Skocz do zawartości
IGNORED

DAC AK4137 & AK4490


Rekomendowane odpowiedzi

Poprawiłem zestawienia elementów w plikach excela w reakcji na posty #448 i #468 dotyczące pozycji 270R i 150R (odpowiednio odjąłem 1 i dodałem 1 szt.). Co mam zrobić z 10M z postu #472 i #476 - po prostu dodać do listy 1 szt. czy czekać aż Waldi_06 doda zmiany na schemacie?

Edytowane przez payong

??!!

Bigger nie jest Better ?

Wyjaśnijcie mi proszę, dlaczego lepiej meniks wklęsły jak pulchne okrągłe cynowe kulki ...

 

Jak masz mało cyny i menisk, to znaczy, że powierzchnie pada i elementu zostały zwilżone na 100% co gwarantuje dobre połączenie i ułatwia inspekcję. Jak dasz dużo cyny, to zimny lut może być schowany, pęknięcia spoiwa powstałe po czasie również mogą być trudne do zauważenia i finalnie, oznaczało to, że spędziłeś przy elemencie zbyt długo czasu z lutownicą zbytnio go nagrzewając i zbyt dużo ciepła odda spoiwo do elementu podczas krzepnięcia (ciepło zmiany stanu skupienia jest duże)

 

poza tymi szczegółami, to można walić cyny do woli ;)

 

Jeszcze pytanie do Waldka:

 

Oznaczenia 0->1 są tak pomyslane, aby "ON" wlutować po stronie 1,

Wówczas 1 to High a 0 to Low.

 

czy w tej sytuacji będzie zachowana konsekwencja oznaczenia 1-2-3-4-5-6 na dip-switchu kontra oznaczeniom na schemacie? że 2 to 2 i 5 to 5 a nie 2 to 5 a 5 to 2 ;)?

 

z kapslem wysoki połysk, czy bez ?

 

nie, nie

 

ta wersja z ocynkowanymi talerzykami ;)

 

Wyjaśnij proszę pytanie.

 

chodzi o te pierścienie ferrytowe, które podałeś na jednej z pierwszych stron jako link z tme - one mają iść na odczepy wtórna trafa? czy na odczep pierwotny? i zrobić kablem na nich kółeczko? :)

 

Nie obraź się bo nie mam zamiaru ubliżać, a jedynie wspomóc radą.

 

Stanowczo za dużo cyny przy elementach SMD.

Wiem :)

Szukając usterki wyciągałem niektóre elementy, wlutowywałem spowrotem, dawałem więcej cyny bo wyślałem, że coś nie łączy.

 

Poza tym kwarca zmasakrowałem, jedną nóżke PCM z laminatu odparzyłem :)

Poprawiłem zestawienia elementów w plikach excela w reakcji na posty #448 i #468 dotyczące pozycji 270R i 150R (odpowiednio odjąłem 1 i dodałem 1 szt.). Co mam zrobić z 10M z postu #472 i #476 - po prostu dodać do listy 1 szt. czy czekać aż Waldi_06 doda zmiany na schemacie?

 

jeśli to nie problem to umieść raz jeszcze ten poprawiony BOM po tych rozmowach co z czasem może udać się łatwiejsze do użycia

o ile z zasilaniem 5 volt gra za cicho nalezy zmienić wzmocnienie wzmacniacza-sumatora

 

Poddaje się. Jak zwiększyć wzmocnienie? Zwiększyć R35 i R37?

ja mam pytanie odnośnie 1763 typu technicznego

 

zacząłem lutować płytkę i wlutowałem lt1763 wszystkie i chciałem je sprawdzić przy pomocy zasilacza DC podpiętego przed nimi i sprawdzić miernikiem jakie dają napięcia. 1763-3,3 dają 3,3 ale 1763adj dawały mi 1,5V. dorzuciłem im kondensator na wejściu 100uF polimer tymczasowo a na wyjściu tylko miernik i miałem 5V. nastepnie dorzuciłem jeszcze 10uF na wyjście 1763 i napięcie już było OK i wynosiło 6,95V. czy one są takie niestabilne i bez kondensatorów się wzbudzają i wariują?

