Skocz do zawartości
IGNORED

MINI - MAX - AUDIO - DIY


Julo102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Odwiedzających .

 

Wątek powstał dla mniej zaawansowanych osób ,

które są zainteresowane zmianami i usprawnieniami w świecie Audio i DIY.

 

MINIMALNE zmiany i modyfikacje , wnoszące MAKSYMALNE korzyści . Taka idea przyświeca temu wątkowi .

Osoby , które mają ochotę podzielić się swoimi projektami , spostrzeżeniami i innowacjami ...oraz wiedzą , zapraszam do udziału .

 

Projekty proste , nie skomplikowane , dające możliwość wprowadzenia " w świat DIY , będą tu szczególnie docenione .

Mam nadzieją , że wszyscy o wysokiej wiedzy i bogatych umiejętnościach , będą tylko pomagać i podpowiadać , wkraczającym w świat modyfikacji audio .

Tutaj też jest miejsce na rzeczy sprawdzone i wprowadzone do świata Audio i DiY , które warto pokazać i wytłumaczyć .

 

To jest abecadło " dla poszukujących .

 

Tutaj dopuszczalna jest pewna naiwność , oraz brak szerszej wiedzy dla poszukujących ,

... ale jakość zamieszczonych pomysłów i innowacji , powinna być ciekawa i skuteczna !!!

 

Zapraszam do dobrej zabawy .

 

 

 

Jako pierwszy przykład Mini - Max ; zamieszczam

" Podkładki silikonowe " pod monitory , które można kupić w supermarkecie za ok 4 zł , ale doskonale potrafią ustawić dudniący bas w kolumnach - monitorach stojących na ; półkach , regałach , komodach . Eliminują buczenia i rezonanse . Wprowadzają uporządkowanie w świecie basu . Dają jędrność i pewne właściwości tego zakresu , a co za tym idzie , całości muzycznej z naszych kolumn . Problemy z buczeniem i nieokiełznanym dźwiękiem potrafią się pięknie zakończyć . Oszczędzamy też kilkaset złotych na " audiofilskich " produktach !!! .

Musimy jedynie pamiętać , że mniejsze rozmiary tych podkładek samoprzylepnych , mogą nie spełnić naszych oczekiwań . Nazwa producenta jest obcięta , więc reklamą to nie jest , ale przekrój jest zaznaczony na zdjęciu . Podkładki sprawdziły się podczas kilku testów , dlatego są włączone do tego wątku .

Zachęcam do spróbowania , szczególnie jeśli ktoś walczy z" z kolumienkami w swoich warunkach domowych , a kolców czy steandów nie może użyć .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-46766800-1449186042_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
Odnośnik do komentarza
https://www.audiostereo.pl/topic/123908-mini-max-audio-diy/
Udostępnij na innych stronach

Wprowadzają uporządkowanie w świecie basu . Dają jędrność i pewne właściwości tego zakresu , a co za tym idzie , całości muzycznej z naszych kolumn . Problemy z buczeniem i nieokiełznanym dźwiękiem potrafią się pięknie zakończyć

 

Jak widać komedia nie tylko w rządzie i telewizji...

 

Pozdrawiam

 

PS>

 

jędrność

 

Jędrne to mogą być piersi, tylko bez tego... no właśnie -silikonu.

W takich chwilach nienawidzę tego forum. Ktos coś zaczyna, dzieli się czymś a spotyka się z nic nie wnoszącą krytyką. Jeżeli nie jesteście zainteresowani, to nie psujcie innym humoru i chęci. Jak to ktoś mądry kiedyś powiedział: pięknie, k... pięknie... Moje monitory stoją na wygłuszeniu, bo chwilowo się źródełko z kasą wyczerpało, ale jak się nie ma co się lubi :P

Może szklanki w szafce mniej pobrzękują i stąd wprowadzają uporządkowanie basu.

 

Jak się słucha w kuchni to powinno "działać"...

 

W takich chwilach nienawidzę tego forum. Ktos coś zaczyna, dzieli się czymś a spotyka się z nic nie wnoszącą krytyką. Jeżeli nie jesteście zainteresowani, to nie psujcie innym humoru i chęci. Jak to ktoś mądry kiedyś powiedział: pięknie, k... pięknie... Moje monitory stoją na wygłuszeniu, bo chwilowo się źródełko z kasą wyczerpało, ale jak się nie ma co się lubi :P

 

Bawcie się, już mnie nie ma.

