Jump to content
IGNORED

Stare vs. Nowe jakość dzwieku...


Guest Stivi89

Recommended Posts

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

Witam.

 

 

Małymi kroczkami przymierzam się do kupna amplitunera. Chciałbym sie dowiedzieć czy pójście w stary model Sonego

 

 

Przedwzmacniacz : http://images.google.de/imgres?imgurl=http://www.audiocostruzioni.com/r_s/pre/sony-e9000es-pre-audio-video/sony%2520e9000es%2520dietro.jpg&imgrefurl=http://www.audiocostruzioni.com/r_s/pre/sony-e9000es-pre-audio-video/sony.htm&h=312&w=601&tbnid=S7ykPRU5Vkyt9M:&tbnh=90&tbnw=173&docid=D5IVdBDjg5qInM&usg=__dK87cB80LFbPynIVAv1e3UUKA0c=&sa=X&ved=0ahUKEwiR8eWlmpfOAhWCvhQKHcFvCNcQ9QEIJDAD

 

Końcówka mocy : http://images.google.de/imgres?imgurl=http://members.iinet.net.au/~rutlidge/TA-N9000ESinside.jpg&imgrefurl=https://www.iinet.net.au/~rutlidge/TA-N9000ES.html&h=417&w=640&tbnid=evlCGZcDenTUlM:&tbnh=90&tbnw=138&docid=Pjf5d3oY8bBN6M&usg=__ry3iS_zeJ2XOMQ0DJVp4pa7hj3E=&sa=X&ved=0ahUKEwjOorKsmZfOAhXCPxoKHe1hBNoQ9QEIJTAC

 

 

da lepsze rezultaty niż np kupno nowego modelu Pioneer z serii LX który jak wiadomo bedzie miał wszystkie dekodery na pokładzie które są dzisiaj dostepne. Dodam że nie zależy mi na wi-fi i temu podobne wystarczy 5.1 oparte na dobrych i mocnych kolumnach z dużym subem niż kiepskiej jakości 7.1 czy 5.4.1 w Dolby Atmos. Dodam że źródłem obrazu jak i dzwięku będzie konsola Xbox one s która ma 4K a odbiornikiem bedzie także tv 4K tak że nie widzę tutaj stosowania najnowszych amplitunerów tylko po to by miały 4K skoro będę miał to w konsoli, dodatkowym źródłem ma być satelita NC+ tam tez nie ma wodotrysków w obrazie. Więc zależy mi tylko na jak najlepszym dzwięku. Jeżeli ktoś ma inną propozycję z chęcią jej wysłucham/poczytam. Obecnie mam zestaw kolumn JBL http://www.soundandvision.com/content/jbl-cinema-sound-speaker-system#jq80WvVtTdhugEUR.97 plus subwoofer Klipsch R-12SW który i tak ulegnie wymianie w późniejszym czasie

Link to comment
Share on other sites

Mam zestaw Sony o którym piszesz i używam do go stereo i naprawdę bardzo mi się podoba. W kinie mam ampli Yamaha gdzie fronty mam podpięte preout do Soniaka. Wybrałem taką opcję z racji, że zależało mi na dźwięku hd. Kolumny mam 5.1, ale nie próbowałem puścić całości przez Sony gdyż jednak hdmi w yamaha ułatwia sprawę podłączeń. Ale jestem bardzo ciekawy opinii innych a wiem, że jest tu kilka osób oblatanych w temacie.

Stereo: Sony E9000ES + N9000ES; Sony MXD-D3; Technics SL-1200 mk2; kolumny: Usher CP-730 Kino: Yamaha rx-v767 + Usher CP730 + Focal.JMlab (cent, rear, sub)

Link to comment
Share on other sites

W kinie mam ampli Yamaha gdzie fronty mam podpięte preout do Soniaka.

I taka jest moja rekomendacja. Yamaha - najlepiej pokroju 1050 (lepsze przetworniki, naprawdę sporo lepszy dźwięk przez pre out niż w niższych seriach)/Onkyo RZ800 (czyli urządzenia nowe za ~4000-4500zł), i do tego starsza porządna końcówka mocy. Efekt (w zależności od końcówki, nie znam tego Soniaka) można uzyskać znaaacznie lepszy niż po dołożeniu kolejnych tys zł do wyższych modeli amplitunerów, no i nie tracimy funkcjonalności hdmi, dekoderów itd jak w przypadku przedwzmacniaczy starszej daty. Taki zakup możesz również rozłożyć na dwie tury - najpierw amplituner, który już nagłośni Twoje pomieszczenie, i spokojnie szukać używanej dobrej końcówki i kabli.