LT1761, 1964, 1762, 1763 i LT1962 do stabilnej pracy potrzebują kondensatora BYPASS w granicach 10-22nF i kondensatora na wyjściu minimum 1uF, a najlepiej 10-22uF.

LT1761, 1964, 1762, 1763 i LT1962 do stabilnej pracy potrzebują kondensatora BYPASS w granicach 10-22nF i kondensatora na wyjściu minimum 1uF, a najlepiej 10-22uF.

 

bajpasa miały, ale na wyjściu nie było. zdziwiło mnie jednak, że 3,3 V działały bez niego, a Adj nie. Może te 3,3 mają wbudowanego kondziołka :>?

 

pochwale się, też zacząłem lutować

 

wiem, cyny minimalnie za dużo na melfach, ale waldi już pisał o niedosycie cynowym wśród początkujących

 

sxeujxa.jpg

Cyny jest w sam raz jednak nie wszystkie elementy są przylutowane (możliwe, że źle widzę)

 

Kondensator po prawej stronie po środku PCB (jasny) - prawy pad wisi chyba w powietrzu, jest cyna na padzie i jest na kondensatorze ale nie są połączone. Możliwe, że dajesz za mało topnika albo za niska temperatura lutowania lub zbyt krótko grzejesz.

 

Dla ilustracji

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Cyny jest w sam raz jednak nie wszystkie elementy są przylutowane (możliwe, że źle widzę)

 

Kondensator po prawej stronie po środku PCB (jasny) - prawy pad wisi chyba w powietrzu, jest cyna na padzie i jest na kondensatorze ale nie są połączone. Możliwe, że dajesz za mało topnika albo za niska temperatura lutowania lub zbyt krótko grzejesz.

 

Dla ilustracji

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

nie do końca wiem czym się inspirować z twojego zdjęcia

 

wracając do tego kondensatora - złudzenie optyczne niefortunne

cyna jest rozlana

 

URq8ino.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

nie do końca wiem czym się inspirować z twojego zdjęcia

 

To tylko ilustracja - ilość cyny i jak jest rozlana.

 

wracając do tego kondensatora - złudzenie optyczne niefortunne

cyna jest rozlana

 

Faktycznie. Na zdjęciach czasem powstaje taki efekt, choć zdjęcia przy bardzo małych elementach czasem są pomocne w wyłapaniu błędów.

To tylko ilustracja - ilość cyny i jak jest rozlana.

 

 

 

Faktycznie. Na zdjęciach czasem powstaje taki efekt, choć zdjęcia przy bardzo małych elementach czasem są pomocne w wyłapaniu błędów.

 

musiałem zrobić z 5 zdjęć z różnych kątów po tym jak zwróciłeś mi uwagę, bo na każdym wyglądało jak by było źle zlutowane :P ale w końcu się udało złapać. akurat w tym wypadku tego konda to łatwiej gołym okiem zobaczyć niz uchwycić telefonem. w przeciwieństwie do scalaków - one telefonem dobrze wychodzą i łatwo się tak sprawdza piny :)

jak ktoś przymierza się do kupowania "drobnicy" do DACa to mogę odsprzedać kilka drobiazgów.

dużo tego nie będzie, ale niektóre elementy np. z tme kupowałem po 10-100 sztuk a potrzebne jest jedynie kilka sztuk. ja odzyskam kilka groszy a ktoś może te kilka groszy oszczędzić

jak ktoś przymierza się do kupowania "drobnicy" do DACa to mogę odsprzedać kilka drobiazgów.

dużo tego nie będzie, ale niektóre elementy np. z tme kupowałem po 10-100 sztuk a potrzebne jest jedynie kilka sztuk. ja odzyskam kilka groszy a ktoś może te kilka groszy oszczędzić

 

no to szybko żeś napisał, właśnie skończyłem zamówienie w TME całej drobnicy. To i ja chętnie się podzielę resztą drobnicy jak wszystko zmontuje, ale z tego co widziałem to ponad 80% drobnicy będę miał do podzielenia. Jak komuś się nie chce zamawiać to może dać znać.

musiałem zrobić z 5 zdjęć z różnych kątów po tym jak zwróciłeś mi uwagę, bo na każdym wyglądało jak by było źle zlutowane :P ale w końcu się udało złapać. akurat w tym wypadku tego konda to łatwiej gołym okiem zobaczyć niz uchwycić telefonem. w przeciwieństwie do scalaków - one telefonem dobrze wychodzą i łatwo się tak sprawdza piny :)

