bliżej Ring DACowi do DSD niż PCM.

DSD jest jedno bitowe, nie masz pojecia jak dziala RingDAC, to jest konwerter delta sigma PCM.

DSD jest jedno bitowe, nie masz pojecia jak dziala RingDAC, to jest konwerter delta sigma PCM.

 

Dla twojej wiadomości Stasiop: Te 5 bitów na których pracuje RingDAC są "unitary-weighted" więc ten DAC nie ma nic wspólnego z binarnie kodowanym formatem PCM. W trakcie obsługi przez ten DAC formatu DSD nie zachodzi wewnątrz żaden oversampling, a format DSD obługiwany jest na natywnej częstotliwości, jak napisałem wcześniej z dodatkowymi 4 bitami (ale nie kodowanymi binarnie w formacie PCM).

 

A co to ma do rzeczy, to jest konwersja delta sigma odpowiadajaca okolo 6 bitom, oczywiscie ze najpierw z tego jest robiony PCM aby pozniej z tego zrobic DSD ;)

To ze cos jest delta-sigma nie oznacza ze ma cos wspolnego z DSD.

 

Fakt, że konwerter dCS A/D wykorzystuje modulację delta-sigma, technikę oversamplingu oraz kształtowania szumu już bardzo zbliża go do formatu DSD, bo ten bazuje na tej samej technologii. To, że dodatkowo AD dCS pracuje on na tej samej częstotliwości co standardowe DSD (tj 64x 44.1kHz) powoduje że w trakcie generowania przez tenkonwerter sygnału DSD sygnał nie jest poddawany downsamplingowi i decymacji.

 

Dla porównania, żeby konwerter A/D dCS mógł wypluć z siebie sygnał który będziesz mógł odtworzyć na swoim odtwarzaczu CD, sygnał musi zostać zdownsamplowany 64 krotnie oraz potraktowany filtrem brickwall.

Ale oczym Ty mowisz co innego konwersja na 6 czy 5 bitach delta sigma a co innego 1 bitowe DSD, jedno bitowe probkowanie A/C czy tez przetwarzanie C/A wiaze sie z potezna niestabilnoscia modulatora czy tez demodulatora to sa dwie inne rzeczy. Oczywistym jest ze ten konwerter wypusza slowa PCM ktore to nastepnie poprzez DSP zamieniane sa matematycznie na DSD.

Tu nie ma zadnych podobienstw to nie jest czyste przetwarzanie z sygnalu analogowego na DSD oczym chyba dyskutujemy, najpierw jest robione PCM a pozniej poprzez DSP robione jest jedno bitowe DSD

 

W trakcie obsługi przez ten DAC formatu DSD nie zachodzi wewnątrz żaden oversampling, a format DSD obługiwany jest na natywnej częstotliwości, jak napisałem wcześniej z dodatkowymi 4 bitami (ale nie kodowanymi binarnie w formacie PCM).

Skad ta wiedza, ja sie nigdzie z czyms takim nie spotkalem DSD jest zazwyczaj robione przez DSP, nie wiem czy mozna zrobic tak jak piszesz, a nawet gdyby nie tluamczysz tego jasno, cos tu nie gra, jak dla mnie ;)

 

Fakt, że konwerter dCS A/D wykorzystuje modulację delta-sigma, technikę oversamplingu oraz kształtowania szumu już bardzo zbliża go do formatu DSD

Nie zbliza, kodowanie jedno bitowe to samo zlo, niestabilnosc oscylacje i potezny szum, co innego jak jest wieksza iloscia bitow wtedy mozna uzyskac bardzo duza stabilnosc i maly szum.

Wiadomo może jakie Rockporty będą grały na SN? Po cichu liczyłem na Cygnusa, ale chyba dopiero niedawno rozpoczęli produkcję.

 

Będą grały ROCKPORTY na 100% ale raczej będzie to Atria. Na pewno nie będzie to Cygnus.

I jeszcze coś dla Stefka - German Physics:

 

XLvjJI.jpg

"Don't trust opinion on forums.... every time I bought something based on online opinion and without listening in advance, it ended up being a big disappointment."

Ale oczym Ty mowisz co innego konwersja na 6 czy 5 bitach delta sigma a co innego 1 bitowe DSD, jedno bitowe probkowanie A/C czy tez przetwarzanie C/A wiaze sie z potezna niestabilnoscia modulatora czy tez demodulatora to sa dwie inne rzeczy. Oczywistym jest ze ten konwerter wypusza slowa PCM ktore to nastepnie poprzez DSP zamieniane sa matematycznie na DSD.

Tu nie ma zadnych podobienstw to nie jest czyste przetwarzanie z sygnalu analogowego na DSD oczym chyba dyskutujemy, najpierw jest robione PCM a pozniej poprzez DSP robione jest jedno bitowe DSD

 

 

Stasiop, widzę że nie rozumiesz co wcześniej napisałem, w tym konwerterze nic nie jest PCM, te 5 bitów zakodowane jest w sposób "unitary-weighted" nie binarny, z jakim mamy doczynienie w przypadku formatu PCM. Konwertery dCS nie mają nic wspólnego z PCM. Pracują za to na częstotliwości równej DSD z dodattkowymi 4 bitami, ot ich cała filozofia.

