Skocz do zawartości
IGNORED

odczytywanie wartosci spektrogramu

Kacper525

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w tytule: chodzi mi o to czy ktorys z Was forumowiczow potrafi odczytywac wartosci ktore przedstawia spekrogram. Na co warto zwrocic uwage aby moc jednoznacznie ocenic czy dany plik muzyczny np 24bit/96khz jest dobrej jakosci. W zalaczniku jest raport z testu albumu/ utworu 24bit/96khz.

Wszelkie rady i uwagi mile widziane :-)

Ukryta Zawartość

Zaloguj się, aby zobaczyć treść.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

https://www.audiostereo.pl/topic/126111-odczytywanie-wartosci-spektrogramu/

Jeżeli to oryginalne nagranie The Delfonics z 1968 roku to chyba będzie trudno uzyskać coś więcej niż to, co na rysunkach widać.

PS.

Wydaje mi się, że to na dodatek upconvert z 44,1/16 do 96/24.

„... nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem!”

dzisiaj kupilem ten album na HDtracks.com - dostepny jest takze w 16bit/44.1khz i 24bit/192khz. Chodzi mi o to czy ktos wie jak odczytac wartosci spectrogramu, jak je interpretowac i na co zwrocic uwage przy ocenie jakosci nagrania.

Ps; ta czerwona kreska widoczna na diagramie to cut-off ale tez nie za bardzo wiem o co kaman z tym cut-off

Dużo masz opisane pod linkami:

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Ten drugi link nawet ciekawszy od pierwszego ;) :)

EDIT

An automatic cut-off frequency detection algorithm makes it possible to estimate the frequency range that contains music.

To oznacza, że automatyczna funkcja cut-off wyszukuje maksymalne użyteczne możliwe pasmo przenoszenia.

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Dużo masz opisane pod linkami:

Ukryta Zawartość

Ukryta Zawartość

Ten drugi link nawet ciekawszy od pierwszego ;) :)

EDIT

To oznacza, że automatyczna funkcja cut-off wyszukuje maksymalne użyteczne możliwe pasmo przenoszenia.

wlasnie o takie wsparcie mi chodzilo :-) dzieki wielkie za pomoc.

Ukryta Zawartość