 

Pozdrawiam

Moje podstawki stoją na 4 takich podkładkach. Dźwięk stał się jakby pełniejszy, namacalny :)

 

Z góry przepraszam za wpis :) :)

Zero krzemu w torze, to grać nie może ?

Kochani !!! TO NIE JEST WĄTEK O PODKŁADKACH I SILIKONACH " ...

tylko

JAK MINIMALNYM NAKŁADEM I WŁASNĄ PRACĄ LUB POMYSŁEM , ZROBIĆ COŚ POŻYTECZNEGO ....I PODZIELIĆ SIĘ TYM SPOSTRZEŻENIEM !!!

Na pewno każdy posiada takie doświadczenia , więc do ZABAWY !!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!O ! .... Widzę pierwsze zdjęcia z własnych doświadczeń DIY !!!!

 

Tak trzymać !!! .... DLA NAJLEPSZEGO UFUNDUJĘ NAGRODĘ !!!!!!!!!!!!.... ŚWIETNY PRZEWÓD SIECIOWY DO WZMACNIACZA LUB CD

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inny przykład ;

JAK MALEŃKI I TANI REZYSTOR MOŻE ZNACZĄCO WPŁYNĄĆ NA POLEPSZENIE JAKOŚCI DŹWIĘKU W KOLUMNIE .

Monitory angielskie Celestion Concertino 2 ( SL6 , SL600 , 100 ostatnie najlepsze ! ) Znane i cenione monitory za swoją neutralność , średnicę oraz wysokie tony . Miałem kiedyś Model 100 ( ze zdjęcia ) Wtedy wymieniłem jedynie przewody w dolnym głośniku , aby dodać barwy i pogłębić bas , wtedy to wystarczyło ....( próby okablowanie góry nie powiodły się , zostały przewody fabryczne )

Obecnie posiadam concertino 2 , te same głośniki , ale nieco inna zwrotnica niż w setce " .