Link to comment
Share on other sites

Akurat to Sony nie ma czego się wstydzić...

Ja co prawda poszedłem w innym kierunku, ale myślałem o podobnym zestawie... I miałem okazję posłuchać....

Wybrałem wzmacniacz i amplituner do kina... Minusem jest iż wachluję karabelkami od frontów....

Ale to Sony z linku jest warte grzechu - wszystko zależy za ile i w jakim stanie, chociaż o klocki z tej półki to już dbamy..

 

 

Co do najnowszych wynalazków kina domowego, naprawdę ciężko o dobry amplituner który zagra realnie - marketingowo wszystkie są super. Sam chciałem zastąpić czymś swoje 2400 i 5200 ES (wiekowe już), a ponieważ zdarza mi się posłuchać BR z koncertami to zależało mi nie tylko na solidnym masażu wątroby przy np. transformersach, ale i żeby uszy nie bolały przy koncercie... I jakoś się nie mogłem zdecydować, to co mi się podobało - nie grało... Po wakacjach zrobię drugie podejście....

 

Jeżeli budujesz swoją kolekcję płyt i masz wszystko w HD 7.1 - to warto przemyśleć kupienie dobrego amplitunera 7.1

I jeśli to ma być do wszystkiego to 10k na bank przekroczysz (nowe)

Jeśli już masz jakąś kolekcję to solidne 5.1 wystarcza.

 

Ja nałogowo zbieram płyty, ale nawet ja w tym roku ostro wyhamowałem w dziale filmowym, co raz trudniej mi o film który chciałbym mieć na półce, coraz więcej produkcji jest jak rakiety do F-16 - wystrzel (obejrzyj) i zapomnij.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

Jak na razie mam symboliczna kolekcje BD bo zaledwie 15 tytułów ale niebawem dojdzie kolejne 7 wiec można sie pokusić o kupno nowego ampli + końcówka mocy , tylko nie rozumiem dlaczego tu na forum ludziska proponują tylko yamahe, denon, oraz onkyo jest tez marantz ale rzadko go widzę by ktoś komuś ta firmę proponował a nie wspomnę juz o pionieerze czy hk... i wielu innych firmach. Co do Sony kiedyś był to High End dlatego o nim pomyślałem to raz a dwa to dźwięk sonego mi sie podoba. Co prawda nie jest taki mięsisty jak pioneer czy marantz ale ma za to b.dobra przestrzeń. Teraz tak obecnie tak jak juz pisałem mam JBL-e i suba klipsch po zakupie ampla chciałbym iść w kierunku B&W lub Focala ewentualnie Kef-y te trzy firmy rozpatruje i rozważam. Teraz tak czy kupując np ampla za 4-5 tys i dokładając do niego końcówkę obojętnie jakiej firmy powiedzmy Xyz a ampla qwerty to czy owa końcówka nie zmieni brzmienia ampla ??? Pytam bo jak bede kupował go to bede sobie życzył żeby mi go podłączyli pod jedna z trzech firm glosnikowych wymienionych przeze mnie.

 

http://www.audiostereo.pl/nasze-instalacje-kd-niech-nas-zobacza_23296.html/page__st__3930 tam zamieściłam foto jezeli ktoś chce podglad jak to teraz wyglada

Link to comment
Share on other sites

Kolego lepszym wyborem i nie drogim bedzie jednak LX 75,76,85,86 to naprawde konkretne sprzęty,nie są na tyle stare jak ten Sony,a graja bardzo dobrze,nie jest to referencja,ale pewniejszy zakup niż starsze sprzety bo 15 lat to juz bardzo duzo,i nie ryzykowałbym,sam kiedyś przerabiałem stare zestawy dzielone i sa super dopuki sie nie zaczną psuć.LX jest solidny i te modele kupis zw granicach 3-4 tys nic lepszego za to nie dostaniesz sam miałem lx 81 bardzo dobry sprzęt ,sprzedałem i czaiłem sie na LX90,ale strasznie drogie trzymają ceme,i sam chyba zapoluje na LX 86 już mam takiego do sprowadzenia 900 euro.

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

Pierwszym teraz ograniczeniem są głośniki, a drugim akustyka .

