Skocz do zawartości
IGNORED

Wzmacniacze High End od strony brzmieniowej i użytkowej.


sly30

Rekomendowane odpowiedzi

/......................................................... ./ mała modyfikacja watku

zaczynamy od nowa ten wątek :)

wzmacniacze hi-end od strony brzmieniowej i użytkowej

Właśnie. Dla mnie o wiele ciekawsza jest rozmowa o tym co gra dobrze i w jakim stylu, a nie o tym co jest w środku...

Tomuś,

Audiofil to lubi zmieniać, a to kabel, kobitę czy skarpetki.., czasem:)

Ja nie zmienię jednego - MBL 9011!

Wiadomo że grają kilogramy. Wzmacniacze do 10 kilo kiepsko , 10-25 kg nieźle, powyżej 25 kg super.

Kilogramy jak najbardziej grają.

Kasa już niekoniecznie... co prawda za więcej złomu trzeba więcej zapłacić...

 

A i ta lampa zagra. Tak z ciekawości właśnie napędza skromną imprezę rodzinną... Trochę zespoły głośnikowe nie do niej ale daje radę... bo waży...

A jak wypuszczą nową linię modelową? Nigdy nie mów nigdy;-)

Wtedy - jak oceniam - nie będzie mnie na nie stać:)

Do tego, to o czym napisał Grzegorz; ( przy okazji, serdeczne ukłony:))

Ludzi dziś mami się na różne sposoby.., w tym wagą, żelastwem.

Jednak, imho, w przypadku 9011, nie ma to miejsca, ponieważ im dłużej mam te końcówkę, tym większą sprawia mi radość(!!!)

Jak pisałem, rasowy audiofil lubi cosik zmieniać, a mnie ani razu jednego nie przyszło to do głowy. Przeciwnie, za czorta nie chcę się z nią rozstawać, no chyba, ze pojawiłaby się okazja, nabyć parkę monobloków 9011 w dobrej $.

Wniosek m.in. taki, że albo 9011 jest taka dobra, albo ze mnie żaden rasowy audiofil :))

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A trzeba podkreślić, że teraz 9011 pracuje w trybie STEREO po RCA, więc nie pokazuje pełni swoich możliwości, bo sygnał jest zdesymetryzowany. Dwa, używam przejściówki xlr/rca, a to jak wiemy mniej lub bardziej degraduje sygnał.

 

Ps. Panowie,

Dużo dobrego w Nowym Roku 2016!

M,

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

A trzeba podkreślić, że teraz 9011 pracuje w trybie STEREO po RCA,

 

Co jest tego przyczyną?? Przecież źródło masz też grające po XLR. Maciek, jakby napisał Stary, natychmiast wyrzuć te druty i kup porządne XLRy;-)

Tomek,

Mbl 9011, to monoblock i w tej roli sprawuje się najlepiej. Opcjonalnie ( jeden monoblock) , może też pracować jako stereofoniczna końcówka mocy, lecz wówczas trzeba przejść z xlr na rca.

Najlepiej jednak mieć parę 9011 i stosować symetryczny xlr.

Maciek, jakby napisał Stary, natychmiast wyrzuć te druty i kup porządne XLRy;-)

Na szczęście, stary rok już za nami :))

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Najlepiej jednak mieć parę 9011 i stosować symetryczny xlr

 

Zdecydowanie. Musisz poszukać drugiego 9011. Dużo tracisz na przejściówce jak i samym fakcie tłumienia XLR do RCA. Podejrzewam, że w tej chwili grasz na 40% możliwości tego piecyka. Nie mocowych a jakościowych oczywiście.

Mnie kolegi Piano jest żal, bo to porządny chłop i zasługuje na jak najlepszy system. Ale ciężko będzie mu dokupić tylko jedną końcówkę 9011, a z tego samego okresu wręcz nie będzie to możliwe. Uprzedzałem go, żeby nie kupował jednej sztuki, bo nie dobierze później drugiej. Większość fanów marki kupuje parę i później jeśli chce sprzedać to tylko parę. I to jest zrozumiałe. Lepiej było poczekać nawet rok, dozbierać kasy i kupić parę. Słyszałem, że MBL w trakcie produkcji wprowadzał drobne zmiany, które nie były oznaczone jako kolejne MK.

Zdecydowanie. Musisz poszukać drugiego 9011.

Zdecydowanie masz rację:)

 

Mbl 9011, to monoblock i w tej roli sprawuje się najlepiej. Opcjonalnie ( jeden monoblock) , może też pracować jako stereofoniczna końcówka mocy, lecz wówczas trzeba przejść z xlr na rca.