Kolumny kupiłem z sentymentu i po wstępnym okresie wygrzewania stwierdziłem ; zbytnią matowość , brak barw , soczystości i oderwania się dźwięków , jakby się nieco dusiły . Pierwsze co przyszło mi do głowy ; to wymiana kondensatorów na inne . Pytania na naszym forum , nic mi nie przyniosły ...Dlatego postanowiłem zgłębiać ten trudny temat zwrotnic ...chyba za trudny dla mnie / nie elektronika / Ale kilka przesłanek wskazywało na to że ; wysokie tony za mocno zachodziły na średnicę i aby uspokoić ten jazgot głośników , postanowiłem wymienić rezystor z 3,3 na 3 ,o . Włożyłem metalizowany ,( nie przepadam za nimi , są zbyt metaliczne i ostre , kiedyś wygrzewałem takie 150 godzin i nie dałem rady dalej , wymieniłem na słodsze " ceramiczne ) . Po wlutowaniu , oczywiście pewne ostrość , szczegółowość i przestrzeń ....ale ....zrobiło się lepiej ; dźwięk jakby wskoczył w swoje ramy , zrobiło się bardziej poprawnie / lepiej dla ucha / . Po kilku dniach rozgrzewki , metaliczność nie ustępowała , a i trochę na górze było ciut mało " , Pomyślałem o dołożeniu rezystora 0, 1 aby podnieść górę oraz osłodzić / przytłumić/ tą metaliczność która też szła w dobrym kierunku , ze względu na lepszy blask w wysokich . Ta drobna zmiana w połączeniu z nowym ciepły i barwnym okablowanie , wniosła wspaniałą zmianę , której się nie spodziewałem . Kolumny stały się bardziej otwarte , soczyste , szczegółowe , przestrzeń ze świetną lokalizacją , a przede wszystkim barwa !!! nasyciła się większą ilością odcieni . Już po kilku dniach mogłem słuchać Metalici , co wcześniej było na tych kolumnach niemożliwe ; zbyt duży jazgot i nałożenie dźwięków wyższej średnicy i góry . Obecnie jest rozdzielczo , szczegółowo , ale też barwie z nasyceniem . Gitary grały jak prawdziwie , czasem metalicznie , albo z słodką barwą . Każda gitara , sax , uderzenie perkusyjne z talerzami , czy metalowe instrumenty stały się poezją " ( mimo , że lubię jazz i akustyczne brzękałki ) Oczywiście też myślałem o wymianie kondensatorów na tanie i dobre np SCR ( ze względu na barwę i ciepło ) , ale obecnie obserwuję kolumny i głęboko zastanawiam się nad tą ewentualnością .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-73470000-1449239346_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Dodam , do rezystorka" , a właściwie tych dwóch " ...że obecnie wygrzewam Celestiony z Cyrusem Two , na okablowaniu ic Open" , sieć Open Ara" i głośnikowym Meritum ", i dźwięk staje się coraz bardziej przestrzenny , naturalny , bez ograniczeń na górze . Zwiększyła się szczegółowość , blask , wybrzmienia których wcześniej jakby nie było /?/ ... Polepszyły się dolne rejestry . jest bardzo muzykalnie , obfitość barw i szczegółowość przypomina nawet wzmacniacze Musical Fidelity ( np A3 który kiedyś posiadałem ) lub bufor lampowy z lepszą szczegółowością i możliwościami . Oczywiście basik jest tu ciekawszy , wiadomo ; Cyrus . Nie sądziłem , że taka mała zmiana ( z okablowaniem i gniazdami ) może tyle dobrego i pięknego dla ucha wnieść . Przy tym , gitary jak to u Celestion brzmią barwo wiarygodnie i pięknie . Posiadam jeszcze Dali 102 , Mission 761l , AA Helene , czy 44L monitory na SS , tak więc mam jakieś porównanie tańszych i droższych monitorów i wydaje mi się , że nie snuję fantasmagorii . Maleńka zmiana , tak wiele wniosła . Sam jestem troszkę zadziwiony i zadowolony z takiego efektu . Wiem , że są ludzie którzy nie wierzą w kabelki i rezystorki , ale też wiele osób w dzieciństwie przeszło choroby które mogły wpłynąć na słuch , Wiele pomieszczeń jest nie dostosowanych do odsłuchów i wiele głośników i kabli nie przekazuje odpowiedniej ilości informacji , odpowiednio podanej audiofilsko , że tak się wyrażę . U mnie te różnice dźwiękowe są zauważalne i podejrzewam , że u większości też będą .

Zakończę ten wątek Celestionów , stwierdzeniem że ; kolejny dzień wygrzewania minął bardzo owocnie . Nie wiem czy to wszystkie elementy , po kilku dniach intensywnej gry , czy tylko kolumny ? , ale pojawiła się głęboka przestrzeń , bardzo czysta , holografia źródeł jednoznaczna i wręcz krystaliczna . Zakresy bardzo ładnie się dopełniają i uzupełniają . Kolumny znikły . Przestrzeń jest wszechobecna , a teatr zdarzeń na scenie bardzo ciekawy inny niż do tej pory ( był nieco zawężony , jazgotliwy , ostry i matowy ) Teraz błyszczy barwami i dźwięcznością , choć nie przysładza zbyt mocno , pozostał element prawdziwości strun i innych dźwięków . Efekty są zdumiewające , jak na kolumny , które znałem od wielu lat . ( Celestion 100 i obecne Concertino 2 ).

  • 4 tygodnie później...

Jednak powrócę do Celestion Corcertino 2 ( SL6 , 600 ,~ 100) , i tej mini modyfikacji jaką zastosowałem .

Początki wyglądały wspaniale i były godne opisania , gdyż wszelkie próby pytań na forach , nie przyniosły rezultatów . Poczytałem trochę o zwrotnicach i pomagałem sobie tabelami .