Możesz wydać 10000$ i dalej będzie kulało :(

Może Anthem 510 z super systemem autokalibracji ? Jest w dobrej cenie .

 

 

A skąd wiesz ze akustyka jest ograniczeniem??? Przecież nie bede robił z salonu studia!!! to po pierwsze a po drugie te głośniki nie są wcale takie kulawe jak Ci to sie wydaje są przestrzenne. Kto myślał 15lat temu nad adaptacja akustyczna?? Wiadome dywan, firany, meble robią tez swoje ale żeby specjalnie wydawać kase na polepszenie dźwięku 5.1/7.1 nie ma sensu no chyba ze ktoś ma specjalny pokój to co innego...

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

Odebrałem dwie godziny temu dwa filmy z siedmiu są nimi Piotruś Pan oraz Everest i musze powiedziec ze jest różnica miedzy nimi w jakości jak i natężeniu Everest jest głośniejszy od Pana oba oglądałem w oryginalnej ścieżce 7.1 Dolby ThruHD co prawda nie mam 7.1 lecz 5.1 ale i tak efekty zajebi...ste zwłaszcza podczas burzy. Po tym filmie teraz widzę na 100% ze musi byc większy sub by zejście było jeszcze większe dodam ze musiałem go ściszyc i na amplitunerze poziom ogólny. Foto jak był ustawiony do oglądania

 

Co jest z tym forum do kur..y jakieś błędy 500 mi wyskakują podczas dodawania foto. coraz gorzej tutaj...

Link to comment
Share on other sites

tylko nie rozumiem dlaczego tu na forum ludziska proponują tylko yamahe, denon, oraz onkyo jest tez marantz ale rzadko go widzę by ktoś komuś ta firmę proponował a nie wspomnę juz o pionieerze czy hk... i wielu innych firmach.

Bo widzisz skrzętnie ukrywaną tutaj tajemnicą jest iż 90% użytkowników kupuje amplitunery w marketach mając niejako zakodowane w głowie te marki. I ograniczony budżet i jeszcze mniejszą wiedzę. A jak już januszek Kowalki kupił to musi być zajebiste, bo to kupił januszek....

 

Co nie znaczy iż koncerny nie robią udanych modeli, robią tylko to jest wysoka pólka z ich oferty i te modele to 10% sprzętu użytkowników tego forum...

Idąc dalej nie znaczy to tez iż firmy niszowe robią same cacka - też nie. Po prostu trzeba sporo wiedzy żeby kupić coś pod siebie.... I później nie cieszyć się dwa razy (raz przy zakupie, dwa przy sprzedaży)

Ja sam np. używam Sony - i raczej nie budżetowych modeli, ale kolejny już nie będzie Sony, mimo iż celuję w okolice flagowców. Po prostu cena/możliwości Sony jest dla mnie niekorzystna....Co nie znaczy iż Sony są złe, są bardzo dobre, ale na mojej docelowej półce za te same pieniądze inni dadzą więcej. Owszem używka kupiona za rozsądne pieniądze może być strzałem w 10, ale nówka moim zdaniem Nie....

 

I na koniec odwiedzaj też zachodnie portale, nawet przy użyciu tłumacza.... Nikomu niczego nie ujmując, ale dużo łatwiej tam o obiektywną wiedzę jeśli chodzi o drogie zabawki.... Nawet Ci co kupili potrafią przyznać iż wjechali na minę.... Co u nas byłoby szokiem...

Link to comment
Share on other sites

Dlaczego polecają te sprzęty,no faktycznie w sklepach nie ma wielkiego wyboru,zostaje internet,i sklepy specjalistyczne.Na temat najnowszych amplitunerów naszpikowanych róznymi gównami szkoda w ogóle czasu na czytanie bredni,za dobry trzeba zapłacic min 5 tys i to jest normalne bo zawsze tak było że do 2 tys były słabe potem przeciętne,i powyżej 5 tys juz dobre,zmieniło sie jednak jedno że te nowe amplitunery to totalne badziewi,wykonane z tandetnego plastyku,jak Chińskie skutery,co do dzwieku gra to tak samo słabo,nie zależnie od producenta. Marantz to praktycznie Denon,kiedyś Marantz to był Marantz firma konkretna,teraz juz tak nie jest.Warto jednak kupować amplitunery z Dekoderami HD,bo filmy faktycznie maja coraz lepsza ścieżkę dzwiekową.Pamietajmy jednak że piszemy o kinie,a nie o stereo,bo wtedy te 5 tys to bardzo mała kwota,ale czy potrzeba nam super maszyn do betonowych bloków ,jasne że nie wiec te zabawki ,pewnie moga wystarczyć,ale nie piszcie że to kino,lecz namiastka.