 

 

 

Mnie kolegi Piano jest żal, bo to porządny chłop i zasługuje na jak najlepszy system. Ale ciężko będzie mu dokupić tylko jedną końcówkę 9011, a z tego samego okresu wręcz nie będzie to możliwe.

Sylwek,

Już o tym pisałem, ale pamięć ulotna bywa, więc przypomnę:)

Niemożliwe jest dla leniwych. Dla chcących, to dużo jest możliwe:)

Teraz do rzeczy.

Drugi monoblock ( z tego samego okresu) czeka na mnie. To tylko sprawa $.

Mam też alternatywę - (czekam na odpowiedź ze strony klienta, który zbiera kasę na moją końcówkę) Jeśli dozbiera i kupi, to wówczas ja kupię parę 9011. Jeśli nie, to może kto inny.

Co by nie było, Sylwek, nie jest tak źle jak to oceniłeś w # 37.

Co nie oznacza, ze nie masz racji co do samej idei zakupu dwóch 9011.

Masz, niewątpliwie, ale wiesz, - życie :)

Nawiasem, pytałem też wielu w tym i w MBLu czy są jakieś przeciwskazania w zakupie drugiej końcówki i odparli, ze w okolicach 5-ciu lat rozbieżności, to żaden problem. Napisali, ze nie powinien być ( słyszalny) też, nawet wówczas, gdybym kupił nową.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Najpierw w kwestii formalnej, apel do moderacji żeby przywrócić ten wątek do hi-endu, bo pisanie o piecach klasy MBL9011 na bocznicy wygląda kuriozalnie i z pewnością chluby temu forum nie przynosi. Albo przenieśmy wspólnie te wpisy do innego hi-endowego wątku dotyczącego amplifikacji, choćby do starcia SE z tranzystorami. Albo ja założę nowy wątek o tytule np. "MBL, Spectral, Mark Levinson, Vitus Audio, Jeff Rowland a może inna końcówka hi-end najwyższej klasy?"

 

Teraz w kwestii MBL, najlepsze końcówki tranzystorowe przeważnie mają konstrukcję w pełni zbalansowaną i generalnie różnice brzmieniowe na korzyść połączenia XLR są w ich przypadku bardzo duże. Stąd moim zdaniem konieczność dokupienia drugiego piecyka, zakładam bowiem, że przeróbka tego jednego monobloku tak, aby całość grała po XLR nie wchodzi w grę...

Teraz w kwestii MBL, najlepsze końcówki tranzystorowe przeważnie mają konstrukcję w pełni zbalansowaną i generalnie różnice brzmieniowe na korzyść połączenia XLR są w ich przypadku bardzo duże. Stąd moim zdaniem konieczność dokupienia drugiego piecyka, zakładam bowiem, że przeróbka tego jednego monobloku tak, aby całość grała po XLR nie wchodzi w grę...

Gdyby to było takie jednoznaczne i oczywiste, od dawna funkconowałyby jedynie wzmacniacze zbalansowane. A tak nie jest. Z punktu widzenia kosztów, to zdublowanie elektroniki jest prawie pomijalne - nie jest to sprawa decydująca.

 

W tym konktertnym przypadku rozwiazanie pozwala na używanie pojedyńczego wzmacniacza jako stereo a w przypadku dwóch takich wzmacniaczy użuywać jako w pełni symetrycznych konstrukcji. Ot, takie powiększenie walorów uzytkowych i uniwerslaności.

A to, jaki osiąga się efekt końcowy w postaci jakosci dźwięku zalezy od wielu róznych czynników, których samo symetryzowanie nie rozwiązuje.

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

W tym konktertnym przypadku rozwiazanie pozwala na używanie pojedyńczego wzmacniacza jako stereo a w przypadku dwóch takich wzmacniaczy użuywać jako w pełni symetrycznych konstrukcji.

 

Masz rację, ale przewiduję że dwie końcówki zagrają po prostu dużo lepiej... Producent przewidział jako docelowe rozwiązanie tor XLR, a RCA jest niejako opcją dodatkową, przynajmniej moim zdaniem;-)

Gość

(Konto usunięte)

Teraz w kwestii MBL, najlepsze końcówki tranzystorowe przeważnie mają konstrukcję w pełni zbalansowaną i generalnie różnice brzmieniowe na korzyść połączenia XLR są w ich przypadku bardzo duże. Stąd moim zdaniem konieczność dokupienia drugiego piecyka, zakładam bowiem, że przeróbka tego jednego monobloku tak, aby całość grała po XLR nie wchodzi w grę...