Po kilku pierwszych dniach mały rezystor metalizowany " wprowadził bardzo dużo metaliczności i jazgotu do dźwięku i zaczął drażnić . OBECNIE , wymieniłem go na normalny ceramiczny 3,0 plus ten ceramiczny który wcześniej zastosowałem 0,1 ( Razem 3,1 zamiast 3,3 jak w oryginale ) Do kondensatora dolnego " 10 uF podpiołem równolegle 2,2 uF co dało razem 12,2 uF ( na dole ) . Ta mała zmiana wprowadziła dużo więcej dolnych rejestrów . Skala basu poszerzyła się bardzo przyjemnie , obecnie monitory zaczęły grać prawie jak małe podłogówki " . W każdej muzyce , pozyskany przyrost wartości był wskazany . Obecnie fortepian gra bardzo przyjemnie i nie dusi się . Założone gniazda wejściowe , przewody oraz rezystor ceramiczny ( mniejszy ; z 10-ciu na 5 W ) , wprowadziły nieco cieplejsze barwy , bardziej zróżnicowane i słodsze , choć kierunek neutralności " pozostał . Możliwe , że dodatkowy kondensator 2,2 uF także wprowadził nieco barwy , dlatego pomyślałem o wymianie w przyszłości kondów' na nieco cieplejsze i barwniejsze .

Zalety tej małej modyfikacji to ;

- Więcej basu , szersze pełniejsze pasmo ( bas większy , ale zwarty , energiczny ~ nie przytłacza , miły dla ucha w wielu gatunkach muzycznych ...może wystarczy 11 lub 11,5 uF ? ) .

- Większy oddech ... już się nic nie dusi jak wcześniej , instrumenty wybrzmiewają pełniej , nieco jaśniej , szczegółowo ( wcześniej w oryginale , było nieco więcej jazgotu z przyduszeniem " ) Myślę , że gniazda i przewody , oraz mniej ceramiki na drucie opornika , zrobiły swoje .

- Kolumny stały się mniej suche i matowe , zyskały na barwie i pewnej dźwięczności , której wcześniej brakowało np fortepian gra pełniej , prawdziwiej , ale dodatkowo z blaskiem i z dźwięcznością .

- Wydaje mi się , że zyskała też przestrzenność i lokalizacja instrumentów ( tak dobierałem przewody ) .

Obserwacja , będzie trwała nadal , na razie jest całkiem dobrze , lepiej niż było , choć mam na względzie charakter tych monitorów , który powinien być zachowany , a tylko szczypta przypraw " powinna dodać większego smaku " .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-16968000-1451428279_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Jeśli ktoś ma panele podłogowe i czuje na nich rezonanse z kolumn, to można łatwo się tego pozbyć za grosze. Zamiast typowych audiofilskich platform inwestujemy w 2 płyty chodnikowe (po 5 zł w Castoramie) i starą dętkę rowerową. Z dętki wycinamy kwadratowe "nóżki", grubość trzeba dobrać eksperymentalnie do ciężaru kolumn. Na to idzie płyta i na to kolumna. Można się zdziwić efektem. Inaczej mówiąc jest to tani tłumik mechaniczny.

 

Eksperyment za free - obrócenie wtyczki zasilającej od sprzętu. Też potrafi zaskoczyć.

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

DC-Blocker na zasilaniu wzmacniacza

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Super ! , takie ciekawostki warto zamieszczać .....

 

ten CD Blocker , to ciekawa sprawa ...., W starym wzmacniaczu Cyrus Two mam pewne buczenia szumy stałe ...i nie wiem do kogo można się udać po opinię , czy to jakieś stare elektrolity " do wymiany , czy źle przypięta masa ? ...wzmak współpracował przez lata z osobnym zasilaczem ...gra ładnie , ale szumy / przydźwięk są/ jest , szczególnie dokuczliwe na gramofonie i słuchawkach . Może ktoś miał doświadczenia w tej mierze ? Pozdrawiam

U mnie kolczaków być nie może , bo kolumny ciężkie i na komodzie stoją , której Miśka nie pozwoli w kolce ubrać .Co prawda są betonowe bloczki , ale z twardymi podkładkami z filcu . Bloczki wprowadziły nieco więcej prawdziwości dźwięku , ale też muszą być odpowiednio ułożone . Akustyka to niesamowite zjawisko .

  • 1 miesiąc później...

Celestion Corcertino 2

 

...ciąg dalszy ( zakończenie modernizacji zwrotnicy )

 

Po wstępnych przymiarkach i małych zmianach na korzyść w ustawianiu zwrotnicy monitora , nie do końca osiągnąłem zamierzony efekt . Zrobiło się lepiej , ale tylko pozornie , ostrość i drutowatość dźwięku nie ustąpiła , pierwsze fajne aspekty muzyczne odeszły podczas wygrzewania " .