Telefonu to ja używam do rozmów :)

Gołym okiem nie zbieram to kupiłem sobie kamerkę bo w lutowaniu smd jest absolutnie początkującym :)

 

Wiem że za dużo cyny , ale co tam

Kto bogatemu zabroni :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

post-15200-0-07471200-1456698931_thumb.jpg

post-15200-0-28249000-1456698957_thumb.jpg

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) Edytowane przez kolmen

C54, C56 - proponuję w to miejsce Goldpin (x3) wlutować. Środkowy pin, dolna jego część - obciąłem obcinakami.

Same kondensatory - albo od spodu PCB, albo na żeńskiej zaślepce/wtyczce (x3) na tych Goldpinach.

A ja proponuję zamiast C155 4u7 wstawić rezystor 1M.

Nie będzie wtedy zakłóceń/trzasków po odłączeniu wtyczki USB od komputera (bo C155 utrzymuje napięcie 5V na pin HOST i PCM myśli, że coś jest podłączone i ciągle działa, a w głośnikach mamy trzaski)

C54, C56 - proponuję w to miejsce Goldpin (x3) wlutować.

Warto też zauważyć, że tuż obok, 5mm dalej, jest przelotka masy, co pozwala wlutować osobnego Goldpin (x1), a dzięki temu z jednego miejsca pcb jest dostęp do wszystkich trzech sygnałów niezbędnych pod ewentualną przyszłą zbalansowaną lampizację.

a wymyślił ktoś sprytne miejsce na tego 1M koło kwarca? chyba nie bardzo da się to ładnie zrobić

 

swoją drogą - zdecydowałem się polutować grotówką ze stożkiem AKxxxx

 

tylko właśnie zobaczyłem że nogi 12 nie zwilżyło aż do pachwiny :P tylko stopę wzięło

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

a wymyślił ktoś sprytne miejsce na tego 1M koło kwarca

 

Od PCMa idą dwie ścieżki do kwarca i się rozbiegają. Jakby delikatnie zdrapał trochę farby ze ścieżek to by przylutował SMD 0603.

Od PCMa idą dwie ścieżki do kwarca i się rozbiegają. Jakby delikatnie zdrapał trochę farby ze ścieżek to by przylutował SMD 0603.

 

owszem sprytne, ale czy dałbym radę psychicznie drapać tę niebieską maskę to nie wiem :(

Małym płaskim śrubokrętem drapałem.

Jak ukazała się miedź wyrównałem wydrapane miejsca żeby wyglądały jak pady.

Motem pasta lutownicza, cyna i rezystor, i tak oto wyszło.

Czy pięknie to nie wiem, ale działa.

Edytowane przez antichoice

W jakiej konfiguracji grasz?

Przełaczniki filtrów mam poustawiane jak na fotce, jakoś ciągle wracam po eksperymentach do tego ustawienia.

Co do pozostałych suwaków w S2 S3 S4 i S5 może byś zaproponował na bazie swoich doświadczeń jakieś optymalne wyjściowe ustawienie tak aby wykorzystać na maksa możliwości tego daka.

Wiem tylko że niektóre przełączniki powodują przester/zniekształcenia, np S4 i S5 poz 4 w ustawieniu L.

 

Testuję USB i pozytywne zaskoczenie, dzwięk jest "poukładany" i gra równo pełnym pasmem, jest obiecująco.

 

C54, C56 - proponuję w to miejsce Goldpin (x3) wlutować

jeżeli to jest w ścieżce sygnału - z goldpinami mam złe doświadczenia, one są robione z jakiegoś dziwnego stopu - twardy mosiądz lub jakiś rodzaj brązu, na pewno nie czysta miedź. Robiłem też kiedyś interkonekty na ruskich kablach wojskowych jak się okazało żyła sygnałowa była srebrzona ale z brązu z jakimiś domieszkami. Nie należę do tych co słyszą kable ale to była zauważalna degradacja - "zmatowienie"

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )
  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Dołącz do dyskusji

    Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
    Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

    Gość
    Dodaj odpowiedź do tematu...

    ×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

      Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

    ×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

    ×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

    ×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.