wzmacniacz zawiera dwie identyczne końcówki mocy dla dwóch kanalów jeśli sygnał wprowadzany jest wejściami RCA , w momencie podłączenia wejścia XLR jedna końcówka przetwarza sygnał z dodatniego wejścia druga z ujemnego wejścia xlr i nie można w żaden sposób zrobic z tego 4 torów wzmacniania dźwieku

zaletą kupna drugiej koncówki i podlączenia sygnału po xlr oprocz zwiększenia mocy jest wieksza impedancja wejściowa , co ma absolutna zalete gdyz powiększa game przedwzmacniaczy ktore można sprawdzic w systemie (przedwzmacniacze mają rózna impedancje wyjściową im mniejsza impedancja wyjściowa pre i wieksza impedancja wejściowa końcówki tym lepiej)

druga zaletą jest to ,że otrzymujemy 4 identyczne tory wzmocnienia i jest to najlepszy sposób sprawdzenia biampingu bo nie będzie roznic fazowych wprowadzanych przez uklad dwóch różnych wzmacniaczy

A to, jaki osiąga się efekt końcowy w postaci jakosci dźwięku zalezy od wielu róznych czynników, których samo symetryzowanie nie rozwiązuje.

Na Ciebie zawsze można liczyć:) Dobrze, że to Ty napisałeś, bo chciałem, ale Tomuś wtedy biłby się o procenty :)

40%

, a ja - po nocy - mam ich dosyć :))

Na podstawie rozmów z użytkownikami 9011, oceniam na ok. 60/70%

zaletą kupna drugiej koncówki i podlączenia sygnału po xlr oprocz zwiększenia mocy jest wieksza impedancja wejściowa , co ma absolutna zalete gdyz powiększa game przedwzmacniaczy ktore można sprawdzic w systemie (przedwzmacniacze mają rózna impedancje wyjściową im mniejsza impedancja wyjściowa pre i wieksza impedancja wejściowa końcówki tym lepiej)

Sławku,

Teraz to wygląda tak;

Wyjściowa imped. mojego Pre 6010D = 100 Ohm, a Input imped. 9011 po RCA = 10 kOhm

Gość

(Konto usunięte)

Wyjściowa imped. mojego Pre 6010D = 100 Ohm, a Input imped. 9011 po RCA = 10 kOhm

super!

ale jeśli input imped. będziesz miał 20kohm to róznica w np brzmieniu różnych IC powinna sie zmiejszyć:):)

Gość NEWNEW

(Konto usunięte)

Panowie, jeszcze raz apeluję o przeniesienie tej ciekawej dyskusji do zakładki hi-end, tam jest jej miejsce. Proponuję powrót tu:

http://www.audiostereo.pl/starcie-tytanow%E2%80%A6najlepsza-lampa-se-w-bi-ampingu-z-tranzystorami_110916.html/page__st__5430

Gość

(Konto usunięte)

Albo i zwiększyć :)

podchodzę do tego tematu raczej w sposób racjonalny a nie ideologiczny, i z góry odrzucam pomysły psucia dźwieku przez ic ktore nie nadają sie do przesyłania sygnału elektrycznego:);)

Ja na razie szukam sponsora, wzmacniacz a raczej wzmacniacze mam już upatrzone :)

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Jakie?

 

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

 

Trudno mnie ograniczać :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

A skąd wiesz jak grają? Z tego co pamiętam, to pisałeś, że ich nie słuchaleś.

 

Słuchałem swoich nagrań na

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) myślę że same wzmacniacze też coś potrafią :)

Ukryta Zawartość

    Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Duże osiągnięcia pojawiają się wyłącznie wtedy gdy oczekiwania są duże

Gość

(Konto usunięte)

Słuchałem swoich nagrań na http://www.goldmund.com/en/products/logos_anatta myślę że same wzmacniacze też coś potrafią :)

a możesz napisac w takim razie na jakiej podstawie dokonywales wyboru i skąd przeswiadczenie , wzmacniacz zgra sie z Twoimi kolumnami?

a moze chcesz budowac system na jego bazie?

  • Pokaż nowe odpowiedzi
  • Zarchiwizowany

    Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.



    • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

      • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
    • Biuletyn

      Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi naszymi najnowszymi wiadomościami i informacjami?
      Zapisz się
    • KONTO PREMIUM


    • Ostatnio dodane opinie o sprzęcie

      Ostatnio dodane opinie o albumach

    • Najnowsze wpisy na blogu

    ×
    ×
    • Dodaj nową pozycję...

                      wykrzyknik.png

    Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
     

    Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
    Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

     

    Nie przeszkadzają podczas czytania oraz nie wymagają dodatkowych akcji aby je zamykać.

     

    Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock lub oprogramowanie blokujące, podczas przeglądania strony.

    Zarejestrowani użytkownicy + mogą wyłączyć ten komunikat oraz na ukrycie połowy reklam wyświetlanych na forum.