Wykonałem kilka kolejnych prób z kondensatorami ( przypadkowymi z szuflady ) i postanowiłem powrócić do oryginalnego rezystora oraz wymiany kondensatorów na górze pasma .

 

Oryginalny rezystor 3,3 / 11W powrócił , a w zamian drutowatch dźwiękowo " oryginalnych kondensatorów ( 4,0 i 6,0 ) przymierzyłem inne . Ta zmiana pokazała dobry kierunek i oo zastosowaniu zwykłego czarnego Jantzena /akurat był pod ręką / , okazała się najlepszą .

Delikatnie zmieniłem wartości ; Jantzen 4,7 ...i dopełniający 5,6 . Na dolne pasmo , gdzie był kond 10 ,0 , dołożyłem jedynie 1,5 równolegle dla głębszego basu ( razem 11,5 zamiast 10 oryg , ) . Poprzednio zastosowany 12,2 był nieco za duży , choć do gatunków typu pop i disco może mógłby pozostać (? ) . Basu nieco brakuje w oryginale .

 

Zmiany w konsekwencji okazały się niewielkie , ale zobrazowały , że warto zastosować nowe / lepsze / inne kondensatory aby uzyskać pożądaną jakość . Ostrość ustąpiła ( a już myślałem , że to może wina aluminiowej kopułki ? ) , drutowatość / metaliczność dźwięku również . Pojawiło się zdecydowanie więcej barw , soczystości ciepła a nawet pewnej słodyczy . W pierwszych godzinach pokazała się piękna holograficzna przestrzeń , z dużą przejrzystością i barwami ( raczej ciepłymi ) , czyli to czego szukałem !!! Wpływ czarnego Jantzena był jednoznaczny i bardzo efektowny ( mimo , że to podstawowy kond uznawany nawet za przymuła " ) . Świetnie spasował się z wysokimi Celestion .

 

Wszystko wskoczyło na swoje miejsce nabrało powagi i mocy , większej klarowności , przestrzeni i kolorytu . Chyba ten kondensator jest troszkę niedoceniany ? , nawet przypominał mi efekty podobne do białego Mundorfa ( za 29 zł ) , choć tu jest więcej słodyczy . Inne kondensatorki z szuflady nie dawały takich efektów , może tylko Mant 4,7 , był nieco bardziej przejrzysty , ale też lekko chłodny i tym druto-metalem lekko emanował ( może po wygrzaniu " to by zamieniło się w barwy ? ...nie sprawdziłem do końca , to nie było dla mnie ) . ( Inne żółte kondensatorki użyte podczas testów nie wykazywały jakiegoś swojego wybitnego " charakteru , były stonowane może nawet nieco zgaszone , ale dopełniają swoje zadanie dzielnie " )

 

Konkluzja ;

 

Wymiana kondensatorów na górze przyniosła najlepsze i oczekiwane efekty !!! Ciepłe przewody i dobre ciepłe kondensatory w przyszłości powinny bardzo poprawić jakość monitorów , które i tak były bardzo przyzwoite . Ale nowy efekt przerósł oczekiwania . Obecnie jeszcze trwa wygrzewka " elementów ( czarny Jantzen był już w użytkowaniu wcześniej ) , pojawiają się fale basowości i wyostrzenia , ale w każdym przypadku monitory brzmią bardzo dobrze .

Wszystko wskoczyło na swoje miejsce , barwa , przestrzeń , drajw basu ( wreszcie ) i ładne wysokie z dnia na dzień brzmią coraz lepiej . Mam nadzieję , że tak pozostanie , w razie czego dam znać , gdyby zabawę trzeba było rozpocząć od początku .

 

Mini zabiegów ( choć troszkę czasu i wygrzewak " to kosztowało ) , do Max zadowolenia .

Amatorsko , strojąc do swojego ucha , dla własnej przyjemności , można czasem uzyskać ciekawsze rezultaty niż ... ta prosta linia na wykresie , który dostajemy wraz z kupnem takich monitorów . Pozdro .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-74935200-1456713228_thumb.png

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Doskonale.