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

Dariusz964 bardzo dobra wypowiedź realna pod katem zeczywistosci i tez tak myśle każdy powinien pisać namiastka kina choc sam tego nie napisalem

 

Shrek777 ujme to tak w tych podanych przeze mnie modelach tam nie ma co sie psuć jak cos walnie zawsze jest dostęp do części bo to sama elektronika, to nie kompakt, dat które cieżko naprawić z powodu nie dostępnych części. Tak ze dalej sie zastanawiam na tego typu rozwiązaniem nie zależy mi na hdmi czy dekoderach bo i po co skoro mam tylko konfiguracje 5.1 a co do cen to i tak kupowane by były na ebay-u w Niemczech

Link to comment
Share on other sites

No nie zgodzę się w kwestii naprawy,jak padnie płytka ctfrowa,wtedy zostaje tylko stereo,a za taką naprawę spiewają krocie.Miałem AX 10 i Pioneera,i potem SR 9600 Marantza,obie te maszyny padły w nich procesory,w serwisie za Pioneera zaśpiewali 2,5 tyś,Marantza w ogóle nie wycenili,podobnie w Onkyo 905 wymiana płytek HDMi to 1500 zł

Link to comment
Share on other sites

Stivi89 : O jakich w ogóle pieniądzach tutaj mówimy...???

 

Jak dla mnie nie ma co kupować starych paści. Mało jest ludzi, którzy dbają o sprzęt w taki sposób, aby zakup tak wiekowej używki nie stanowił ryzyka.

Poza tym, temat dekodowania dźwięku jest również ważny. Formaty bezstratne są po prostu lepsze od starych DD i DTS.

Proponuję zakup wysokiego modelu używanego amplitunera, posiadającego współczesne dekodery..

Pytanie jednak o kasę - jaki budżet jest na to przeznaczony?

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

Ujme to tak budżet to 2-2,5 tys€ w tym musze kupić tz chce kupić nowego xboxa one S plus amplituner, suba i kable lepszej jakości (Hdmi) bo teraz ma takie za 3€ za 1,5m

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

no to całkiem pokaźna sumka.

Dobra rada...z kablami nie szalej. Kup coś lepszego od zwykłego miedziaka, ale bez przesady.

Na suba dasz ... 500eur?

X Box 350eur?

zostaje całkiem sporo na amplituner... można kupić coś na serio fajnego.

 

No na suba chce przeznaczyć do 700€ jezeli uda mi sie kupić cos lepszego i na większym głośniku. Nowy xbox to wydatek 500-650€ i reszta na ampla czyli 1200€ no ewentualnie wezmę go na raty to i do 2,5 tys€ może i byc jezeli bedzie naprawdę warto. Markety omijam z daleka typu mm czy Saturn. Musze podjechać do sklepu hifisound.de zobaczyć co maja i do jeszcze jednego ale nie pamietam nazwy :(

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

wciskaja to na czym najwieksza marza, ale jesli wcisna rz900 to nic tylko sie cieszyc hahaha

 

 

To juz wolałbym maranza 7010 lub pioneera lx89 niż tego onkyo ... Ha ha ;)

Link to comment
Share on other sites

No nie zgodzę się w kwestii naprawy,jak padnie płytka ctfrowa,wtedy zostaje tylko stereo,a za taką naprawę spiewają krocie.Miałem AX 10 i Pioneera,i potem SR 9600 Marantza,obie te maszyny padły w nich procesory,w serwisie za Pioneera zaśpiewali 2,5 tyś,Marantza w ogóle nie wycenili,podobnie w Onkyo 905 wymiana płytek HDMi to 1500 zł

Sam sobie odpowiedziałeś, wszystko pada, nikt nie da Ci gwarancji iż sprzęt za który dałeś np. 10 tys. zł nie padnie w w 3 roku (juz po gwarancji) , a że jakoś tak dziwnie się składa iż padają płytki odpowiedzialne za HDMI i dźwięk przestrzenny to naprawa staje się nieopłacalna, albo czasami wręcz niemożliwa.