 

Sygnał PCM to A/D dCS może wypuścić po zastosowaniu filtra decymacyjnego PCM, downsamplingu i filra brickwall, który jest konieczny w przypadku formatu CD. Nie muszę też wspominać że te procesy wprowadzają do syngału (PCM) takie problemy jak ringing oraz aliasing.

Szkoda. Warunki dużo lepsze niż w hotelu, to aż dziwne, że dystrybutor nie pokazuje tego co ma najlepsze (nie ujmując niczego Wilson Benesch).

 

Warunki są dużo lepsze niż w hotelu ale do ZWIEDZANIA ale nie do ODSŁUCHU. Hotel BRISTOL oferował wnętrza, które NA PEWNO mogły zapewnić lepszą jakość dźwięku niż SN. Ostatnie prezentacje HIFI Clubu w tych wnętrzach były całkiem udane (jeśli nic się nie popsuło w ich trakcie;-))

 

Loże na SN powstały w celu IMPREZOWANIA i OGLĄDANIA widowisk a nie słuchania urządzeń HIGH-END.

 

Proponuję potraktować wizytę na SN jako okazję do spotkania ze znajomymi i obejrzenia z bliska wielu słynnych konstrukcji. Wtedy będzie to super zabawa.

Skad ta wiedza, ja sie nigdzie z czyms takim nie spotkalem

 

Nie spotkałeś się z "unitary-weighted" kodowaniem? dCS wykorzystuje je od lat, tak samo popularny dac SABRE, oraz najnowsza konstrukcja Mola Mola. Ta forma kodowania nie ma nic wspólnego z PCM. Widzę że niektórzy mają kłopot z pojęciem tego, że DAC może być powiedzmy 5 bitowym konwerterem, a wciąż nie być PCM. :)

Będą grały ROCKPORTY na 100% ale raczej będzie to Atria. Na pewno nie będzie to Cygnus.

 

Podobal mi sie dzwiek Rockportow, nie pamietam tylko , czy to bylo w ubieglym roku , czy dwa lata temu , pamiec mam dobra, ale krotka:)

Konto w trakcie usuwania

Nie zbliza, kodowanie jedno bitowe to samo zlo, niestabilnosc oscylacje i potezny szum, co innego jak jest wieksza iloscia bitow wtedy mozna uzyskac bardzo duza stabilnosc i maly szum.

 

Bzdury. Kodowanie 1-bitowe przenosi szum poza zakres słyszalny, tak samo jak 5-bitowe zresztą. Tak naprawdę różnica w poziomie szumu z noise shapingu pomiędzy dwoma powyższymi konwerterami nie jest wcale duża. A w przypadku konwertera DSD takiego jak EMM Labs pracującego na częstotliwości 2 krotnie wyższej niż DAC dCs, bo 5.6448MHz, otrzymujemy czystsze pasmo do 50kHz.

Nie spotkałeś się z "unitary-weighted" kodowaniem? dCS wykorzystuje je od lat, tak samo popularny dac SABRE, oraz najnowsza konstrukcja Mola Mola. Ta forma kodowania nie ma nic wspólnego z PCM. Widzę że niektórzy mają kłopot z pojęciem tego, że DAC może być powiedzmy 5 bitowym konwerterem, a wciąż nie być PCM. :)

Ja rozumiem, ale twierdzisz ze przechodzenie na DSD odbywa sie bez przejscia z domeny PCM na DSD tylko w bezposredni sposob na DSD? Moze masz racje...nie slyszalem o takiej metodzie, ale to co mowisz jest sensowne. Sprawdze to i pogadamy.

 

Bzdury. Kodowanie 1-bitowe przenosi szum poza zakres słyszalny, tak samo jak 5-bitowe zresztą. Tak naprawdę różnica w poziomie szumu z noise shapingu pomiędzy dwoma powyższymi konwerterami nie jest wcale duża. A w przypadku konwertera DSD takiego jak EMM Labs pracującego na częstotliwości 2 krotnie wyższej niż DAC dCs, bo 5.6448MHz, otrzymujemy czystsze pasmo do 50kHz.

A tutaj to akuratnie Ty piszesz bzdury jest opracowanie naukowe na ten temat gdzie wyraznie pisza o tych zjawiskach.

Kazdy modulator powyzej 1 bita jest juz dobry, sa na to dowody i cala praca naukowa.

Ja rozumiem, ale twierdzisz ze przechodzenie na DSD odbywa sie bez przejscia z domeny PCM na DSD tylko w bezposredni sposob na DSD? Moze masz racje...nie slyszalem o takiej metodzie, ale to co mowisz jest sensowne. Sprawdze to i pogadamy.

 

Skoro konwerter nie koduje bitów w sposób jaki ma to miejsce w przypadku formatu PCM, to nic tu nigdy nie jest w formacie PCM. Z "unitary-weighted" kodowania możesz przejść do DSD bez korzystania z formatu PCM, tak samo jak zresztą z DSD do "unitary-weighted" w trakcie konwersji DSD przez DAC.

 

Plusem powyższego rozwiązania jest to że w procesie konwersji A/D i D/A nie wykorzystuje sie filtrów decymacyjnych, downsamplingu, brickwalli, oraz filtrów oversamplingu w trakcie odtwarzania.

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.