To jest właśnie dobry sposób na wyeliminowanie cech własnych blaszanych kopułek.

Gdyby jeszcze spróbować coś z wysokiej półki polecanych czasem na forum

firm i to na wysokie napięcia - efekt byłby pewnie jeszcze szybszy i lepszy,

ale uważam, że nie można tu za bardzo przesadzać z kosztami.

Czasem będące pod ręką nawet niedrogie elementy potrafią wiele poprawić;

trzeba jednak chcieć i mieć coś "w żyłce" do eksperymentów.

Mam nadzieję, że ten opis przyda się jeszcze paru kolegom jako

podręczny sposób na własne prace z barwą czy dynamiką;

wystarczy chcieć i się nie bać.

Pozdrawiam eksploratorów nowych ścieżek. R.

Nie ma nic gorszego, niż człowiek wykształcony ponad własną inteligencję.   Jerzy Dobrowolski

Dziękuję za słowa wsparcia , ale efekt nie zawsze się utrzymuje i trzeba go kontrolować , Dlatego na początek są tanie kondensatory , choć myślałem o SCR ( jako tanią alternatywę , ciepła słodyczy i pewnej klarowności ) , pod ręką był Jantzen .

Posiadałem kiedyś bardzo podobne monitory Celestion 100 , z nieco podobną zwrotnicą , ale jakby inną . Wtedy nie dotykałem jej . Próby z okablowaniem góry były porażką , natomiast ciepły podtynkowy Mit na dolnym głośniku wprowadził dużo ciepła basu i nowej wartości tamtym monitorom . W tym modelu już nie było tak łatwo , mimo że to chyba te same głośniki .

Często na początku takiej modyfikacji przeżywamy euforię związaną ze zmianami ( na ogół na lepsze , na początku pokazuje jakby swoje pełne możliwości ) , ale zaraz potem rozpoczyna się żmudny okres wygrzewania elementów które często zmieniają swoje właściwości ( przebasowania i wyostrzenia ... falowo ) , najgorzej z wytrzymaniem tego okresu który potrafi trwać nawet do kilkuset godzin ( 300-500 h ) .

Dopiero po tym czasie fale przybierają łagodniejszy poziom aż do zaniku i wyklarowania . Wtedy możemy mówić o pełnym wygrzaniu " .

Dlatego może faktycznie warto pomyśleć już o dobrych ( droższych i uznanych ) komponentach , ale też powinny być trafione w samo sedno . To nie zawsze bywa łatwe , np poprzednie próby uznałem za całkiem przyzwoite , ale po kilkunastu dniach czar polowi odszedł . Sprawa dla cierpliwych i konsekwentnych , ale myślę że naprawdę warto ! Pozdrawiam J.

  • 1 miesiąc później...

Celestion Concertino 2 .... ANEX ( Podsumowanie i wnioski z mini modernizacji ")

 

Mimo ciepłych słów dla czarnego Jantzena , ciekawy efekt się nie utrzymał , sprawa się rozmyła i przygasła / zrobiło się nieco mgławo /? /

Sprawę podratował kondensator Mant , który dodał wigoru , przejrzystości i także klarowności , okazał się całkiem dobry w tym przypadku . ( akurat był w szufladzie , pod ręką )

Choć odrobina szklistości podobna jak w Mundorfach też tu zagościła ,... ale wypala się " i nieco więcej barw pojawia się powoli , ...zobaczymy ?...

 

Rezystor VITROHM , był tu dużą podporą " , dodał jakości nawet porównywalną z dobrym kondensatorem , co mnie bardzo zaskoczyło ... wyrównał proporcje podzakresów , które jakby skoczyły na swoje miejsce . Nawet odniosłem wrażenie , że sama wymiana tego opornika w oryginalnej zwrotnicy mogła by ustawić ją już na właściwym poziomie (?).

Wymiana kondensatorów ( górnych ; 4,0 i 6,0 ) poprawiła tą drutowatość " z którą walczyłem . Zamiana wartości z 4 ch na 4,7 , oraz z 6 ciu na 5,6 ( na górze pasma ) przyniosła okiełznanie niesfornej góry w całkiem sympatyczny dla ucha sposób , ( choć to specyficzne kolumny o nieco wyrazistym brzmieniu górnych zakresów ) .