Piszę dziwnie, bo nie sposób nie oprzeć się wrażeniu iż ta część elektroniki jest świadomie projektowana bez marginesu bezpieczeństwa...

A stare klocki jednak tez zapas miały, także jak ktoś nie przywalił kocem klocka, a eksploatował normalnie to ryzyko awarii jest paradoksalnie mniejsze niż nowego klocka...

Sorry, ale tak się robi elektronikę obecnie - balansując między żywotnością, a utratą zaufania do firmy...

Chociaż sparzysz się na Onkyo kupisz Pioneera, sparzysz się Pioneerze kupisz Onkyo - firmy bilans mają na zero, Ty jesteś w plecy.....

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

Nie polecam 905 onkyo kumpel miał dwa razy hdmi wymieniał i w końcu go sprzedał elektrykowi za 100€ kupił rotela i jest zadowolony . Duzo pisze w necie na ten temat rownież. Ja zastanawiam sie nad nowym modelem marantz 7011 lub procesorem 7703 i do tego sonego końcówkę mocy. Co sądzicie o tym ??

 

Aha i zapomniałem sie pytać jak należy zamocować kolumny do 5.4.1?? Maja one byc metr od frontów i delikatnie poza baza czyli jakieś 30-50 cm poza frontami ??? Czyli fronty maja bazę 220cm to górne jakieś 280-300 cm?? Jak to wyglada???

Link to comment
Share on other sites

To juz wolałbym maranza 7010 lub pioneera lx89 niż tego onkyo ... Ha ha ;)

Miałem bezpośrednie porównanie Marantza 7010 do Onkyo RZ900 - plastik i ospałość wylewała się z Marantza strumieniami, a nie od tego kino domowe, by zamulać brzmienie wszelkich efektów, ale to oczywiście tylko moje zdanie, dlatego - jak widać - kwestia preferencji. ;) No i to też może być odpowiedź na wcześniejsze pytanie, czemu rzadko tu widujesz Marantza w poradach dotyczących kina domowego. Marantz mocno ingeruje w brzmienie - kwestia więc czy taka ingerencja się komuś spodoba, ale obiektywnie nie jestem w stanie go polecać zwłaszcza osobom, które na forum zastrzegają, iż zamierzają kupić sprzęt bez odsłuchów.

Link to comment
Share on other sites

Guest Stivi89

(Konto usunięte)

To tym lepiej nie mam zamiaru żeby krew lala sie z uszu ma byc miękko i delikatnie a tak jakby połączyć klipsch i denona czy onkyo to masakra delikatniejsza jest yamaha jest jakby bardziej miękko to samo tyczy sie maranza to właśnie w połączeniu z nim kumpel kupił klipscha referencje 82II i taraz jest zawiedziony w połączeniu z Hk 990 . A tak w połączeniu z B&W onkyo gra żyletkami nie wiem jak to wyglada z Kef-ami ale tak samo sytuacja wyglada z Fokalem jak z B&W

Link to comment
Share on other sites

 

 

No na suba chce przeznaczyć do 700€ jezeli uda mi sie kupić cos lepszego i na większym głośniku. Nowy xbox to wydatek 500-650€ i reszta na ampla czyli 1200€ no ewentualnie wezmę go na raty to i do 2,5 tys€ może i byc jezeli bedzie naprawdę warto. Markety omijam z daleka typu mm czy Saturn. Musze podjechać do sklepu hifisound.de zobaczyć co maja i do jeszcze jednego ale nie pamietam nazwy :(

Za 1200 euro szukaj używanego Arcama Avr600, to zupełnie inna liga niż wymienione wyżej azjatyckie twory. Nowy kosztował prawie 20.000pln, w tej chwili masz na Kleinanzeigen dwie sztuki z czego jeden za 870 euro. Za taki dźwięk to jak darmo!!! Masz w nim nowe dekodery Hd i jakość dźwięku która nie pozostawia zbyt wiele do życzenia.

Link to comment
Share on other sites

Dobra rada z tym ze ja bym wysylkowo arcama nie kupował. Jak juz tylko odbiór osobisty i dokładne sprawdzenie przed odbiorem.

Niestety niektóre maja wade zwiazana z praca wentylatorow oraz trzaskow przy zmianie zrodla dzwieku.

Warto się tym zainteresować zanim planuje się zakup tego modelu.

Jak kupisz sprawnego będziesz bardzo zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.