 

Kondensator 4 ,0 lub 4,7 jest tu chyba najistotniejszym elementem wpływającym na brzmienie całości ( np kond. Mant przybliżył charakter oryginalnych Celestion sprzed tych zabiegów ) . Dodatkowy kondensator o wartościach od 0,5 do 2,2 uF dołożony równolegle do dolnej 10 tki , może skutecznie poprawić BAS monitorów .

Jak wiemy wypełnienie wewnętrzne " , kolumna widzi jako większą objętość , ale zrobienie czystej przestrzeni za głośnikiem basowym , może skutecznie też sprecyzować uderzenie niskich , czyniąc je bardziej punktowe i milsze dla ucha ( bardziej prawdziwe ) . Bez tej przestrzeni ( za głośnikiem ), bas jest jakby większy , ale też rozmyty .

 

Podsumowując - wymiana ; przewodów , gniazd , rezystora , górnych kondensatorów , oraz dołożenie jednego na dole ,

przyniosła ;

- Lepsze poukładanie podzakresów , które stały się milsze dla ucha , bardziej prawdziwe , zdecydowanie ciekawsze barwowo .

- Polepszył się zasadniczo BAS monitorów , i to nie tylko za sprawą dołożonego kondensatora na dole , ale sam rezystor zdziałał tu też wiele ( nasycił średnicę dolnymi walorami /? ...zmienił proporcje ) . Obecnie monitory grają jak małe podłogówki .

- Ustąpiło jazgotanie i drutowatość " dźwięku ( w dużym stopniu , choć ...wygrzewanie trwa ")

- Poprawiła się przestrzeń , trójwymiarowość brył . Kolumny prawie zupełnie znikły , a źródła pozorne brykają w wolnej , nie ograniczonej przestrzeni , z pewną i klarowną lokalizacją oraz czystością " ( dobre kable Open też to wnoszą ) .

- Ładnie brzmią ; gitary !!! , struny , instrumenty dęte metalowe , perkusja , efekty ...

pewien niedostatek posiadają jeszcze ; fortepian , ? wiolonczela , jako instrumenty drewniane , ale popracuję nad tym , może wytłumienie obudowy lub inne kondensatory poprawią te efekty /?/

 

Proces wymaga czasu ( ze względu na wygrzewanie elementów ), wszelkie różnice w okablowaniu , kondensatorach , widać bardzo namacalnie , występują też istotne zmiany , czasem trudne do przewidzenia , jest to proces ciągły i wymaga też niezwykłej cierpliwości . Dobór elementów , też nie powinien być przypadkowy .

Poprawa jest widoczna i z jeszcze lepszymi elementami ( w niedalekiej przyszłości ) , może być znacznie ciekawsza .

Widać , że same głośniki mogą bardzo wiele , a jedynym ogranicznikiem / lub wyznacznikiem / jest tu właśnie ta zwrotnica .

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-24196-0-26592700-1459477429_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • 4 tygodnie później...

Concertino 2 ...cd / ...a jednak , nie koniec /

Po pewnym okresie wygrzewania , odrobinę ostrości górnych pozostało . Na prośbę rodziny postanowiłem górne pasmo troszkę udelikatnić .

Kondensator Mant 4,7 sprawował się bardzo dobrze ( choć może powinno być 4,4 ? ) , natomiast drugi kond 5,6 był nieco za ostry . Wkleiłem oryginalny 6,0 ale dalej było metaliczne , dopiero dwa inne kondensatory 2,2 +3,9 = 6,1 zbliżyły się do pożądanego efektu . Na poczatku było dobrze ale nieco osłabiło atak góry , aż chciało się natychmiast wprowadzić kondensatory o wartości ok 5,8/9 uF ( 2,2+2,2+1,5 ) , aby nieco zaiskrzyło ...ale po kilku dniach wygrzewania powoli góra zaczęła pokazywać lepsze oblicze .

Kopułka która dotychczas grała metalicznie i czasem ostro , zaczęła przypominać głośnik z cewką stylonową , czyli grał delikatniej , znacznie barwniej , ale wystarczająco rozdzielczo . Nasycił się barwami które w Celestion nie występowały ( aż tak ) . Może to kable ? , albo te inne kondensatory / na górze / tak sprawiły ? Tu chyba rola Mant okazała się b. istotna , z rozdzielczego i bardzo neutralnego z punktowym basem , zrobił się ciepły i barwny , a nawet słodki . Bas się złagodził zaokrąglił , może dołożony kondensator 1,5 uF na dole ( oryg 10 +1,5 ) po prostu się wygrzał ? By powrócić do ładnego punktowego brzmienia , chyba trzeba założyć 1,0 uF ?

Myślę , że obecnie kolumny grają już takim dźwiękiem jaki chciałem osiągnąć .

Nie sądziłem , że aluminium na górze i plastik na dole da takie ładne koloryty instrumentom ( i to z Cyrusem 2 , który jest uważany za chłodnego ...ale z Marantzem i raczej neutralnymi kablami ) .

Wysokie tony nie są już tak bardzo ekspansywne , ale mają swoją wagę i potrafią pokazać co potrafią . Może gitary , które wcześniej błyszczały , teraz o milimetr straciły na sile , ale za to ... pokazała się w przestrzeni ; głębia , której brakowało wcześniej . Czy to zasługa kondensatorów , czy proporcji podzakresów ? trudno powiedzieć , ale jest całkiem dobrze . Obecnie kolumny grają barwnie , słodko , muzykalnie z pewnymi inklinacjami do analityczności ( ale chyba małej ? ) . Pozostaje pytanie , czy aby nie odeszło to od pierwotnego charakteru Celestion ? ...Jeśli , to chyba niewiele , zmiany nie były poważne , a i delikatne możliwości jeszcze są ... więc , najważniejsze aby było zadowolenie z efektu . Podzakresy wskoczyły na swoje miejsce , jest prawdziwiej i milej dla ucha .

Przez 5 miesięcy zabawy ze zwrotnicą w CC2 , można podsumować ;

- że jeśli chcemy mieć więcej basów , wystarczy do dolnego kondensatora 10 uF dołożyć powiedzmy 1 uF ( równolegle )

- jeśli pragniemy mieć milszy i barwniejszy dźwięk , powinniśmy wymienić górny (4,0 ) kondensator na nieco barwniejszy np 4,4 lub 4,7 uF ,

a kropkę nad "i" postawi drugi górny kondensator (6,0 ) , który jeśli będzie słodszy " o wartości ok 5,9-6,1 , doda tylko uroku całości .

- Nowe gniazda i kable o neutralnym charakterze ( a może bardziej ciepłe i słodsze ? ) skończą dzieło .

Oczywiście w moim pomieszczeniu odsłuchowym , takie zmiany przyniosły oczekiwany rezultat , ale słucham dalej ...zobaczymy ! (... w planie ; lepsze kondensatory )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Przede wszystkim nie stawiamy monitorów na żadnych półkach, szafkach, regałach itd. Tylko porządne standy! Niestety nie jest to opcja mini ale daje max korzyści. Wątek mi się podoba, lecz o modyfikacjach zwrotnic nie jedną rzecz już napisano. Przede wszystkim wszystkie elektrolity WON! W drugiej kolejności rezystory na bezindukcyjne, dalej cewki na górze taśmowe bezrdzeniowe. Oprócz tego polecam taśmę miedzianą 70um jako przewód głośnikowy.

Tak , oczywiście o tym wiemy . dziękujemy za przypominanie , ale z każdą kolumną może być inaczej i nie każdy może wykonać np pomiary cewek do ewentualnej wymiany . Natomiast każdy po takim MINI może już coś " zrobić aby mieć MAX przyjemności , nawet jeśli nie zna się na elektronice .Dlatego Mini -Max . Pamiętam kiedyś sam szukałem prostych rzeczy ; jak podłączyć np ; transformator we wzmacniaczu diy , albo końcówkę do zasilacza ? . Dla wielu jest to bardzo proste , ale inni , wchodzący w ten świat , powinni mieć małe podpowiedzi i głównie do tego służy ten wątek . Oczywiście wszelkie inne bardziej profesjonalne wypowiedzi są tu bardzo mile widziane i gorąco dziękujemy . Dzięki temu stajemy się doskonalsi , ... tylko jak wytłumaczyć drugiej połowie , że na środku pokoju będą stały stendy ? "

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.